Olenko minä kauppiaan roskakori?
Tilaan kotiinkuljetuksella ruokaa noin kerran viikossa. Usein jokin hevi-osaston tuotteista tulee niin pilaantuneena kotiin, ettei sitä voi syödä. Eli käytännössä saan pilaantuneen tuotteen, ja sitten heitän sen samantein roskiin.
Minua alkaa riepomaan tämä, että minun bioastiassa vie tilaa tällainen roska, jonka olisi voinut heittää pois jo siellä kaupassa. Olen näistä yleensä aina valittanut, ja saanut rahan takaisin. Joskus, kun on kiire, niin on valitus jäänyt tekemättä. Siinäkin palaa aikaa, kun etsii yhteystietoja ja lataa palvelimeen kuvia.
No, olen taas päättänyt, etten tilaa verkosta kuin kuivatuotteita ja haen muut itse kaupasta. Tein tämän päätöksen jo kerran aiemmin, kun meni hermot, mutta sitten luisuin takaisin. Ja tilaan kaupasta ruokaa siksi, kun meillä ei ole autoa, eikä kauppaa kävelyetäisyydellä.
Huonoja tuotteita on tullut siis joka kaupasta, olen tilannut viidestä eri kaupasta säännöllisesti. Onko muilla yhtä huono tuuri, vai olenko jokin roskamagneetti?
Kommentit (28)
Nuoret opiskelijat keräävät kiireessä verkkokauppaostoksia. Asiakas haluaa tuotteen X. Se tuote X otetaan hyllystä, mikä ensimmäisenä tyrkyllä. En usko, että niitä keräilijöitä kiinnosta lähteä enempiä tutkimaan olisiko parempi päiväys, tai onko paketin pahvi rutussa. Ja mikä on kaupan ohjeistus esim päivämäärien suhteen.
Itse olen tosi tarkka näissä, ja juuri tämän takia käyn itse kaupassa. Saan valita tuotteen, eikä tarvitse harmitella jälkikäteen. Toki ymmärrän, että helpottaa toisten arkea ja ikävää, että palvelu ei toimi toivotulla tavalla.
Itse oli töissä kaupassa viime vuosituhannella. Asiakas kysyi olisiko maitoa paremmalla päiväyksellä. Kävin hakemassa takaa maitokaapista. Asiakas oli iloinen, mutta minä sain tästä haukut. Ei olisi saanut näin tehdä. Tuotteet olisi pitänyt myydä päiväysjärjestyksessä.
olen huomannut saman. Olen tilannut usein kurkkua ja lähes poikkeuksetta se on jo aivan liian vanha. Se on varmasti ollut syötävässä kunnossa 3-5 päivää sitten. On ihan pehmeä eikä sellainen napakka/kova. Ei auta kuorimiset, eikun roskiin. Joskus käy niin "hyvin" että siitä yhden kerran syö.
Olen lopettanut kurkut siitä tilauksesta kokonaan. Jos haluan kurkkua, menen itse varta vasten kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole enää kunnollista palvelukulttuuria.
Ei minun elinaikanani ole koskaan ollutkaan. Olisi rahaa maksaa palvelusta mutta en uskalla kun aina saa pettyä työn jälkeen tai muuten siitä seuraa joku ikävä kokemus. Pakko tehdä itse kaikki jos haluaa että asiat tehdään kunnolla.
Tämä ottaa päähän varsinkin koska tiedän että omissa töissäni olen todellakin päässyt tai joutunut tekemään laatua. Missään muualla ei tunnu rima olevan erityisen korkealla.
SAMA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy hakemassa itse sellaiset tuotteet mitä haluat?
No niin tässä pitääkin jatkossa tehdä. Se on vaan harmi, kun jaksan kantaa vain sen yhden vajaan ostoskassin julkisilla niin sitten tulee käytyä kaupassa joka päivä töiden jälkeen, joka pidentää kotimatkaa. Olisi niin mukavaa, kun ne tuotteet saisi kotiin kerran viikossa. Mutta turha kai se on hakata päätä seinään.
ap
Autottomana jos saan antaa vinkin että osta iso reppu. Tavaran kantaminen ostoskassissa on järkyttävän raskasta ja epäkäytännöllistä verrattuna siihen kuinka helposti ne menee repussa.
Tavalliseen 30 litran reppuun saa menemään täyteen ahdetun ostoskorin verran tavaraa. Jos ostaa poikkeuksellisen ison repun tai rinkan niin siihen saa vielä enemmän. Plus ne jättävät kädet vapaiksi niin että samalla voi vielä kantaa ostoskassia tai jotain muuta käsissään.
Aika montaa laatikkoa pakkaavat yhtä aikaa. Eivät kiireessään kerkeä joka päiväystä vilkaisemaan. Mut vähenisi työmäärä, kun automaationa ei lokata huonoja hevejä boxiin. Kauppiashan saa ne mädät hävikkiin. Helpommin.
Sain valituksen reklamoimiini verkkokaupan tuotteisiin, joista kaksi oli homeessa tai mätiä ja yksi vanhentunut. Korvaukseksi kauppias lupasi minulle ilmaiseksi tuotteen, jolla en tee mitään. Eli ei siis tarjoutunut korvaamaan rahallisesti tuotteita, jotka olivat jo valmiiksi pilaantuneet, vaan pokkana ajatteli, että tarjoaa euromääräisesti jonkin sellaisen ihan satunnaisen tuotteen, jota en ole edes pyytänyt tai halunnut. Lisäksi hän ei kertonut vastauksessaan, että miten tämän tuotteen voisi lunastaa. Ilmeisesti menemällä sinne kauppaan sitä joltakin myyjäparalta kinuamaan. No, en aio lunastaa tuotetta heiltä ja kauppias voi ihmetellä, minne katosi (taas) yksi asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Sain valituksen reklamoimiini verkkokaupan tuotteisiin, joista kaksi oli homeessa tai mätiä ja yksi vanhentunut. Korvaukseksi kauppias lupasi minulle ilmaiseksi tuotteen, jolla en tee mitään. Eli ei siis tarjoutunut korvaamaan rahallisesti tuotteita, jotka olivat jo valmiiksi pilaantuneet, vaan pokkana ajatteli, että tarjoaa euromääräisesti jonkin sellaisen ihan satunnaisen tuotteen, jota en ole edes pyytänyt tai halunnut. Lisäksi hän ei kertonut vastauksessaan, että miten tämän tuotteen voisi lunastaa. Ilmeisesti menemällä sinne kauppaan sitä joltakin myyjäparalta kinuamaan. No, en aio lunastaa tuotetta heiltä ja kauppias voi ihmetellä, minne katosi (taas) yksi asiakas.
Siis sain vastauksen reklamaatiooni, en valitusta.
-sama
Eikä tule mikäli rahan saa ilman tippejä. Mutta onko se taas sen arvoista yhteiskunnan kannalta.