1v synttärit meinataan järjestää laavulla.. Onnistuuko?
Eli haave olisi järjestää maaliskuun alussa lapsen 1v synttärit lähimetsässä laavulla. Paistettaisiin lättyjä, makkaraa ja juotaisiin kuumaa mehua.. Kuulostaako ihan hullulta?
Kommentit (67)
Mitä te haluaisitte syödä ja juoda? Muita ideoita kuin tuo letut ja makkara.
Kokemus viimekesältä osoitti, että se voi olla ihan mukavaa. Maatilalomalla meitä oli minä, 5kk, 2v, 4v. 10v ja mies. Kaikkein mukavin muisto jäi illalla kun paistettiin lettuja muiden vieraiden ja talon isäntäväen kanssa. Ei niinkään valmiiksi katetut seisovatpöydät tai hienot aamiaset. Asenne ratkaisee;)
ap
Vierailija:
Kokemus viimekesältä osoitti, että se voi olla ihan mukavaa. Maatilalomalla meitä oli minä, 5kk, 2v, 4v. 10v ja mies. Kaikkein mukavin muisto jäi illalla kun paistettiin lettuja muiden vieraiden ja talon isäntäväen kanssa. Ei niinkään valmiiksi katetut seisovatpöydät tai hienot aamiaset. Asenne ratkaisee;)ap
Ja te olitte lomalla, ette kenenkään kutsumissa juhlissa.
Noloa.
Vierailija:
maailmassa lienee. Tuskin pahaksi pieni määrä 1-vuotiaalle. Ettekö oikeesti anna 1-vuotissankareiden maistaa synttärikakkuakaan?
Ei huolinut, vaan mutusti sitten jälkiuunileipää muiden herkutellessa.
Kesällä vielä jotkut grillijuhlat voi ymmärtää mutta laavu synttäreitä talvella en todella ymmärrä. Enkä sitä että nimenomaan kun lapsi täyttää sen ensimmäisen vuoden joka on iso juttu ainakin ollut aina meidän perheessa ja sitä on juhlittu kunnolla hienoissa vaatteissa isovanhempien kanssa, No jokainen taaplaa tyylillään ja minä kyllä sanoisin kiitos ei tuollaisille laavusynttäreille lapsineni, niin ja ihan maalainen olen kyllä....
Vierailija:
Vierailija:
maailmassa lienee. Tuskin pahaksi pieni määrä 1-vuotiaalle. Ettekö oikeesti anna 1-vuotissankareiden maistaa synttärikakkuakaan?
Kiikutetaanko lahjat ja kortit myös laavulle? Avataanko ne myös siellä? Muista kerätä roskat mukaasi lähtiessänne.
Sään salliessa kuulostaa oikein kivalta, mutta minun korvaani suunnitelmasi kuulostavat enemmän elämysretkeltä.
Vierailija:
Kesällä vielä jotkut grillijuhlat voi ymmärtää mutta laavu synttäreitä talvella en todella ymmärrä. Enkä sitä että nimenomaan kun lapsi täyttää sen ensimmäisen vuoden joka on iso juttu ainakin ollut aina meidän perheessa ja sitä on juhlittu kunnolla hienoissa vaatteissa isovanhempien kanssa, No jokainen taaplaa tyylillään ja minä kyllä sanoisin kiitos ei tuollaisille laavusynttäreille lapsineni, niin ja ihan maalainen olen kyllä....
Naurettavaa, ap.
Vierailija:
Kaikki kutsutus ovat tosiaan ilahtuneet!=)
ap
Tuskin itsekään kehtaisit sanoa pahasti jonkun juhlasuunnitelmille, vaan esittäisit ilahtunutta, olivat juhlat minkälaiset hyvänsä.
Mukava idea. Lapsena vietettiin monta syntymäpäivää ulkona talviaikaan laavulla tai kodalla ja joskus keväällä myös käytiin paistamassa makkaraa kosken rannalla. Vanhempana osa syntymäpäivistä vietettiin kotona sisällä, mutta minulla ei ole niistä yhtä selvää muistikuvaa.
Pienen lapsen kanssa on mahdollista viettää päivä ulkona. 1-vuotias ei luultavasti ymmärrä syntymäpäivistään paljoa mitään ja niistä tuskin jää selvää muistikuvaa, joten periaatteessa on ihan sama missä synttärit vietätte vai vietättekö niitä ollenkaan. Isoveljelle päivä ulkoilmassa voisi olla mukava. Sanoisin, että kotona vietetyt syntymäpäivät tuntuvat arkisemmilta kuin retki koko perheen kanssa lähimetsään juhlapäivänä.
Sukulaisia ei kannata kutsua kovin montaa jos he ovat kovinkin kaupunkilaistuneita. Hyväkuntoiselle ja ulkona liikkumaan tottuneelle vanhukselle metsään lähteminen ei ole yleensä mikään ongelma. Melkein kahdeksankymppiset isovanhempani paiskivat vieläkin metsätöitä omasta tahdostaan ja nauttivat paljon perheemme retkistä lähialueelle.
Kaikki eivät osaa arvostaa luonnossa retkeilyä tai juhlien viettämistä kun kaikki on aina totuttu tekemään niin kuin naapuritkin tekevät ja kaupunkilaisille luonnossa liikkuminen tahtoo olla tuntematon käsite kun ollaan totuttu istumaan sisällä päivästä toiseen.
Jos miehelläsi pysyy puukko kädessä niin hän voisi veistää nuorille lapsille puusta leluja. Veljeni leikki lapsena puusta vuolluilla veitsillä ja nuolella ja jousella vaikka meillä oli kaupastakin ostettuja leluja mielin määrin. Naapurinkin lapset pyysivät isääni veistämään niitä. Keväällä myös pajupillien teko onnistuu.
t: tyttö maalta
Synttärit on huomenna klo14.00, että jos joku sattuu ulkoilemaan silloin.. Ilmapallot johdattavat sinut perille!=) Vieraita ei tosiaan ole kutsuttu paljon ja vanhin vieras on 56v. Eli kaikki jaksavat oikein hyvin kävellä ne 15metriä autolta sinne laavukatokselle..=)
Mies vei juuri traktorilla suuren määrän puita, aurasi tien ja aamulla lähdetään " koristelemaan" paikkaa. Sääkin suosii meitä! Aurinkoa, +2 astetta, tämä siis ennuste tänne länsirannikolle. Odotetaan oikein innolla!
Lahjojen avaamisesta sen verran, että tulossa on vain 3 pakettia, ja kyllä, ne avataan siellä. Paperit poltetaan...=) Mutta kyllä me siivotaan jälkemme, ei pelkoa.
Palaan huomenna kertomaan miten meidän kävi!
Ettei kenellekkään jää nyt traumoja siitä että olisin pistänyt miehet puukon kanssa töihin.....=D
ap
Kyllä täytyy muutamia kommentteja ihmetellä... Porukka taitaa olla vain todella mukavuudenhaluisia, mulletännekaikkihetinyt- tyyppisiä, jotka ei osaa pukeutua ulkoilua varten ja tekee ongelman siitäkin, mikä ei normaalissa elämässä ole ongelma. Vai eikö täällä kukaan ulkoile kullanmurujensa kanssa, kun vaatteet likaantuu, tulee kylmä tai pissihätäkin..?
Ai niin, täällä onkin tämä videot, pleikkari, tietokone, dvd, ulos vain sään salliessa (ja useinhan se ei salli) porukkaa. Niin ja nämä lapset harrastaa kyllä kaikkia mahdollisia baletteja ja temppukouluja, josta ollaan valmiita maksamaan, kun ei itse " osata" antaa virikkeitä lapsille. Mitä hienompi harrastus, sen parempi, ulkoiluhan on alkuasukkaisen hommaa.
Ja kyllä, minusta on kiva idea, erilainen, kuin ne tylsät kakkukemut, jossa kaikki kuorossa ihailee jessicajanican lahjoja teennäisesti. Sitten valitetaan juhlien jälkeen, kuinka tarjottavat olivat pahoja jne.. Mikään ei voi olla tarpeeksi hyvää av:n hienostopieruille.
Periaatteessa vain ärsyttää tuo ainainen kitinä ja TYYTYMÄTTÖMYYS. Ja ok, ap itse kysy, mutta näitä ajatuksia keskutelu minussa herätti.
Ei ollenkaan. Mutta kuinka olette ajatelleet hygieniapuolen?
Sitä vaan mietin, että miten sankari pääsee liikkumaan ja nauttimaan tilanteesta, jos avotuli ja paksu toppapuku?
kiva idea! ottakaa kuitenkin säävarauksella, eli laittakaa kutsuun että jos on huono ilma niin sitten teillä kotona. aikuisilla tulee helposti kylmä, joten aika lämmin ilma saisi olla, meidän suvussa ainakin on niin laiskoja äitejä että haluais vaan istua ja juodas kahvia, mutta mä olen niin erähenkinen että ihana idea!
Tietysti säähän varaudutaan. Ja miten niin hygieniaan varautuminen? Eikö ihmiset ole kautta historian retkeilleen, syöneet ulkona ja selvinneet hengissä..?
Kertakäyttö mukit, lautaset, kuuma mehu termariin, makkaratikut saa jokainen tehdä itse ja talouspaperilla kädet ja suu puhtaaksi.. Ja muuhun hygieniaan kuten wc-tarpeisiin, suosittelen käymään kotona jo vessassa. Eihän tämä retki nyt kahta tuntia kauempaa kestäisi..
ap
Paikassa ei siis nokea, vaan lunta ja havuja. Meinataan ottaa joku vanha viltti sinne katoksen alle ja jotain kivaa puuhattavaa. Kuten nuken vaunut, pallo jne. Kaikki kutsutus ovat tosiaan ilahtuneet!=)
Maanantaina täytyy lähteä kaupasta metsästämään lettupannuja. Saa mies iltapuhdetta kun tekee niihin pitkän varret..=) Onhan tässä vielä muutama viikko aikaa.;)
Ja kiitos kaikille jotka puolustivat minua tuossa letun antamisessa 1-vuotiaalle. Luulin jo olevani todella huono äiti!=)
ap