Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitopaikka ei ottanut lasta hoitoon.

Vierailija
10.02.2007 |

Kyseessä yksityinen ryhmäperhepäiväkoti Tampereella.

Lapsella on korvatulehdus, vaihdettiin lääkitys. Kurkkutulehdus parani mutta tilalla on nyt yskää.

Käytettiin lasta lääkärillä (yksityinen lastenerikoislääkäri) joka kuunteli ja väänteli ja käänteli lasta. Totesi että jos ei nouse kuume niin hoitokunnossa.

Ilmotettiin hoitopaikkaan että korvatulehdus yhä jyllää (siis ollut kokoajan lievä punotus; löytö tehtiin ohimennen).

Hoitopaikka ilmoitti ettei lapsi tule koska oireilee korvatulehdusta (siis yskii) ja ohjasi meitä neuvolaan hakemaan sairaslomaa kun sitä ei kerran lääkäri antanut??!!

Kun sanottiin ettei niin tehdä, sanoi hoitopaikan johtaja että jos hän olisi lapsen äiti ei veisi lasta missään nimessä hoitoon.

Meitä vanhempia ei siis hoitopaikan mukaan lapsen terveys kiinnosta. Että voidaan viedä lapsi kunnalliseen jonne lasta voi viedä 40 asteen kuumeessa hoitoon??!!

Otettiin yhteys valvojaan joka sanoi että samaa on kuulunut aikaisemminkin siitä paikasta. Asiaan ei voida puuttua koska lapsen HOITAMINEN paikassa laadukasta -ollaan samaa mieltä-.

Ainoa mitä voidaan tehdä on vaatia päivän maksu takasin.

Olo on kamala. Tähän loppuu meidän lapsien taival siinä paikassa!

PS. Aion myös ilmoittaa neuvolaan miten meitä neuvottiin ottamaan sieltä sairaslappu kun yksi taho on sanonut lapsen olevan terve.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ensin lähdit oikein hallelujaa-päivittelemään, miten muut asian hoitaa ja sitten kun huomaat, että hoitavat paremmin kuin sinä, niin sinua ei enää kiinnostakaan...

Hallelujaa sentään.

Vierailija
42/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis lapsi oli pari viikkoa sitten lääkärillä ja ohimennen huomattiin korvassa punotusta. Annettiin lääke joka ei tehonnut, siitä olisi ollut ensi viikolla normaali kontrolli ja oltaisiin annettu toinen lääke silloin. Lapsella samaan aikaan OLI kurkussa tulehdus jonka lääke tehosi. Lapsi oli hoidossa mutta koska yskä ei ollut silloin hoidon mielestä vielä " pahaa" sai lapsi olla hoidossa, siis hoitopaikka tiesi kyllä tulehduksista mutta eipä silloin haitannut. NYT sitten lapsi yskii hoidossa " liikaa" ja käytiin tutkimassa tehooko hoito: kurkkutulehdus ohi mutta korva entisellään PUNOTTAA hiukan niin vaihdetaan lääkitys. Eli siis hoitoon on voinut viedä aikasemminkin korvatulehduksessa lasta, ei haittaa mutta nyt yskii liikaa -ja yskä on tulehduksen sijaan normaalia yskää.

Minä kyllä pidän lapsen kotihoidossa, työ ei tule edeltä. Olen hoitanut lapsia ja jatkossakin lapsien kunto tulee ensimmäisenä MUTTA nyt siis pointti on että lääkärin sana kumotaan ja kehotetaan hakemaan neuvolasta terkalta vaan lappua.

ÄITINÄ rakastan ja välitän lapsistani. Antaisin sisuskalunikin lapsilleni! Mutta lapsi saattaa olla yskänen koko kevään!

Ja tämä ei ole mikään KIERRE tulehdukseen vaan kyseessä on siis se yksi ja sama.

Ja se rahan takasin vaatiminen oli VALVOJAN idea!!! Jollain pitää puuttua huonoon kohteluun. Valvoja sanoi että jos hoidon LAADUSSA on puutetta voisi mennä puuttumaan, mutta ei muuten. Ja hoito paikassa on laadukasta!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliko asenteesi valmiiksi " kai lapsi on hoitokunnossa" ?

Lastenlääkärit kun ovat tottuneet siihen, että vanhemmat eivät sitä todistusta halua, jos lapsen kunto edes puolittain sallii päiväkotiin menon. Jos ap olisi kysynyt lääkäriltä, kumpi olisi lapsen tilanteessa parempi niin väittäisin että lääkäri olisi ollut kotihoidon kannalla.

Ystäväpiiriin kuuluu useampikin lastenlääkäri ja kaikki sanovat, että nykytrendi on se, että vanhemmilla on kiire töihin ja että lapsen etu jää toiseksi. Lapsi tuodaan vastaanotolle juuri asenteella " onhan hoitokunnossa onhan" . Vain hyvin harva vanhempi kysyy " mikä parhainta lapseni kannalta" .

Vierailija
44/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siellä korvassa on tulehdus niin lapsi yskii enemmän. Kyllä ap lapsesi paikka on nyt kotona jotta toipuu - monen viikon tulehdukset ovat rankkoja elimistölle.

Kysyitkö lääkäriltä todistusta? Kysyitkö kumpi (päiväkoti vain kotona) olisi lapsen kannalta parempi? Uskotko aina sokeasti lääkärin sanaa? Onko sinun mielestäsi lapsesi paikka tarhassa jos hänellä on tulehdus päällä ja sen lisäksi vielä yskää? Ja kun lapsesi on jo viikkoja sairastanut erilaisia tulehduksia ja ollut lääkekuurilla?

Vierailija
45/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kyllä huomaan itsekin lapsen kunnon!! Ei yski yöllä. Päätä ei ole nostettu, ei tartte tukea. Kuten sanoin: tulehdus on lievä. Se ei häiritse lasta. Märkää ei valu. Tätä tulehdusta ei olisi nähty vielä aikoihin vaan punotus ehdittiin havaitsemaan ohimennen tarkastuksen yhteydessä. Yskii ja nuhailee lapset ihan muutenkin! Me viedään nuhanen ja yskänen lapsi hoitoon, jos ei ole kuumetta ja jos jaksaa olla ulkona;tosin: lapset ole ole ulkona näillä keleillä kyseisessä hoitopaikassa. Mutta siis jaksaisi olla ulkona jos menisivät ulos.

Tämä ei ole yksinomaan lääkärin mielipide, me vanhemmat vietäisiin lasta hoitoon ja lapsi sielä jaksaisi. MUTTA lääkäri vahvistaa lapsen kunnon: ei rohise tai kähise. On hoitokunnossa ja jaksaa painaa ulkonakin. Miksi meidän pitää etsiä henkilö joka kirjottaa sairaslapun? JOS minä sairastuisin korvatulehdukseen, jaksaisin tehdä töitä niin hakisinko silloin kuinka monelta henkilöltä saikkulappua???

Valvoja sanoi että hoitopaikka oli törkeä ja me lopetetaan sielä hoito! Mutta se ei tarkota ette kuumeessa viedään lapsi hoitoon muuallakaan.. :(

Ei missään.

Valvoja sanoi että vastaavaa on tapahtunut aikasemminkin; onko siis muitakin vanhempia jokka " ei välitä lapsestaan" vai onko kyseessä hoitopaikan ihan oma ongelma ja vamma??

Ap

Vierailija
46/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä pidetään lasten puolta. Ja teidäntapaisia vanhempia on muitakin.

Ja myönsit juuri sen, mitä joku tuolla epäilikin. Lähdit hakemaan lääkäriltä vahvistusta omaan kantaanne, et suinkaan kysymään objektiivista mielipidettä.

Vierailija
47/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yskä loppuu niin korvatulehduskin loppuu. Mutta nyrkkisääntönä ajatellaan että jos yskä ei ole parantunut niin tulehduskaan ei ole loppunut.

Ap

Vierailija
48/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitopaikka kiusan päiten pitää yskää liiallisena?

Vierailija
49/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää haluat nyt siis todistaa että ollaan jotenkin lapsiamme vastaan???

Lapsi ON hoitokuntonen! ON se ollu sielä hoitopaikassa koko tän tulehduksen ajan.

Meille sanottiin että sielä on joku toinen sisarusparikin poissa perjantaina, siis jos meijän lapset on poissa saa joku hoitajista VAPAATA! Eipä haitannu lapsen hoidossa olo aikasemmin.. :( Maanantaina taas voi mennä takas hoitoon, kumma juttu. Mitään väliä ei ole sillä yskällä enää silloin!

Me pidetään lapsi ihan mielellään kotona, työ ei ole ensisijanen. Kuten jauhan. Kerro MILLANEN OLEN? Millanen sinä sitten olet???

Minä ainakin vaadin lapselleni hoitoa koska sitä varten se sielä käy. Mutta ei mene enää kauaa. Toivottavasti jokanen muukin jaksaa nostaa mekkalan huonosta kohtelusta. Tein valvojalle valituksen, teen ilmotuksen myös neuvolaan!

Meillä lapset tulee ekana. Pakkoko sitä on sulle todistaa? Lääkäri EI VOI sanoa: on se sairas eikä voi mennä hoitoon jos se sitä ei ole! VAAN me huomataan että lapsi hengittää ilman rohinaa tai kohinaa, nukkuu yöt läpeensä, syö, leikkii. On täysin oma itsensä.

MENEEKÖ JAKELUUN? Sillä on lievä korvatulehdus, yskä normaalia. Kotihoitoon kun tila on sen vaativa.

AP

Vierailija
50/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etua katsotte, kun nytkin se on ollut siellä hoidossa koko ajan, myös tulehduksen ollessa päällä??

Vierailija
51/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat selvästi ajattelevat lasten (niin ap:n lapsen kuin muidenkin hoidettavien) parasta, toisin kuin ap ja lääkäri.

Vierailija
52/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko susta työ este lapsien kanssa puuhaamiselle?

Meillä lapset on ollu lenssusia ja tiedän unenlahjat. Tossa ne juoksee jaloissa iltapäivät, illat ja aamut. Lisäksi on pekkasia, viikonloppuja, viikkopyhiä.

Tunnen kyllä lapseni vaikka ne hoidossa osan päivästä ovat.

Teen vuorotyötä, illat lapset kotona isän kanssa. Yövuorona vielä pidempi aika yhdessä.

Keksitkö vielä muuta?

Ap

Vierailija
53/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibioottikuurilla hoidossa. Se ei ole lapsen etu. Ja varmasti se on osasyy siihen, ettei vieläkään parane.

Vierailija
54/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikassa tulehdusaikana ja siellä on seurattu lapsen vointia. Nimenomaan leikki- ja ulkoilutilanteissa ja koko päivä. Eli kyllä minusta heilläkin on oikeus kantansa ilmaista kuullessaan, että lapsen tulehdus jatkuu ja lääkekuuri samaten.

Vierailija
55/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille voi puhua suoraan lapsien ongelmista -näin on tehty meillä puheen kohdalla. Suorasukasuus on hyvästä!

Lapsia ei ole koskaan viety huonokuntosina hoitoon ja haen lapset pois kesken työpäivän jos lapsella kuume nousee, tulee ripuli, mitä vaan!! Mutta ettekö oikeasti näe ongelmaa?

Ap

Vierailija
56/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikka ei vie lapsia ulos pakkasella, mutta lapsi sielä pärjäisi: on ollut tänäänkin ulkona!

Maanantaina lapsi on hoidonpuolesta tervetullut hoitoon ja sinne viedään jos ei ole kuumeessa tai olo muuten heikkene.

Ap

Vierailija
57/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkoputkentulehdus yms. Lääkärissä kävi kaksi viikkoa sitten, silloin sanottiin, että lapsi olisi terve " ylihuomenna" . Tällä viikolla, viikko sen ylihuomisen jälkeen, käytin lasta toisella lääkärillä, joka ilman muuta oletti, että sairauslomaa oli ollut siihen asti. Hän sitten sanoi, että yhden päivän jälkeen voisi mennä hoitoon.

En kertonut, että lapsi ei hoidossa ole, mutta jos olisi ollut, eka lääkäri olisi pitänyt häntä viikkoa aiemmin " terveenä" kuin toka. Molemmat minusta ihan ookoo lääkäreitä. Lapsi on nyt sitten hääräillyt kotona ja oikeasti vielä loppuviikosta oli voipunut ja nukkui esim. neljän tunnin päikkäreitä.

Vierailija
58/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jauhan: ei voi olla lapsen kannalta parasta olla hoidossa yskäisenä, korva- ja kurkkutulehduksessa, antibioottikuuri päällä. Se ei ole lapsesi etu, vaikka kuinka väittäisit vastaan.

Vierailija:

Hoitopaikka ei vie lapsia ulos pakkasella, mutta lapsi sielä pärjäisi: on ollut tänäänkin ulkona!

Maanantaina lapsi on hoidonpuolesta tervetullut hoitoon ja sinne viedään jos ei ole kuumeessa tai olo muuten heikkene.

Ap

Vierailija
59/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kotona jo 4 vuotta ja olen silti sitä mieltä et AP ja Lääkäri ovat oikeassa. Hoitopaikka ei voi tyrannisoida maksavia asiakkaitaan. Minä ottaisin lapset pois ja vaihtaisin hoitajaa. Tottakai lapsi voi mennä AP:n tilanteessa tarhaan. Ei ole edes mielekästä makuuttaa lasta kotona viikko tolkulla nuhan/yskän takia. Aina ärhäkämpiä tuomitsemaan ovat ne äidit jotka just sen 3 vuotta ovat kotona mihin tukea saa ja sit töihin. Itse aion olla 10 vuotta ainakin kotona ja silti minusta työssä käyvät äidit ovat vähintäänkin yhtä hyviä äitejä kuin minä. Minä en usko että se on välttämättä lapsen etu et äiti on kotona, riippuu aina tilanteesta. AP unohda koko ketju. Täällä on vain typeryksiä liikkeellä.

Vierailija
60/95 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella EI ole pelkkä nuha tai yskä, vaan hän on ollut hoidossa korvatulehduksesta, kurkkutulehduksesta, yskästä ja kahdesta päällekkäisestä lääkekuurista huolimatta.

Ei ole kyse viikkotolkulla kotona makuuttamisesta, vaan siitä, että sairas lapsi saisi levätä edes pari päivää kotona!

Hirveää on myös se, että AP aikoo tämän tapauksen vuoksi ottaa lapset pois tutusta hoitopaikasta, ja viedä uuteen, vieraaseen hoitopaikkaan. Ymmärtäisin, jos lasten hoitoa olisi lyöty laimin, mutta henkilökunta oli vaan huomauttanut lapsen pahentuneesta yskästä, ja sanonut että lapsi ei heidän mielestään ole hoitokunnossa. Sillä, kuka maksaa ja kuinka paljon, ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija:

Minä olen ollut kotona jo 4 vuotta ja olen silti sitä mieltä et AP ja Lääkäri ovat oikeassa. Hoitopaikka ei voi tyrannisoida maksavia asiakkaitaan. Minä ottaisin lapset pois ja vaihtaisin hoitajaa. Tottakai lapsi voi mennä AP:n tilanteessa tarhaan. Ei ole edes mielekästä makuuttaa lasta kotona viikko tolkulla nuhan/yskän takia. Aina ärhäkämpiä tuomitsemaan ovat ne äidit jotka just sen 3 vuotta ovat kotona mihin tukea saa ja sit töihin. Itse aion olla 10 vuotta ainakin kotona ja silti minusta työssä käyvät äidit ovat vähintäänkin yhtä hyviä äitejä kuin minä. Minä en usko että se on välttämättä lapsen etu et äiti on kotona, riippuu aina tilanteesta. AP unohda koko ketju. Täällä on vain typeryksiä liikkeellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi