Jos nyt jäisit työttömäksi, niin uskotko saavasi uuden työpaikan?
Kommentit (112)
Tiedän että saisin mutta en halua. En enää jaksa. Ei kiinnosta.
55 ikää, peruskoulupohja 6,2 keskiarvolla, sairaalloinen ylipaino, muutamat kansantaudit ja vitumainen luonne. Mitä lottoat, työllistynkö?
En usko. Oman alan työpaikkoja on hyvin vähän tarjolla ja koulutusvaatimus on noussut yli mun koulutuksen. Itse olen päässyt tähän asemaan vuosien kuluessa eli työssä oppimalla ja kurssittautumalla, mutta nykyään vaaditaan ylempi korkeakoulutkinto, että pääsee samaan asemaan.
Olen jo lähes 60v., joten kouluun hakeminen tässä vaiheessa ei juuri enää auta. ;-)
Uskon. Mutta kyllä siihen menee useampia kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
55 ikää, peruskoulupohja 6,2 keskiarvolla, sairaalloinen ylipaino, muutamat kansantaudit ja vitumainen luonne. Mitä lottoat, työllistynkö?
Ehkä säälistä voi jopa onnistua 😂
Tilastojen mukaan jos työttömyys pitkittyy yli 3 kuukauden mittaiseksi niin uuden palkkatyön saanti muodostuu todella vaikeaksi.
Ratkaisuksi tähän ongelmaan on kehitetty työttömien omat työt joista maksetaan työttömyystuki + 9 euroa päivässä. Tällaisen 9 euron työn voi saada vaikka aukko cv:ssä olisi pitkäkin.
Sesonkitöistä täysi varmuus sekä tiedän ainakin yhden paikan jonne haetaan säännöllisesti vakituisiakin, mutta palkka kyllä laskisi nykyisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä säälistä voi jopa onnistua 😂
Ehkä joku tuttu voisi kostaa😂
Uskoisin löytäväni uuden vastaavan työpaikan 6-12kk:n sisällä.
Vaikka olen jo yli 50v. minulla on hyvä koulutus ja paljon työkokemusta.
Ehkä muita kun oman alan töitä olisi vaikeampi saada.
Irtisanoin itse itseni. Nyt nautin vapaudesta, eikä ole töihinpaluu ajankohtaista. Se on sen ajan murhe sitten, jos tulee halu palata töihin. Jos en silloin työllisty, niin ei se kovin iso vahinko ole. Elämä on hyvää näinkin .
Vierailija kirjoitti:
lähihoitajaksi vaan
nyt on helppo työllistyä, kun
äärivasemmisto on pelotellut kaikki kannattajansa ansiosidonnaisista nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoin itse itseni. Nyt nautin vapaudesta, eikä ole töihinpaluu ajankohtaista. Se on sen ajan murhe sitten, jos tulee halu palata töihin. Jos en silloin työllisty, niin ei se kovin iso vahinko ole. Elämä on hyvää näinkin .
Sama! Kyllä mielenterveys on tärkeämpi kuin raha. Ja onneksi ehdin työssäoloaikanani säästää kämpän ja säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähihoitajaksi vaan
Taas tätä lähihoitaja lässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit just erään vuoropäälikön aikas täydellisesti mun työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä joku muu sen olisi voinut tietää
En saa nytkään uutta työtä, vaikka olen töissä ja haluaisin vaihtaa.
Olen liian vanha, yli 50 v.