Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä positiivisella keinolla miehen saa tekemään kotitöitä?

Vierailija
02.09.2024 |

Puhuminen on kokeiltu moneen kertaan. Keskustelussa sovittiin, mitä kumpikin tekee. Vain minä olen tehnyt, mies ei mitään. On ollut käytössä kalenteri, johon pitäisi merkitä kotityöt, kun on sen tehnyt. Tuli vain minun merkintöjäni. Ongelma on jatkunut monta vuotta ja seuraavaksi uhkaan erolla, koska olen jo tosissani sitä miettinyt. Olisiko jokin positiivinen keino vielä sitä ennen, jota kannattaisi kokeilla ja joka voisi toimia? Kiitos rakentavista ratkaisuehdotuksista!

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita Pervitiiniä aamukahviin niin äijä käy ja kukkuu pikkutunneille.

Vierailija
102/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen keskustelun olette pitäneet?

Ehdollista häntä. Kysy onko hänestä ok, että vain sinä hoidat taloustöitä? Miten hän aikoo osallistua? Mitä jos ei osallistu? 

Pistä se mies miettimään ratkaisuja tuohon ongelmaan. Jos ei meinaa löytyä hyviä konsteja, niin sitten voit ilmoitella, ettei tälläinenkään nykyinen meno voi jatkua, sitten sun pitää tehdä isompia muutoksia. 

Usein monologit menee miehillä toisesta korvssta sisään ja toisesta ulos. Kun kyselet, hän joutuu miettimään asiaa. 

M46

"No en minä tiedä mitä tuohon sanoisi! No en minä ole miettinyt! No en minä osaa tuohon vastata!"

*Annat aikaa miettiä ja palaat asiaan jonkun päivän päästä.*

"No en minä ole miettinyt! Pitääkö aina jankata vanhoja juttuja?? Aina sä takerrut ja jäät jankkaamaan!" 

En tiedä onko nämä ylläolevat viestit samalta, mutta tähän voisin vastata molempiin. Ensinhän voisi kysyä, että milloin voitaisiin puhua kotitöiden tekemistä? Sitten sopii siihen ajan, jos ei heti nappaa. Sitten voi sanoa, ettei nykyinen tapa, että nainen tekee liki kaiken sovi. Että siihen pitää löytyä ratkaisu. Ja sanoo, että konkreettisia ratkaisuja. 

Ja jos noi vastaukset on tuota tasoa, niin sitten ilmoittaa, ettei ala asumaan palvelijsna, vaan osaa asua yksinkin. Ei muuta kuin kämppää etsimään. 

Mä tiedän, että on vaan olemassa tyyppejä jotka haluaa lusmuta aina vaikka millä konstilla ja se ei muutu. Mulla työkaverina sellainen tyyppi. Aina pitäisi uhkailemalla saada sen perse liikkeelle. Toivotonta...

M46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi naiset aina haluavat muuttaa miestä?

jos ottaa miehen, joka viihtyy paskassa, niin aika julmaa yrittää muutta miestä.

siivoa itse tai opettele myös elämään yhtä paskaisissa olosuhteissa kuin valitsemasi mies.

Miehen koti oli siisti, kun tapasimme. Hän vain ilmeisesti lopetti siivoamisen, kun muutimme yhteen.

Ap

Eroa hyvä nainen. Et tee tuollaisella hyväksikäyttäjällä mitään.

Vierailija
104/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs sitten, kun tehdään jotain vastuualuejakoja, mutta toinen ei hoida omaa aluettaan? Esimerkiksi meillä oli niin, että minä hoidan perussiivoukset viikottain ja mies huolehtii saunan ja kylppärin. Meillä saunotaan noin 5 krt viikossa, joten lauteiden pesu edes parin kuukauden välein olisi kohtuullista. Kylppärin pesu edes kerran kuukautkeen. No, lauteita ei ole pesty KOLMEEN VUOTEEN. Minä pesen kylppärin pari kertaa vuodessa, koska silloin viimeistään alkaa ällöttää se oranssi levä seinillä ja mun on kuitenkin pakko käydä päivittäin pesulla. Siis mies ei pese myöskään suihkuakaan ollenkaan! 

Että mitäs sitten, kun toinen ei hoida sitä sovittua omaa osuuttaan? Mies kuitenkin saa "nauttia" siististä kodista ja säännöllisesti vaihdetuista lakanoista, mutta itse en juurikaan enää mene saunaan, koska siellä haisee niin pahalle. Eikä tämä ole ainoa sovittu asia, jota ei hoida. 

Vierailija
105/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän joka ratkaisee, on varma Nobelin rauhanpalkinnon voittaja. 

Helppo homma, potkaisee mies ulos ja ota tilalle joku Abdul tai vastaava. 

ne on tunnettuja ahkeruudesta ja työnteosta.

Vierailija
106/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna nahkavyöllä piiskaa ja kysy maistuuko nyt työt.

Vierailija
107/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ratkaissut ongelman niin, että en muuta enää yhdenkään miehenpuolen kanssa saman katon alle. Ei tule riitaa mistään arkisesta. Tavataan joka päivä jomman kumman luona ja nukutaan yöt yhdessä, mutta kumpikin hoitaa arkiaskareensa ihan itse. 

Vierailija
108/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ainakin aina tehnyt kotitöitä. En ymmärrä miten aikuiset ei saa sovittua simppeliä asiaa, tehtävähän ne on kuitenkin. 

Kaikki iältään aikuiset eivät valitettavasti ole henkisesti aikuisia.

Vierailija
109/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Just tuon takia sulla on se mieslapsi, olet keskivahvasti yksinkertainen. Koska keksit kaikenlaisia tekosyitä sille, että miestä pitää passata, niin totta hemmetissä tuo passuutusta osaa vaatia.

Ei tarvita lukollista jääkaappia, kun jääkaapissa ei ole ruokaa! Ai niin, sun lapset tarvii sitä etkä millään keksi, miten ne ruokitaan ilman, että jääkaappi on täynnä. Eikä miehelle tarvitse sanoa, että et voi tulla meidän kanssa ruokapöytään, miehelle sanotaan, että voi ei, ruokaa olikin niin vähän, ettei riitä sinulle. Puhtaita astioita - oletko kuullut kertakäyttöastioista, niitä on sinulle ja lapsille.

Ja kun mies sontii pytyn, niin otat siitä kuvan ja laitat nettiin kertoen toki innoissasi miehelle, että tämmöisen tein ja nyt koko Naistenhuone seuraa innolla, kuka sen siivoaa."

Ei mulla ole mieslasta, yritin vain kuvitella miten tällainen tilanne käytännössä toimisi. Mutta ei olen sitä mieltä, että ei edelleenkään toimisi.

Sulla ei selvästikään ole lapsia tai sitten kyllä opetat heille tosi kummallista käyttäytymismallia, jos sun mielestä olisi ok sanoa lasten kuulleen, et voi, ei sulle nyt tänäänkään riitä ruokaa. Omat lapseni ainakin hyvin pian sanoisi, että hei, tehdään tänään isillekin ruokaa. "Ei äiti tee, kun isi ei käy koskaan kaupassa ja täytä tiskikonetta". Miksi lapset pitäisi sotkea tällaiseen?? 

Toisekseen, sulla ei ole lapsia myöskään, jos sulla on joka päivä aikaa käydä hakemassa päivän ruokatarvikkeet kaikkine aamu- ja iltapaloineen. Se on jo paljon, että käy pari kertaa viikossa ja kokkaa parin päivän sapuskat valmiiksi. 

Koska ilmeisesti aika monessa miehissä asuu pieni mukaavuudenhaluinen lusmu, olen kyllä itsekin joutunut pitämään kiinni siitä, että kotityöt ei kaadu yksin mulle. Ikinä ei vaan olisi tullut mieleen hoitaa sitä tuolla tavalla. 

Vierailija
110/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vad räknar ni som hushållsarbete som skall delas?

Vierailija
111/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Paha sanoa kun meillä molemmat tekee kotitöitä ihan tuosta noin vaan ilman mitään kaletereita sun muita.

Vierailija
112/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadi lista tehtävistä kotitöistä. Laita työt järjestykseen sen mukaan kuinka usein niitä tehdään. Sopikaa miehen kanssa yhdessä mitkä kotityöt hän haluaa tehdä ja mitkä sinä haluat tehdä. Valitkaa listasta molemmille sama määrä töitä. Heittäkää arpaa jos tulee kinaa. Kirjoittakaa jokaisen työn perään nimi kenelle se kuuluu ja laittakaa lista seinälle. Tämän jälkeen sinä teet vain sinulle merkittyjä töitä. Jos miehesi ei tee omiaan niin kysäise ohimennen koska hän aikoo tehdä työn x, mutta älä tee sitä hänen puolestaan. Jos joku homma jää kokonaan tekemättä niin pitkäksi aikaa että se häiritsee niin keskustele vakavammin sen tekemisestä.

Tässä pointtina olisi se että miehesi näkee kuinka paljon kotitöitä on ja hänelle korvamerkitään niistä puolet niin että hän tietää että ne ovat hänen vastuullaan. Lisäksi sinä annat hänelle rauhan suorittaa nämä hommat omassa tahdissa ja silloin kun hänelle parhaite

Olemme sopineetkin välillä tehtäväjaosta. Mies ei vain tehnyt niitä omiaan. Sitten kun odottelen pitkiä aikoja ja huomautan, niin se on nalkuttamista ja lisäksi se tehtävä tulee tehtyä n 6 kertaa harvemmin kuin pitäisi, jos en puuttunut, ei tehnyt lainkaan.

Ap

Vierailija
113/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt maksullisiksi. Joka ei tee omiaan ajallaan jää velkaa esimerkiksi leffailtoja, ravintolakeikkoja jne.

Vierailija
114/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme sopineetkin välillä tehtäväjaosta. Mies ei vain tehnyt niitä omiaan. Sitten kun odottelen pitkiä aikoja ja huomautan, niin se on nalkuttamista ja lisäksi se tehtävä tulee tehtyä n 6 kertaa harvemmin kuin pitäisi, jos en puuttunut, ei tehnyt lainkaan.

Ap

Miehesi on siis toivoton tapaus. Itse laittaisin tuollaisen kiertoon. Minun oikeudentajuun ei mahdu se että toinen ei osallistuisi yhteisen kodin ylläpitoon vaan teettäisi kaikki työt minulla. Meillä tehdään kotityöt puoliksi tai mieheni tekee melkeinpä enemmän kuin minä.

Vierailija
115/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs sitten, kun tehdään jotain vastuualuejakoja, mutta toinen ei hoida omaa aluettaan? Esimerkiksi meillä oli niin, että minä hoidan perussiivoukset viikottain ja mies huolehtii saunan ja kylppärin. Meillä saunotaan noin 5 krt viikossa, joten lauteiden pesu edes parin kuukauden välein olisi kohtuullista. Kylppärin pesu edes kerran kuukautkeen. No, lauteita ei ole pesty KOLMEEN VUOTEEN. Minä pesen kylppärin pari kertaa vuodessa, koska silloin viimeistään alkaa ällöttää se oranssi levä seinillä ja mun on kuitenkin pakko käydä päivittäin pesulla. Siis mies ei pese myöskään suihkuakaan ollenkaan! 

Että mitäs sitten, kun toinen ei hoida sitä sovittua omaa osuuttaan? Mies kuitenkin saa "nauttia" siististä kodista ja säännöllisesti vaihdetuista lakanoista, mutta itse en juurikaan enää mene saunaan, koska siellä haisee niin pahalle. Eikä tämä ole ainoa sovittu asia, jota ei hoida. 

Sitten hyväksytään tilanne sellaisena kuin se on tai erotaan. Itse en katsoisi tuollaista ollenkaan, mutta minä en olekaan mitenkään riippuvainen meidän parisuhteesta. Olisin tyytyväinen ja toimeentuleva myös omillani lasten kanssa.

Vierailija
116/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt ovat ja kuuluvat naisille ja ovat naisten töitä.

Kotityöt ei ole Miesten töitä eivätkä miehille kuulu.   Ja hyvä niin.

Vierailija
117/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tissit

Vierailija
118/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi naiset aina haluavat muuttaa miestä?

jos ottaa miehen, joka viihtyy paskassa, niin aika julmaa yrittää muutta miestä.

siivoa itse tai opettele myös elämään yhtä paskaisissa olosuhteissa kuin valitsemasi mies.

Miehen koti oli siisti, kun tapasimme. Hän vain ilmeisesti lopetti siivoamisen, kun muutimme yhteen.

Ap

Eroa hyvä nainen. Et tee tuollaisella hyväksikäyttäjällä mitään.

Ei tietenkään siivoa koska sinä sen teet. Palvelu pelaa ja ilmaiseksi. Käyttää sua hyväksi. Kauhea mies. En olisi tuollaisen kanssa enää hetkeäkään. 

Meillä siivoaa molemmat.

Vierailija
119/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee joka ennättää, meillä ainakin se joka ensiksi keittää kahvit, herää vai miten päin se nyt oli.

Vierailija
120/153 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas. Jos et halua erota niin tilaa viikkosiivous ja mies maksaa. Älkää eläkö noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme