Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ehdottaa suhteen avaamista kumppanille?

Vierailija
05.09.2024 |

Olemme 40 + avopari, yhdessä kohta 15 vuotta, lapsia kaksi (12 ja 9-vuotiaat).

Olemme oikeasti onnellisia yhdessä, ainoa asia joka ei suhteessa toimi on seksi. Kumpaakaan se ei oikein tunnu kiinnostavan, asiasta ei myöskään puhuta. Aikoinaan sitä toki oli enemmän, mutta nykyään hyvin harvakseltaan, ja aina samalla kaavalla.

Minä en myöskään ole ollut aiemmin kovin kiinnostunut seksistä, mutta nyt huomaan, kuinka se on mielessäni ihan koko ajan. Oma mies on rakkainta maailmassa, mutta tuntuu välillä vähän tylsältä ja seksin suhteen sieltä on turha mitään yllätyksiä odotella. En halua pettää enkä loukata häntä missään nimessä, mutta toisaalta tuntuu ahdistavalta odotella tässä seksielämämme lopullista kuihtumista, kun emme oikeasti ole vielä niin vanhoja. 

Minulle sopisi suhteen avaaminen, en ole mustasukkainen. Olen myös aivan varma, että miehenikin halutessaan löytäisi helposti seksiseuraa, jos niin haluaisi. Pelisäännöt pitäisi tietysti sopia etukäteen hyvin, esim. ei koskaan suojaamatonta seksiä. En myöskään halua, että meidän yhteiseen kotiimme koskaan tuotaisiin ketään ulkopuolisia ihmisiä. 

Minulla ei ole mielessä ketään erityistä, jonka kanssa olisi pakko päästä sänkyyn, enkä todellakaan etsisi seuraa tindereistä tai netistä. Mutta jos oikea henkilö sattuisi jossain vaiheessa kohdalle, niin siinä tapauksessa sitten voisi antaa mennä, jos siltä tuntuisi.

Onko kokemuksia miten tällaisen voi ottaa puheeksi suhteessa? Pelkään, että mieheni loukkaantuu, jos ehdotankin tällaista järjestelyä, ja ajattelee ettei hän riitä minulle, vaikka ei tässä nyt suoraan tuostakaan ole kysymys.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmemmillekin tiedoksi, aloitus on provo. Tunnistaa jo heti alusta kun kerrotaan tarpeettomia faktoja liian tarkasti kuten lasten iät.

Vierailija
22/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keskivertomiehenä voin todeta että saatat hyvinkin yliarvioida miehesi mahdollisuuksia saada mitään muuta vipinää. Omalla kohdallani, kuten valtaosan muidenkin miesten kohdalla, tilanne on se, että sinkkuna ollessamme seuramme voi kyllä kiinnostaa, mikäli olemme tositarkoituksella liikkeellä ja haluamme rauhassa tutustua. Tämä on se yleinen virhe mitä miehet tekevät, yrittävät liian nopeasti edetä seksiin, kun seksi on se mikä kiinnostaisi. Tapailukumppani taas kiinnostaa perinteinen parisuhde, jolloin ei haluta hypätä sänkyyn liian nopeasti. Tämä on toki ihan ymmärrettävää.

Sitten kun toiseen on tutustunut ja ollaan edelleen samoilla viivoilla ja molemmat haluavat sitoutua (tai ainakin homma on selvästi menossa siihen suuntaan), silloin tietysti seksikin astuu kuvaan mukaan. Mutta siis keskivertomies on kyllä hyvin tietoinen siitä että tässä ollaan myymässä ns koko pakettia: seksi kuuluu siihen osana, mutta se vaatii koko paketin. Jos nyt yrität tästä pakeista irroittaa kokonaan tuon mahdollisuuden mihinkään syvällisempään (vaikkapa toteamalla että olet jo naimisissa, etkä ole etsimässä uutta seurustelukumppania), ja tarjoat vain pelkkää seksiä, se kyllä laskee tarjouksen houkuttelevuutta erittäin paljon.

Tätä ei ehkä naisena tule ajatelleeksi, koska toiseen suuntaan tällaista ongelmaa ei ole: pelkkä seksi on ihan hyväksyttävä ja haluttu tarjous miesten keskuudessa. Toisin päin pitää olla melkoinen adonis että kiinnostusta löytyisi. Tottakai niitäkin on, mutta harvemmassa.

Olen itse tästä vaimon kanssa joskus jutellut, ihan yleisellä tasolla. Totesin ihan suoraan että jotta tuollaisessa olisi minulle järkeä, pitäisi diiliin kuulua mahdollisuus rakentaa itselleni alter ego, ihan toinen sinkkupersoonallisuus. Se tarkoittaisi toisen kämpän hankkimista mistä käsin voisi vuorotteluelämää pyörittää, ja se tarkoittaisi myös seurustelussuhteen solmimista avioliiton ulkopuolella. Eikä sitä sivusuhdetta voisi pyörittää mitenkään tunti-pari viikossa -ajatuksella, eihän kukaan sellaista suhdetta halua. PItäisi olla diili siitä että voisin viettää vaikka puolet ajastani kaupunkikämpässäni, ja puolet sitten kotona perheen kanssa. Molemmat todettiin että eihän se sitten enää ole mikään avoin suhde, se on ihan rinnakkaiselämä. Ja tietysti epäreilu sitä seurustelukumppania kohtaan joka ei tiedä asiasta mitään. Luonnollisesti sellaiseen ei ole mitään mielenkiintoa lähteä. Samalla kävi vaimolle konkreettisesti selväksi miksi avoin suhde ei tulisi meillä kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin miehelleni että seksittömyys tympii.

Voitaisiin kokeilla suhteen avaamista lopputuloksella totaali selibaatti.

Olisi pitänyt olla hiljaa ja pettää. Mutta uskon avoimuuteen ja keskusteluun.

Puutteessa kärvistely ei tee hyvää suhteelle.

Kämppis teema on tapetilla päivittäin.

Olen 50v N

Vierailija
24/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v N

Ei viisikymppisiä mummoja enää nussi kuin jotkut gerontofiilit perverssit

Vierailija
25/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa ja nainen antaa...

Vierailija
26/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan rakentavista kommenteistanne, av-palstan jeesukset eivät kyllä koskaan petä. Olisi pitänyt kirjoittaa avaukseen, että jos et itse ole avoimessa suhteessa, niin älä vaivaudu vastaamaan, koska moraalipoliisien ja peräkammarin poikien kommentit eivät kiinnosta pätkääkään.

Yhdelläkään lukijalla ei ole pskankaan vertaa väliä sinä ja sun parisuhteesi. Ei niillä, joilla on avoin suhde eikä niillä, joilla ei ole. 

Ainoa mistä lukijat ovat huolissaan, ovat lapset ja heidän kärsimys vanhempiensa sekoilumeiningistä.

Kyllä huolenpitonne on suorastaan käsin kosketeltavissa, liikuttavaa. 

En ole ap, mutta samassa tilanteessa. Onnellisessa ja pitkässä, mutta lähes seksittömässä liitossa. En ymmärrä miksi tuota eroa tuputetaan näissäkin kommenteissa ainoana vaihtoehtona? Jos ajatellaan vaikka eteläistä Eurooppaa, niin siellä salasuhteet avioliitoissa puolin ja toisin ovat enemmän sääntö kuin poikkeus, eikä niitä kauhistella samaan tapaan kuin meillä Suomessa. Ja parempi se kai olisi luvalla käydä vieraissa, kuin luvatta?

Vierailija
27/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan rakentavista kommenteistanne, av-palstan jeesukset eivät kyllä koskaan petä. Olisi pitänyt kirjoittaa avaukseen, että jos et itse ole avoimessa suhteessa, niin älä vaivaudu vastaamaan, koska moraalipoliisien ja peräkammarin poikien kommentit eivät kiinnosta pätkääkään.

Mä en leiki teidän kanssa kun en saanut pelkkää kehua ja kannustusta?

Olet upea, nuori, vahva, rohkea, äiti ja kaikkea mahtavaa!

Vierailija
28/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä rakentava kommentti.

Vaimoni päätti avata suhteemme. Piti välttämättä päästä sutimaan, vaikka keskinäinenkin seksielämämme oli runsasta ja monipuolista. Toisin päin asia ei tietenkään sitten olisi käynytkään. Minä sanoin, että voit sitten jättää avaimet kun lähdet. Ja niin jäin kahden pojan kanssa kotiimme, kun hän päätti lähteä elämään uutta nuoruutta. Jälkeen päin hän väittää katuneensa ja halusi minut takaisin, mutta olin jo surutyöni tehnyt, enkä todellakaan antanut hänelle toista tilaisuutta satuttaa ja rikkoa minua ja kotia. Sääli poikia, he eivät oikein koskaan ole ymmärtäneet, miksi äiti lähti lätkimään, enkä ole oikein voinut kertoakaan, että vieraan munan perässä, koska toisesta vanhemmasta ei puhuta rumasti.

Vierailija
29/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdelläkään lukijalla ei ole pskankaan vertaa väliä sinä ja sun parisuhteesi. Ei niillä, joilla on avoin suhde eikä niillä, joilla ei ole. 

Ainoa mistä lukijat ovat huolissaan, ovat lapset ja heidän kärsimys vanhempiensa sekoilumeiningistä.

En ole ap, mutta samassa tilanteessa. Onnellisessa ja pitkässä, mutta lähes seksittömässä liitossa. En ymmärrä miksi tuota eroa tuputetaan näissäkin kommenteissa aino

Mistäs tuon faktan vetäisit? Ei todellakaan ole sääntö, älä valehte.

Avoin suhde päättyy aina eroon. Parempi erota heti.

Vierailija
30/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v N

Ihmekös että miehet näivettyvät inceleinä, kun 20% naisväestöstä pitäisi tyydyttää seksuaalisesti 100% miehistä, mutta olla silti kokemattomia. 

Vierailija
31/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh, ja mitäs sitten kun mies tai sinä ihastutte uuteen ihmiseen. Ja 99% näin tulee käymään. Ja avioeroa pukkaa..

Minä ihastuin Donald Trumppiin. En ole vielä jättänyt miestäni. Epäiletkö että näin käy?

Vierailija
32/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi voimaantunut kehopositiivari tekee elämänsä virheen.

Tule sitten itkemään tänne viiden vuoden päästä miten haluat sen ainoan ja oikean miehen takaisin, mutta lurjus oli jo mennyt uusiin naimisiin.

Vierailija
33/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat tuntemani parit, joilla avoin suhde on oikeasti toiminut, ovat sellaisia, joilla on myös keskinäinen erittäin hyvin toimiva ja tyydyttävä seksielämä. Heillä tämä ratkaisu on tehty muista lähtökohdista käsin, kuin korjausliikkeenä. Lähtisin korjaamaan asiaa siis oman kumppanin kanssa aktiivisesti, ulkopuolisesta näkökulmasta ja avusta esim. seksuaali- tai pariterapian muodossa voisi olla apua. Kyllä pitkässä suhteessa oma kumppani voi muuttua tylsän oloiseksi, mutta se on vain oma kokemus, eikä tarkoita sitä, että hän oikeasti olisi absoluuttisen tylsä. 

Vierailija
34/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta samassa tilanteessa. Onnellisessa ja pitkässä, mutta lähes seksittömässä liitossa. En ymmärrä miksi tuota eroa tuputetaan näissäkin kommenteissa aino

Sinä saat tehdä kuten haluat. Mutta kannattaa muistaa, että asiat eivät kuitenkaan välttämättä mene juuri niin kuin SINÄ haluat. Mies voi haluta eroa jo siinä vaiheessa, kun avointa suhdetta ehdottaa tai siinä vaiheessa, kun toinen nainen kiinnostaa enemmän kuin sinä. Jos otat riskin, kestät seuraukset, tietenkin.

Vierailija
35/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parisuhteessa on vika, se ei korjaannu suhteen avaamisella. Nyt vaikuttaa siltä ettei teistä kumpikaan ole valmis tekemään työtä parisuhteenne eteen. Helpompi vain erota, näin kärsitte vähemmän.

Parisuhteessamme ei ole vikaa, enkä halua erota. Teemme päivittäin asioita parisuhteemme eteen, molemmat. Kirjoitin, että ainoa asia mikä meillä ei toimi, on seksi. 

Jos seksi olisi minulle maailman tärkein asia, olisin jo eronnut. 

Vierailija
36/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen suhteen tärkein elementti on avoin keskusteluyhteys. 

Teidän suhteen ongelma ei ole se seksi. Seksittömyys on seuraus siitä, että te ette käytä seksin tärkeintä taitoa, taitoa keskustella. 

Vierailija
37/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v N

50-vuotiaissa on ihan mukavan näköisiäkin mimmejä. Sitä tosin on vaikea nähdä, jos on itse vasta alle 30-vuotias. Mutta iän myötä ajatukset muuttuvat - onneksi. Ihan vastaavasti voin kertoa, ettei voisi enää tässä iässä vähempää kiinnostaa joku omaa lasta nuorempi kumihuuli, joka ei tiedä mitä ovat Tankki täyteen ja Pink Floyd.

- M56

Vierailija
38/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotat nyt että lapset on täysi-ikäisiä ja muuttaneet omilleen ennen kuin alat perseilemään

Vierailija
39/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos parisuhteessa on vika, se ei korjaannu suhteen avaamisella. Nyt vaikuttaa siltä ettei teistä kumpikaan ole valmis tekemään työtä parisuhteenne eteen. Helpompi vain erota, näin kärsitte vähemmän.

Parisuhteessamme ei ole vikaa, enkä halua erota. Teemme päivittäin asioita parisuhteemme eteen, molemmat. Kirjoitin, että ainoa asia mikä meillä ei toimi, on seksi. 

Jos seksi olisi minulle maailman tärkein asia, olisin jo eronnut. 

hmmm... asiasta ei myöskään puhuta.

Vierailija
40/105 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastat ja olet onnellinen, mutta haluat mielummin tehdä huorin, kuin koittaa korjata asian. Miehen puolesta toivon, että eroatte.