Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raharemontti 2024 OFFICIAL

Vierailija
02.09.2024 |

Raharemontti-reality-sarja alkaa nelosella 10.09.24. Juontajana Jaana Pelkonen. Olen katsonut norjalaista, ruotsalaista ja tanskalaista formaattia aikaisemmin "Luksusfellen" -nimellä. Kiva että saimme formaatin myös Suomeen ja rahaongelmissa olevat ihmiset uskalsivat kameran eteen myös Suomessa.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Raharemontti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (612)

Vierailija
261/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä ohjelma! Kaksi jaksoa takana ja itellekin tulee tässä sellainen fiilis, että mitähän sitä myisi ja haluan tehdä oman raharemontin (ilman kameroita kyllä :D). Osallistujat on olleet rohkeita ja aihe kyllä koskettaa niin monia, ehkä enemmän mitä voisi päällepäin uskoa. Tärkeä aihe ja muistutus, kuinka ylikulutus voi vähän varkain viedä mukanaan. Mahtavaa vastapainoa kyllästyttäville julkimoiden tosi-tv-sarjoille :)

Vierailija
262/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIETO miehen luuydinsyövästä oli Marketalle järkytys.

Se oli sellainen uusi perheenjäsen, jonka mä meinasin kieltää. Kun hän pääsi sairaalasta sieltä Taysilta lomalle, niin mä sanoin, että et tuu kotiin. Et sä voi tulla tänne, mulla on ruusu jalassa, Marketta kertoo.

Sitten hän kysyi lääkäriltä. Sanoi, että vaimo ei laske kotiin. Lääkäri oli sanonut, ettei se ruusu tartu.

kun moni on tässä moittinut Marketan sanomisia. Niin asiahan oli lähes päinvastoin , eli Marketta suojeli miestään, kun pelkäsi ruusun tarttuvan.

Ja nyt jatkan Marketan blogin etsimistä. Usko puolet mitä näet.👋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli sellainen uusi perheenjäsen, jonka mä meinasin kieltää. Kun hän pääsi sairaalasta sieltä Taysilta lomalle, niin mä sanoin, että et tuu kotiin. Et sä voi tulla tänne, mulla on ruusu jalassa, Marketta kertoo.

Sitten hän kysyi lääkäriltä. Sanoi, että vaimo ei laske kotiin. Lääkäri oli sanonut, ettei se ruusu tartu.

kun moni on tässä moittinut Marketan sanomisia. Niin asiahan oli lähes päinvastoin , eli Marketta suojeli miestään, kun pelkäsi ruusun tarttuvan.

Vai oliko se sittenkin insta mistä hän puhui. Marketta Salonen nimellä näytti olevan.

Vierailija
264/612 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akka puhui myös erosta ja mies ei edes halunnut tähän ohjelmaan. Puhui kyllä ruususta jalassa, mutta perimmäinen syy oli, että ei sietänyt sairasta miestään - tää ei voi olla mun elämää, narisi. 

Kauhean kylmä ihminen olet. Alkujärkytys noin vakavasta sairaudesta pistää kummankin elämän uusiksi. Varsinkin, kun kyseessä on syöpä, jota ei voi leikata. Sairastaminen on kallista, kun siinä tulee niin paljon muitakin kuluja kuin tulojen romahdus. Taloudellinen tilanne voi parantua, jos asuu erillään.

Vai niin. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, että mies on vakavasti sairastunut ja rahatkin olivat tiukilla. Otin hänet avosylin vastaan kotiin sairaalasta ja järjestin kaikkea arkea helpottavaa hänelle. Noin tyly en olisi ikinä, e

Ei ollut angiinaa eikä sen oloista, vaan erittäin vaikea liikuntaelinsairaus, josta en tule koskaan parantumaan. Joten jospa et nyt puhuisi shittiä. 

Vierailija
265/612 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä akkahan on vihreiden ehdokkaana ollut jossain vaalissa. En kauheasti luottaisi hänen sanomisiinsa. :D

Vierailija
266/612 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se  kakkosjaksohan loppui hyvin, peräkärrymiehen perhe möi omakotitalonsa ja muutti kerrostaloon, missä eläminen on palljon halvempaa.

Vierailija
267/612 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkelläinen Marketta oli ohjelmassa itsekkyyden perikuva. Valmis heittämään miehensä roskiin kunhan omat raha-asiat järjestyy.

Vierailija
268/612 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sanoi aluksi, mutta myöhemmin totesi, ettei olisi halunnut päästää vakavasti sairastunutta miestä takaisin kotiin sotkemaan elämäänsä. Ei nyt ihan noilla sanoilla, mutta sitä tarkoittaen.

Vierailija
269/612 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin sanoi aluksi, mutta myöhemmin totesi, ettei olisi halunnut päästää vakavasti sairastunutta miestä takaisin kotiin sotkemaan elämäänsä. Ei nyt ihan noilla sanoilla, mutta sitä tark

Tarkalleen ottaen: 

Kyllä mä on katkera ollut siitä (miehen sairastumisesta). Protestoin jo silloin, kun se miehen sairastuminen tuli, niin meinasin, että ei hän saa tulla sairaalasta kotilomalle, kun mä aattelin että, tai en ajatellut, vaan koin ja tunsin niin, että että tää ei oo mun elämä, että tää ei voi olla näin.

Vierailija
270/612 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän tämä yksi sympatiseeraa Markettaa kovasti, kun lukee edellisen? :D:D

Taisi olla ihan Marketta itse, heh.

Vierailija
271/612 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akka puhui myös erosta ja mies ei edes halunnut tähän ohjelmaan. Puhui kyllä ruususta jalassa, mutta perimmäinen syy oli, että ei sietänyt sairasta miestään - tää ei voi olla mun elämää, narisi. 

Kauhean kylmä ihminen olet. Alkujärkytys noin vakavasta sairaudesta pistää kummankin elämän uusiksi. Varsinkin, kun kyseessä on syöpä, jota ei voi leikata. Sairastaminen on kallista, kun siinä tulee niin paljon muitakin kuluja kuin tulojen romahdus. Taloudellinen tilanne voi parantua, jos asuu erillään.

Vai niin. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, että mies on vakavasti sairastunut ja rahatkin olivat tiukilla. Otin hänet avosylin vastaan kotiin sairaalasta ja järjestin kaikkea arkea helpottavaa hänelle. Noin tyly en olisi ikinä, että hylkäisin toisen. 

No eihän se mitään hylännyt, hetken tohlosi vaan. Järkytyksestä tokeni, edelleen ovat yhdessä ja sen jälkeen turhia tunteilematta on pohtinut läpi kaikki mahdolliset keinot, joilla talous voisi molemmilla (!) helpottaa. Iso elämänshokki aiheuttaa vaikka millaisia reaktioita, osalle outojakin, viisas ymmärtääkin olla heikkojen hetkien vuoksi tuomitsematta kun niitä kaikille tulee. Joidenkin heikkous voi näkyä esim niin, ettei voi myöntää koskaan tehneensä mitään itsekästä. 

Me ollaan muista syistä mieheni kanssa eletty iänkaiken eri asunnoissa, kukaan ei ole ketään hylännyt. Päinvastoin on niin hyvä suhde, että uskallan väittää harvan olevan. Yksi tapa vaalia suhdetta on se, että on kipeänkin rehellinen sekä itselleen että toiselle, jopa silloinkin kun rehellisyys ei saa näyttämään niin hyvältä ja fiksulta kuin haluaisi. 

Vierailija
272/612 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se  kakkosjaksohan loppui hyvin, peräkärrymiehen perhe möi omakotitalonsa ja muutti kerrostaloon, missä eläminen on palljon halvempaa.

Talo on yhä myynnissä.

Vierailija
273/612 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketta blogissaan ohjelmasta

https://markesalo.fi/2024/09/unelmasta-tuli-hapea-mita-meille-nyt-kuulu…

Vierailija
274/612 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kerrottu mihin hintaan lomaosake meni. Käsitin, että siitä oli vielä velkaakin jäljellä. Saiko edes omansa pois ja velat kuitattua, vaikka niin annettiin ymmärtää. Kukaan ei nykyään noita osta kuin pienellä hinnalla. 

Tuo on katsojien harhaanjohtavaa, että omista myytävistä tavaroista saisi tuollaisia hintoja oikeassa elämässä. Jobbarit eivät maksa kuin harvoista valituista jotain ja todella vähän. 

Tämä on niin todellisuudesta vieraantunut ohjelma monelta osin. 

Minusta niissä kahdessa ekassa ohjelmassa se myytävistä tavaroista saatu hinta oli ihan ok. Mutta tässä Marketan jaksossa, kukaan ei maksa niistä tavaroista yli 1000 euroa, aivan järjetön hinta.

Vierailija
275/612 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai muuta tässä tartte pöyristellä kuin sitä, että miten kehtaavat naamaansa näyttää koko kansalle. " Tuli ostettua kolme autoa". Paljonko näille maksetaan itsensä täydellisestä nolaamisesta. Pelkonen puhuu kuin pienille lapsille, sitten yhtäkkiä terästäytyy; kyllä teidän pitää ottaa vastuu omista asioista. Kahden hengen perhe, ruokaan 450 e/ kk, tämä ihan ok. Vai niin. Ja itkua perään. 

Miksi Jaana Pelkonen juontaa ohjelmaa, jossa pitää olla edes hieman empaattisuutta. Hänen ilmeensä kertovat kaiken kun hän yrittää kuunnella "pienten ihmisten "talousmurheita" ja puree huuliaan kait niin, että ei nauraisi.Joka tapauksessa kyllä ihmekriteereillä ihmiset pääsevät edustamaan kansaa, koikkelehtimaan telkkariin.Katsojat ,äänestäjät, kansa usein katsoo vaan ulkonäköä, niin ehkä ei paras ihmisyyden todiste.

Vierailija
276/612 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjukka se kovasti "sympatiseeraa" täällä itseään! :D

Vierailija
277/612 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjukka se kovasti "sympatiseeraa" täällä itseään! :D

Eihän siinä ohjelmassa edes ollut ketään Marjukka nimistä. Oot tainnut katsoa jotakin muuta ohjelmaa. 

Vierailija
278/612 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerrottu mihin hintaan lomaosake meni. Käsitin, että siitä oli vielä velkaakin jäljellä. Saiko edes omansa pois ja velat kuitattua, vaikka niin annettiin ymmärtää. Kukaan ei nykyään noita osta kuin pienellä hinnalla. 

Tuo on katsojien harhaanjohtavaa, että omista myytävistä tavaroista saisi tuollaisia hintoja oikeassa elämässä. Jobbarit eivät maksa kuin harvoista valituista jotain ja todella vähän. 

Tämä on niin todellisuudesta vieraantunut ohjelma monelta osin. 

Minusta niissä kahdessa ekassa ohjelmassa se myytävistä tavaroista saatu hinta oli ihan ok. Mutta tässä Marketan jaksossa, kukaan ei maksa niistä tavaroista yli 1000 euroa, aivan järjetön hinta.

Sama, palsanmäki olisi maksanut satasen

Vierailija
279/612 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kallis se Kuusamon lomaosake oli?? Kun ne ei siellä maksaa kuin 1000-700€ Just olin esittelyssä siellä 

En ostanut

Vierailija
280/612 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankäyttöongelmia, näille pitäisi opettaa (miten?) järkevää taloussuunnittelua. Menoja pitää muidenkin suhteuttaa tulojen mukaan. Lainarahalla kun eletään nykyaikana, kun eihän niitä velkoja tarvitse maksaa takaisin. Miten näille suruttomille rahankäyttäjille saisi edes taottua järkeä päähän?

Itsellä tilanne, kaksi keskiluokkaista ei mitenkään suurituloista, mutta saimme hankittua kymmenen sijoitusasuntoa (1h - 3H), velaton omakotitalo, kaksi autoa ja vene. Velkaa ei koskaan ole ollut, on eletty tulojen mukaan. Ennen ymmärrettiin, että eläminen on itse kustannettava, nyt elellään pikavippirahoilla ja päästetään talous näin kuralle, kuin näillä raharemonttiin osallistuvilla. Onko näille annettu todella toimivia ratkaisuja vai onko ohjelmasta saatu apu vain pintakiiltoa? Sillä apuahan nämä ihmiset ovat kysymässä, omat voimat ja konstit eivät riitä.