Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäriin ei pääse enää ollenkaan

Vierailija
05.09.2024 |

Miksi kunnalliseen hammaslääkäriin ei laiteta tulorajoja jotta varakkaat voisi mennä yksityiseen.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka aikuinen käyttää kunnallista hammaslääkäriä?? Oletko jotenkin vajaavaltainen.

Aikuinen hoitaa hampaansa yksityisellä, on aina hoitanut.

Jaa sää oot niitä jotka tekee listoja siitä mitä aikuinen tekee/syö tai ei tee/syö. Ihan itsekö keksit ?

Vierailija
62/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkista puolta kuormittaa valtava määrä muuhanmaattajia, mutta tämä aihe on keskustelussa tabu.

Ei siltä vaikuta. Nenäni kertoo myös muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa ei terve aikuinen saa aikoja käytännössä ollenkaan. Ei oteta edes jonon jonoon vaan käsketään vain soittaa uudestaan kerta toisensa jälkeen. Pakko mennä yksityiselle, ja näin on ollut vuosia. 

Soita aapistielle,kandien vastaanotolle.

Oulussa olen aina päässy hampaita hoidattaan.Pisin jonotus tais olla pari kk.

Ja nuo siis julkisella puolella.

Juu ei kiitos, harjoituspotilaana olo nyt ei ihan ole sama kuin oikealla, pätevällä hammaslääkärillä käynti. 

Oli tosi hauska käynti, kun selvisi, että olivat kahlanneet myös mielenterveystiedot läpi.

Tee kantelu ehdottomasti,laitonta lukea ilman lupaa muita tekstejä.Tulee vähintään muistutus.Eibliity edes hammashoitoon koska ite voi kertoa mitä lääkkeitä käyttää, jotkut lääkkeet kuivattaa suuta.Huonosri hoidetut hampaat, suu voi olla hengenvaarallinen.Leikkauspotilailta nykyään selvitetään hampaiden kuntokin, sieltä voi levitä mitä vaan esim sydämeenkin.

Vierailija
64/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei pääse, maaliskuussa laitettu jonoon. Kutsua ei ole kuulunut. Näin Tampereella. 

Eikö noita palveluseteleitä enää saa? Mä sain, kun julkiselta ei löytynyt aikaa. Yksityisiä vaihtoehtoja oli paljon ja sain heti ajan ( Helsinki).

Vierailija
65/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästä. Tulkki olla kanssa mukana ja nyt olla valkoiset hohtavat hampaat. 

Vierailija
66/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiseen palveluun ei voi laittaa tulorajaa. Eikä se pura hammaslääkärin hoitojonoja. Lopulta varakkaalle muutenkin menevät yksityiselle. Koska eivät jaksa odottaa. Omassa kaupungissa on opetushammashoitola. Siellä maksut ja jonotusaika on lyhempi. Jos ei ole pelkoja, suosittelen varaamaan aikaa jos sellainen on kaupungissa. 4 viisuria lähti 2008 168 eurolla yhteensä. Kun tuttu maksoi 200 siihen aikaan yhdestä yksityiselle saman. Hinnat on tuosta nousseet.

Päivystävällä tässä on saanut sen jälkeen juosta. Ei sinne tarkastukseen tunnu pääsevän kukaan. 2 paikkausta ja yksi poisto. 

Vierailija
67/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden jono Kuopiossa. Lähiseudun pienillä paikkakunnilla pääsee vaikka heti. 

Vuoden jono hammashoitoon on laiton!

Miksei ihmiset siirrä hammashoitoa näihin naapurikuntiin?  Minä olen vaihtanut koko terveydenhoitoni toiselle hv-alueelle!

Ei monilla pienituloisilla tai tukien varassa elävillä ole vvälttämättä varaa matkustaa pitkiä matkoja.

"Lähiseudun pienillä paikkakunnilla" vs. "matkustaa pitkiä matkoja"

Vierailija
68/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkista puolta kuormittaa valtava määrä muuhanmaattajia, mutta tämä aihe on keskustelussa tabu.

Tämä on erittäin totta, yksi ongelmista on se, että eivät mene varattuna aikana. Jonoa riittäisi vaikka kuinka, mutta tyhjäkäyntiä aiheuttavat. En tiedä kertooko näille kukaan, että varatusta ajasta olisi todellakin syytä pitää kiinni.

Vierailija
69/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä totta, että mm-ihmiset jättävät aikoja käyttämättä. Kerran pääsin akuutisti hoitoon ja samassa paikassa varatuilla ajoilla odottamassa pelkästään mm-ihmisiä. Yksikin perhekunta oli tunnin myöhässä ajanvarauksestaan - heille alettiin sitten heti antaa uutta aikaa.

Vierailija
70/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa ei terve aikuinen saa aikoja käytännössä ollenkaan. Ei oteta edes jonon jonoon vaan käsketään vain soittaa uudestaan kerta toisensa jälkeen. Pakko mennä yksityiselle, ja näin on ollut vuosia. 

Soita aapistielle,kandien vastaanotolle.

Oulussa olen aina päässy hampaita hoidattaan.Pisin jonotus tais olla pari kk.

Ja nuo siis julkisella puolella.

Juu ei kiitos, harjoituspotilaana olo nyt ei ihan ole sama kuin oikealla, pätevällä hammaslääkärillä käynti. 

Oli tosi hauska käynti, kun selvisi, että olivat kahlanneet myös mielenterveystiedot läpi.

Eihän kaikilla edes ole diagnoosit kohdallaan, eikä psyykepuolen diagnooseissa ole mitään hävettävää. Kaipa sentään opiskelijat hoksaisi, ettei ennen vanhaan ole välttämättä osattu tulkita asioita samoin kuin kenties osataan jo nykyään, jolloin on olemassa enemmän tehtyjä tutkimuksia, oppia sekä ihmisille on kertynyt käytännön kokemusta. Välillä diagnooseja yritetään oikaista ihmisiltä kohdalleen, mikäli resurssit riittää siihen, jippii

Vierailija
71/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu maassa laillisesti ja pitempiaikaisesti, niin ilman muuta pitää saada hoitoa täällä.

Vierailija
72/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmiset siirrä hammashoitoa näihin naapurikuntiin?  Minä olen vaihtanut koko terveydenhoitoni toiselle hv-alueelle!

Ei monilla pienituloisilla tai tukien varassa elävillä ole vvälttämättä varaa matkustaa pitkiä matkoja.

"Lähiseudun pienillä paikkakunnilla" vs. "matkustaa pitkiä matkoja"

Mikä tahansa turha ja ylimääräinen rahanmeno on liikaa pienituloisille. Kun hammashoidosta julkisella puolella tulee myöskin lasku. Näitä asioita onmahdotonta selittää hyväosaisille. Osa heikossa asemassa olevista ei saa toimeentulotukea. He ovat väliinputoajia kaikessa.

Vierailija
73/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

68: eri ihmisille pitkä matka voi tarkoittaa erilaista kilometri määrää. Autollisille muutama kilometri tai muutama kymmen kilometriä voi olla lyhyt matka ja autottomille taas pitkiä matkoja. Ei kaikkien terveys ja kuntokaan kestä esim. polkupyörällä liikkumista

(lääkärien kysyessä nukkumisesta ihminen voi vastata, että nukkuu hyvin, eikä lääkäri aina tarkenna, mitä se tarkoittaa eli onko hlö nukkunut yli 2-3 tuntia vai 8 tuntia yössä. Kannattaa siis tehdä tarkentavia kysymyksiä niin netissä kuin muuallakin )

Vierailija
74/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naapurikuntiin harvemmin on pitkä matka. Ne on ihan siinä naapurissa.

Vierailija
75/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa pääsee, tuputtavat aikoja, vaikka ei olisi tarviskaan.

Vierailija
76/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat maksaa. Miksi ylipäätään jonkun pitäisi saada hoidattaa legojansa toisten piikkiin. Sama, kuin sanoisi kaupassa, että takana oleva jono maksaa mun ostokset.

Vierailija
77/81 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on naapurikuntiin helposti 20-50km. Tiedätkö paljonko bussilippu maksaa sellaiselle matkalle edestakaisin.. jos bussia edes kulkee? Ja aikaa menee niin paljon että joutuu ottamaan palkattoman vapaan, joten kyllä siinä pienituloiselle kertyy hintaa helposti parin päiväpalkan verran (yksi päivä palkatonta vapaata + useampi kymppi bussilippuihin). 

Vierailija
78/81 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on naapurikuntiin helposti 20-50km. Tiedätkö paljonko bussilippu maksaa sellaiselle matkalle edestakaisin.. jos bussia edes kulkee? Ja aikaa menee niin paljon et

meillä bussimatka naapurikuntaan maksaa muistaakseni jotain 6 euroa. sinne pääsee ihan paikallisliikenteen busseilla. yhteen toiseen viereiseen naapurikuntaan pääsee kupunkiliikenteen hinnalla, noin 3 euroa. Jjos haluaa pitkänmatkanbussilla mennä, niin hinta on 6,90 euroa (katsoin äsken matkahuollon sivulta)

nyt tietysti kerrot, että et asukaan isossa kaupungissa, lällällä,  maalla maksaa matkakin kultaa, joten katsoin sitten huvikseni matkan mummolastani hänen naapurikuntaansa. jotain 50 kilometriä. hinta 14,50

Vierailija
79/81 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin viime vuoden heinäkuussa tarkastus aikaa ekaa kertaa vuosiin sain ajan ja kävin tämän vuoden kesäkuussa. Tarkastus oli kyllä yksi vitsi 8min olin sisällä kun lääkäri oli muka valmis ja kaikki kunnossa. Yritin kysellä kun 1 viisuri vaivaa ja särkee mutta hän ei ehtinyt kuunnella. Tämä Tampereen naapurikaupungissa.

Vierailija
80/81 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pääsee.

Niin pääsee. Muutin keväällä muualle ja täällä on vaikeampi päästä.