Syys04 ja talvinen viikonloppu!
lili:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9558519&p=&mpage=2&tmode=…
Aamukahvit online seurassa. Mukavaa!
Lähettäkää ukemista ;)
hipeli
Kommentit (47)
Tiivii, meillähän esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla. Tiedettiin päivä varmaan pari viikkoa etukäteen, vaikka toki tilannetta (perätilaa) seurattiin noin tuhat kertaa ennen leikkausta. Oli todella hämärä fiilis tietää etukäteen milloin vauva syntyy, mutta ekan vauvan kanssa se varsinkin oli myös tosi kivaa. Ei tarvinut arvailla ja miettiä mistä tietää milloin mennä sairaalaan yms. Toisen kanssa olikin vaikeampaa, kun vaan odoteltiin ja ihmeteltiin. Ei ollut kokemusta siitä, vaikka oli jo toinen lapsi. Vielä kun ylikin mentiin reippaasti. Lapsiveden mentyä olin varma, että nyt se alkoi, mutta eipä alkanutkaan, vaan lopulta käynnistettiin. Olipa sekin aika kokemus:)
T: Ynis
Kiitos huolenpidosta, Ayap :)
Vauva on masussa, raskauden suhteen vointi hyvä, mutta flunssa vähän kiusaa niin minua kuin Vennaakin.
Meillä vietetään 10 v kuluttua miehen 50-v päivää - tänään mies viettää kavereineen siis 40-v juhliaan. Tein miesporukalle isot kasat naposteltavaa ja lähdimme juhlinnan alta pois mummolaan yökylään. Olinkin vieraiden tullessa jo ihan puhki ja kohta menen Vennan viereen nukkumaan kunhan mummo saa iltasadut luettua.
10 v kuluttua olen erikoislääkäri, teen lyhyen työmatkan päässä mahdollisimman lyhyttä työpäivää. Tytöt 10v ja 12 v pelaavat ehkäpä koripalloa isän valmentamassa joukkueessa - tai miehen haaveen mukaan kulkevat mukana jujutsutreeneissä. Toivottavasti tytöillä on silloin myös pieniä serkkuja! Kesäisin lomailemme Toscanassa. Asumme samalla alueella kuin nytkin, huoneita on hankittu yksi lisää.
Mielenterveyttäni hoidan mm. ruoka&viini-illoissa syysmammojen kanssa :)
Nyt nukkumaan, vaikka kello on vasta vähän. Huomenna ystäväperheen pojan 2-v juhlat, pääsee Venna kaverinsa kanssa riehumaan sokerihumalassa.
- tea H36+2
Pile bongattu lehdestä :) Ei vissiin viitti tarkemmin kirjottaa ettei ASM paljastu (anonyymit syysmammat)
Takapakkia. Siis vaippojen kanssa. Äh. " Vahinkoja" sattuu paljon, vaippaan tai housuun. Myös lyhyillä ulkoiluilla. Plääh.
Olemme palanneet myös vakio-päikkäreihin. Tänään ipanat oli mummin kanssa koko päivän, Sassa ei nukkunu ja huh huh millanen tänttähäärä mulla oli vastassa kun töistä tulin kotiin :(
Mies lähti aamulla Tukholmaan kattoon Suomi-Ruotsi lätkämatsia. Huvinsa kullakin. Onneks firman piikkiin. Muuten olis jääny kyl pääsemättä! Kai tuo kohta tulee kotiin...
Meillä on dvd-soitin jotenki rikki. Välillä toimii, välillä ei. Oli tarkoitus kaivaa Poitsulle ylläri-Tarzanleffa kaapista mut ei toiminu :( Katottiin sit yhdessä Bambi (enempi äidin mieleen) Tehtiin popcorneja ja syötiin karkkia. Sassa oli siis nukkumassa jo ennen kasia... Oli tosi kivaa olla Poitsun kanssa kahden. Tosi vähän pystytään olla kaksin.
Huomenna täytyy ulkoilla kun lupasivat lauhempaa. On itekin ihan väsyny kun ei saa normaalia ulkoilu-annosta päivittäin. Läheisessä urheilupuistossa huomenna talvirieha. Pulkkamäki, poniajelua, paloauto, yms...
Jos lukis vielä lehtiä kun on rauhallista :)
Viikonloppuja kaikille!
Kerppu
10 vuoden päästä mä olen jo valmistunut ja työelämässä, mies on kanssa saanut koulunsa päätökseen ja on töissä, ehkä oma asuntokin löytyy tai ainakin tilavampi vuokrakämppä mitä tämä. Ollaan siis kymmenen vuoden päästä n.34-vuotiaita. Ida 12v on toivottavasti vielä lapsi, eikä kulje stringit vilkkuen kaupungilla. Poika on 10v ja äitin oma vauva :) toivottavasti olisi myös yksi tai jopa kaksi nuorempaa lasta, eli mies on siis muuttanut mielipiteensä lasten lukumäärästä... Toivottavasti vietetään paljon aikaa tuttavaperheiden kanssa, käydään etelässä lomailemassa ja pohjoisessa laskettelemassa (paitsi minä en laskettele...). Sellasta normaalia, paitsi että mä yhä surffaan vauvan sivuilla syysmammojen kanssa juttelemassa :)
Huomenna ristiäiset, mun isä oli eilen mahataudissa, pikkuveli on flunssassa ja äidillä särkee pää... et hyvä pitää juhlat heillä, no toivottavasti kukaan ei yön aikana sairastu tohon mahatautiin.
Niin, HopLopissa oli kivaa, porukkaa vaan aika paljon. Mies ei uskonu mua et sen pitää mennä Idan perässä niihin liukumäkiin yms. Lopputuloksena oli se, et Ida eksy isästään, mä istuin kahvilassa vauvan kanssa ja kattelin ku joku pariskunta toi itkevän pikkutytön siihen kassalle... no se oli Ida, joka oli itkenyt isää pallomeressä ;(((( vielä illalla ennen nukahtamista Ida sano alahuuli täristen että minä hävitin isän, minä itkesin kovasti, ei löytynyt isää... isä hävisi pallomereen, minä vaan itkesin (hiukan on muuten sanojen taivutus hukassa vielä...)
ei mut pakko mennä nukkumaan.
Petra, Ida ja kohta nimen saava poika 7vkoa
Näin ne viikonloput hupenee nopeasti:) No, vielähän tässä on tää päivä aikaa kyllä. Kivoja ristiäisiä Tomeran pojalle! Toivottavasti juhlaväki ei kovasti sairasta!
En ole katsonut mittaria, mutta jospa päästäis ulkoilemaan tänään. Sitten anoppilaan lounaalle ja iltapäivällä synttärijuhliin. Siinäpä se päivä sitten meneekin. Huomenna kouluun lähiopiskelupäiviä viettämään. Jänskättää!
Vähän muutakin kuin omaa napaa välillä. Helli ONNEA! En ole vielä perheenlisäystänne kommentoinutkaan. Sikeitä pätkäunia lähetän samoin kuin muillekin vauvallisille.
Hip-suli! Hienoa, että työsi arvo tulee näkyviin. Jos siirryt pari pysäkkiä pohjoiseen, olisi syksyksi yksi nuori mies oppilaanasi. Mutta se on vain minun haaveeni, onneksi pidät pitkät linjat.
Ankkis. Mene ihmeessä näytille. Minulla huimaus liittyy stressin laskemaan verenpaineeseen. Normaalistikin alhainen paine laskee ennestään. Sinulla on pitkä tiukka ajanjakso takana.
Kiitos kaikille kiitoksista. Minäkin leijuin niiden voimalla :-)
Voi vauvoja, kohta on vauvoja. Tiivii ja Teukkis, Hermoilkaa! Tunteilkaa! Järkevyys nurkkaan! Se on sen arvoista, syntymä. Päivä, jonka jokaisen hetken muistatte aina.
Olen vauvan kanssa kaksin. Nukuin hyvin, mies hoiti aamun ja lähti punttikselle lasten kanssa. Mahtavaa.
Kukkuu
Miten heinä-äidit nukutte? Kaunokainen nousee tukea vasten seisomaan ja iltaunet katkeaa pariin itkuun, sitten parempi pätkä ja aamulla taas yyh yyh. Tutti, se olen minä. Korvikkeet (lue, tutti) ei käy yöllä. Ennen ei itkuja ollut yöllä.
Päivät onkin helppoja kaksi selkeää unipätkää ja hillitöntä tavaroiden tutkailua tauotta. Paperi on parasta, jos sitä käsiinsä saa, tietokoneella notkuminen 2. sijalla.
K
Pitkäsät aikaa täällä, viimeinen viikko on mennyt sairaana. Mulalhan oli eka se vatsatauti vuorokauden vietin vessassa, sit se iski mieheen ja poikaan. Yks yö meni siivoilessa lakanoita kun poika oksensi sänkyynsä.
No juuri kun luultiin että kaikki terveenä niin tämän viiikon ti poika oksensi taas kytiin lekurissa ja olin pari pvää pojan kanssa kotona. No yllätys perjantaina pväunien jlk pojalle nousi kuume ja illalla se oli jo 38.9. Eli pojala oli eka mahatauti ja sit toinen mahatauti joka sisälsi kuumeen. Eilen söi pari keksiä, no tänään mies heräsi pojan kanssa ja oli jo syönyt muroja ja banaania eikä kuumetta. tänään siis eka kuumeeton pvä. Eikös sillon voi jo viedä huomenna hoitoon????
mulla alkaa tänään kaks yövuoroa, arhg. Viimesen viikon aikana en ole juuri töissä ollut kun ollut vapaita ja sit poika sairaana. näiden öidenkin jlk mulla on 5 vapaata toivottavasti ne saatas olla terveenä!
Meilää asuu uhmakas saa raivokohtauskia millon mistäkin jos esim tunmppu vääärinpäin lautanen väärinpäin pöydällä ym... no kuuluu kait ikään ja menee ehkä joskus ohikin?
nyt pakkanen laski muttta täällä kökötetään sisällä vielä tämä pvä:(
Mun laveri tilas mun kautta meidän perhe lehden niin sain lahjakortin naantalin kylpylään, ihanaa , oltiin sielää heinäkuussa hääpvää viettään ja nyt ajateltiin ottaa poikaikin mukaan tykkää niin olla vedessä, kerran käyty Tampereen kylpylässä ja oli vaikeuksia saada se pois altaasta,
Meille ei vielä ole vauvaa kuulunut kahdet menkat siis takana vaikka yotys noin aluillaan silti mietin mitä jos mä en enää koskaan tuu raskaaks....
siitä galluppiin 10v- asutaan tässä samassa talossa, toivottavasti sillon olisin jo saanut sen haaveilemani kylpppäriremontin. toivon että meillä on sillon 3-4 lasta mä haluan ison perheen. ilmeisesti olen samassa työpaikassa. toivottavasti isovanhemmat elää vielä sillon, niistä on suuuri apu. poika on sillon 12v teini
no nyt lopetan .
t, manteli, joka yrittää aina sillon tällön kirjottaa kuulumsiaan, älkää unohtako mua....
Jep, Ynis, se hyvä tässä suunnitellussa synnyttämisessä on että voi tilata hoitoavun pikku-V:lle valmiiksi. Mun vanhemmat ottaa perjantain töistä vapaaksi, viedään poika aamuksi hoitotädille torstaina kun lähdetään sairaalaan ja mun vanhemmat sitten hakee kun tulevat iltapäivällä. Siis 4päivää enää, hurjaa. Kiitos Kukkuu myös hermoiluluvasta : ) väliin oon jo miettinyt että oon ihan hermoheikko, kun tunteet vetää täyttä vuoristorataa, eilen olin niin poikki itkemisestä ja tunteiluista että nukuin kuin tukki.
Mies lukee tuolla muumikirjasta pojalle " kuka lohduttaisi nyytiä" ihme että poika jaksaa kuunnella noin tekstirikasta kirjaa, ehkä tuo hyvä riimitys saa sen aikaan.
Ihanaa kun pahimmat pakkaset näyttäis olevan tältä erää ohi. Ehkä tämä kevääksikin tästä pikkuhiljaa kääntyy.
Kaikille leppoista pyhäpäivää!
tiivii 38+3 ja pikku-V
Ulkona oli oikein inhimillinen talvisää: ei tuule, puhdasta lunta ja liukas pyllymäki :) Toivottavasti kovia pakkasia ei enää tule, kun en millään raaskisi ostaa enää Pönksylle uusia talvikenkiä. Vanhat (26) on liian ahtaat villasukkien kanssa ja uudet eivät kuitenkaan mahtuisi ensi talvena.
Hurraa, Hip-su, vaikka tiesin jo ennestään, että olet tosi Pro. Minunkin lapselleni ottaisin sangen kernaasti sinut opeksi. Miten sujuivat opiskeluviikot?
Ihana 10-G: LapseT ovat jo kouluikäisiä. Asumme edelleen urbaanisti: joko Tapiolassa tai - mikäli palaamme pohjoiseen - Tuirassa. Kattohuoneistossamme on huoneiston levyinen lasitettu terassiparveke ja oma sauna. Mikäli asumme Tuirassa, katselemme Oulujoen yli Tuomiokirkkoa. Viikonloppuisin ja loma-aikoina olemme mökillä, jossa vierailee usein myös ystäväperheitämme. Pohjoisessa mökki olisi jo valmiina, etelästä sekin pitäisi itse etsiä. Teen ehkä opetustöitä, mutta minimitunneilla. Minulla on tilaa, aikaa ja rohkeutta omille projekteille: kirjoitan enemmän. Ehkä olen Ankkiksen tapaan opintovapaalla. Miehen kanssa olemme lähentyneet. Hän on oppinut keskustelemaan perinpohjaisemmin :) Matkustamme paljon.
Pönksy käy teatterikerhossa ja on edelleen kiinnostunut junista ja uutisista. Keräämme yhdessä kasvikirjaa ja harrastamme valokuvausta. Hän on välkky ja sosiaalinen kaveri, mutta vielä aika lapsi moniin ikätovereihinsa verrattuna. Kolmasluokkalainen pikkusisko harrastaa innokkaasti musiikkia,kirjoittaa lennokkaita tarinoita ja on tosi kova puhumaan ja kujeilemaan. Isoveli jaksaa vielä rakentaa majoja mökkimetsään pikkusiskon kanssa.
Lempi-Ilona:
Kolmasluokkalainen pikkusisko harrastaa innokkaasti musiikkia,kirjoittaa lennokkaita tarinoita ja on tosi kova puhumaan ja kujeilemaan. Isoveli jaksaa vielä rakentaa majoja mökkimetsään pikkusiskon kanssa.
Mitämitämitä??? Saako onnitella vai onko tämä mielikuvitusta? Mun väsyneet aivot eivät kykene laskemaan kuinka vanha kolmasluokkalainen on ja pitäisikö sellaisen kolmasluokkalaisen olla jo kasvamassa :D
Viime yön unisaldo jotain surkeaa. Äsken päästiin mummolasta kotiin ja repesin eteisessä itkemään väsymystäni. Onneksi täällä on vain yksi miehen kaveri enää eilisen jäljiltä kyläilemässä, vaikka toki hänkin hämmentyi moisesta väsymyspurkauksesta. Kohta mies lähtee Vennan kanssa kahdestaan syntymäpäiväjuhlille, minä jään nukkumaan. Ei jaksa niin ei jaksa, vaikka ois niin kiva itsekin lähteä ja nähdä kavereita.
Nyt pötkölleen, kun ei muuhun kykene.
- tea -
Edelleen podetaan.Peruin aamulla kaikki huomisen menot.Itse nukuin yli 11(kiitos rakas aviomies)!Pää on ihan tukossa ja ääni pois.Toivottavasti ei iske poskionteloihin tulehdusta,mulla kun herkästi menee sinne.
Mies lähti hakemaan leffaa,vuokrapeliä,kebabia ym ajan vietettä kun ollaan tietty sisällä koko päivä.Ei taida lapset olla koulukuntoisia huomenna!
G:hen haluaisin vielä lisätä että meillä ei ainakaan ole vauvaa 10 vuoden päästä=)
Masukakru möyryy niin että vatsa muuttuu muodoltaan alati,hurjaa!
Aika tyhjä pää(räkää täynnä)ja ei mitään järjellistä sanottavaakaan.
Joutuisaa sunnuntaita!
Nuhanenä+5 pikku nuhista ja rv 34+
Minäkin olen täällä ? että saako onnitella Lempi-Ilonaa?? Onko 3.luokkalainen tuloillaan vai toiveena/haaveena siellä tulevaisuusmatkalla?
Tyttö ei ole nukkunut päiväunia ja viime yön unisaldokin oli jotakin aivan olematonta. Me ollaan miehen kanssa puolikoomassa mutta MITEN IHMEESSÄ tuolla likalla riittää energiaa..... Yö oli siis todella repaleinen ja ennen nukahtamista tyttö huusi kaksi tuntia. Korva varmasti vielä vaivaa, kun ab-kuuri alkoi vasta eilen. Särkylääkettä kyllä annoimme. Äh, toivon että ensi yö olisi rauhallisempi - kaikkien kannalta.
Tealle halaus!
Alli
Vähän arvelisin kalenteria katsoen että uutisia olisi sinulla. Onnea sylin täydeltä jos niin on! Mutta älä pidä meitä jännityksessä.
Teukkikselle halaus! Jaksamista!
Kiitos sympatioista ja vertaistuesta migreenin suhteen. Pelkään että stressistä johtuu tämä päänsärky lieveilmiöineen. Toisaalta, en uskaltaisi käydä lääkärissäkään etten joudu sairaslomalle. Kun en yhtään nyt ehtisi jäädä potemaan, ja työssäkäynti kuitenkin onnistuu pienen huimauksenkin kanssa. ;-)
Lilli-pupuselta loppui NallePuh-video. Täytyy mennä viihdyttämään. Neidillä muuten alkoi eilen korvat taas vuotaa, ja mies kävi aamulla hänen kanssaan päivystyksessä hakemassa uuden antibioottikuurin. En ala jos tämä menee taas sellaiseksi että kahden viikon välein on uusi korvatulehdus!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Lemppari:Heti kertomaan mitä tuo kirjoitus tarkoittaa!!!!Haaveita?Vai laitanko onnitteluja?Nyt et saa hävitä!!
Tealle jaksuhali!!!
Kurkku kipee :-( Yöllä siihen heräilin.Aamulla kuiteski jumppaa änkesin,meni aikas nihkeesti.... Nyt ei aio sairastaa!!
Mieheltä eilen kyselin mitä tapahtuu 10v:n päästä..ei hän tiedä,sitten sen näkee...Kysin mitä haaveilee..ei hän edes haaveile.Liian monet haaveet menny mönkää,ni antaa tulla mitä on tullaksee..Hö!
Kohta tulee kaverit :-)
Lähden uuniin kurkkimaan...
jatu
Pitäisi ihan muuta olla puuhailemassa mut kerranki rauha istua teidän kanssanne :))
Piti ihan ylös kirjoitella mistä tänne aioin kirjoitella kun aina tuppaa unohtumaan puolet...
Korvat. Te joilla tiuhaan esiintyviä korvavaivoja: Kuulin luentoa pitäneeltä farmaseutilta että Yliopiston apteekki valmistaa itse niitä sellaisia puuduttavia korvatippoja joiden muu valmistus lopetettiin viime vuonna. Siis ainakin Helsingistä keskustan ja Malmin apteekeista pitäisi ko. apu-keinoja olla saatavilla. Jopa ilman reseptiä? Tuosta en ole kyllä varma. Tietääkö Tea?
Nykynuorten lihavuus. Tämä asia on mietityttäny mua jo pitkään. Nyt pisti silmään lehdessä iso artikkeli jossa kerrottiin kuinka lapsille nyt opetetaan " terveellisempien ruokien valmistamista" . Hei, miten musta tuntuu ettei ongelma ole syötyjen RUOKIEN ravintosisällössä vaan ihan niiden järkyttävien karkki-, sipsi-, limu- yms lisukkeiden tankkaamisessa... Nimimerkillä kaupan täti jota asia puristaa.
Energiajuomat. Tiedättekö kuinka paljon jopa lapset, noin 8-12v jo juovat ko. juomia joissa lukee ettei suositella alle 12-vuotiaille? Ei ole ihme että ylivilkkaus- ja muut ongelmat lisääntyvät entisestään tällä menolla... Nimimerkillä sama kaupan täti.
Meidän Perhe-lehden tyrkky. Ei teistä joku haluais tilata ko. todella hyvää, paljon luettavaa sisältävää lehteä mun kautta? Tuo Naantalin lahjakortti K I I N N O S T A A :)) Tilaushintakaan ei ole paha, 18kk 81e. Tekis tuollainen NIIN hyvää :))
10v-G. Asutaan samassa talossa, yläkertaan on ehkä rakennettu aikuisten (tai lasten) valtakunta lisätilaksi. Ehkä jo sitten olen siinä työssä jota isona teen. Kuka kertoisi sen??? Poika on melkein 16v teini joka kuitenkin osaa olla ihmisiksi. Hän kertoo asioistaan mielellään äidilleen, tekee viisaita ratkaisuja tulevaisuuttaan koskien, lopettelee juuri peruskoulua, syksyllä menee lukioon kasvamaan ja kehittymään, saaden siten kolme vuotta lisää aikaa miettiä mitä haluaa opiskella. Tyttö on vajaa 13v, aiheuttaa äidilleen ja isälleen harmaita hiuksia kun poikaystävä-ehdokkaita alkaa vilistä näkösällä. Ei, tuo ei kuulu 10v kuvioon, eihän??? Tyttö kertoo pojan tavoin äidilleen elämänsä tärkeistä asioista. Ollaan läheisiä ja käydään yhdessä shoppailemassakin yms. Kumpikaan lapsista ei tupakoi eikä käytä alkoholia. Edes salaa. Molemmilla lapsilla on urheilulliset terveet harrastukset, poika pelaa salibandya ja jalkapalloa, tyttö ehkä samoja lajeja. Äiti ehtii harrastaa jumppaa, sauvakävelyä ystävien kanssa sekä käydä uimassa lasten ja miehen kanssa koko perheen yhteisessä harrastuksessa. Käydään kerran vuodessa reissussa, muutama vuosi sitten ollaan käyty Disneyland Pariisissa. Isovanhemmat ovat hyvissä voinneissa, ottavat lapsia mukaan reissuun mökille yms ja ovat muutenkin kiinnostuneita lastenlastensa elämästä. Miehen kanssa ollaan tyytyväisinä yhdessä, pahoja kriisejä ei ole enää tullut.
Hmm. Olipa mukavaa pohtia tuollaisia :))
Kerppu, poikaa hakemaan...
Joo Lempi, älähän nyt karkaa, jos jotain uutisia olis kerrotavana:) Täytyy myöntää, että heti hyppäsin viestin loppuun ja etsin sieltä varmistusta aavistukselle tyyliin rv jotain, kuten Mersu aikoinaan teki:)
Meidän viikkis on menny ihan kivasti. Eilen olin uhrautuvainen äitee:) Yleensä jos Onni ja mies menee uimaan, mä menen salille. Perjantai-iltana jo sanoin Onnille, että huomenna mennään kaikki uimaan. Mies vaan silti eilen hoki aamulla Onnille, että mennään uimaan,äiti menee salille sillä aikaa. Mutta siis, uhrauduin ja menin uimaan;D Kivaahan meillä oli. En vaan tiedä, olisko kannattanut mennä. Aika hurja meno on noilla kahdella keskenään. Ja nyt ymmärrän, miksi Onnin pari seuraavaa vaippaa on niin täynnä aina uinnin jälkeen. Onni hörppii vettä ihan kauheasti, sukeltelee (lue: kaatuilee kahluualtaaseen uppeluksiin asti) niin kovasti että maha on sitten täynnä uima-altaan ihanaa kloorivettä.
Päiväunien aikaan mentiin taas hiihtään miehen kanssa. Hiihdin kieli vyön alla, niin kovaa kun pääsin. Täytyy sanoa, että se oli kaukana nautinnosta - TAAS. Mies väittää että minun tekniikassa on vikaa, ei hänen voitelutaidoissa. Mutta minä oon ihan eri mieltä. Käyttää nyt mun suksissa sitä pitoteippiä normaalin pitovoiteen sijasta. Se ei vaan toimi. Kauhea työ kun joka helvatan potkuun pitää keskittyä ihan täysillä, että saa suksen pitämään. Mutta periksi en antanut:)
Tää päivä on vaan oltu. Ulkoiltiin aamupäivällä ja itse kävin kävelyllä kaupassa ja muutenkin kun Onni nukkui kotona. Olipa orpo olo kävellä ilman vaunuja.
Vai pitäs nähdä 10v päähän:) Me ei asuta enää tässä vaan ollaan rakennettu omakotitalo, sellainen järkevän kokoinen 1-tasoinen talo. Mieluusti mun vanhempien viereen, siinä kun olis tontti. Mun haaveena olis että Onni ja MAHDOLLISET sisarukset sais käydä saman ala-asteen ku minä ja mun isä. Siksikin haluaisin rakentaa vanhempieni viereen, lapsuusmaisemiin. Niin, meillä olis toivottavasti tuolloin 2-3 lasta (juu-u, toiveissa on lisää, vaikka vannon joskus 2-v sitten jotain muuta.). Minä olisin vihdoin löytänyt oman alani ja olisin tyytyväinen työhöni. Samalla harrastaisin edelleen ahkerasti lihasten kasvatusta salilla ja leikkisin ikuiseti nuorta:D Mies olis vielä parempipalkkaisessa työssä, kiitos. Lapset, tai nyt oleva Onni ainakin, olis löytänyt kivan harrastuksen urheilun parista ainakin. Vaikka yleisurheilua tai hiihtoa.. Ei jääkiekkoa kuitenkaan, ainakaan aikuiseksi asti. (Aikuiset ukot luistelee jonkun lätkän perässä ja hakkaa toisiaan kaukalossa kuin mitkäkin hullut! Ei urheilua mun mielestä..) Niin, Onni vois ehkä harrastaa musiikkiakin, pianon soittoa vaikka. Ja olis kiltti, rehti ja muutenkin mukava pikku mies. Ja sitten ne sisarukset, ne olis varmaan muutaman vuoden ikäisiä. (Ja minä siis kuvittelen ehtiväni harrastaa..) Niin ja kai me oltais miehen kanssakin löydetty joku harmonia tässä suhteessa. Isovanhemmat toivottavasti vielä jaksais hoitaa lapsukaisia ja päästäis kaksin sekä perheen kesken matkustelemaan. Ja kääks, minä valmistautuisin 40-v juhliini.
Kiva harrastaa kuvitteelista aikamatkailua.
Tässähän tätä taas.
T-P
Oma napa ytimekkäästi;
Aika mennyt töissä taas viimepäivät. Rosalle sopi tosiaan Aprikoosi!!! Jee, eka kiinteä!!! :-)))) Tämänpäiväinen kukkakaalikokeilu meni mönkään.
Mies halusi aikalisän vauva-asiassa. :-((( Minä olisin halunnut vaavan pienellä ikäerolla ja ennen uhmaa. Mutta minkäs teet???
Sinin ja Rosan hoitajalle on tarjottu päiväkodista vakituista paikkaa. Hoitaja tykkää muuten olla meillä, mutta pelkää työmatkojaan. Yleensä tulee meille noin 40 min. ennen työvuoronsa alkua, kun panikoi autolla ajoaan näillä teillä. " Syvä huokaus" . Ja nyt tiet ovat olleet hyvässä kunnossa.
Äiti kuulee huomenna lääkäriltään missä mennään.
Sinillä jokin puupää-vaihe menossa, tai veikkaisin että reagoi vain minun töihiin menoani. Tänään harjoitteli syventyneesti saksilla leikkaamista yli tunnin. Tulihan siinä liimattuakin niitä silppuja samalla. Empä olisi uskonut että noin viihtyy askartelupuuhassa.
Aavis, kumpa olisimme naapureita.. Mutta toivottavasti pian nähdään!
Mukavaa viikkoa kaikille!
Lila75
Rankalta kuulostaa, mutta antakaa tunteiden tulla. Se helpottaa. Toivottavasti miehet ymmärtää missä mennään!
Lempon viesti ja muiden utelut sai mutkin kiinnostumaan. Kerro, kerro! :)
Missikisoihin riittää mielenkiinto senverran että välillä seuraan puolella silmällä...
Tiiviille hurjasti jaksua!Mä luulen että melkosen jännityksen mullekin aiheuttas että tietäs millon synnyttämään menen ja milloin se elämä taas muuttuu..Varmaan miettisin että tuo ja tuo pitää vielä tehdä.Ja sitä että miten ihana pienenpieni nyytti tulee maailmaan.
Toivottavasti saat vielä nukuttua!!
Ankkis:Voi kurja tuota sinun oloa :-( Mulla pahimmat(onneks vaa pari kertaa) migreenit ollu sellasia et päänsärky on ollu lamauttava,olen oksentanu ja aamulla olo ollu ku tosi pahassa krapulassa.Tällöinki olen ottanu lääkettä,mut liian myöhään..Voin vaa arvailla millaseks ois menny ilman lääkkeitä.Sinä et voi nyt kunnon troppia ottaa :-(
Enkeli:Kovasti yritän mietiskellä typyn alkuaikoja,vähän pätkii se aika ;-)) Mutta pahimmat iltahuudot loppu ennen joulua eli varmaan se3kk koliikki?! Ja muutettii ku typy oli 4kk ja sillon kävin ennen muuttoa täällä siivoomassa niin et typy nukku partsilla eli kyl se sillo jotain tunnin pätkii ainaki nukku....Tärkeintä oli että vaunuja EI siirretty eli puistossa käynnit ei sujunu enneku typy alko ite siel kävellä...
Muistaakseni päikit alko nukkuu sisällä jotain 9kuisena ja sillon nukku kunnolla,pääs pyörimää sängyssä..
Liikkuvissa vaunuissa alko nukkuu vast reilu2vuotiaana,siihen asti liikenteessä vaa sen25min....
Mielellää kylää tullaa,ku kyyytiäki saadaa..helppottaa hirmusti :-)
G:MEillä on oma(pankin) rivari,auto..ehkä2,riippuen missä asutaan.
Minä tiedän mikä olen isona,olen opiskellu ja olen kivassa työssä osa-aikasena.HArrastuskiin jumppaan ja salille pääsen jo ihan vapaasti koska lapset kyllä pärjää illalla omineen.
Miehen ei tarvi tehdä enää" pakkotöitä" vaan tämänhetken haaveista saa elannon.
Poika 16v,opiskelee.Hänellä on ehkä tyttöystävä,kivoja kavereita ja hänen elämä ei muistuta yhtään äitinsä 16v elämää!Pojalla on hyvä harrastus,bändiä ehdottas tämäkin äiti ;-)
NEiti 12v,on jossain esimurkkuiässä,mut hyvin rauhallisessa sellaisessa.Kaverit,harrastukset ja koulu täyttää hänen elämänsä.
Toiveeni on n.8vuotias....muuta en hänestä tiedä vielä...
Vietämme aikaa yhdessä perheen kanssa,ihan koti-iltoja.Kerran vuodessa meillä on tapana olla thaimassa vähintään kuukausi.Minäkin osaan jo vähän kieltä...
Isovanhemmat jaksavat olla lapsosten kanssa vielä senverran että miehen kanssa käydään pitkiä romanttisia vklja euroopan kaupungeissa :-)
Syysmammat on tottakai elämässä mukana :-) Tapailemme ja palstailemme :-)
Aamulla on jumppa.Olo vaan on tosi vetämätön ja kurkku tuntuu pahalle!Enhän nyt voi tulla kipeeks,enhän??
Nyt iltapalaa lapsosille...
jatu