Olen huono matematiikassa, mutta nyt olen DI
Matematiikka on aina kiinnostanut ja olen siitä innostunut. Tykkään siitä. Olen vain siinä huono, mikä on eri asia. Opin hitaasti ja asiat on monimutkaisia ja vaikeita. DI-opinnoissa painotin matematiikkaa ja fysiikkaa, kun ne kiinnostaa.
Kommentit (267)
Kyllä mun tuntemat DI:t on paikkansa työelämässä löytäneet. Ei työnantajat kysele arvosanojen perään tai onko tenttejä uusittu.
Ei vastavalmistuneena tarvitse osata kaikkea; ensin annetaan helpompia hommia ja toimitaan kokeneempien ohjauksessa.
Myös työelämä opettaa. Ihannetapauksessa saa oppia uutta eläkeikään saakka.
En ole DI, mutta voin vakuttaa, että 90 % suomalaisista ei pysty läpäisemään tekniikan alan ylempää akateemista korkeakoulututkintoa missään ajassa. Tämä koskee siis Otaniemeä ja TTY:a.
Leikkikoulut on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI tutkinossa ei kyllä vaatimukset ole helpottuneet ja laskuihin edelleen vain yksi oikea vastaus. 💪
Eri asia esim KTM puolella missä yrittäminen riittää hyväksymiseen
Vai ei ole helpottunut... :D
On helpottunut todella paljon. Kaikkialta on kevennetty ja helpotettu. Kursseja pilkottu naurettavuuksiin asti pienemmiksi, opintopistemääriä kasvatettu, sisältöä karsittu, tenttikysymyksiä helpotettu. Ja sitten keksittiin vielä ryhmäprojektit, jolla osaamattomat pääsevät kurssit läpi muiden työllä.
Minkäs sille voi, että typescriptinsinöörit pitää saada valmistumaan.
Näinpä. Omissa DI-opinnoissani tenttiin sai myös helpotusta jos se ei vaan mennyt muuten läpi useista yrityksistä huolimatta. Ainakin jos oli viimeinen jäljellä oleva kurssi, mutta minä sain jo keskellä opintoja parilta armolliselta opettajalta. Tällöin tentin sai tehdä kotona kirjaa ja materiaaleja apuna käyttäen ja arvosanaksi tuli 1.
Ryhmätöissä oli aivan perusmeininkiä, että osaavat tekivät ymmärrystä vaativat työt ja vähemmän osaavat toimivat kirjurina tai jopa olivat mukana täysin siivellä. Ainejärjestön tiloissa oli myös harjoitustehtävien kopiointipiirejä, niihin en tosin osallistunut koska en viettänyt aikaa kiltahuoneella enkä tuntenut kunnolla siellä aikaa viettäviä.
Porukka ei mennyt välttämättä siitä mistä aita oli matalin, vaan he eivät päässeet aidan yli korkeammalta. Osaan teknillisistä pääsee todella helposti sisään, mutta moni ei pärjää opinnoissa.
Olet sitten kuitenkin osannut Laplace muunnoksen, matriisin kääntämisen, 2 kertaluvun differentiaaliyhtälöt ja Taylorin sarnakehitelmän. Muun muassa nämä edellä mainitut. DI:llä matematiikka ja fysiikka ovat apuaineita, ei niitä sellaisenaan missään tarvita.
Joo siis voin sanoo et olin lukiossa todella surkee matiikassa, ei vaan jaksanu mut esim. kemiasta sain kiitetteviä arvosanoja mikä nyt ei vastaa puhdasta matematiikkaa, nyt DI opinnoissa saan 4-5 arvosanaa, ei tarvii muuta ku pistää lukuja yhtälöihin. En ole hyvä matikas, enkä oikestaa kovin fiksu muutenkaan.Itse asissa olen DI:n vastakohta, en edes tiedä miksi opiskelen tätä tiedettä.