Millä positiivisella keinolla miehen saa tekemään kotitöitä?
Puhuminen on kokeiltu moneen kertaan. Keskustelussa sovittiin, mitä kumpikin tekee. Vain minä olen tehnyt, mies ei mitään. On ollut käytössä kalenteri, johon pitäisi merkitä kotityöt, kun on sen tehnyt. Tuli vain minun merkintöjäni. Ongelma on jatkunut monta vuotta ja seuraavaksi uhkaan erolla, koska olen jo tosissani sitä miettinyt. Olisiko jokin positiivinen keino vielä sitä ennen, jota kannattaisi kokeilla ja joka voisi toimia? Kiitos rakentavista ratkaisuehdotuksista!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään millään tavalla, jos on vanhanaikaisesti kasvatettu. Ja on laiska luonteeltaan tai masentunut. Syynä voi olla sekin, että on mennyt ruman naisen kanssa avoliittoon/avioliittoon.
Viimeinen lauseesi sisältää ajatuksen, että mies kokee olevansa arvokkaampi ja tärkeämpi kuin minä. Juuri siltä minusta tuntuu, että hän ajattelee, kun käytännössä pakottaa minut tekemään hänenkin osuutensa kotitöistä. Tuntuu että olen hänen silmissään väheksytty ja huonompi ihminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kotitöiden tekeminen. Niin yksinkertaista se on.
Ja sitten eletään sinun mieliksesi sikolätissä. Kumpi teillä käy ruokakaupassa, kumpi laittaa ruoan, kumpi siivoaa, tiskaa ja pesee pyykit? Kumpi hoitaa lapset? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Eroa ihmeessä, kyllä mies aina naisen joka ei nipota tyhjästä löytää.
Onnistuu vain Aasiasta. Vaikka kyllä nekin sanoo miehelle, jos mies ei tee kotona mitään.
Mies tekee kotitöitä, mutta sinä et sitä huomaa. Joku rastilista tarrankeräyksineen ei toimi, koska miehen mielestä sitä ei tarvita, se on lapsille. Siksi olisi varmaan paikallaan, että ihan oikeasti avaisit silmäsi ja huomaisit, mitä kaikkea mies kotona tekee, mutta ei tee sinun tavallasi ja toivomaasi aikaan. Miehelle riittää vähempikin, harva heistä haluaa kammata matonhapsuja kahdesti päivässä, vaikka naiselle se olisi henki ja elämä.
Ei ole mitään positiivisia keinoja. Ihmisillä on erilaiset prioriteetit, siivous- ja hygieniakäsitykset, ja jos ne eivät kohtaa eikä kumpikaan suostu tekemään kompromissia, yhteiselosta ei tule mitään. Koti ei saa olla kummankaan osapuolen vankila. Te olette yhdessä vapaaehtoisesti.
Kerrot, että on sovittu jo, mitä kumpikin tekee. Mutta oletko kertonut, että sinusta asetelma on täysin epäreilu ja että kotityöt rasittavat sinua kohtuuttomasti? Että olet siksi väsyneempi kuin muuten olisit. Että sinun vapaa-aikasi on yhtä arvokasta kuin hänenkin? Jos tuollaista ystävällistä puhetta ymmärtäisi?
Jos ei ymmärrä, niin ehdotan, että tästä lähtien lajittelet ja peset vain omat pyykkisi ja laitat vain itsellesi ruokaa. ruokakaupasta haet vain omat juttusi, kuin asuisit yksin. Sun maitopurkki ja siihen lappu, jossa sun nimi ja : älä koske! Kämpän voit halutessasi toki siivota, jos liassa ja pölyssä et halua asua. Jos on eri peitot ja tyynyt, vaihdat vain omasi. Oma pyyhe vessaan ja vain se vaihtuu. Jne. Luulisi parissa viikossa huomaavan, etteivät asiat tapahdu kuin itsestään, vaan jonkun täytyy ne tehdä.
Mä en suostuisi olemaan miehen kanssa, joka viihtyy saastan ja pas..kan keskellä eikä asia vaivaa häntä yhtään. Samoin jos mies ei kävisi suihkussa, pesisi hampaitaan tai vaihtaisi puhtaita kalsarita ennen viimeistä päiväystä.
Onneksi e voidaan valita omat kumppanit. Olisi todella turhauttavaa - ja ennenkaikea outoa - riidellä elämän perusasioista, kuten kotitöistä, jotka on joka tapauksessa tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin aina tehnyt kotitöitä. En ymmärrä miten aikuiset ei saa sovittua simppeliä asiaa, tehtävähän ne on kuitenkin.
Mutta kun ne saa tehdä vain naisen vaatimalla tavalla, esim. astiat koneeseen aakkosjärjestyksessä ja voi kauhistus, jos teekuppi on juomalasin vieressä.
Meillä on kyllä mies se joka mäkättää tiskikoneen lataamisesta, mutta sitten taas roskapussi ei vapaaehtoisesti liiku mihinkään
Eipä tuohon mitään voi sanoa jos mies on tuommoinen. Me teemme kotityöt tasapuolisesti yhdessä.
Aa, koitat saada kukkoa laulamaan käskemällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään millään tavalla, jos on vanhanaikaisesti kasvatettu. Ja on laiska luonteeltaan tai masentunut. Syynä voi olla sekin, että on mennyt ruman naisen kanssa avoliittoon/avioliittoon.
Juu..
Ei kotia saa viihtyisäksi jos nainen näyttää muumien möröltä.
Mitäpä jos naiset panostaisivat edes hieman ulkonäköönsä jotta miehillä olisi edes jokin syy kohdella heitä kuin kuningatarta?
Sääret voisi vahata tai sheivata, samoin ne viikset. Hiukset harjata, käyttää hieman meikkiä, laihduttaa ne 20 ylimääräistä kiloa pois ja niin edelleen. Ennen niin kaunis ja inspiroiva nainen on täyttänyt 30 vuotta ja hänestä on tullut vanha rupu akkka.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee kotitöitä, mutta sinä et sitä huomaa. Joku rastilista tarrankeräyksineen ei toimi, koska miehen mielestä sitä ei tarvita, se on lapsille. Siksi olisi varmaan paikallaan, että ihan oikeasti avaisit silmäsi ja huomaisit, mitä kaikkea mies kotona tekee, mutta ei tee sinun tavallasi ja toivomaasi aikaan. Miehelle riittää vähempikin, harva heistä haluaa kammata matonhapsuja kahdesti päivässä, vaikka naiselle se olisi henki ja elämä.
Ei hän tee kotitöitä. Kerrostalossa on hyvin simppelit kotityöt, jotka sisältävät siivouksen (lattiat, vessa ja pölyjen pyyhkimineb), pyykinpesun, lakanoiden ja pyyhkeiden vaihdon ja pesun, kaupassakäynni , tiskaaminen, ruuanlaiton ja roskien viemisen. Ne joko tulee tehtyä tai ei tule. Ei ole epäselvää, tehdäänkö niitä.
Ap
Lakkaa vaan piittaamasta itsekin. Hiekkaan lattialla ei kuole. Hanki jotain muuta mietittävää, vaikka opintoja tai uusi harrastus. Mies laittaa kyllä tiskinoneen päälle sitten kun astiat loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi naiset aina haluavat muuttaa miestä?
jos ottaa miehen, joka viihtyy paskassa, niin aika julmaa yrittää muutta miestä.
siivoa itse tai opettele myös elämään yhtä paskaisissa olosuhteissa kuin valitsemasi mies.
Miehen koti oli siisti, kun tapasimme. Hän vain ilmeisesti lopetti siivoamisen, kun muutimme yhteen.
Ap
Sittenhän ratkaisu on yksinkertainen. Lopeta sinäkin. Kun puhtaat astiat uhkaavat loppua, varaudu valmisruualla tai pyydä miestä viemään ravintolaan. Pyykkäät omat vaatteesi ja siinä se. Jonkun aikaa täytyy sietää sotkua ja epäjärjestystä.
Tuntuu että olen hänen silmissään väheksytty ja huonompi ihminen.
Kerro tämä hänelle. Kiinnostavaa nähdä, myöntääkö hän, että näin tosiaan on, vai yrittääkö väittää jotain muuta. Jos hän ei väheksy sinua, hän voinee osoittaa sen teoillaan ja ottaa vaikkapa ruuanlaiton ja tiskaamisen omaksi tehtäväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kotitöiden tekeminen. Niin yksinkertaista se on.
Ja sitten eletään sinun mieliksesi sikolätissä. Kumpi teillä käy ruokakaupassa, kumpi laittaa ruoan, kumpi siivoaa, tiskaa ja pesee pyykit? Kumpi hoitaa lapset? Niinpä.
Meillä nuo hoitaa mies. Minä annan hänelle vain pesää aina kun hän haluaa. Noin 7-8 kertaa viikossa. Se käy kyllä ihan työstä sillä hänellä on sellainen varsinainen kohtupora ja harvemmin kävelenkään kovin suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa vaan piittaamasta itsekin. Hiekkaan lattialla ei kuole. Hanki jotain muuta mietittävää, vaikka opintoja tai uusi harrastus. Mies laittaa kyllä tiskinoneen päälle sitten kun astiat loppuvat.
Hiekkaan lattialla ei tosiaan kuole. Tiesitkö, että esim keittiön tasoille kasvaa tahmea kerros, jos niitä ei muutamiin kuukausiin pyyhitä? Samoin lattiaan alkaa sukka tarttua, ja vessanpyttyyn kasvaa oikeasti limakerros. Olen nähnyt tämän entisen miesystäväni asunnossa.
Nämä miehet, jotka eivät tee mitään, he eivät ihan oikeasti, konkreettisesti Tee. Mitään. En usko, että ap haluaa että hänen oma kotinsa on tahmea paskaläjä. Paljon parempi ratkaisu kuin jättäytyä elämään sonnassa on poistaa haisuli sohvalta ja elää yksin.
Ostaisin siivouksen siivousfirmasta ja ojentaisin laskun miehelle. Ja tämä jatkuu, jollei tartu imuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu..
Ei kotia saa viihtyisäksi jos nainen näyttää muumien möröltä.
Mitäpä jos naiset panostaisivat edes hieman ulkonäköönsä jotta miehillä olisi edes jokin syy kohdella heitä kuin kuningatarta?
Sääret voisi vahata tai sheivata, samoin ne viikset. Hiukset harjata, käyttää hieman meikkiä, laihduttaa ne 20 ylimääräistä kiloa pois ja niin edelleen. Ennen niin kaunis ja inspiroiva nainen on täyttänyt 30 vuotta ja hänestä on tullut vanha rupu akkka.
Kyllä mä väittäisin, että onnellinen nainen ei halua näyttää muumien möröltä edes 30 täytettyään. Liian kuluttava elämä, stressi, sairaudet ja itsestäänselvyytenä pitäminen ovat myrkkyä kenelle tahansa. Hän ei selvästikään voi hyvin, miksi?
Mua muuten mies kohtelee kuin kuningatarta, ja meillä on sentään takana yli 20 vuotta ja perhe-elämä, joten osumaa on otettu molemmat. Sillä kohtelulla ei ole mitään tekemistä ulkonäön, vaan rakkauden kanssa. Puolisosta pidetään hyvää huolta kaikin tavoin, koska rakastaa, ja niin hän kukoistaa ja palauttaa palveluksen, tietenkin, koska rakastaa.
Onnellisen liiton ohje on lopulta äärettömän yksinkertainen. "Toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne". Siitä se lähtee.
mitä jostain seksistä ja läheisyydestä. pääasia, että saa miehen manipuloitua tekemään kotitöitä