Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v synttärit meinataan järjestää laavulla.. Onnistuuko?

Vierailija
10.02.2007 |

Eli haave olisi järjestää maaliskuun alussa lapsen 1v synttärit lähimetsässä laavulla. Paistettaisiin lättyjä, makkaraa ja juotaisiin kuumaa mehua.. Kuulostaako ihan hullulta?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vuotias ei niistä niin kamalasti nauti ja meidän vieraatkaan tuskin. JOkainen toki tekee omannäköisensä synttärit ja varmaan tuntee vieraansa, mutta jotenkin kuulostaa kyllä hullulta että vieraat paistavat omat syömisensä jne... No ehkä se joistain on hauskaa meistä ja meidän vieraista tuskin olisi. Mutta kuten sanoin meitä on moneksi ja hauskoja synttäreitä teille sinne laavulle ja onnea sankarille!

Vierailija
42/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti 1 vuotias niistä kutsuista ymmärrä sen enempi vietettiinpä niitä sisällä tai ulkona. Ja ei kai liene synti jos nyt synttäripäivänä vähän makkaraa nakertaisi tai lettua maistaisi vai mitä?? Hauskaa juhlapäivää teille Ap, toivottavasti tulee kaunis sää tuoksi päiväksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäävät että juhlissa on vierailla helppoa, ja mukavaa ja tarjottavatkin valmiina, ettei tarvitse itse kokata.

Vierailija
44/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisää tilaa haluaa, kannattaa kysyä jonkun koulun jumppasalia. Me pidettiin pojan 2v synttärit läheisen koulun jumppasalissa ja riemua riitti isoilla ja pienillä. Pelattiin palloilla, pompittiin trampoliinilla jne... ja lapset juoksi, juoksi ja juoksi. Mukana helpot synttärieväät ja kakkua.

Vierailija
45/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos itse haluat laavusynttärit, niin siitä vaan

tuosta nauttisi ehkä viisi vuotias kavereineen

Vierailija
46/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei lettuja saisi antaa 1-vuotiaalle. Lettuhan on suurimmaksi osaksi maitoa. Ainakaan minun letussani ei ole yhtään sokeria. Sokeria on hillossa jos sokerista hilloa lettujen kanssa on tarjolla.

Eikö tuollainen lapsen varjelu normaaleilta ruoka-aineilta käy hyvin työlääksi? Eikö olisi parempi idea pitää huolta arkiruoan terveellisyydestä ja antaa sekä lasten että aikuisten herkutella juhlan tullen. En tajua tuollaisia kireäpipoisia ihmisiä. Miten te pystytte käymään kylässä lapsinenne? Otatteko omat eväät mukaan päiväkahville vielä kovinkin monivuotiaalle? Missä menee raja jolloin saa esim. kahvipöydästä ottaa keksiä? Mites lastenjuhlat, eikö teidän lapsenne mene niihin ollenkaan?

Ihme touhua.

Vierailija
47/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sen puoleen ihan sama.. Itse tykkään kovasti ideasta ja olisin ilahtunut jos kutsu tuollaisille synttäreille tulisi.

Vierailija
48/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mahtuuko sekaan myös muita retkeilijöitä?

Vierailija
49/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin veikata, että suurin osa teistä on sellaisia harmaita sisällä möllöttäjiä!!! Hyvä idea nuo laavu synttärit! Tsemppiä, että kaikki menee nappiin! Ja mitä menee lettujen syöttämiseen 1-vuotiaalle niin HUH HUH... Meillä on retkeilty jopa alle 1 vuotiaden kanssa laavulla ja mukavaa on ollut! Saa kaikki raitista ilmaa ym. Onnistuneet kekkerit teille ap!! No tietysti toivotaan ettei ole kuin jokunen aste pakkasta :)

Vierailija
50/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran laavuilla käynyt ja eräretkeillyt, että tiedän, mitä se on.

Pieniä saa koko ajan vahtia etteivät polta itseään. hankala paistaa makkaraa ja lettuja ja samaan aikaan vahtia lapsia.

Lapset vinkuvat makkaraa, mutta siinä menee aikaa kun jokainen paistaa omille lapsilleen. Siinä ehtii jo pienimmät hermostua ja itkeskellä.

Vaatteet haisevat savulle ja ovat noessa. Kotiin tullessa saa kaikki pestä.

Kiitos ei.

Vierailija
51/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakka kuitenkin säävaraus.

Kyllä 1 vuotias jo osaa tuosta touhusta nauttia, miksei osaisi jos vielä ympärillä on tärkeitä ja rakkaita ihmisiä.

Meilläkin retkeilty ja " metsäilty" jo ihan pienestä pitäen ja kyllä se pienikin osaa nauttia. Meidän 8kk nautiskeli jo täysin siemauksin eväsretkistä talvellakin, kun äiti ja isä kiskoi lasta umpihangessa pulkalla ja pysähdyttiin syömään eväitä niin kyllä siitä touhusta nautti kaikki, sillä kyllä tuommoisen pienen kanssa nopeasti huomaa jos ei jostain tykkää;) Mutta ihmisethän tunnetusti tykkäävät eri asioista, meidän perhe varmasti nauttisi noista laavu synttäreistä!

Vierailija
52/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ei sopisi, koska meillä synttäreihin kuuluu sellainen juhlafiilis, jota talvella ulkoilmapiknikillä olisi vaikea loihtia.

Vierailija
53/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hieno idea! Miten niin 1vee ei tajua mistään mitään, kyllä varmasti nauttii metsäretkestä. Ja noi ruokajutut... lettuja ei sais antaa HÄH? Pakkoko niihin on ympätä suolaa ja sokeria paljoa. Ja jos tekee muurinpohjalettuja, niihin tulee ohrajauhoja, onko vaarallista? Sitten toi vessajuttu, kai nyt jokainen pusikossa osaa käydä?

Vierailija
54/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on sen verran kokemusta.

vain kaupunkilaisilla on kuvitelma laavusynttäreiden ihanuudesta ja helppoudesta.

1 vuotiaat kontaa nokisella lattialla ja äidit hermot kireänä vahtivat etteivät konttaa tulee.

Jippii, tulee hauskaa.

Vierailija
55/67 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kai uusavuton, kun en innostu tuollaisesta varsinkaan näillä pakkasilla.

Vierailija
56/67 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nekin itse?! Ja mikä siinä on, että te ette voi hommata vieraille makkaratikkuja???!!! Eikös se homma menisi vähän jouhevammin, jos te järkkäisitte kaikki tykötarpeet. Kyllä mua ärsyttäisi mennä synttäreille, joissa sanottaisiin että teepäs itsellesi jostain ruokailuvälineet ja laita itsellesi syötävää... Kahden pienen lapsen (2,5v. ja 6kk) äitinä kyllä hirvittäisi tuo laavusynttäri-idea muutenkin... Kun kokemuksesta tiedän miten rasittavaa on olla lasten kanssa laavulla. Kaikki vaatteet ihan noessa ja tulta saa koko ajan varoa. Ja vaikka retkeilystä muuten tykätäänkin paljon, niin ollaan esim. Lapin reissuilla jätetty nuo " laavuilut" vähemmälle. Sitten se on taas kivaa, kun lapset on isompia.

Vierailija
57/67 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meninsin kyllä mielelläni. Altavuoden vanhan kanssa olen käynyt Suomen Ladun " mytysretkillä" ihanaa reissu ja tosiaan osaa se pikkainenkin nauttia metsän antamista virikkeistä. Itse en ole mikään vihertäjä enkä eräihminen, eikä olisi tullut mieleenikään lähteä metsään pientenlasten kanssa ellei ystäväni olisi houkutellut perheliikuntatunnille, joka oli ulkona. Meillä oli mahtava päivä!

Laavu -synttärit voi olla tosiaan hyvä syy lähteä retkeilemään.

Pienet lapset Ergoon tai liinaa ja menoksi vaan.

Vierailija
58/67 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 1-vuotias varmaan retkestä osaa jo nauttia ja ulkoilmasta, mutta minusta synttärit ja retket on asia erikseen. En haluaisi tulla kutsutuksi tuollaisille synttäreille, mutta esittäisin silti ilahtunutta, jos emäntä tohkeissaan selittäisi, että on tällaisen hyvän idean saanut.

Inhottavaa, että vieraat joutuvat itse kokkaamaan, olemaan kylmissään (mahdollisesti) ja käymään puskassa tarpeillaan. 1-vuotias ei paljoa pysty touhuamaan paksuissa toppakamppeissa. Miten lahjat ja kortit, mihin ne pannaan? Ei varmaan avata paikan päällä?

Kyllä mukavinta on juhlia synttärit sisällä (talvella) kakkua ja kahvia nauttien :) Lapsi saa avata lahjat ja touhuta. Kaikkien mummot ja papat eivät välttämättä pysty tuollaisiin laavusynttäreihin osallistumaan. Mutta teillä ilmeisesti kaikki pystyvät ja ovat innoissaan. Hyvä niin.

Vierailija
59/67 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulkkamäkeenkin, ihmisiltä puuttuu kunnolliset talvivarusteet (alkaen kerrastoista jne.). Silloin ulkoilu ei vaan ole kivaa. Meidän tuttavapiirissä ja sukulaisten kesken tuollainen ei onnistuisi ihan vaan siksi, että osa porukasta on ulkoilmaihmisia, osa ei...

Vierailija
60/67 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa joutuu tarpomaan laavulle useamman kilometrin ja joutuu vielä kokkaamaan itse omat sapuskansa ja kantamaan paistinpannujakin. Kitsaalta kuulostaa ja vieraiden vaivaamiselta.

Eikä siinäkään vielä kaikki, ikävintä on olla siellä kylmissään ja savussa. Ja lasten kanssa vielä pahempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi