Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä kauppiaan roskakori?

Vierailija
04.09.2024 |

Tilaan kotiinkuljetuksella ruokaa noin kerran viikossa. Usein jokin hevi-osaston tuotteista tulee niin pilaantuneena kotiin, ettei sitä voi syödä. Eli käytännössä saan pilaantuneen tuotteen, ja sitten heitän sen samantein roskiin.  

Minua alkaa riepomaan tämä, että minun bioastiassa vie tilaa tällainen roska, jonka olisi voinut heittää pois jo siellä kaupassa. Olen näistä yleensä aina valittanut, ja saanut rahan takaisin. Joskus, kun on kiire, niin on valitus jäänyt tekemättä. Siinäkin palaa aikaa, kun etsii yhteystietoja ja lataa palvelimeen kuvia. 

No, olen taas päättänyt, etten tilaa verkosta kuin kuivatuotteita ja haen muut itse kaupasta. Tein tämän päätöksen jo kerran aiemmin, kun meni hermot, mutta sitten luisuin takaisin. Ja tilaan kaupasta ruokaa siksi, kun meillä ei ole autoa, eikä kauppaa kävelyetäisyydellä.

Huonoja tuotteita on tullut siis joka kaupasta, olen tilannut viidestä eri kaupasta säännöllisesti. Onko muilla yhtä huono tuuri, vai olenko jokin roskamagneetti?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita henkilökohtainen viesti kauppiaalle ja jos asia ei korjaannu, laita faktat kaupan FB sivuille ja Google arvosteluun kaikille näkyväksi.

Vierailija
2/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva huonoista tuotteista sille kauppiaalle. Täällä valitus ei auta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuva huonoista tuotteista sille kauppiaalle. Täällä valitus ei auta yhtään.

Niin olen lähes aina laittanutkin. Ongelma ei ole kauppiaalle valittaminen, vaan se, ettei ole yhtäkään kauppaa, josta ei tulisi näitä pilaantuneita tuotteita (valitustenkin jälkeen). Miten tämä on mahdollista, onko minulla huono tuuri vai näinkö tämä verkkotilaamisessa menee?

Vierailija
4/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta jo tilannut ruoat useammastakin kaupasta, pilaantunutta heviä tullut ehkä 5 kertaa. Jokaisesta ilmoittanut perään ja asia korjattu ja hyvitetty. 

Vierailija
5/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käy hakemassa itse sellaiset tuotteet mitä haluat?

Vierailija
6/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Miksi käyttää mitään palveluita joita tarvitsee, senkus tekee itte. Huoh.

Vierailija
7/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole enää kunnollista palvelukulttuuria.

Vierailija
8/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita henkilökohtainen viesti kauppiaalle ja jos asia ei korjaannu, laita faktat kaupan FB sivuille ja Google arvosteluun kaikille näkyväksi.

Jos on kyseessä todella se kauppias vetoinen, niin ihan turha mitään yrittää. Pari vuotta jaksoin antaa palautetta kun myydään tuotteita joissa käyttö päivä, ei siis parasta ennen, oli eilen. Leipä osastolta ei löytynyt koskaan tämän päiväistä tai huomista. Lopetin kokonaan turhat reissut k kauppoihin 

Vierailija
9/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Miksi käyttää mitään palveluita joita tarvitsee, senkus tekee itte. Huoh.

Jos jätät ostoksesi muiden valittavaksi niin olet valintasi tehnyt. Saat mitä annetaan. Voit valittaa muttei se auta. Sieltä tulee mitä tulee etkä sinä voi siihen vaikuttaa.

Vierailija
10/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin tässä pitääkin jatkossa tehdä. Se on vaan harmi, kun jaksan kantaa vain sen yhden vajaan ostoskassin julkisilla niin sitten tulee käytyä kaupassa joka päivä töiden jälkeen, joka pidentää kotimatkaa. Olisi niin mukavaa, kun ne tuotteet saisi kotiin kerran viikossa. Mutta turha kai se on hakata päätä seinään.

ap

Vierailija
11/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jätät ostoksesi muiden valittavaksi niin olet valintasi tehnyt. Saat mitä annetaan. Voit valittaa muttei se auta. Sieltä tulee mitä tulee etkä sinä voi siihen vaikuttaa.

No joo, mutta kai nyt oletusarvona on, ettei sieltä lähetetä mätiä tuotteita? Jos tilaat kaupasta t-paidan, ja se on leikattu kahtia, niin onko se tilaajan vai toimittajan vika? Ei kaikkeen tarvitse alistua, sentään, kuluttajana. 

ap

Vierailija
12/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyseessä todella se kauppias vetoinen, niin ihan turha mitään yrittää. Pari vuotta jaksoin antaa palautetta kun myydään tuotteita joissa käyttö päivä, ei siis parasta ennen, oli eilen. Leipä osastolta ei löytynyt koskaan tämän päiväistä tai huomista. Lopetin kokonaan turhat reissut k kauppoihin 

Miksi ostit vanhaa, kai osaat lukea?

Vierailija
13/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiset somepalautteet asiallisesti, faktapohjaisesti mutta näkyvästi kirjoitettuna herättävät laiskimmankin kauppiaan.

Vierailija
14/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitilaajia pannaan aina perseeseen ilman liukuvoidetta. Paras keino päästä vanhenevista ja pilaantuvista tuotteista eroon. Sitten pösilö kauppias ennen pitkää lopettaa nettitilaukset aivan ihmeissään siitä miksi se ei kannata ja ihmiset eivät tilaaa toistuvasti.

Vierailija
15/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuossa viime viikolla einespizzan, jonka viimeinen käyttöpäivä oli mennyt kolme päivää sitten. Pizza maksoi 3,99, korvausta sain 5 €. Eli kyllä, rahat takaisin, mutta vaivainen euro hyvitystä siitä, että kiikutan pilaantuneen pizzan roskiin ja jään ilman pizzaa. 

Vierailija
16/28 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tuossa viime viikolla einespizzan, jonka viimeinen käyttöpäivä oli mennyt kolme päivää sitten. Pizza maksoi 3,99, korvausta sain 5 €. Eli kyllä, rahat takaisin, mutta vaivainen euro hyvitystä siitä, että kiikutan pilaantuneen pizzan roskiin ja jään ilman pizzaa. 

Itse olen aina saanut takaisin vain sentilleen sen tuotteen hinnan. Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Ne kerrat, kun olen valittanut selvästä tuotevirheestä suoraan jollekin ruuan tuottajalle, on korvaus aina hitusen isompi kuin tuotteen alkuperäinen hinta. Näinhän sen pitäisikin mennä, koska pelkkä tuotteen kuvaaminen ja valituksen laatiminen on kuluttajalta "työaikaa".

ap

Vierailija
17/28 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt yhden näistä kaupoista google-arvosteluita, ja useampi ihminen sanoi, ettei palautteeseen vastata kuin monien viestien ja puheluiden jälkeen. Siis jopa silloin, kun tuote on täysin pilalla! Eikä tuotekorvauksia ole saanut, silloinkin, kun kauppa on jättänyt kokonaan toimittamatta maksetun tuotteen.

Olen itsekin reklamoinut useamman tuotteen tuonne, eikä vastausta... Ihan uskomatonta. Tämä kauppa kuitenkin on saanut ihan "palkintojakin" eli Suomen paras se ja se. No, en enää tuolta tilaa, tietenkään enkä edes sisään liikkeeseen aio mennä. Mutta eikö niitä asiakkaat kiinnosta, mikäänhän ei ole liiketaloudessa niin kallista, kuin menettää uskollinen, rahaa liikkeeseen kantava asiakas.

Ja tietenkin suurin osa google-arvosteluista on neljää ja viittä tähteä, ja ne yhden tähden hukkuvat massaan. Eli kaikki on hyvin niin kauan kuin tulee joku ongelma. Ja kuka jaksaa soitella jonkun muutaman euron takia ja laittaa viestiä monta kertaa? Tuskin moni jaksaa sinne googleenkaan kirjoittaa. Väsytystaktiikka siis kauppiaalla.

ap

Vierailija
18/28 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita suoraan tuotteen valmistajalle. Eihän se tietenkään hänen vikansa ole, mutta jos valituksia tulee tarpeeksi usein, niin varmasti hän ottaa yhteyttä kauppiaaseen. Ei ole valmistajankaan etu mikäli kauppa myy huonoksi menneitä tuotteita ja asiakas saattaa alkaa välttelemään kyseistä tuotetta.

Vierailija
19/28 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vanhentuvat ja huonontuneet, mutta ei huonokse menneet tuotteet tulisi myös myydä. Kuka on parempi kuin asiakas joka tilaa tuotteet kotiinsa? Harva alkaa valittamaan, kunhan ei laita liian paljon noita tuotteita samalle asiakkaalle.

Vierailija
20/28 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole enää kunnollista palvelukulttuuria.

Ei minun elinaikanani ole koskaan ollutkaan. Olisi rahaa maksaa palvelusta mutta en uskalla kun aina saa pettyä työn jälkeen tai muuten siitä seuraa joku ikävä kokemus. Pakko tehdä itse kaikki jos haluaa että asiat tehdään kunnolla.

Tämä ottaa päähän varsinkin koska tiedän että omissa töissäni olen todellakin päässyt tai joutunut tekemään laatua. Missään muualla ei tunnu rima olevan erityisen korkealla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi