Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi on mennyt epäkuntoon, kun se aloitti päiväkodissa

Vierailija
02.09.2024 |

esikoiseni oli ennen rauhallinen, hyvin käyttäytyvä ja asiat meni kivasti, ei ollut juuri ongelmia minkään asian suhteen (mitä nyt uhmaikä oli ja meni, mutta ei edes paha). Nyt kun hän täytti neljä niin hän ja meidän kuopus aloitti päiväkodin. Ja tämä esikoinen on mennyt nyt jotenkin ihan epäkuntoon. On ollut nyt kuukauden päiväkodissa, vaikuttaa viihtyvän ihan hyvin, menee mielellään aamulla ja kun haen on siellä iloisena menossa mukana. Mutta on kotona levoton, rauhaton ja käyttäytyy huonosti, tekee ihan tarkoituksellisesti kiellettyjä asioita, meno on välillä ihan kamalaa ja meinaan hermostua. Ero aiempaan on suuri. Enkä ymmärrä miksi on yhtäkkiä päivåkodin alettua tuollainen. Teen töitä vain vähän eli lapset on päikyssä vain 20 tuntia viikossa ja lyhyet päivät. Olen antanut tavallista enemmän aikaa ja huomiota jne. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa, mutta silti lapsi vain on muuttunut päiväkodin takia paljon. Osaisiko joku auttaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laske lastasi sinne vakastettavaksi eli varhaiskasvatettavaksi. Teoreetikot siellä pilaavat kokonaisia sukupolvia. Ovat jo pilanneet, tuloksen näkee nykyisin peruskoulussa.

Vierailija
2/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laske lastasi sinne vakastettavaksi eli varhaiskasvatettavaksi. Teoreetikot siellä pilaavat kokonaisia sukupolvia. Ovat jo pilanneet, tuloksen näkee nykyisin peruskoulussa.

Ei minulla ole kyllä mitään valittamista niistä työntekijöistä. Vaihtuvuutta on vähän liikaa, mutta niin on kaikkialla täällä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai aikuisten vaihtuvuus ei muka häiritse lasta.

Vierailija
4/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo käytös menee kyllä aikanaan ohi. Hän kaipaa nyt päiväkotipäivän jälkeen huomiota hinnalla millä hyvänsä eikä mikään huomio riitä hänelle. Lisäksi päiväkodissa on paljon stimuloivampaa ja rauhattomampaa kuin kotona, siksi hän on levottomampi myös päivän jälkeen. Pidä kotona huoli siitä että hän saa aikaa, rauhaa, hiljaisuutta ja lepoa. Päiväkodin lisäksi ei tarvita erityisiä harrastuksia ja aktiviteettejä.

Vierailija
5/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että laitoit hänet päiväkotiin. Vanhempien itse kuuluisi tietysti kasvattaa omia lapsia, eikä laittaa heitä jonnekin valtion laitokseen kasvatettavaksi vieraiden ihmisten kanssa. Ei ihme jos lapsi ja koko yhteiskunta menee sekaisin kun vanhemmat nykyään laittavat lapset päiväkoteihin ja antavat omat lapset vieraille ihmisille.

Vierailija
6/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kuormittunut. Meno noissa säilöntäpaikoissa on levotonta ja jatkuva aikataulujen mukaan juokseminen metelillä höystettynä raskasta. Siihen ehkä turtuu. Osa ei.

Vierailija
7/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo päiväkodit ovar kauheita, rauhattomia lastensäilytyspaikkoja. Omat lapset "jouduin" sinne laittamaan kaksivuotiaina -> kognitiivinen kehitys hidastui selvästi ja levottomuus lisääntyi. Positiivisena puolena voi kai mainita sosialisoinnin. En tiedä mitä olisi tapahtunut, jos lapset olisivat pelkästään kodin rauhaan ja turvaan tottuneina laitettu kuusivuotiaina kouluun. Varmaan siltä kannalta ihan positiivista, että jotuu kavereilta kuulemaan tappouhkauksia ja kestämään lyöntejä jo aiemmin.

Vierailija
8/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakee huomiota ihan selkeesti..

Vierailija
9/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi en hanki itse lapsia on juuri se että en halua että valtio kasvattaa minun lapsia ja aivopesee heitä.

Vierailija
10/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaihdettu keinotekoiseen, tarkasta lukeeko jalkapohjassa Made in China.

Vierailija
11/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että laitoit hänet päiväkotiin. Vanhempien itse kuuluisi tietysti kasvattaa omia lapsia, eikä laittaa heitä jonnekin valtion laitokseen kasvatettavaksi vieraiden ihmisten kanssa. Ei ihme jos lapsi ja koko yhteiskunta menee sekaisin kun vanhemmat nykyään laittavat lapset päiväkoteihin ja antavat omat lapset vieraille ihmisille.

Minusta on kyllä ihan lapselle hyväksi, että hän nyt neljävuotiaana meni sinne osapäiväisesti. Tottuu rauhassa ennen koulua ryhmässä oloon. Ap

Vierailija
12/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni oli pakotettu leikkimään eri värisillä nukeilla, ja hänen kasvoihin oli piirretty sateenkaarivärisiä kuvia.

Näin täällä pääkaupunkiseudulla! :(

Vierailija
13/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni oli pakotettu leikkimään eri värisillä nukeilla, ja hänen kasvoihin oli piirretty sateenkaarivärisiä kuvia.

Vai niin. Meillä ei ole tuollaista tullut vastaan. Tosin jos olisi niin ei haittaisi, lapseni tykkää sateenkaarenkuvista (ei tiedä niihin liittyvistä piilomerkityksistä eikä tarvitse tietääkään vielä aikoihin). Ap

Vierailija
14/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sama missä minun poikani on, poika osasi kertoa että ope ei vastaa kysymyksiin, istuu vain selaamassa kännykkäänsä ja kulkee ottamassa kuvia. Kävin katsomassa ja instagraminsa löytyi helposti ja päivän mittaan kuvailee mitä olevinaan tekee työpäivän aikana! Lapseni oli älykäs kun oli huomannut tuon.

Onko tuo muuten laillista, ympäristössä jossa muiden lapsia??

Vierailija
15/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat olleet päiväkodissa jo 40 vuotta, joten ihannoimastasi kotiäitiyhteiskunnasta on jo kauan. Nyky-yhteiskunta menisi sekaisin siitä jos kaikki äidit jäisivät kotiin hoitamaan lapsiaan. Voi vain arvailla millaisia lapsia esikoulussa olisi kun vapaata kasvatusta suosivat, kännykkään kiinni kasvaneet äidit ja isät olisivat olleet Ipadin ohella lapsen ainoita kasvattajia ensimmäiset viisi vuotta. Kukaan ei ehtisi yhdessä vuodessa kesyttää noita villipetoja koulukelpoisiksi ryhmässä toimeentuleviksi lapsiksi.

Vierailija
16/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tavallinen reaktio päiväkodin aloitukseen. Ei tarvitse olla edes rauhaton päiväkoti, mutta lapset ja aikuiset siellä ovat vielä suhteellisen vieraita lapsellesi. Hän siis tsemppaa ja käyttäytyy oikein hyvin päiväkodissa, mutta purkaa kaiken kotona. Pikkuhiljaa päiväkodin aikuisista tulee niin tuttuja, että hän uskaltaa kiukutella ja uhmata sielläkin, ja sitten se käytös vähenee kotona.

Vierailija
17/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla tuntuu olevan kovin väärä kuva entisaikojen lastenhoidosta. Eivät silloinkaan työikäiset ja -kykyiset naiset joutaneet katsella pikkulasten perään. Lastenhoidosta kantoivat suuren vastuun isovanhemmat sekä vanhemmat sisarukset. On ihan hyvä että lapset oppivat näkemään erilaisia ihmisiä erilaisista taustoista jo varhain. Tämä kuitenkin tapahtuu viimeistään kouluun mentäessä, ja silloin se kirpaisee enemmän. Lapset voivat olla rauhattomia ihan siksi että päiväkodissa on enemmän ohjelmaa ja enemmän lapsia kilpailemassa hoitajien huomiosta, niin kuin joku edellä jo totesi.

Vanhemmat ovat omien lastensa tuntemisessa eksperttejä, mutta varhaiskasvattajilla on koulutuksensa kautta käytössään paras saatavilla oleva tieto lasten kasvatuksesta. Sen lisäksi kokeneimmat ovat nähneet lukuisasti erilaisia persoonia ja osaavat antaa vanhemmille toisen näkökulman ja arvokasta tietoa heidän lapsistaan. Minä arvostan suuresti varhaiskasvatuksen ammattilaisia, toki heissäkin on eroja ja kannattaakin käyttää hyödyksi mahdollisuudet jutella mahdollisimman monen kanssa kahden kesken.

Vierailija
18/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin saman muutoksen, jäin kotiin lopulta leikatulla toimeentulotuella. Pärjättiin, kun karsin omista asioistani eivätkä voineet kajota lasten perusosaan.

Vierailija
19/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on väsynyt? Päiväkoti on kuin istuisit monen hengen palavereissa koko päivän vuorovaikuttamassa. Paitsi päikkärit.

Vierailija
20/41 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jää itse kasvattelemaan lapsia, mistä sitä rahaa toimeentuloon, elääkin pitäisi. Ihan pienenä, alle 3v, kotihoito on hyväksi, muuten pidän päiväkoteja turvallisina hoitopaikkoina, koulutettua väkeä ja ohjattua toimintaa. Alku on tietysti raskasta, isot ryhmät ja kotiin tullessa ikävä tuo pintaan erilaista käytöstä. Pieni hetki yhdessä juttelua päivän asioista auttaa, en olisi huolissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme