Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saarnaavatko lääkärit muillekin ahdistushäiriöstä kärsiville rauhoittavien käytöstä?

Vierailija
08.09.2023 |

Kauhean vaivan alla saada mietoja 15 mg Opamoxeja, kun ne ovat niin kauheita ja riippuvuutta aiheuttavia paholaisia. Mulla menee vain tarvittaessa ja 30 tabletin pakkaus kestää sen 3-4 kuukautta, eli en selvästikään ole niistä riippuvainen. Opamoxista on ollut iso apu pakko-oireiseen häiriöön, että pystyn hoitamaan asioita julkisilla paikoilla ja joskus näkemään ystäviä niin, ettei ajatus pyöri pelkän pesemisen ja likaisuuden ympärillä. Jestas sentään. Aina saa selittää ummet ja lammet lääkärille ja pitkin hampain kirjoittaa sen yhden pakkauksen reseptin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta niin päin, että yrittävät saada minua ottamaan niitä, vaikka en haluaisi. 

Vierailija
2/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairaille ei ymmärrettävästi haluta kirjoittaa huumeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihistelee rauhoittavissa ja kipulääkkeissä johtaa alkoholismiin ja huumeisiin.

Vierailija
4/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissähän määrätään kuin karkkia vahvempiakin lääkkeitä

Vierailija
5/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi, että ei mielellään määrää Opamoxia, kun on nähnyt kollegojensakin jäävän niihin koukkuun. Aikamoista..

Vierailija
6/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut helposti mutta ensimmäiset reseptit oli psykiatrilta niin ei siinä yleislääkärillä ole paljon naputtamista. Minulla menee vain yksi purkki vuodessa kun en voi ottaa kerrallaan kuin puolikkaan tabletin.

Vierailija
7/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tyrkytetään lääkkeitä jotka ei aiheuta riippuvuutta kuten venla joka todellakin aiheuttaa riippuvuutta koska lopettaminen on niin hirveää vieroitusoireineen ettei pysty lopettamaan. Eikä kyseinen lääke edes auta

Olen työkyvytön koska en saa oikeanlaista lääkitystä

Vierailija
8/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä edes myönnetä vaikka mulla on kestänyt 30 kpl kaksi vuotta - joo olen hyvin riippuvainen! Haluaisin vain pitää niitä pahan päivän varalla, mutta kun ei käy niin ei.

Vierailija
9/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri määrää Opamoxeja tuosta vaan, niin on aika äkkiä pomot ja Valvira kimpussa ja ammattioikeudet pois. Ei ole tarkoitettu napsittavaksi päivittäin. Potilas saa riippuvuuden ja lääkäri menettää työt, siksi näin.

Vierailija
10/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Vierailija
11/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, suomessa on laitonta voida hyvin muuten kuin tupakan tai alkoholin voimalla.

Vierailija
12/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissähän määrätään kuin karkkia vahvempiakin lääkkeitä

Jos ei taannoista opioidikriisiä lasketa - minkä jälkihoito muuten hoidettiin päin helvettiä - niin ei se nyt ihan noinkaan mene.

Vierailija
13/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lääkäri sanoi, että ei mielellään määrää Opamoxia, kun on nähnyt kollegojensakin jäävän niihin koukkuun. Aikamoista..

Toisilleenhan ne lääkärit niitä just kirjoittaa. Ja vahvoja kipulääkkeitä. Tavallisille potilaille sanotaan vaan että hae apteekista panadolia. Sillä hoituu kaikki vaivat. Jotkut lääkärit saattavat jopa ehdottaa buranaa. 

Vierailija
14/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tyrkytetään lääkkeitä jotka ei aiheuta riippuvuutta kuten venla joka todellakin aiheuttaa riippuvuutta koska lopettaminen on niin hirveää vieroitusoireineen ettei pysty lopettamaan. Eikä kyseinen lääke edes auta

Olen työkyvytön koska en saa oikeanlaista lääkitystä

Olen kuullut että tuon venlafaxiinin lopettaminen on ihan helvettiä. Jotkut vähentävät yhdestä kapselista niin että avaavat sen kapselin ja vähentävät yksi rae kerrallaan. Tätä lääkettä määrätään myös vaihdevuosien hikoiluun. Ihan hullua.

Vierailija
15/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta yrittää pakottaa ryhmäterapiaan. Pitkittynyt PTSD, ihmispelko ja paniikkikohtaukset vaikean/pitkittyneen ahdistushäiriön kaverina.

Vierailija
16/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä edes myönnetä vaikka mulla on kestänyt 30 kpl kaksi vuotta - joo olen hyvin riippuvainen! Haluaisin vain pitää niitä pahan päivän varalla, mutta kun ei käy niin ei.

No ei niitä nyt turhan päiten ihan vaan varmuuden vuoksi kaiken varalta määrätä. 🤦🏻

Nyt järkeä siellä peliin, hei!

Vierailija
17/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaavat lähinnä siitä, kun en halua käyttää mitään. Kaikenlaista on kokeiltu ja joka kerta lopputulos on vain entistä kaameampi olo. Aikoinani mietin, että mitäköhän tästä tulee, kun suvussa on riippuvaisia, mutta en ole saanut niitä lahjoja osakseni vaan mitään ei pysty käyttämään, koska kroppa panee vastaan. Alkoholia pystyin nuorempana juomaan jonkun verran, nykyään tökkii heti niin, että en vaan saa alas.

Vierailija
18/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä nyt turhan päiten ihan vaan varmuuden vuoksi kaiken varalta määrätä. 🤦🏻

Nyt järkeä siellä peliin, hei!

No kuule kärsin pahasta yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä ja jouduin eläkkeellekin sen takia. Jos olisi myönnetty oikeita lääkkeitä, ei ehkä näin olisi käynyt. Ja muuten, sillä voi olla suuri psykologinen merkitys hyvinvoinnin kannalta, että tietää saavansa tarvittaessa apua pahimpiin kohtauksiin, se lisää elämänlaatua suuresti.

Vierailija
19/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne minulle on saarnanneet alkolista. Kun sanoin vain sitä käyttäneeni. Ei ehkä olisi kannattanut kertoa. Älkää kertoko.se leimaa.

Vierailija
20/30 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdistukseen mitään lääkkeitä tarvita. Jätä älypuhelin pois ja lähde luontoon reippaalle kävelylle. Samalla voi poimia vaikka marjoja ja sieniä ja leipoa illaksi niistä maukkaan piiraan. On vain opittava ajattelemaan asioista positiivisesti ja luottamaan itseensä. Minulle naurujooga toi suunnatonta helpotusta, oli aivan ihanaa nauraa se paha olo pois muiden kansssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi