Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raharemontti 2024 OFFICIAL

Vierailija
02.09.2024 |

Raharemontti-reality-sarja alkaa nelosella 10.09.24. Juontajana Jaana Pelkonen. Olen katsonut norjalaista, ruotsalaista ja tanskalaista formaattia aikaisemmin "Luksusfellen" -nimellä. Kiva että saimme formaatin myös Suomeen ja rahaongelmissa olevat ihmiset uskalsivat kameran eteen myös Suomessa.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Raharemontti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (607)

Vierailija
161/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ja rahattomat ohjelman rikkaiden viikkobudjetti on usein jotain 1500 eur. Aika lähellä raharemontti pariskunnan käytettävissä olevaa rahamäärää siis. Eli he ovat todella hyvätuloisia. Uskon että kun saavat velat hallintaan ja alkavat miettiä uudelta kantilta rahaa, saavat vielä oikein toimivan talouden yhdessä rakennettua.

Vierailija
162/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohjelma jos se herättäisi edes joitakin katsojia rahankäytöstä. Luottotiedot menee yhä useammalla tänäkin vuonna. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka kamppailee rahan kanssa. Työssä olen kohdannut talousongelmissa kamppailevia pienituloisia ja myös näitä yli 5000€/kk tienaavia ihmisiä. Ehkä suurin ongelma on, että toiset ei hahmota mitä on omalla kohdalla omien tulojen mukainen elämä. Joillekin ehkä olisi apua ohjelman mukaisesta taulusta. Se konkretisoi paljon rahaa on käytössä ja mitä kuluja on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako tuo Joni osallistujat asiakkaiksi omaan pankkiinsa vai miten tuo menee?

Vierailija
164/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän myyntiin ei eiliseltä parilta laitettu elektroniikkaa? Sitä näytti olevan yksi huone täynnä, varmasti kaikkea ei tarvittais. Toisaalta ehkä myyvät pikkuhiljaa, kuten nainen koruja ym.

Vierailija
165/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se nainen maksaa sähkön, ruuan ja Teslan ja rahat ei riitä?

Vierailija
166/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan tuota ensimmäistä jaksoa katsoessa, että kuinka tyhmä pitää sellaisen aikuisen ihmisen olla, joka ei osaa simppeleitä yhteen- ja vähennyslaskuja? Minulla on tämän verran rahaa käytettävissä kuukaudessa, mutta hups, mulla meneekin reilusti yli tonni enemmän. Nykyajan nettipankitkin näyttävät suoraan tulojen ja menojen eron valitulla ajanjaksolla. Pitäisikö laskennon opetusta lisätä peruskoulussa? 

Olen oikeasti huolestunut nykyihmisen älykkyydestä, jos tällainenkin on liikaa vaadittu. Ja ammattina oli vielä tuottaja. 

Vierailija
167/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä ihmettelin ekassa jaksossa eniten oli se, että miten yksin asuva ihminen saa edes käytettyä ruokaan 500€/kk? Mä en saisi käytettyä noin paljon, vaikka yrittäisinkin! Mutta todella mielenkiintoinen sarja, pitää kyllä seurata jatkossakin :) 

Meillä, pariskunnalla, menee varmaan 2000 euroa. Kyllä sitä saa menemään jos haluaa laittaa! Paljon ulkonasyömistä, laadukkaita lihoja, kasviksia jne.

Kahdella ihmisellä 24000 euroa vuodessa syömiseen? No, mikäpä siinä. 

Vierailija
168/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan tuota ensimmäistä jaksoa katsoessa, että kuinka tyhmä pitää sellaisen aikuisen ihmisen olla, joka ei osaa simppeleitä yhteen- ja vähennyslaskuja? Minulla on tämän verran rahaa käytettävissä kuukaudessa, mutta hups, mulla meneekin reilusti yli tonni enemmän. Nykyajan nettipankitkin näyttävät suoraan tulojen ja menojen eron valitulla ajanjaksolla. Pitäisikö laskennon opetusta lisätä peruskoulussa? 

Olen oikeasti huolestunut nykyihmisen älykkyydestä, jos tällainenkin on liikaa vaadittu. Ja ammattina oli vielä tuottaja. 

Ei ongelma ole laskutaito, hän osaa varmasti laskea. Ongelma on se, että niin kauan kun summia ei ole laskettu yhteen, voi huijata itseään. 

Tässä ohjelmassa pitäisi olla mukana myös psykologi tukemassa näitä ihmisiä. Ei näistä kukaan ole tuossa tilanteessa tyhmyyttään, vaan he kaikki yrittävät täyttää jotain sisällään olevaa tyhjiötä materialla. 

Vierailija
169/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla naisella on tuottajana varmaan aika hyvät tulot. Kyllä sillä pitäisi pärjätä jopa pk-seudulla. Ja kun ei edes ole alaikäisiä lapsia elätettävänä. Ja onko niitä koiria pakko hankkia peräti kolme, vaikka ne ovatkin ihania.

Olikohan 2700 egen luokkaa. Sitä en muista oliko brutto vai netto. Ei tuo nyt mikään järjettömän iso palkka ole kuitenkaan.

Nettopalkka se oli 

Vierailija
170/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmaan oli hakumenettely. Eikä kenenkään pankkitietoja saa katsella muutakuin asiakkaan omia asioita hoidettataan. Ei siis saa katsoa niin, että tuopa olisi hyvä asiakas/kohde.

Vierailija
171/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sitä kämppää ole saaneet myytyä. Mitä järkeä on ollut ostaa pitkälti toista sataa neliöä iso talo kahdelle. No, ei siinä touhussa ole muutakaan järkeä. 

Vierailija
172/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kakkosjakson pariskunnalle tekis hyvää nipistää vähän ruokaostoksista

mulla menee yksin asuvana naisena ton verran ruokaan sis. taloustarvikkeet, en syö luksussafkaa enkä ole ylipainoinen. 2 ruokkimiseen sillä summalla saa tehdä kyllä todella paljon itse kotona ruokaa. Siihen nähden hatunnosto, pariskunta oli selkeästi vähän jaksamisen rajamailla olevan näköisenä. Toivottavasti asiat ovat heille jo paremmalla mallilla, talvella tää näytti olevan kuvattu. Lisäksi aina ei ole järkevintä lähteä höyläämään ruokabudjettia ylitiukaksi ellei ole ehdoton pakko, se vain lisää stressiä. Kun kuitenkin työssäkäyvistä itsensä elättävistä henkilöistä kyse.

Vierailija
173/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se nainen maksaa sähkön, ruuan ja Teslan ja rahat ei riitä?

Plus sata osamaksulaskua.

Vierailija
174/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä ihmettelin ekassa jaksossa eniten oli se, että miten yksin asuva ihminen saa edes käytettyä ruokaan 500€/kk? Mä en saisi käytettyä noin paljon, vaikka yrittäisinkin! Mutta todella mielenkiintoinen sarja, pitää kyllä seurata jatkossakin :) 

Meillä, pariskunnalla, menee varmaan 2000 euroa. Kyllä sitä saa menemään jos haluaa laittaa! Paljon ulkonasyömistä, laadukkaita lihoja, kasviksia jne.

Kahdella ihmisellä 24000 euroa vuodessa syömiseen? No, mikäpä siinä. 

Hyvähän se vaan on, et jotkut ihmiset pyörittävät kalliita tähtiravintoloita.

Vierailija
175/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmaan oli hakumenettely. Eikä kenenkään pankkitietoja saa katsella muutakuin asiakkaan omia asioita hoidettataan. Ei siis saa katsoa niin, että tuopa olisi hyvä asiakas/kohde.

Mutta siis, kun Joni laskeskelee ja lopulta vaikka yhdistää lainat yhdeksi, niin silloinhan osallistuja tulee hänen asiakkaakseensa? Eikö?

Pikemminkin ajattelen, että tekee hyväntekeväisyyttä, jos ottaa riskiasiakkaita.

Vierailija
176/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sympatiasta huolimatta, niin tämä pari ei tehnyt oikeasti isoja muutoksia. Tosi lamaantuneita molemmat, oliko anemiaa vai masennusta? Jostain pitäisi saada oikeasti kunnolla energiaa arkeen, tuo tilanne on todella raskas. Teslan myynti olisi ollut enemmän kuin paikallaan; nythän nämä ei saaneet edes yhdistelmälainaa veloille takaajien puutteeessa. Kuinka paljon lie talosta vielä velkaa, jos siinäkään ei ollut vakuutta vapaana?

Tsemppiä heille kuitenkin!

Vierailija
177/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin elää tavallaan. Meillä on aina olleet edulliset käytetyt autot ja vakuutukset olen aina kilpailuttanut. Pienemmät on palkat olleet ,kuin tällä parilla. Syöty on hyvin ja nautittu elämästä. Satoja tuhansia on nyt korkeakorkoisilla ja kaksi huushollia.

Vierailija
178/607 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis, kun Joni laskeskelee ja lopulta vaikka yhdistää lainat yhdeksi, niin silloinhan osallistuja tulee hänen asiakkaakseensa? Eikö?

Jospa se nyt vain tuntee pankkiasiat ja on siksi asiantuntijana. Tuskin pankeilla on pulaa asiakkaista.

Pikemminkin ajattelen, että tekee hyväntekeväisyyttä, jos ottaa riskiasiakkaita.

Vierailija
179/607 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin elää tavallaan. Meillä on aina olleet edulliset käytetyt autot ja vakuutukset olen aina kilpailuttanut. Pienemmät on palkat olleet ,kuin tällä parilla. Syöty on hyvin ja nautittu elämästä. Satoja tuhansia on nyt korkeakorkoisilla ja kaksi huushollia.

Tämäpä tämä. Itsellä ei ole koskaan ollut kummoinen palkka ja säännöllinen työhistoriakin on vain n. reilut 10 vuotta. Mutta silti mulla on 150k€ säästöjä, kohtuuhintainen auto, vene, jne. Asuntolainaakin toki on, mutta se on maltillinen (1/2 eli minun osuus on vähän reilu 40k€ tällä hetkellä). En ole kokenut jääväni paitsi mistään merkityksellisestä, ostan vaatteita kun on tarve ja syön terveellisesti mutta samalla kohtuuhintaisesti. Olen vahvasti sitä mieltä, että yli varojensa elävät ovat pikkuisen hölmöjä. Moni heistä (tunnen useamman) ei tajua raha-asioista höykäsen pöläystä,  vaan kaikkea pitää saada koko ajan ja maksetaan asioita jopa muille, vaikka ei olisi varaa. 

Vierailija
180/607 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielettömät tulot nuorella parilla mutta osa ei osaa olla ostamatta vaikkei olisi varaa ja vaikka olisi suuretkin tulot eivät ne riitä jos ei sopeuduta elämäänsä tuloihin , miljonäärit on erikseen ja niistäkin on osa tuhlannut omaisuutensa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä