Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noloa vielä nelikymppisenä fanittaa Aikakonetta, Movetronia ym 90-luvun musaa?

Vierailija
05.09.2024 |

Itse kuuntelen päivittäin kyseistä musaa ja tulee niin ikävä omaan nuoruuteen ja niin  nostalginen olo. 🥰

Mielummin mä niitä kuuntelen kuin nykyajan "musaa". 

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jysäri elää ja voi hyvin. Marraskuussa taas Retroristeilylle Vikingille samanhenkisten seurassa! 

Riittääkö sulle samanhenkisyyteen että henkilö tykkää samasta musiikista? Että ihan sama jos on äärikristetty uusn4tsi ped0, musa kyllä yhdistää?

Outo ajatusmaailma. 

Itselläsi on. Nämä parin hengen klupit joissa jokaisen nuppi on tutkittu onko oikealla asialla. Ei musa välttämättä nyt yhdistä,  mutta voi unohtaa hetkeksi vastakkaisuudet. Samaa kuin muissakin kulttuuritapahtumissa, näyttelyissä ym.  Ei se ole niin vakavaa.  Ai niin onhan jotkut niissäkin tarkkoja etteivät erehdy väärältä haisevaan joukkoon.

Vierailija
102/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen aina välillä nostalgiamielessä 80-luvun acidia, 90-luvun housea, vuosituhannen vaihteen teknoa ja trancea. Nykyään kuuntelen viimeisimpiä klubihittejä ( siis oikeiden klubien, ei näitä emd-kökköpaikkojen ) ja dj-settejä

En pitänyt noita Movetroneja ja vastaavia edes musiikkina, kun ne olivat uusia, lähinnä pilkkasimme niitä...

Voi kun olet hieno ihminen. Saanko polvistua ja nuolla kenkäsi. 

Et saa, mutta voit nuolla kenkäharjaan jääneet koiranpaskat. Kuvastaa hyvin AIkakoneen ja Movetronin musiikillisia ansioita eli nautit varmasti myös paskan mausta.

Missä sanoin että kuuntelen itse samaa kuin ap?

Eipä muuten yllätä että kaltaisellasi snobilla on kenkäharja. KENKÄHARJA! 😂 

Voin kuvitella myös kenkämakusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuuntelen pääasiassa pelkkää trancea ja olen kohta 50-vee. En ole koskaan ollut muusta kiinnostunut kuin konemusasta.  

Konemusaakin on hyvää ja huonoa. Jos pelkkää kiksua kuuntelet niin huutista. Ja konemusahan on gen-x:n juttu.

Meidän X:ien juttu on myös heavy metalli ja TV.

Eri

Ja musavideot. 

Nuoret ei katsele tai tajua musavideoita. Itse en ymmärrä miksi MTV tuhottiin ja musavideoita ei enää näe kuin tubesta. Luojan kiitos youtubesta. 

Vierailija
104/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kyllä hersyvät naurut tässä ketjussa tästä yhdestä tyypistä, joka itse on todella jämähtänyt sinne 90-luvulle ja dissaa toisia näiden musiikkimausta ;DDDDD

Ysärillä jo haukkui ja ei vieläkään tämä kultakorvamme ole päässyt näiden bändien kiistattomasta suosiosta yli ;DDDD 30 vuotta on pitkä aika itkeä toisten "huonoa" musiikkimakua.

-winner-

Juu. Hän on semmoinen vähän parempi ihminen, koska hänellä on sofistikoituneempi ylevämpi maku kuin meillä maahismoukilla.

Ps. Hänellä on myös kenkäharja. 

Vierailija
105/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ymmärrän pointti noissa on, enempää analysoimatta, tempo ja rytmi. Huoleton ja iloinen. Samaa kuin esim. afrikkalaisessa rummutuksessa (länsimaisittain kuultuna).  Se virittää ihmiset  liikkumaan ja tanssimaan. Mitä  totisena kuunneltavat agendajollotukset ei tee. Samoja arvoja ei voi soveltaa kaikkiin genreihin. Paitsi jos on itsellä se yksi ja tietty. Ne oikeat vanhuksetkin muisteli nuoruutensa polkkia ja humppia, mitkä olivat aikansa nuorten suksee.  

Vierailija
106/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmiset kuuntele aikakautensa ja nuoruutensa musiikkia. 

Olen ollut 10-20-vuotias vuosina 2004-2014 ja tuolloin fanittanut mm. Olavi Virran, Helena Siltalan ja Seija Simolan biisejä. Nykyään heidän musiikistaan tulee nostalginen olo jos sitä satun kuulemaan. Onko oikein vai väärin väittää että tuo oli sitä oman nuoruuteni musiikkia? 

Vierailija
107/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jysäri elää ja voi hyvin. Marraskuussa taas Retroristeilylle Vikingille samanhenkisten seurassa! 

Riittääkö sulle samanhenkisyyteen että henkilö tykkää samasta musiikista? Että ihan sama jos on äärikristetty uusn4tsi ped0, musa kyllä yhdistää?

Outo ajatusmaailma. 

Et taida olla penaalin terävin kynä. 

Kommentin kirjottaja tarkotti selvästi sitä että tykätään ja bailataan saman musan tahtiin, ollaan suurinpiirtein saman ikäosiä kenties, se yhdistää. 

Sinä se jaksat vaan miettisit nad se ja laivaristeilylläkin. Voi sentään.

Eri

Sun penaalissa ei ole kuin teroitusjätettä. Yksinkertainen on ihminen,

Niin, voihan sitä toki olla näköjöän ylpeä siitäkin että henkinen taso on lampaan luokkaa. "Muut huutaa niin minäkin huudan". Kehittyneempi ihminen ei taas pidä yhteistä musiikkimakua millään  lailla yhdistävänä tekijänä, koska eihän sillä ole oikeasti mitään merkitystä eikä se kerro ihmisestä yhtään mitään.

Mene sinä vaan "kannustamaan" vieraita ihmisiä jotka harrastavat lajia joukkueessa jonka sinä olet valinnut jollain niinkin kehittyneellä syyllä kuin "satuin syntymään samassa kunnassa/maassa kuin missä joukkue perustettiin" 🤣😘. 

Vierailija
108/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei musiikki ole mitään aikaan sidottua muotia.