Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kaunein koti 2024 Official

Vierailija
06.09.2024 |

Ensimmäinen jakso nähty. Menikö kaunein jatkoon? MIelipiteitä.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1490)

Vierailija
441/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsoanna, suomessa on joanna, eriasia jos asuu ulkomailla, ihme snobeilua, naurattaa nämä muka sivistyneet.

Vierailija
442/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla laskin että se sisustusarkkitehti sanoi yhden jaksan aikana 37 kertaa NIINKU. Tällä viikolla hän pani paremmaksi: 48 kertaa!

Harrastus se on tuokin laskea noita. Ootte te kyllä aika outoja täytyy mun sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten se toinen koti oli tuomarien mielestä parempi kuin eka?

Koska se oli Hakolan koti. Eihän sille nyt mitään muuta voi antaa kuin kymppejä! Välithän siitä muuten menisi...

Kuka tää Hakola on? Silmään pisti vain sen täytetty naama ja asunnon luonnoton värimaailma.

Luonnoton on juuri oikea sana tuolle kodille. Yleensä tuomarit kehuvat luonnonmukaisia värejä etc. Arvasin että tuon asunnon omistajat ovat tuomareiden tuttuja koska pisteet eivät natsanneet nähdyn kanssa.

Punavihreä sisustuksessa sopivilla  ripauksilla oli kyllä tyylikäs koko

Viimeissä talossa, joka voitti osion oli nahkatuoli jolla hintaa vähintään tuo viistonnia. Olen nähnyt saman kankaalla verhoillun vanhan tuolin  kulahtaneena myynnissä 2500e... Toki kautta linjan oli hinnakkaita huonekaluja voittajatalossa.

Tarkoitat varmaan sitä nahkatuolia, joka oli periytynyt talon edelliseltä omistajalta? Eli ei ollut näiden asukkaiden itse hankkima.

Sitä paitsi se punavihreä asunto vasta isolla rahalla olikin sisustettu ja remontoitu! Se vain ei ollut yhtä kaunis ja hyvällä maulla toteutettu, niin ehkä jotkut ihmiset täällä eivät osaa ymmärrä sitä niin hintavaksi kuin mitä se todellisuudessa on.

Vierailija
444/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kodin asukkaat toistavat tietyt fraasit:

- Remontoitu vanhaa kunnioittaen

- Yhdistelty uutta ja vanhaa sisustuksessa

- Jätetty myös talon vanhoja esineitä näkyviin

- Käytetty kierrätysmateriaaleja

-Tämä on meille hyvä

-Täällä käy paljon ystäviä ja sukulaisia

- Moni on sanonut että täällä viihtyy

Tämä! Missä vanhat alkuperäiset ikkunat, ovet? Kaatopaikalla tietenkin. 

Vanhaa kunnioittaen ei tarkoita, että kaikki vanha,  myös se huonokuntoinen, pitäisi säilyttää. Ja voihan se olla, että jo edellinen omistaja on poistanut niitä  vanhoja elementtejä, niin eihän niitä silloin tietenkään voi nykyiseen asuntoon sisällyttää. Silloin on remontoitu kunnioittaen ja säilyttäen sitä vanhaa, mitä on jäljellä. Esim joidenkin vanhojen ikkunoiden säilyttäminen voisii olla jopa typeeyyden huippu, jos ne vetävät kuin junan vessa ja karmit on puolilahot. 

Vierailija
445/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua, kun kahdestaan asutaan valittavissa taloissa. Se äiti ja tytär. Sitten toisen kodin pariskunta. Joku opiskelija tai muu yksinäinen vuokraisi varmaan mielellään huoneen. Asunnottomuus vähenisi ja talon omistajat saisivat vuokratulot.

Vierailija
446/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen koti, synkän harmaata tapettia lukuunottamatta, on todella kodikas ja upea! 

Ohi asiasta, mutta miksi sanaa  s i s u s t u s  ei voi sanoa "sisustus" vaan "sstus". Juuri tämä ensimmäisen kodin rouva sanoi näin monta kertaa. En tiedä miksi tämä niin minua vaivaa. Olen varmaan liian tarkka. Enkä tiedä kiinnittikö kukaan toinen tähän huomiota, tuskin. :)

Laiskaa ääntämistä. Samaa olen ihmetellyt kun sanotaan trrristi kun puhutaan terroristista. 

Vierailija
447/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisena näytetyn kodin yläkerta oli kodikas ja tunnelmallinen, persoonallinenkin. Mutta alakerta oli äärimmäisen tylsä ja mielikuvitukseton. Harmaa on tylsin väri mitä sisustuksessa voi käyttää. 

Pariskunta, ainakin mies, ilmaisi kiinnostuksensa viineihin. Mitenhän niitä uskaltaa juoda noin aran sisustuksen kanssa, jos humalapäissään kaataa viiniä sohvalle. :(

Kaikille viinin juominen ei tarkoita kännien vetämistä.

Ei. Se voi olla myös tissuttelua. En saanut sen miehen puheesta mitään selvää.

Vierailija
448/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka koti oli monesta kohtaa hurmaava esim. olohuone. Mutta sitten osin tosi eriparinen ja sekava.

Porvoossa tuli selväksi että mies tykkää juoda viiniä. Koti jotenkin pliisu ja tylsä, paitsi ulkoa.

Voittaja oli ihana. Jotain olisi alakerta vielä kaivannut, varsinkin olohuone. Makkarit oli ihanat. Näytettiinkö kylppäriä ollenkaan? 

Vierailija
449/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se ekan talon spa oli, joka on niin tärkeä?? Vai eikö haluttu esitellä.? 

Se oli ulkoporeamme.

Vierailija
450/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti toisen talon isäntä jolle kaikki oli "nastaa". Tulee mieleen että hän on takuulla musiikinopettaja joka hokee oppilaille koko ajan että heiiii, tosi nasta soundi!

🤣🤣🤣

Vierailija
451/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua, kun kahdestaan asutaan valittavissa taloissa. Se äiti ja tytär. Sitten toisen kodin pariskunta. Joku opiskelija tai muu yksinäinen vuokraisi varmaan mielellään huoneen. Asunnottomuus vähenisi ja talon omistajat saisivat vuokratulot.

Moni yksinäinen tai opiskelija ei todellakaan haluaisi asua yhdessä huoneessa toisten nurkissa! 😳 Ei tänäpäivänä, ei todellakaan. Herätys hoi, 2020-luku kutsuu sinua!

Vierailija
452/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisena näytetyn kodin yläkerta oli kodikas ja tunnelmallinen, persoonallinenkin. Mutta alakerta oli äärimmäisen tylsä ja mielikuvitukseton. Harmaa on tylsin väri mitä sisustuksessa voi käyttää. 

Pariskunta, ainakin mies, ilmaisi kiinnostuksensa viineihin. Mitenhän niitä uskaltaa juoda noin aran sisustuksen kanssa, jos humalapäissään kaataa viiniä sohvalle. :(

Olitko tissutellut? Kokeile kuunnella huomenna uudelleen ilman sitä viiniä.

Vierailija
453/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hassu jakso, kuin ekan talon sisustus kuuluisi tokaan taloon ja päin vastoin. Vähän kävi sääliksi se toinen talo, oli niin haaleeta että talon sielu tuntui puuttuva!

Kolmas talo ansaitsi mielestäni paikkansa voittajana, vaikka siitäkin puuttui vähän sitä jotain. Olkkarin valaistuksessa oli jotain pielessä, ehkä turhan kylmä sävy, tai sitten seinille olisi kaivannut jotain elämää lisää? Mutta sievä talo kyllä, ja itse tykkäsin vaihtelevista tapeteista yläkerrassa 😊 se yksi eläintapetti ei ehkä kuulunut ihan joukkoon, mutta se oli toisaalta valinta lapselle, tai jopa lapsen itse valitsema, jolloin se on tietenkin paikkansa ansainnut. 

En ikinä ole ymmärtänyt miksi KAIKKI huoneet tulee olla yhtenäisiä sisustukseltaan. Mä halusin nuorena huoneestani tunnelmallisen punaisen, ja jumalauta jos joku äsiäntuntijä olisi tullut marmattamaan, että muuten hyvä mutta tuo yks huone ei sovi kokonaisuuteen 😓

Vierailija
454/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin ensimmäisen kodin värimaailmasta. Se olohuone oli tunnelmallisen näköinen jossa olisi ihana löhöillä sohvalla neuloen tai lukien. Liiasta krääsästä en välittänyt. Loput kaksi ja kolme oli vähän pliisuja omaan makuun. Kaikki nättejä koteja joissa mielellään asustelisin oman vuokraluukun sijaan. 

Vierailija
455/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko tissutellut? Kokeile kuunnella huomenna uudelleen ilman sitä viiniä.

En ollut. Viinipäissään sitä mongerrusta vois ehkä tajutakin. Pitää kokeilla.

Vierailija
456/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin ehdottomasti eniten ekasta talosta, vaikka yleensä en ole niin runsaan esineistön ystävä. Mutta siellä oli ne syvät, lämpimät värit ja jotenkin satukirjamainen tunnelma. Muuten paikkana Porvoo toki paras, mutta siellä oli aika ankeaa sisällä. Voittajasta en tykännyt ollenkaan, en ulkoa enkä sisältä.

Vierailija
457/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hassu jakso, kuin ekan talon sisustus kuuluisi tokaan taloon ja päin vastoin. Vähän kävi sääliksi se toinen talo, oli niin haaleeta että talon sielu tuntui puuttuva!

Kolmas talo ansaitsi mielestäni paikkansa voittajana, vaikka siitäkin puuttui vähän sitä jotain. Olkkarin valaistuksessa oli jotain pielessä, ehkä turhan kylmä sävy, tai sitten seinille olisi kaivannut jotain elämää lisää? Mutta sievä talo kyllä, ja itse tykkäsin vaihtelevista tapeteista yläkerrassa 😊 se yksi eläintapetti ei ehkä kuulunut ihan joukkoon, mutta se oli toisaalta valinta lapselle, tai jopa lapsen itse valitsema, jolloin se on tietenkin paikkansa ansainnut. 

En ikinä ole ymmärtänyt miksi KAIKKI huoneet tulee olla yhtenäisiä sisustukseltaan. Mä halusin nuorena huoneestani tunnelmallisen punaisen, ja jumalauta jos joku äsiäntuntijä olisi tullut marmattamaan, että muu

Hassua tosiaan, kun KAIKISSA MUISSA asunnoissa tämä Joanna on poikkeuksetta kehunut sitä, että lapsen/nuoren huoneessa näkyy tämän oma maku ja että lapsi/nuori on saanut itse vaikuttaa ja valita siellä. Mutta nyt tässä voittajatalossa se olikin yht'äkkiä ongelma, että lastenhuoneissa oli erilaisia tapetteja ja ne eivät muka sopineet muuhun sisustukseen 🙄. Joo-o, koittaisi nyt päättää ja olisi johdonmukainen siinä mitä puhuu ja miten arvostelee. 

Vierailija
458/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä asunkin yksin "valtavassa" talossa. Olen sen perintönä saanut ja tykkään paikasta ja talosta. En todellakaan yksityisyyttä ja hiljaisuutta rakastavana ihmisenä halua ketään muita tänne, vaikka tilaa sinänsä olisi. Paitsi toki lyhytaikaisesti vieraana omia kavereita ja sukulaisia, mutta ei asumaan. 

Vierailija
459/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ole ymmärtänyt miksi KAIKKI huoneet tulee olla yhtenäisiä sisustukseltaan. Mä halusin nuorena huoneestani tunnelmallisen punaisen, ja jumalauta jos joku äsiäntuntijä olisi tullut marmattamaan, että muu

Sama, meillä on lähes joka huoneessa ihan oma tunnelma ja värimaailma, ja se on minusta hyvin virkistävää. Varmaan tuomarit pyörtyisivät :D 

Vierailija
460/1490 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni yksinäinen tai opiskelija ei todellakaan haluaisi asua yhdessä huoneessa toisten nurkissa! 😳 Ei tänäpäivänä, ei todellakaan. Herätys hoi, 2020-luku kutsuu sinua!

Joo, ei nykyään tuollainen asumisratkaisu kelpaisi juuri kenellekään vuokralaiselle. Enkä ymmärrä, miksi kenenkään edes pitäisi ottaa vierasta ihmistä omaan kotiinsa asumaan, omaan keittiöönsä ja kylyhuoneeseensa häärämään? Hyi olkoon, ihan tulee kylmät väreet selkäpiihin, kun omalle kohdalle ajattelisi... Jos joillakin on varaa asua isossa talossa, niin asukoot jos niin tykkää. Se ei ole keneltäkään muulta pois. Kyllä Suomessa vapaita vuokra-asuntoja riittää. Ja nimenomaan niitä asuntoja, ei pelkkiä makuuhuoneita.