Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitopaikka ei ottanut lasta hoitoon.

Vierailija
10.02.2007 |

Kyseessä yksityinen ryhmäperhepäiväkoti Tampereella.

Lapsella on korvatulehdus, vaihdettiin lääkitys. Kurkkutulehdus parani mutta tilalla on nyt yskää.

Käytettiin lasta lääkärillä (yksityinen lastenerikoislääkäri) joka kuunteli ja väänteli ja käänteli lasta. Totesi että jos ei nouse kuume niin hoitokunnossa.

Ilmotettiin hoitopaikkaan että korvatulehdus yhä jyllää (siis ollut kokoajan lievä punotus; löytö tehtiin ohimennen).

Hoitopaikka ilmoitti ettei lapsi tule koska oireilee korvatulehdusta (siis yskii) ja ohjasi meitä neuvolaan hakemaan sairaslomaa kun sitä ei kerran lääkäri antanut??!!

Kun sanottiin ettei niin tehdä, sanoi hoitopaikan johtaja että jos hän olisi lapsen äiti ei veisi lasta missään nimessä hoitoon.

Meitä vanhempia ei siis hoitopaikan mukaan lapsen terveys kiinnosta. Että voidaan viedä lapsi kunnalliseen jonne lasta voi viedä 40 asteen kuumeessa hoitoon??!!

Otettiin yhteys valvojaan joka sanoi että samaa on kuulunut aikaisemminkin siitä paikasta. Asiaan ei voida puuttua koska lapsen HOITAMINEN paikassa laadukasta -ollaan samaa mieltä-.

Ainoa mitä voidaan tehdä on vaatia päivän maksu takasin.

Olo on kamala. Tähän loppuu meidän lapsien taival siinä paikassa!

PS. Aion myös ilmoittaa neuvolaan miten meitä neuvottiin ottamaan sieltä sairaslappu kun yksi taho on sanonut lapsen olevan terve.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä komppaan sua 87. On hyvä kun hoitopaikka sanoo mielipiteensä. Sitä en hyväksy että lääkärin mielipide sivuutetaan, haukutaan kunnallinen hoitopuoli. Lääkäriin vietiin juuri hoitopaikan toiveesta! Muuten olisi ollut kontrolli ensi viikolla.

Tottakai lapsen pitää jaksaa hoidossa. Ei me viedä sinne lasta joka ei jaksa.

ap

Vierailija
82/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se me tehdään! Ei se ole mitään REPIMISTÄ! Joutuu lapset aina joskus tottuun uusiin hoitopaikkoihin, kouluihin.. Lapset totutetaan uusiin tiloihin, hoitajiin, kavereihin.

Meillä lapset on tosi ulospäinsuuntautuvia ja tulee toimeen upeesti toisten lasten kanssa.

Lähinnä hoitopaikalle menetys kun kivat muksut lähtee!

Lapsi on todettu lääkärillä hoitokuntoseksi jos ei kuume nouse. Ei ole noussut.

Mulla ei ole varaa odottaa sitä että mieheni on työmatkalla ja lapsista toinen sairastuu hoitopaikan mielestä ja päättää taas ajaa lääkärin mielipiteen yli. Tarvitsen sairaslomalapun enkä ala etsimään lääkäriä joka sen antaa. Kyseessä ei ole mikään hemmetin valtataistelu vaan se etten voi olla pois töistä ilman sairaslomalappua!!

Jos lääkäri sanoo että jaksaa ja omat huomiomme tukee sitä niin lapsi jaksaa. Jaksoi olla torstainakin. Olisi jaksanut perjantainakin, olo ei ole huonontunut.

Koska tilanne on yksityisen ryhmiksien valvojalle ennestään tuttu tilanne niin tässä joku mättää!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtamaan hoitopaikkaa, mutta sinun syysi siihen on typerä. Ei taaskaan ole lasten etu ensisijalla.

Ja mulla on mies usein reissutöissä, jos lapset sairastuu sillä aikaa ja minä en voi jäädä kotiin, lapsilla on kolmen hoitajan rinki, josta hälytetään joku hätiin. Sellainen hätähoitajarinki kannattaa olla jokaisella uraäidillä joka tapauksessa! Eikä kotiäitikään siitä kärsi.

Vierailija
84/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan hakea sieltä hoitopaikkaa.

Vierailija
85/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko asia on niin, että viikon puolikuntoista lasta tarkkailtuaan hoitopaikassa on päätetty, että nyt menee jo liian pitkälle, ja tätä menoa tuo ei ikinä parane. siksi kehotettu viemään lääkäriin ja pitämään kotona.

Tai sitten tosiaan hoitajien työvuorot on menneet paremmin, jos lapsi on poissa perjantain. Ei sekään mahdotonta ole.

Vierailija
86/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron jos napsaa kohalleen.. ;)

Miten mulla on huono syy?? Musta on ihan riittävä syy että jos lapsi todetaan lääkärissä hoitokuntoseksi ja hoitopaikka kieltää ottamasta sisään!

Minä pärjään vallan hyvin lasten kanssa jos lapset on terveitä ja mies matkalla. Huonon vuoron kohdalla joko vaihdan vuoroa tai mummo katsoo lapsia, työssäkäyvä mummeli tosin ei aina kerkee. :) Jos lapsi sairastuu niin en käytä mummo korttia vaan otan saikun ja molemmat lapset on kotona.

Lääkäri kykenee tekemään päätöksen kysymällä multa millanen on vointi, kerron myös hoitopaikan mielipiteen ja lääkäri testaa lapsen rohinat ja köhinät.

Lapsi siis on korvatulehduksessa, parantunu kurkkutulehduksesta, jaksaa leikkiä hoidossa, nukkuu yöt ja syö hyvin. Hengitys on puhdas, keuhkot samaten.

Ap

Vierailija
87/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen yskä pahentunut. Siksi varasin ajan lääkäriin.

Ap

Vierailija
88/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä usko tuohon jälkimmäiseen.

Vierailija
89/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hoito on laadukasta ja lapset viihtyvät ja kavereita on jne. on ihan järjetöntä ruveta vaihtamaan hoitopaikkaa.

Ymmärrän, jos lapsen terveys jotenkin vaarannetaan. Mutta tässähän nimenomaan on yritetty olla huolellisia.

Vierailija
90/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt vain ruinaamassa, että lapsi yskii ja yöllä oli kuumetta. Kun Th mittaa kuumeen, sanot, että annoit ennen lähtöä panadolia ja kuume laski.

Th kirjoittaa aina sen 3 päivää ja taas saa mammat surffailla kotona ja palkka juoksee.

Tätä tapahtuu aivan liian paljon, siksi työnantajat vaativat nykyään lääkrintodistuksen ja neuvolan todistus ei riitä.

Vierailija
91/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin neuvolan terveydenhoitaja.

Jos itse olisn terveydenhoitajan neuvoihin uskonut, lapsi olisi kuollut. Onneksi käytin yksityisellä erikoislääkärillä.

Ap, päiväkoti teki väärin. Jos lääkäri on tutkinut lapsen ja katsonut, että ei ole mitään estettä hoitoon, ei neuvolan terveydenhoitaja ole pätevämpi siinä.

Valitus päiväkodista ja sillä selvä.

Vierailija
92/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yksi lääkäri sai sakot kuolemantuottamuksesta...

Vierailija
93/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltei 2 vuotta korvatulehdus päällä. Osan aikaa putkien kanssa ja kyllä meillekin lastenlääkäri sanoi lapsen olevan hoitokuntoinen. Hänellä ei kylläkään ollut nuhaa, yskää tms. vaivaa lisänä.

Vierailija
94/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yskä ei aina tarkoita korvatulehdusta, mutta yskä ja korvatulehdus kulkevat käsikädessä (korvatulehduksen " oheistuote" on yskä)

näin ainakin sanoo lapsiemme lastenlääkäri.

Ja kyllä meidän infektioastmalapset yskivät muutenkin, ei aina ole korvatulehdus päällä =)

Vierailija
95/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tämä tästä pahenee kunnon tulehdukseen, puhumattakaan putkista ja alkaa vaivaan kierteenä muutamana vuotena niin oletan että välillä lapsi on silti hoitokuntonen! Koskaan en ole kuullut isästä tai äidistä joka niin kauaa olisi poissa töistä.

Se että korva punottaa alkavana tulehduksena ei kai tee yksinään lasta vielä kotihoitoseksi jos jaksoi torstaina hoidossa?

Musta on aika kumma että sitä tarttee kiertää kun ruttotautista jos jaksaa hyvin. Nyt kantaa isänsä kanssa ulkona saunapuita.. Ja pahemmin ei ole yskinyt.

Mutta kukin tavallaan: en ota riskiä että tarttee vääntää asiasta kun mies parin viikon kuluttua lähtee työmatkalle. Vuorot olen sopinut jo sopiviksi mutta jos sairastuu niin jään kotio. En ala metsästään lääkäriä joka saikun kirjottaa. Mulle se riittää syyksi. Onko ne töissä jokka kirjottaa ettei ole hyvä syy? Mulla on PAKKO oltava saikkulappu!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme