Suomen kaunein koti 2024 Official
Ensimmäinen jakso nähty. Menikö kaunein jatkoon? MIelipiteitä.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1490)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa noin paljon rahaa? Ihan absurdia
Hyväpalkkainen työ. Esim lennonjohtajat ja tuomarit tienaavat helposti 8000 € kuukaudessa.
Juristit, lääkärit. Onhan näitä.
Ysijakson toinen koti: kullan kimallusta, marmoria, marmoria, marmoria, marmoria, marmoria ja vielä lisää marmoria. Ja sitten kaiken keskellä IKEAn neliovinen Stockholm pähkinäpuuviilutettu senkki (€449,-) ihan kuin ammeelliseen hajuvettä laitettaisiin lillumaan yksi lihapulla. :D :D :D :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Ysijakson toinen koti: kullan kimallusta, marmoria, marmoria, marmoria, marmoria, marmoria ja vielä lisää marmoria. Ja sitten kaiken keskellä IKEAn neliovinen Stockholm pähkinäpuuviilutettu senkki (€449,-) ihan kuin ammeelliseen hajuvettä laitettaisiin lillumaan yksi lihapulla. :D :D :D :D :D :D
Just näin. Kirjoitinkin tuossa aiemmin, että sisustus oli kömpelö.
Oli kyllä niin svenska överklassen tää jakso, jotenkin ihan irrallaan todellisuudesta.
Vauraus todella keskittyy Uudellemaalle.
Köyhät ja kateelliset kyykkyyn. Money talks!
Kolmas koti oli kaunein. Harmoninen ajaton tasapainoinen, ei mitään väkisin yrittämistä. Itse suunniteltu ilman ammattilaisia, varma maku. Liki täydellinen!
Upeitahan nuo oli kaikki kolme. Ottaisin minkä vaan, mutta varsinkin ekan ja vikan kohdalla ikkunoiden pesu olisi painajaismaista!!! Maisema pitää toki näkyä, mutta tuo määrä lasipintaa vaati pakosti palkkaamaan ammattilaiset pitämään ne puhtaina. Itsellä pelkkä iso parvekkeen ikkunan pesu vie energiat, eikä muuta tehdä sinä päivänä. Pese siinä sitten sata isoa ikkunaa, juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Päntri." :D Ruokakomero.
🤣🤣🤣
Aina oppii uutta!
Olisivat sanoneet pentteri. Vai olisko ollut liian junttia.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex oli insinööri (sähköinsinööri amk) ja vuositulot oli 160k pintaan. Toki varmaan keskiverto insinöörillä asettuu jonnekin 60-70k väliin. Mä olen ihan perus opettaja, mutta jonkun verran perintöä saanut metsänomistaja, joten oltaisiin yhdessä saatu varmaan kiva lukaali pystyyn. Ei hajuakaan missä ex nykyään menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex oli insinööri (sähköinsinööri amk) ja vuositulot oli 160k pintaan. Toki varmaan keskiverto insinöörillä asettuu jonnekin 60-70k väliin. Mä olen ihan perus opettaja, mutta jonkun verran perintöä saanut metsänomistaja, joten oltaisiin yhdessä saatu varmaan kiva lukaali pystyyn. Ei hajuakaan missä ex nykyään menee.
Minäkin olen sähköinsinööri ja vuositulot 68k. No en ole kyllä työpaikkaa vaihtanut vuosiin. En silti usko naisena pääseväni noin suuriin palkkoihin.
Minä tykkäsin eniten kakkoskodista. Yläkerta oli liian beige. Sinne olisin laittanut tapetteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväpalkkainen työ. Esim lennonjohtajat ja tuomarit tienaavat helposti 8000 € kuukaudessa.
Juristit, lääkärit. Onhan näitä.
Ei tuollaisia taloja rakennella tavisjuristin palkoilla
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kans että rahat loppuneet kesken kun vessaan oli jouduttu laittamaan ikean allaskalusteet. Ei siinä, ikeassa on hyvää tavaraa ja itsellänikin on paljon ikeaa. Mutta jos olisi rahaa, ostaisin keittiöfirmalta mittatilaustyönä laadukkaat kalusteet myös vessaan.
Mä olen juristi ja palkka keskimäärin 3600e kuukaudessa.
Tämän jakson kodit olivat kauniita. Ensimmäinen koti oli kyllä ehkä liian trendikäs ja pidin siitä, että tuomarikin näki trendikkyyden ennemmin negatiivisena asiana. Suomalaiset kun tuppaavat remontoimaan ja laittamaan kotia jatkuvalla syötöllä ollakseen varmasti muodikas "sitä mitä instassakin". Arvokkuus, ylellisyys ja kauneus syntyy kerroksellisuudesta.
Kakkoskoti oli ihana. Vähän väritön. Yläkerta huusi väriä ja etenkin lasten huoneisiin olisin laittanut esim söpön tapetin.
Voittajakoti oli selkeästi persoonallisin ja oikea koti voitti, vaikka ehkä ei ollut oma suosikkini. Kuitenki eniten ns tavallisuudesta poikkeava.
Eiköhän nuo ole perittyä rahaa tai yrityskauppoja tms. Hienoja taloja kaikki. Silti jokaisessa oli vähän sellainen fiilis, että on otettu älytön tukku rahaa ja tehty sillä jotain kivaa rouvalle. Ensimmäisessä talossa rahat loppui vähän kesken, kun tontti oli aivan liian pieni. Voittaja sopi kyllä siihen paikkaan täydellisesti. Piha oli varmaan edellisellä viikolla tehty kun siirtonurmessa näkyi vielä palojen reunat.
Eiköhän tämän kuitenkin voita joku kodikas vanha talo, jonka sistustamiseen on nähty vaivaa, ja aikaakin mennyt.
Toiseen vaaleaan taloon olisin laittanut tauluja seinille ja se takka olisi voinut olla näkyvämpi. Liian pliisua oli.
Viimeinen talo oli mielestäni paras.
Lapsia ei voi hetkeksikään jättää silmistään kun ranta on niin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen asunto oli kaunein.
Mitä kaunista siellä oli paitsi järvimaisema?
Öö no koko talo oli ihan unelma. Överisuuri toki.
Vierailija kirjoitti:
Kivan näköinen kolmas koti, mutta miksi katosta roikkuu kikkeli? Ihan se tuli mieleen ekalla vilkaisulla. Ekasta tykkäsin eniten, keskimmäinen jätti kylmäksi ja tää vika oli ihan ok roikosta huolimatta :)
Nää jotkut asiat on vaan katsojan silmässä.. 😅
Vierailija kirjoitti:
No sinänsä mä en näe mitään estettä sille, miksi ei voisi yhdistellä kallista ja halvempaa. Mutta toi marmorin määrä meni kyllä siinä kodissa yli.
Kauheaa jokaisessa näissä överisuurissa taloissa oli se, miten ne oli sijoitettu "plättis" tontille, vedetty kaikki kasvava ympäriltä matalaksi.
Sitten lanattu vielä piha kauas tasaiseksi ja päällystetty betonilla, varmaan että mahtuu niitä AUTOJA. Ihan hirveän näköistä, talot eivät sulautuneet maisemaan ollenkaan.
Ja milloin opitaan se, että tasainen nurmikko ei ole ekologinen eikä edes helppohoitoinen, vaan olisi hyvä jos piha saisi vähän rehottaa ja siellä kasvaisi paljon erilaisia kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla?
Etkö ole ennen törmännyt hyvin toimeen tuleviin ihmisiin? Jos molemmat vanhemmat ovat aidosti hyväpalkkaisissa töissä, niin aivan hyvin onnistuu tuollainen.
Vaikka olisikin paljon rahaa, niin nykyaikana minusta ihan jokaisen pitäisi miettiä ekologiaa ja sitä, TARVITSEEKO tosiaan noin paljon materiaaleja vievää, ylisuurta energiasyöppö-taloa. Minusta vähemmän on usein enemmän. Talo voi olla tyylikäs ja ihana, vaikka se ei ole pröystäilevä.
Me eletään täällä päin maailmaa muutenkn ylikulutusmaniassa, köyhemmän osan maailmaa saadessa kärsiä, luonnosta puhumattakaan.
Kivan näköinen kolmas koti, mutta miksi katosta roikkuu kikkeli? Ihan se tuli mieleen ekalla vilkaisulla. Ekasta tykkäsin eniten, keskimmäinen jätti kylmäksi ja tää vika oli ihan ok roikosta huolimatta :)