Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä positiivisella keinolla miehen saa tekemään kotitöitä?

Vierailija
02.09.2024 |

Puhuminen on kokeiltu moneen kertaan. Keskustelussa sovittiin, mitä kumpikin tekee. Vain minä olen tehnyt, mies ei mitään. On ollut käytössä kalenteri, johon pitäisi merkitä kotityöt, kun on sen tehnyt. Tuli vain minun merkintöjäni. Ongelma on jatkunut monta vuotta ja seuraavaksi uhkaan erolla, koska olen jo tosissani sitä miettinyt. Olisiko jokin positiivinen keino vielä sitä ennen, jota kannattaisi kokeilla ja joka voisi toimia? Kiitos rakentavista ratkaisuehdotuksista!

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varför får man en sådan känsla av denna diskussion, att det endast är kvinnans traditionella hushållsarbeten som skall delas? Mannen kan fortsätta med sina hushållsarbeten ,men utöver det ta hälften av kvinnans.

Koska heillä ei ole kerrostaloasujina mitään "miesten töitä". Siksi ainoat jaettavat työt on ne, mitkä ap nyt joutuu yksinään tekemään. Hän luettelikin ne tuossa aiemmin. 

Puunkaato ja moottorisahan rasvaus ei ole nyt tarpeellisia.

Vierailija
142/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tekee kotitöitä. Useimmiten ihan itsenäisesti, joskus pyynnöstä. Hyvin tekee ja olen hyväksynyt sen, että tekee asiat eri tavalla kuin minä. Kiitän ja kehun, kun on tehnyt jotain tosi hyvin. Sanoisin, että sopikaa mitä kukanenkin tekee ja älä puutu/korjaa miehen tekemisiä. Osa kotitöistä kuten ruuanlaitto jää toki enemmän minulle. Seksillä lahjomista en suosittele, se kuuluu parisuhteeseen muutenkin.

"Kiitän ja kehun"  Voi yhden kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ole lapsia. Tänhän takia moni nainen vetäytyykin deittimarkkinoilta, koska halutaan keskittyä johonkin muuhun kuin aikuisen ihmisen kouluttamiseen. Suosittelen muillekin samaa.

Vierailija
144/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelmaa myös. Olen oppinut, mikä miehelle on tärkeintä, ja niitä asioita en itse tee. Mies ei esim ymmärrä pölyn päälle, joten minun pitää imuroida. Mutta Mies tykkää, että kylppärisä kiiltää, ja siksi en sitä pese. Tai en täytä astianpesukonetta, koska hän haluaa astioita. 

Teen myös sitä, että jos olemme suunnitelkeet jotain, niin sanon, etten lähde, ennen kuin täällä on siivottu. Ja teen sitä, että kun mies makaa sohvalla, niin kannan imurin hänen viereensä. 

Positiivisuudesta en nyt tiedä. Lähinnä apaattista kyllästymistä minun puoleltani. 

Vierailija
145/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saataisiin yhdessä päätettyä, mutta mitään ei miehen puolelta tapahtuisi tai että mikään mahdollinen tapa ei miehelle sovi, niin kyllä minä sitten eroaisin.

Ei mulla ainakaan ole aikaa ja energiaa lähteä pelaamaan jotain passiivi-aggressiivista peliä miehen kanssa. Jos mies ei keskustelemalla ymmärtäisi ja alkaisi tekemään, niin minä näknäkisin sen pelkästään merkkinä siitä, ettei mies arvosta minua ja minun omaa aikaa ja jaksamista lainkaan. Miksi minä sellaisen miehen kanssa haluaisin olla yhdessä? 

Koska suhteessa on jotain muuta, missä arvostus näkyy. Koska kukaan ei ole täydellinen, niin ei ole olemassa miestä, joka on täydellinen joka saralla. Sitten pitää valita, mistä asiasta itse voi joustaa.

Minulla on minua vähemmän kotitöitä tekevä mies, joka välillä ärsyttää. Mutta hän rakastaa minua ja antaa lähes joka muulla saralla kaiken, mitä vain haluan. Kotityöt eivät siksi tunnu niin raskailta. 

Vierailija
146/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt kannattaa jakaa kykyjen mukaan. Minä teen aivotyöt ja nainen tekee muut työt. Toimiva ratkaisu.

Vierailija
147/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sinun versiosi asiasta. Mitä jätit kertomatta? 

Vierailija
148/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varför får man en sådan känsla av denna diskussion, att det endast är kvinnans traditionella hushållsarbeten som skall delas? Mannen kan fortsätta med sina hushållsarbeten ,men utöver det ta hälften av kvinnans.

Koska heillä ei ole kerrostaloasujina mitään "miesten töitä". Siksi ainoat jaettavat työt on ne, mitkä ap nyt joutuu yksinään tekemään. Hän luettelikin ne tuossa aiemmin. 

Puunkaato ja moottorisahan rasvaus ei ole nyt tarpeellisia.

Så de har inga fordon, ingen stuga, idkar varken fiske eller jakt? Bägge har arbeten som bringar in samma slant och tar lika länge att göra. Det enda som görs utanför arbetena är att diska och städa, allt annat är fritid? Om det är så är u.s. rätt unik.

Vierailija
149/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana toimii keppiä paremmin eli anna ykköstä sekä kakkosta.

Vierailija
150/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt kannattaa jakaa kykyjen mukaan. Minä teen aivotyöt ja nainen tekee muut työt. Toimiva ratkaisu.

Teillä ei siis kukaan tee yhtään mitään.

Vierailija
151/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on surkea kotitöissä , niin jaamme niin että minä teen ns naisten työt ja miehelle jää ns miesten hommat eli remontointi , korjaus , lamppujen vaihdot , suurin osa laskuista. Molemmat tyytyväisiä . 

Vierailija
152/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin meilläkään mies kotitöitä tekee, joskus täyttää ja tyhjentää pesukoneen ja tiskaa kattilat. Siivouksen ja pyykit hoidan minä, toki omat jälkensä siivoaa. Minä teen osa-aikatöitä joten aikaa on enemmän kotona ja mies maksaa suurimman osan laskuista. Tämä sopii oikein hyvin.

Vierailija
153/153 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on surkea kotitöissä , niin jaamme niin että minä teen ns naisten työt ja miehelle jää ns miesten hommat eli remontointi , korjaus , lamppujen vaihdot , suurin osa laskuista. Molemmat tyytyväisiä . 

Eli sinä teet joka päivä jotain ja mies loisii. Vai asutteko jossain röttelössä, jota pitää jatkuvasti korjata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän