Millä positiivisella keinolla miehen saa tekemään kotitöitä?
Puhuminen on kokeiltu moneen kertaan. Keskustelussa sovittiin, mitä kumpikin tekee. Vain minä olen tehnyt, mies ei mitään. On ollut käytössä kalenteri, johon pitäisi merkitä kotityöt, kun on sen tehnyt. Tuli vain minun merkintöjäni. Ongelma on jatkunut monta vuotta ja seuraavaksi uhkaan erolla, koska olen jo tosissani sitä miettinyt. Olisiko jokin positiivinen keino vielä sitä ennen, jota kannattaisi kokeilla ja joka voisi toimia? Kiitos rakentavista ratkaisuehdotuksista!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kotitöiden tekeminen. Niin yksinkertaista se on.
Ja sitten eletään sinun mieliksesi sikolätissä. Kumpi teillä käy ruokakaupassa, kumpi laittaa ruoan, kumpi siivoaa, tiskaa ja pesee pyykit? Kumpi hoitaa lapset? Niinpä.
Miksi koti olisi sikolätti, jos lopetat kotitöiden tekemisen? Vai onko sinulle itsellesi roskien laitto roskiin erillinen kotityö? Tai ulostaminen vessanpyttyyn lattian sijaan?
Se käy kaupassa, joka haluaa syödä, toiselle ei tarvitse ruokaa laittaa. Toisen pyykkejä ei ole pakko pestä, toisen tiskejä ei tarvitse tiskata. Aika usein miehet hoksaavat, että pitää käydä kaupassa, kun jääkaappi on tyhjä.
En usko, että minua (nainen) saisi millään keskusteluilla tai kalentereilla tai seksillä tai passiivisuuskokeiluilla tekemään enemmän kotitöitä, jos kumppanini olisi vaikka paljon tarkempi siisteydestä ja haluaisi lattialistat hinkattaviksi, haarukat kiillotettaviksi ja matot tampattaviksi joka päivä. Siivoan ja hoidan asiat, koska haluan kotini toimivan tietyllä tavalla ja olevan itselleni viihtyisä. Haluan, että minulla on puhtaita vaatteita ja astioita, ruokaa kaapissa ja muutenkin perussiistiä. Se kuuluu normaaleihin elämäntaitoihin, eikä ole mikään neuvottelukysymys. Jos mies haluaa asua saman katon alla, meillä on oltava suurin piirtein samanlaiset standardit, ja molemmat hoitavat yhteistä kotia. Ei ole sellaista vaihtoehtoa, että toinen jättäisi kodin kokonaan toisen harteille, koska olemme aikuisia ja normaaleja ihmisiä.
Anna sille sun lyhyt hame ,ja joku paita, + peruukki.
Sitte ihan luvan kanssa saa pukeutua naiseksi ja siivoilla laulellen.
Vierailija kirjoitti:
klassinen ehdollistaminen: kun hän tekee jotain kotitöitä, menet selkänsä taakse, kierrät kätesi hänen ympärillleen ja sanot, että alkoi panettaa hirveästi, kun näin sinun tekevän kotitöitä ja tajusin, että saan nyt levätä hetken tässä sohvalla, kun toinen auttaa minua, mennääkö panemaan?
Kun mies tajuaa, että saa seksiä enemmän, kun osallistuu kotitöihin, niin alkaa kohta koti kiiltää ja kaikki on putsplank
Itseään myyville naisille on ihan oma nimityksensä. Tässä tapauksessa ei vaan raha vaihda omistajaa, vaan työt.
Joo kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän joka ratkaisee, on varma Nobelin rauhanpalkinnon voittaja.
Mä olen ratkaissut tämän ihan niin, että kelpuutn parisuhteeseen vain normaalit, aikuiset miehet, en mitään mieslapsia. Kaksi pitkää suhdetta ollut, entinen ja tämä edelleen jatkuva ja aina on kotityöt tehty tasan.
Ikinä en alkaisi aikuista ihmistä kouluttamaan arjen perusasioihin. Jos vanhemmat ovat jättäneet kasvattamatta, en minäkään sitä ala tekemään.
No tuurihan sulla on käynyt, kun se todellinen laiskimus ei kuoriutunut lasten synnyttyä. Tai sitten teillä ei ole lapsia?
Miksi olet lapsen tasolle jääneen miehen kanssa?
Anna pesää niin hommat hoituu ja kaikki ovat voittajia.
Seksin ja mykkäkoulun koirakoulu-yhdistelmällähän naiset ovat aina kouluttaneet miehet.
Vierailija kirjoitti:
Seksin ja mykkäkoulun koirakoulu-yhdistelmällähän naiset ovat aina kouluttaneet miehet.
Onneksi tuohon ei tarvitse nykyään alistua vaan eroaminen on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten eletään sinun mieliksesi sikolätissä. Kumpi teillä käy ruokakaupassa, kumpi laittaa ruoan, kumpi siivoaa, tiskaa ja pesee pyykit? Kumpi hoitaa lapset? Niinpä.
Miksi koti olisi sikolätti, jos lopetat kotitöiden tekemisen? Vai onko sinulle itsellesi roskien laitto roskiin erillinen kotityö? Tai ulostaminen vessanpyttyyn lattian sijaan?
Se käy kaupassa, joka haluaa syödä, toiselle ei tarvitse ruokaa laittaa. Toisen pyykkejä ei ole pakko pestä, toisen tiskejä ei tarvitse tiskata. Aika usein miehet hoksaavat, että pitää käydä kaupassa, kun jääkaappi on tyhjä.
Tämä nyt vähän ontuu... Olisiko muulla perheellä siis jossain joku erillinen lukittu jääkaappi? Lasten kuullen sanoisit isälle, että et saa tulla ruokapöytään, tämä on meidän ruokaa? (Tosi tervettä esimerkkiä lapsille!) Omat astiat lukitussa kaapissa, ettei mies saa otettua sieltä puhtaita, kun on sotannut omansa? Kun mies sontii pöntön siivottomaksi ja lorottelee reunoille, niin missä muu perhe käy vessassa, ellei halua istua likaisilla reunoilla? Ym ym. Oikeasti ainoa asia mikä toimii, on että jättää miehen pyykit pesemättä. Tuskin tulee naisen ja lasten vaatekaapille lainaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai koti on kuin sikolätti jos kukaan ei tee kotitöitä. Roskien vieminen on kotityö, samoin vessapaperin ostaminen. Minun puolestani saat kakkia minne haluat, kunhan äitisi siivoaa jälkesi.
Et vastannut kysymykseen. Kuka teillä hoitaa lapset?
Vierailija kirjoitti:
Anna pesää niin hommat hoituu ja kaikki ovat voittajia.
Pesää ei anneta palkkioksi siitä hyvästä että mieslapsi auttaa vaimoaan keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän joka ratkaisee, on varma Nobelin rauhanpalkinnon voittaja.
Mä olen ratkaissut tämän ihan niin, että kelpuutn parisuhteeseen vain normaalit, aikuiset miehet, en mitään mieslapsia. Kaksi pitkää suhdetta ollut, entinen ja tämä edelleen jatkuva ja aina on kotityöt tehty tasan.
Ikinä en alkaisi aikuista ihmistä kouluttamaan arjen perusasioihin. Jos vanhemmat ovat jättäneet kasvattamatta, en minäkään sitä ala tekemään.
No tuurihan sulla on käynyt, kun se todellinen laiskimus ei kuoriutunut lasten synnyttyä. Tai sitten teillä ei ole lapsia?
Miksi sen pitäisi olla tuuria, eikä huolellisen valinnan tulos?
Lapsia meillä ei ole, mutta exällä on nykyään kaksi. Olen vanhemman lapsen kummi. Exä on ollut se joka jäi lasten kanssa kotiin ja kantaa tälläkin hetkellä suuremman vastuun niin lasten asioista kuin kotitöistäkin. Vaimonsa sai niin hienon työmahdollisuuden, että exälleni oli itsestään selvää ottaa vastuu kodista ja lapsista. Muutenkin jäi opiskelemaan uutta ammattia, kun ei lasten syntymän jälkeen enää halunnut tehdä vuorotyötä, vaan elää samassa rytmissä lasten kanssa.
Joo, tiedän kyllä varsin hyvin, että monet miehet pettävät kumppaninsa lasten synnyttyä ja sitä on miltei mahdoton ennakoida. Itse en vaan jäisi suhteeseen, jossa täytyisi sietää mieslasta kun on oikeatkin lapset hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin aina tehnyt kotitöitä. En ymmärrä miten aikuiset ei saa sovittua simppeliä asiaa, tehtävähän ne on kuitenkin.
Mutta kun ne saa tehdä vain naisen vaatimalla tavalla, esim. astiat koneeseen aakkosjärjestyksessä ja voi kauhistus, jos teekuppi on juomalasin vieressä.
Ei meillä semmoisella ollut väliä, pääasia on astiat on puhtaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klassinen ehdollistaminen: kun hän tekee jotain kotitöitä, menet selkänsä taakse, kierrät kätesi hänen ympärillleen ja sanot, että alkoi panettaa hirveästi, kun näin sinun tekevän kotitöitä ja tajusin, että saan nyt levätä hetken tässä sohvalla, kun toinen auttaa minua, mennääkö panemaan?
Kun mies tajuaa, että saa seksiä enemmän, kun osallistuu kotitöihin, niin alkaa kohta koti kiiltää ja kaikki on putsplank
Tuo on naiselle varma tapa pilata oma seksielämä.
Mitenköhän se sen pilaa?!
Minkälaisen keskustelun olette pitäneet?
Ehdollista häntä. Kysy onko hänestä ok, että vain sinä hoidat taloustöitä? Miten hän aikoo osallistua? Mitä jos ei osallistu?
Pistä se mies miettimään ratkaisuja tuohon ongelmaan. Jos ei meinaa löytyä hyviä konsteja, niin sitten voit ilmoitella, ettei tälläinenkään nykyinen meno voi jatkua, sitten sun pitää tehdä isompia muutoksia.
Usein monologit menee miehillä toisesta korvssta sisään ja toisesta ulos. Kun kyselet, hän joutuu miettimään asiaa.
M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on naiselle varma tapa pilata oma seksielämä.
Mitenköhän se sen pilaa?!
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, mutta vielä lisättynä, että se pilaa seksielämän miehen kanssa, mutta myös oman suhtautumisen mieheen.
Ei aikuinen mies tarvitse palkintoa siitä, että käyttäytyy kuin normaali, itsestä ja kodistaan huolehtiva mies. Se, että pitää antaa omaa kehoaansa aikuisen ihmisen käyttöön PALKINTONA siitä, että tämä käyttäytyy kuin normaali ihminen pidemmän päälle saa naisen kuin naisenkin vihaamaan seksiä, kun siitä tulee pelkästään miehen tyydyttämistä. Mitä enemmän harrastaa seksiä vaikka sitä ei halua, sitä enemmän sitä seksiä alkaa vihaamaan ja seuraamuksena voi olla totaalinen oksennusrefleksi miestä kohtaan jos tämä vähääkään lähentelee.
Seksin ei kuulu olla koskaan palkinto yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt vähän ontuu... Olisiko muulla perheellä siis jossain joku erillinen lukittu jääkaappi? L
Just tuon takia sulla on se mieslapsi, olet keskivahvasti yksinkertainen. Koska keksit kaikenlaisia tekosyitä sille, että miestä pitää passata, niin totta hemmetissä tuo passuutusta osaa vaatia.
Ei tarvita lukollista jääkaappia, kun jääkaapissa ei ole ruokaa! Ai niin, sun lapset tarvii sitä etkä millään keksi, miten ne ruokitaan ilman, että jääkaappi on täynnä. Eikä miehelle tarvitse sanoa, että et voi tulla meidän kanssa ruokapöytään, miehelle sanotaan, että voi ei, ruokaa olikin niin vähän, ettei riitä sinulle. Puhtaita astioita - oletko kuullut kertakäyttöastioista, niitä on sinulle ja lapsille.
Ja kun mies sontii pytyn, niin otat siitä kuvan ja laitat nettiin kertoen toki innoissasi miehelle, että tämmöisen tein ja nyt koko Naistenhuone seuraa innolla, kuka sen siivoaa.