Olen huono matematiikassa, mutta nyt olen DI
Matematiikka on aina kiinnostanut ja olen siitä innostunut. Tykkään siitä. Olen vain siinä huono, mikä on eri asia. Opin hitaasti ja asiat on monimutkaisia ja vaikeita. DI-opinnoissa painotin matematiikkaa ja fysiikkaa, kun ne kiinnostaa.
Kommentit (267)
Hei! Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että jokainen tarjoilija vuorollaan hokee JES!
Hei! Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että jokainen tarjoilija vuorollaan hokee JES!
mitä matematiikka siihen liittyy että olet diemuidiootti..
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että jokainen tarjoilija vuorollaan hokee JES
Olet varmaan DI, kukaan muu ei selviäis noin vaativasta työstä. Toisaalta DI ei pärjäis muussa työssä.
Vierailija kirjoitti:
mitä matematiikka siihen liittyy että olet diemuidiootti..
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Tykkäsin matikasta peruskoulussa ja lukiossa, mutta en pärjännyt kokeissa. Kirjoitin I:n pitkästä matikasta ja korotin sen A:han. Muissa aineissa pärjäsin hyvin (kirjoitin 3xL ja 2xM matikan I:n lisäksi, E:tä ei tuolloin ollut), mutta sydän silti sykki matikalle. Pääsin pääsykokeiden kautta eka yrittämällä silloiseen TTKK:hon. Valmistuin 4 vuodessa DI:ksi. Työssäni en ole peruslaskutoimituksia enempää matikkaa tarvinnut, toki analyyttistä ja loogista ajattelua senkin edestä. Onneksi pidin pääni ja hain opiskelupaikkaa kiinnostuksen enkä pelkän sen hetkisen osaamiseni perusteella. Tienaan hyvin (15 400 e/kk) ja olen ollut tyytyväinen työuraani ja hankkinut vahvaa osaamista omalla alallani.
N56
Ihmisten taso on niin heikko, että jos teekkari tekee jotain muuta kuin opiskelee niin opinnot viivästyvät. Silloin kun minä opiskelin ammattikoulussa 40v sitten pystyin ihan helposti ottamaan kuppia joka viikko ja valmistumaan silti 3 vuodessa.
Ohis Puhtaasta uteliaisuudesta miksi? Mitä väärää tai virheellistä Ap:n avauksessa oli?
Se mikä siitä tekee miekenkiintoisen on, että hän väitti, ettei olisi kovin hyvä matikassa. - Itse olettaisin, että se on hänen kohdallaan vanhentunut tieto.
Mutta jos tai kun ympärillä on ja on mahdollisesti ollut jo useamman vuoden oikeasti heitä, jotka matikkaa osaavat ja hallitsevat "tavanomsista enemmän" on mahd. Itselle (tässä Ap:le) on muodostunut harha, ettei osaa kun se (matikan osaaminen) ei ole ollut sisäsyntyistä vaan pikkuhiljaa ja luultavammin kovankin työn aikaansaannosta. Ja tuo kipinä matikkaab on, ehkä syttynyt vasta myöhemmällä iällä eikä ole ollut "jo" esimerkiksi ukion kynnyksellä, jolloin osa jo tietää mihin tähtäävät ja haluavat lukio-opintojen jälkeen..
Kun taas toiset ovst kiitollisis, että voi vielä lukioajan miettiä -jos sekään riittää- mihin haluaisivat suuntautua itse; eiivätkä siksi, että esim lähipiiri odottaisi.(...)
Opiskelemisen paradoksi on myös se, minkä itse huomaan monesti on, että mitä enemmän on opiskellut sitä vähemmän voi tietää/ sanoa mitään ehdottoman varmaksi Ja yksiselitteiseksi.
Tiede on toki tässä mielessä monesti katsottu olevan armollinen mutta samalls nyös hyvin armoton kun varaamalla itselleen oikeuden erehtyä, niin sen (tieteen) jokainen asia tai ilmiö on totta ja vain totta niin kauan kuin toisin todistetaan.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Ohis Puhtaasta uteliaisuudesta miksi? Mitä väärää tai virheellistä Ap:n avauksessa oli?
Se mikä siitä tekee miekenkiintoisen on, että hän väitti, ettei olisi kovin hyvä matikassa. - Itse olettaisin, että se on hänen kohdallaan vanhentunut tieto.
Mutta jos tai kun ympärillä on ja on mahdollisesti ollut jo useamman vuoden oikeasti heitä, jotka matikkaa osaavat ja hallitsevat "tavanomsista enemmän" on mahd. Itselle (tässä Ap:le) on muodostunut harha, ettei osaa kun se (matikan osaaminen) ei ole ollut sisäsyntyistä vaan pikkuhiljaa ja luultavammin kovankin työn aikaansaannosta. Ja tuo kipinä matikkaab on, ehkä syttynyt vasta myöhemmällä iällä eikä ole ollut "jo" esimerkiksi ukion kynnyksellä, jolloin osa jo tietää mihin tähtäävät ja haluavat lukio-opintojen jälkeen..
Kun taas toiset ovst kiitollisis, että voi vielä lukioajan miettiä -jos sekään riittää- mihin haluaisivat suuntautua itse; eiivä
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten taso on niin heikko, että jos teekkari tekee jotain muuta kuin opiskelee niin opinnot viivästyvät. Silloin kun minä opiskelin ammattikoulussa 40v sitten pystyin ihan helposti ottamaan kuppia joka viikko ja valmistumaan silti 3 vuodessa.
Totta
Vierailija kirjoitti:
No ei se mitään. Itse tunnen erään tekniikan tohtorin joka on tyhmä kuin saapas.
Sinnikkyydellä pärjää, ainakin Suomessa.
Oikeasti?