Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten koulujen ongelma ei ole oppilaat, vaan opettajat, kerron muutaman asian

Vierailija
06.09.2024 |

Jos sä olet opettaja, sun täytyy osaa asettaa ittes niiden oppilaiden tasolle, kohdella yksilöitä yksilöinä. Se on ihan perus ihmistuntemusta, etsä normaalissa elämässäkään mene huutamaan omaa ajatusmaailmaa tuntemattomalle ihmiselle. Sä alotat sen tutustumisen niin, että sä lasket omat energiat sen toisen ihmisen kanssa samalle tasolle. Sä voitat sen ihmisen luottamuksen kun sä samaistut siihen. Sen jälkeen sulla on valtavat mahdollisuudet tuota myös omia asioita hänen tietoisuuteen, koska hän kuuntelee sua nyt, koska hän luottaa suhun. 

Jos mä muistelen mun kouluaikoja, mulla tulee 2 tällästä opettajaa mieleen, niistä kaikista sadoista opettajista, ketkä on opettanu mua. Nää 2 opettajaa oli aina reiluja, mutta tiukkoja. Ne voitti koko luokan luottamuksen, koska ne asettu eka sen luokan oppilaisen tasolle, ne kaveeras niitten kanssa eka. Eli siis luottamus vaihdettiin puolin ja toisin. 

Sä et saa olla liian tiukka, mut sä et saa myöskää olla liian lepsu. 

Kukaan ei kuuntele opettajaa, jos kukaan ei luota siihen opettajaan. Ihmisen mieli toimii niin, ihminen ei kuuntele toista ihmistä, ellei se itse ensin ARVOSTA tätä toista ihmistä. 

Suomalaiset on jääräpäitä, kukaan ei tajua täällä miten ihmisen mieli toimii, ihan normaali ihmistuntemus. Psykologia. 

<3

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa väsyttävää toistoa. Siinä on koko koulun ongelma. 

Lapsi kokee olonsa turvalliseksi kun sille asetetaan rajat. Aikuinen on auktoriteetti jota on toteltava. Typerän aikuisen lapsista kasvaa typeryksiä, fiksun aikuisen lapsista pärjääjiä.

Vierailija
62/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostava kohtaaminen auttaa toki paljon, mutta ei ole pakotettuna helppoa.

Luulin erään uuden monien opettajien mielestä haastavan oppilaan olevan erään kivan entisen oppilaan pikkuveli ja kyselin, mitä isosiskolle kuuluu ja kehuin kauheasti siskoa. Myöhemmin tajusin, että hänen siskonsa olikin eri oppilas, sellainen vaikea ja ärsyttävä. 

Mutta alun kohtaaminen sai aikaan sen, että tämä uusi oppilas on aina tosi kiva minua kohtaan. En ole viitsinyt sanoa, että erehdyin siskosta. 

Yritin tätä yhden uuden oppilaan kanssa. Poika ilmoitti minulle, että sisko on ärsyttävä huo ra. Laitoin tästä Wilma-merkinnän, joka sai äidin suuttumaan minulle. 

No, tuo erottaa järkevästi toimivan ja turhasta nipottavan opettajan. Mitä ihmeen merkitystä on tuollaista kieltä käyttävälle oppilaalle tuosta? Ei yhtään mitään, ongelmat on ihan toisella tasolla.

Toinen ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa lapset käyttäytymään, huonoa käytöstä ei tule sallia kotona. Säännöt miten koulussa käytääydytään , se on sitten kännykkä naftaliiniin sun muut hilavitkuttimet ja viikkoraha lopetetaan. Lasta kannustetaan, innostetaan, motivoidaan jopa palkitaan. 

Vierailija
64/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka viljelee urheilumaailmasta tuttua sä-passiivia, on silmissäni auttamattomasti imbesilli.

Anteeksi

T:ope

Vierailija
65/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajien olisi hyvä tosiaan miettiä miten oma (liian kova?) ääni ja käytös vaikuttaa muihin. Keinovalo voi olla myös ankea ja liian kirkas. Onko liikaa oppilaille paineita asettava, vai opettaa itse ja kirjat. Saako oppilas keskittyä rauhassa, piirtää, ajatella, jopa unelmoida tai keskittyä tarinaan. Vai onko koko ajan menossa jotain ja digilaitteet. Ennen ei oppilaita pakotettu olemaan silmät tv-ruudulla tai älylaitteilla. Lisäksi moni pääsi myös ulos välillä istumaan, juoksemaan ja säästä osattiin nauttia, maisemaa katsoa. Jos opetussuunnitelma on kovin vaativa, mihin jää lapsuus ja muu kehitys - kehon ja mielen.

peruskoulu ei ole vaativa normaalille

Vierailija
66/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ap sai nyt ryöpytystä osakseen. Tosin luin vain ekan sivun. Olen itse luokanopettaja ja mielestäni ap:lla oli hyvä pointti aloituksessaan. 

Vierailija
67/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ei kuuntele opettajaa, jos kukaan ei luota siihen opettajaan. Ihmisen mieli toimii niin, ihminen ei kuuntele toista ihmistä, ellei se itse ensin ARVOSTA tätä toista ihmistä."

Hyvän kotikasvatuksen saanut lapsi arvostaa työtään asiallisesti tekevää opettajaa ja koulua. Piste. Toki kaikilla on ne lempiopetkin, mutta se on eri asia. 

Maailma on täynnä lapsia ja nuoria, jotka antaisivat vasemman kätensä mahdollisuudesta käydä ilmaista, turvallista koulua ja saada ammatin. On ihan sairasta, että täällä mietitään, että opettajan pitää olla joku hauska viihdyttäjä ja hyvä kaveri, jotta lapsi ylipäänsä voisi suostua opiskelemaan.

Mutta puuttuva kotikasvatus ei ole lapsen vika.

Vierailija
68/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo tämän päivän uutinen, että kuka tahansa pääsee sijaiseksi ilman tarkistusta, kertoo millainen Camorra koko rupinen laitos on.

Vierailija
69/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan, että opettajalla voi olla yli 100 oppilasta samaan aikaan. Tällöin on täysin mahdotonta suhtautua jokaiseen yksilönä.

P. S. Älä jumalauta sano, että opettajien pitää kaveerata oppilaiden kanssa. Tuo sana sai minut epäilemään, että olet trolli.

Vierailija
70/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo tämän päivän uutinen, että kuka tahansa pääsee sijaiseksi ilman tarkistusta, kertoo millainen Camorra koko rupinen laitos on.

Käytännössä ei pääse. Voi päästä sinne sijaislistalle kyllä, mutta ei sijaiseksi asti.

Vierailija
71/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuo erottaa järkevästi toimivan ja turhasta nipottavan opettajan. Mitä ihmeen merkitystä on tuollaista kieltä käyttävälle oppilaalle tuosta? Ei yhtään mitään, ongelmat on ihan toisella tasolla."

Mitä oikein tarkoitat? Tapasin oppilaan ensimmäistä kertaa. Minulla ei ollut etukäteen aavistustakaan, että hän käyttäisi siskostaan moista kieltä. Merkinnän laitoin, koska itsekin äitinä haluaisin tietää, jos lapseni puhuisi perheestään noin ja käytöksestä informointi on ihan virkavelvollisuus.

Nyt kyllä kiinnostaa tietää, mikä tässä on nipottamista? Siitä en hätkähdä, jos oppilas vaikka vähän kiroilee, mutta että siskon h uoritteluun puuttuminenkin on turhaa nipotusta?! Ei ihme, että lapset on nykyään hulluja, kun aikuiset ajattelevat noin.

Eikä kyseessä ollut edes mikään sekopää, vaan keskitason oppilas, jolla oli edellisestä koulusta käytös 8. Vanhemmat koulutettuja kunnon ihmisiä. Eli kun sanot, että hänen ongelmansa ovat toisella tasolla, mitä oikein tarkoitat? Että pitäisi pitää menetettynä tapauksena ja antaa h uoritella?

Vierailija
72/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen opettajan tehtävä on selittää oppilaille miten matikan kaavat/äidinkieli/kemialliset kaavat/ihmisen keho/luonto/yhteiskunta toimii jne., eikä keksiä mitään pelletemppuja miten saada oppilaat pitämään hänestä. Opettaja on OPETTAJA, ei kaveri eikä terapeutti, ei viihdyttäjä eikä mukavuudentuoja.

Oppilaan tehtävä on kuunnella, ajatella ja antaa muille opiskelurauha, eikä vaatia opettajalta mitään teinimaneerien omaksumista 

No mutta. Tuossa aloitusteksissähän oli että ENSIN on hankittava se luottamus, sitten oppilaat kuuntelee. 

Sinun tyylillä opettaja puhuu, oppilaat ei kuuntele.

Pitää ajatella syvällisemmin.

Vierailija
73/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen opettajan tehtävä on selittää oppilaille miten matikan kaavat/äidinkieli/kemialliset kaavat/ihmisen keho/luonto/yhteiskunta toimii jne., eikä keksiä mitään pelletemppuja miten saada oppilaat pitämään hänestä."

Hyvin tuuletettu robotti LMAO-kuorissa lukemassa jotain Hawkingin äänikirjaa is all we need.

Vierailija
74/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajien olisi hyvä tosiaan miettiä miten oma (liian kova?) ääni ja käytös vaikuttaa muihin. Keinovalo voi olla myös ankea ja liian kirkas. Onko liikaa oppilaille paineita asettava, vai opettaa itse ja kirjat. Saako oppilas keskittyä rauhassa, piirtää, ajatella, jopa unelmoida tai keskittyä tarinaan. Vai onko koko ajan menossa jotain ja digilaitteet. Ennen ei oppilaita pakotettu olemaan silmät tv-ruudulla tai älylaitteilla. Lisäksi moni pääsi myös ulos välillä istumaan, juoksemaan ja säästä osattiin nauttia, maisemaa katsoa. Jos opetussuunnitelma on kovin vaativa, mihin jää lapsuus ja muu kehitys - kehon ja mielen.

Ihan oikeasti, nykyään ei vaadita mitään. Taso on romahtanut urani aikana,  puhumattakaan omiin kouluaikoihin verrattuna, ihan järkyttävästi. Koskaan ei ole arvosana niin helposti tullut kuin nykyään. Jos tästä vielä hel

Taso on romahtanut sun urasi aikana? Kai sä oot sitten niin huono opettaja...

Vierailija
75/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat. Opettaja on pomo ja kakarat tottelee, se on ainoa toimiva konsepti.

Sinä sovellat armeija-mentaliteettia vaikka ekaluokkalaisen? Sairasta. Toivottavasti olet töissä vaikkapa roskakuskeina,etteivät lapset joudu kanssasi tekemisiin. Mielenvikaista ' opettajia' on nähty jo aivan riittämiin. Terve arkijärki riittää- toisen kunnioittaminen ihmisenä,yksilön kehitystason mukaan. 

Vierailija
76/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat. Opettaja on pomo ja kakarat tottelee, se on ainoa toimiva konsepti.

Venäläinen konsepti, joka valitettavasti syövyttää myös suomalaisia yrityksiä. Ei ihme ettei tule uusia Nokioita. Ap puhuu asiaa.

Vierailija
77/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa väsyttävää toistoa. Siinä on koko koulun ongelma. 

Lapsi kokee olonsa turvalliseksi kun sille asetetaan rajat. Aikuinen on auktoriteetti jota on toteltava. Typerän aikuisen lapsista kasvaa typeryksiä, fiksun aikuisen lapsista pärjääjiä.

Venäläisillä opeilla ei saada muutakuin kuuliaisia orjia. On hyvä oppia jo varhain kyseenalaistamaan vanhempien huuhaa opit, varsinkin jos vanhempi on persu.

Vierailija
78/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
79/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka viljelee urheilumaailmasta tuttua sä-passiivia, on silmissäni auttamattomasti imbesilli.

Anteeksi

T:ope

Ai että, "kansan kynttilä" alkoi pätemään kun ei luokassaan pärjää. 

Anteeksi

T:valaistunut

Vierailija
80/109 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oppi ole näyttänyt menneen perille sielläkään. Nollarina vielä opetettiin, että englannin kielestä lainattua formulapuhetta sä sitä, sä teet tätä ei kuulu käyttää. Suomen kielessä sanotaan; minä teen näin. Voi jösus sentään.