Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäriin ei pääse enää ollenkaan

Vierailija
05.09.2024 |

Miksi kunnalliseen hammaslääkäriin ei laiteta tulorajoja jotta varakkaat voisi mennä yksityiseen.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä Helsingissä olen aina päässyt kun osaa vaatia tai vaikka valehtelee että on pahat kivut niin heti pääsee.

Kun minulla oli oikeasti pahat kivut, julkisella sanottiin että käy ostamassa apteekista paikka ja hoida itse hampaasi. Menin yksityiselle, häntä ei kiinnostanut minun kipeä hampaani lainkaan. Oli kiinnostunut vain miten oikomishoidolla hammaskipuni lakkaa ja saa lääkäri enemmän rahaa. Lopulta vedin pihdeillä sen hampaan pois ja kipu lakkasi. Tässä maassa on jotain pahasti vialla.

Miten se tähän maahan liittyy. Olisit mennyt toiseen tai sanonut että ei kiitos hoidetaan vain se kipeä hammas ei muuta.  

Vierailija
22/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä hammashoidon tilanne täällä Helsingissä ihan naurettava.

Hampaan juurihoito maksoi minulle yksityisellä juuri reilu 600 euroa ja toinenkin pitäisi tehdä. Kyseessä erikoinen tapaus, etuhampaat vain kuolee (ei reikiä) ja niissä minijuuret (siis, todella minit).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden jono Kuopiossa. Lähiseudun pienillä paikkakunnilla pääsee vaikka heti. 

Vierailija
24/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kova hammaslääkäripelko, joten en voi mennä kellekään satunnaiselle tyypille. Käyn aina samalla yksityisellä, joka jaksaa rauhallisesti selittää mitä on tekemässä. Irronneen paikan koejaaminen oli 180 euroo, hirveä lovi pieniin tuloihini, mutta minkäs teet.

Vierailija
25/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hampaiden tarkastukseenko on noin pitkä jonotusaika. Kivullako vain pääsee hammaslääkäriin nopeammin nykyään. Ei kai juurihoidettujen hampaiden näkyvän hammasosan murenemisesta (kokonaan/osittain) kai mitään verenmyrkytyksiä voi tulla (vai onko huolettomuus tuollaisissa tilanteissa vain toiveajattelua). 

Vierailija
26/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi varakkaampien pitäisi kustantaa toisten hammaslääkärit julkisella puolella jä käydä itse yksityisellä?

Vierailija
27/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn yksityisellä. Ihana hammaslääkäri oralilla, hammastarkastus maksoi 75e. Ei otettu röntgeniä, kun viime vuonna otettiin. Irronneen paikan korjaus oli 100e. 

Meillä päin julkinen hammashoito voi ilmoittaa, että aika on vaikka klo 12.15 jossain perähikiän toimipisteessä. Joutuisin siis lainaamaan autoa ja ottamaan palkatonta, olen päivätöissä. Kivempi,kun voi varata ajan myöhäiseen iltapäivään kilometrin päähän työpaikasta, niin säästyy siinäkin aikaa ja rahaa.

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa tässäkään tapauksessa. Käyn myös itse yksityisellä. Olen jo tottunut siihen, että se maksaa hunajaa. Mutta palvelu on myös ollut hyvää.

Olen siirtynyt kokonaan kunnalliselle koska palvelu on parempaa kuin yksityisellä. Yksityisellä maksat itsesi kipeäksi ja kaupan päälle saat huonoa palvelua.

Vierailija
28/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaan juurihoito maksoi minulle yksityisellä juuri reilu 600 euroa ja toinenkin pitäisi tehdä. Kyseessä erikoinen tapaus, etuhampaat vain kuolee (ei reikiä) ja niissä minijuuret (siis, todella minit).

Kunnallisella etuflyygarit revittäisiin pois. Ei niitä hoidettaisi.

Vierailija
29/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten soitin tiistaina kun lounaalla lähti vanhasta paikasta pala irti ja jo perjantaille sain ajan. Eli kyllä pääsee.

Vierailija
30/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaampien pitäisi kustantaa toisten hammaslääkärit julkisella puolella jä käydä itse yksityisellä?

Miten ihmiset edes saa palkallista työtä, ellei hampaat ole kunnossa. Eihän kaikille edes mitään lainoja myönnetä ja jos on hampaat menneet reilusti huonompaan kuntoon niin, miten siitä kuopasta edes voi ylös päästä veronmaksajaksi asti. Vapaaehtoistyötä toki saa huonompi kuntoisemmallakin purukalustolla tehdä lopunikää

Vierailija
31/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä Helsingissä olen aina päässyt kun osaa vaatia tai vaikka valehtelee että on pahat kivut niin heti pääsee.

Tä on just se: pitää valehdella, ettö on kovat kivut. Normaaliin vaikka kerran 2 vuodessa tarkastukseen ei Helsingissä anneta aikaa.

Vierailija
32/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pääsin kiireelliseen hoitoon nopeasti, kun hammas oli tosi kipeä. Hyvän hoidon sain ja hammas poistettiin. Kiireettömään tarkastukseen ei pääse, mutta voi pyytää palvelusetelin, jolloin pääsee tietyille yksityisille lääkäreille normitaksoja edullisemmin. En ole vielä sitä kokeillut.

Outo kommentti tuo, että hyvätuloisen pitäisi mennä yksityiselle. Meillä on jo progressiivinen verotus. Kyllä myös hyvätuloisella pitää olla oikeus yhteisiin palveluihin. Tai sitten pitää muuttaa verotusta, jos kaikki palvelut ei ole tarjolla kaikille.

Vierailija
33/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella etuflyygarit revittäisiin pois. Ei niitä hoidettaisi.

Höpö höpö. Hampaat juurihoidetaan, jos ennuste sen onnistumiseen on hyvä. Juurihoito ei aina onnistu ja sen teho ei ole ikuinen. 

Vierailija
34/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vielä pääsee julkiselle, niin ei pitkään tuota huvia jatku.😃

kikattaa

t. Sanni GL kokoomus

Vierailija
35/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita ongelmia ja oireita pystyt valehtelemaan kun varaat lääkäriajan ?

Vierailija
36/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona aikana eivät paikanneet hampaita vaan vetivät irti. Harmittaa kun menin silloin hammaslääkäriin. Mielummin olisin säilyttänyt hampaan.

häh? minulla ainakin paikattiin ja un sitten lohkesi hammas, niin paikkasivat sen lohkeamankin. Korona-aikana piti vain purskutella suu ennen mitäänhoitotoimenpiteitä vetyperoksidiliuoksella (se oli sitten pahaa).

Vierailija
37/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn yksityisellä. Ihana hammaslääkäri oralilla, hammastarkastus maksoi 75e. Ei otettu röntgeniä, kun viime vuonna otettiin. Irronneen paikan korjaus oli 100e. 

Meillä päin julkinen hammashoito voi ilmoittaa, että aika on vaikka klo 12.15 jossain perähikiän toimipisteessä. Joutuisin siis lainaamaan autoa ja ottamaan palkatonta, olen päivätöissä. Kivempi,kun voi varata ajan myöhäiseen iltapäivään kilometrin päähän työpaikasta, niin säästyy siinäkin aikaa ja rahaa.

Jos taas ottaa vapaata ja lainaa auton, niin joskus yhdeksän jälkeen saapuu tekstiviesti "ajanvarauksesi on peruttu"...

Vierailija
38/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hampaiden tarkastukseenko on noin pitkä jonotusaika. Kivullako vain pääsee hammaslääkäriin nopeammin nykyään. Ei kai juurihoidettujen hampaiden näkyvän hammasosan murenemisesta (kokonaan/osittain) kai mitään verenmyrkytyksiä voi tulla (vai onko huolettomuus tuollaisissa tilanteissa vain toiveajattelua). 

Tarkastukseen joo. 

Vierailija
39/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tä on just se: pitää valehdella, ettö on kovat kivut. Normaaliin vaikka kerran 2 vuodessa tarkastukseen ei Helsingissä anneta aikaa.

Meillä ihmiset tekivät tuota ja hammaslääkärissä vaihdettiin taktiikkaa: jos potilas sai itselleen kipujen perusteella kiirellisen ajan, niin hammaslääkäri tarkisti ennen hoitoa, että potilaalla oli oikeasti sellainen vaiva, johon kivut sopisivat. Eli jos oli joku pienenpienen reikä ja potilas oli väittänyt puhelimessa, että ihan hirveät kivut, niin siellä sitten olisi ihan pokkana sanottu, että niin pieni reikä ettei paikata, kiitti ja heippa , varaa itsellesi tuosta ajanvarauksesta normaali vastaanottoaika. Siis oikeasti kysyin tästä hammaslääkäriltä, kun kiirevastaanotolle kerran päästyäni hammaslääkäri sanoi, että tarkistaa ensin tilanteen ja sen jälkeen sanoi hoitajelle suurinpiirtein "joo, tää on oikeasti kipupotilas, hoidetaan nyt". niin kysyin, että mitähäh, että luulitteko, että huijasin.... hammaslääkäri sitten sanoi, että ei varsinaisesti, mutta kun nin moni potilas on alkanut huijaamaan, että saisi ajan, niinkaikki akuuttipotilaat nykyisin seulotaan ennenkuin aletaan hoitamaan. 

Vierailija
40/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen käyttää kunnallista hammaslääkäriä?? Oletko jotenkin vajaavaltainen.

Aikuinen hoitaa hampaansa yksityisellä, on aina hoitanut.