Onko noloa vielä nelikymppisenä fanittaa Aikakonetta, Movetronia ym 90-luvun musaa?
Itse kuuntelen päivittäin kyseistä musaa ja tulee niin ikävä omaan nuoruuteen ja niin nostalginen olo. 🥰
Mielummin mä niitä kuuntelen kuin nykyajan "musaa".
Kommentit (108)
Jossain sanottiin, että noin parikymppisenä sun suosikkimusa "leimautuu" loppuiäksi. Ite kuuntelen melkein nelikymppisenä vielä räppiä niin kuin parikyt vuotta sittenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niiä 90-luvun musiikkeja ainakaan nuoret kuuntele. Joten sinun niitä on hyvä kuunnella, jotta edes joku kuuntelee.
Höpöä, apulantakin teki justiinsa jonkun myyntiennätyksen vanhoilla albumeilla. Toni W nauroikin, että varmasti just siksi kun nykymusiikki on niin kuraa! Itselläkin soi säännöllisesti esim HIM edelleen, ihan niinkuin silloin teininäkin, eikä nolota yhtään! N 37
HIM on musiikillisesti valovuosia Aikakonetta tai Movetronia tms. edellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuuntelen pääasiassa pelkkää trancea ja olen kohta 50-vee. En ole koskaan ollut muusta kiinnostunut kuin konemusasta.
Konemusaakin on hyvää ja huonoa. Jos pelkkää kiksua kuuntelet niin huutista. Ja konemusahan on gen-x:n juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen törmäsin nykyvanhuksille tarkoitettuun laululehtiseen, jossa oli kappaleita laulettavaksi tyyliin Oi muistatkos Emma. Tuli mieleen, että kun me nelikymppiset ollaan samanikäisiä, niin laulut on tyyliin 'Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy' tai 'Nelirivinen' :D joita hoilataan sitten papat ja mummot vanhainkodissa :D
Niin jos on enää varaa päivittää niitä laululehtisia.
Ei ollut päivitetty sitä Emma-lehtistäkään 20 vuoteen. Nykyvanhuksille olisi kai oltava 50-60-luvun iskelmiä.
Ei ole noloa. Noloja on ihmiset, joiden mielestä se on noloa.
Hyvä musiikki on ajatonta ja se sinulle tärkeä kappale on osa sun historiaasi ja just se hetki palautuu mieleesi just siitä biisistä just sillä hetkellä kuultuna. Jos ei muille kolahda, niin ei ole aina tarkoituskaan.
Idioottimaista olisi kuunnella musaa, josta ei itse lainkaan pidä tai hakea hyväksyntää - ihan vaan kun joku random ano netissä laittaa muuten sulle alapeukun ;D
-winner-
ja 40 v:nä pitäisi olla ihmisenä jo muodostanut oma linjansa ja mielipiteensä. Vatut siitä trendaako se muille.
Eipä tuo haittaa mitään, kyllä jokainen saa pitää ihan omanlaisestaan musiikista. Sehän tässä vanhenemisessa on oikeastaan parasta, kun voi olla juuri sellainen, kuin haluaa, eli oma itsensä. Itse tulen aina rakastamaan ysärimusiikkia, se asia ei muutu. Ja olen kateellinen Jysäri-risteilylle lähteville, itse ei enää jaksa;-)
N56
Vierailija kirjoitti:
Hyvä musiikki on ajatonta ja se sinulle tärkeä kappale on osa sun historiaasi ja just se hetki palautuu mieleesi just siitä biisistä just sillä hetkellä kuultuna. Jos ei muille kolahda, niin ei ole aina tarkoituskaan.
Idioottimaista olisi kuunnella musaa, josta ei itse lainkaan pidä tai hakea hyväksyntää - ihan vaan kun joku random ano netissä laittaa muuten sulle alapeukun ;D
-winner-
ja 40 v:nä pitäisi olla ihmisenä jo muodostanut oma linjansa ja mielipiteensä. Vatut siitä trendaako se muille.
Nauran silti räkäisesti myös Aku Ankkaa tai Harry Pottereita lukeville aikuisille. Paska on paskaa ja osalta puuttuu arvostelukyky ja/tai ovat jäänet lapsen tasolle. Samaa huutista ranskalaisia ja kalapuikkoja mussuttaville.
Vierailija kirjoitti:
Fanittaminen kohdistuu henkilöihin. Olisi hieman noloa jos nelikymppinen fanittaa aikakonetta, eli liimaa seinänsä täyteen muusikoiden kuvia ja lähettelee näille fanipostia.
Siinä sen sijaan ei ole mitään outoa että pitää samasta musiikista kuin teininä.
Kyllä se osoittaa musiikkimaun kehittymättömyyttä jos tuommoista kuonaa kuuntelee muuten kuin kännissä tai läpällä.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Siksi onkin niin outoa, kun jaksat niin hartaasti vetää herneet nenään alapeukuista.
40-vuotiaalle luulisi olevan kertynyt jo niin paljon itsetuntoa, että ei välitä mitä muut ajattelee. Itse fiilistelen välillä NSynciä ja Backstreet Boysia.
Movetronia en fanittanut ennenkään muita kyllä.
Ysäriltä mm. Scooteria voi fanittaa ovat tehneet hyviä biisejä tähän päivään asti... eivät tukeudu pelkkään vanhaan materiaaliin...
En ole tykännyt koskaan movetronin lässylauluista enkä laulajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen törmäsin nykyvanhuksille tarkoitettuun laululehtiseen, jossa oli kappaleita laulettavaksi tyyliin Oi muistatkos Emma. Tuli mieleen, että kun me nelikymppiset ollaan samanikäisiä, niin laulut on tyyliin 'Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy' tai 'Nelirivinen' :D joita hoilataan sitten papat ja mummot vanhainkodissa :D
Matti ja Teppo julkaisi Vauhti kiihtyy kappaleen 1989. Sen kuuntelijat oli silloin 40 vuotiaita ja he ovat nykyisin yli 70-vuotiaita!
Nykyisin niin "kuuma" ja "trendikäs" Portion Boys menee läpi parhaiten samalle porukalle ja ikäryhmälle, joka kuuntelee/kuunteli Movetronia ja Aikakonetta. Tai ketä vaan sen aikaista suosikkia, jonka biisi nousee heidän kanssa yhteistyöllä ja täysin nostalgia-arvolla, Porttarien osuudet eivät ole niitä, joita muistellaan niistä biiseistä 40 kuluttua. Ihan vaan faktana täältä puskista. Kierrätys ja vanhat tutut kertosäkeet on se, mikä myy.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Nauran silti räkäisesti myös Aku Ankkaa tai Harry Pottereita lukeville aikuisille. Paska on paskaa ja osalta puuttuu arvostelukyky ja/tai ovat jäänet lapsen tasolle. Samaa huutista ranskalaisia ja kalapuikkoja mussuttaville.
Olet selkeästi omiin seiniin tuijottelijoiden priva-juhlien valopilkku ;D
-winner-
Konemusiikkia tavallaan? Muutamat juntit Treella seurasivat innolla 90-luvun lopussa Aikakonetta. Yksi väkivaltainen mies fanitti Sania innolla. Onneksi ilmeisesti julkkikset panostavat turvallisuuteen.
Fanittaminen kohdistuu henkilöihin. Olisi hieman noloa jos nelikymppinen fanittaa aikakonetta, eli liimaa seinänsä täyteen muusikoiden kuvia ja lähettelee näille fanipostia.
Siinä sen sijaan ei ole mitään outoa että pitää samasta musiikista kuin teininä.