Raharemontti 2024 OFFICIAL
Raharemontti-reality-sarja alkaa nelosella 10.09.24. Juontajana Jaana Pelkonen. Olen katsonut norjalaista, ruotsalaista ja tanskalaista formaattia aikaisemmin "Luksusfellen" -nimellä. Kiva että saimme formaatin myös Suomeen ja rahaongelmissa olevat ihmiset uskalsivat kameran eteen myös Suomessa.
Katso lähetysajat : Raharemontti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (612)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan keskituloiset, millaisia summia laitatte säästöön kuukausittain? Vaikea uskoa, että pelkästään palkkatuloista jää niin paljon säästöön, että kymmenessä vuodessa kertyy satojentuhansien tili. Täytyy olla sijoituksia, kiinteistö ja/tai osakekauppoja, perintöjä ja lahjaksi saatua rahaa.
Mitä itse ohjelmaan tulee, niin ihmettelin tokajakson hinnoittelua tavaroille. Kuomullisista peräkärryistä pyydetään torissa reilusti enemmän kuin mitä ohjelmassa olisi tarjottu.
Perustelivat Teslan pitämistä ylläpitokustannuksilla. Edullisia kilometrejä mutta kalliit vakuutukset. Mutta ilmeisesti velkaa on autosta enemmän kuin mikä sen arvo on.
Yhdellä autolla ei pärjää, jos julkisilla ei pääse ja työajat ja -paikat ovat kaukana toisistaan.

Miksei voi näyttää lapsille, että raha ei kasva puissa. Lapseni luokilla on rikkaiden perheiden lapsia. Jos menisin ihan jokaiseen ostosideaan, niin olisin konkassa. Ja joo, ostan vaatteita lapsille Torista, Vinted, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan kamala tuotanto!
Ihmiset ilmoittautuvat tuonne nöyryytettäväksi ja avaavat elämänhallintaongelmansa koko maailmalle,sitten paikalle ilmestyy kansanedustaja kauttaviiva eläköitynyt Tilt-juontaja yhdessä pankkivirkailijan kanssa.
Fläppitaulu kehiin.Siirrellään seteleitä.
Haaskalle hälytetään korppikotka pakunsa kanssa hakemaan vähänkään arvokkaat esineet alihinnalla, kas kun ei näytetä miten ulosottomiehet kantavat sohvaa pihalle!
Lopputuloksena rahaa eivät saa yhtään lisää, velkoja ja osamaksuja ei uudelleen järjestellä eikä auteta näitä ihmisiä mitenkään.
Ensin torutaan että soo soo ei näin voi elää.
Ja samaan hengenvetoon jatketaan ilman mitään konkreettisia neuvoja tai käytännön työkaluja että no nyt lopetatte tuon tuhlaamisen.
Aha, okei.
Sama kuin ylipainoiselle sanot että nyt lo
Ja mitäs se Jaana Pelkosen palkka oli kansanedustajana? En kaipaa hänen feikkisympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan kamala tuotanto!
Ihmiset ilmoittautuvat tuonne nöyryytettäväksi ja avaavat elämänhallintaongelmansa koko maailmalle,sitten paikalle ilmestyy kansanedustaja kauttaviiva eläköitynyt Tilt-juontaja yhdessä pankkivirkailijan kanssa.
Fläppitaulu kehiin.Siirrellään seteleitä.
Haaskalle hälytetään korppikotka pakunsa kanssa hakemaan vähänkään arvokkaat esineet alihinnalla, kas kun ei näytetä miten ulosottomiehet kantavat sohvaa pihalle!
Lopputuloksena rahaa eivät saa yhtään lisää, velkoja ja osamaksuja ei uudelleen järjestellä eikä auteta näitä ihmisiä mitenkään.
Ensin torutaan että soo soo ei näin voi elää.
Ja samaan hengenvetoon jatketaan ilman mitään konkreettisia neuvoja tai käytännön työkaluja että no nyt lopetatte tuon tuhlaamisen.
Aha, okei.
Ja mitäs se Jaana Pelkosen palkka oli kansanedustajana? En kaipaa hänen feikkisympatiaa.
Jaana Pelkonen ei ole ollut kansanedustaja enää 1,5 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Kakkosjakson Milla on mulle tuttu peruskoulusta. Hän oli todella hyvä koulussa. Sellainen luonnonlahjakkuus ja uskon, että keskiarvo oli aika korkea. Ymmärtääkseni ei ollut minkään rikkaan perheen lapsi, vaan kaikesta näki, ettei ihan ns keskiluokkaista elämää elänyt. Uskon, että on aikuisena vaan halunnut korvata kaiken, mistä lapsena jäi paitsi ja kerrankin halunnut samaa, kuin muilla.
Sain hänestä sympaattisen vaikutelman, mutta juuri tuo, että haluaa vielä joskus ostaa hintoja katsomatta, on se ongelma. Hyvin harvan taloustilanne on sellainen. Juuri harkinnan ansiosta ei ole hätää ja voi säästää yllättäviin menoihin. Progressiivinen verotus tarkoittaa, että ne ns. rikkaat eivät ole kovin rikkaita ja tätä monen duunarin on vaikea tajuta. Harkinnan saa heittää romukoppaan ani harva.
Miten lomaosakkeet voivat olla yleensä laillisia?
Lomaosakkeen myyntisopimus on huijausta.
Ei niitä ole välitettävänä, vaikka hinnan laskisi kuinka alas. Itse tein niin että möin osakkeen 100€ lla, kunhan vain pääsin siitä riesasta eroon.
toki sen sai vuokrattua eteenpäin , mutta yhdenlaista säätämistä sekin oli.
Mitä tähän mennessä on jäänyt jaksoista käteen? Älä shoppaile velaksi, älä hanki liian kallista kulkupeliä, älä haksahda lomaosakkeeseen. Haluaisin voida pitää tästä ohjelmasta, mutta kovin pintapuoliseksi jää. Asioiden toteamista ja vähän plus- ja miinuslaskua.
Kyllä oli sympaattinen jakso. Marketan puolesta tosi iloinen, että asiat järjestyi.
Mun mielestä Marketta oli sympaattinen. Tehnyt elämässään yhden huonon hankinnan, sillä kukaan täysjärkinen ei hanki lomaosaketta.
Kaikkea hyvää Jämsään.
Minunkin on vaikea ymmärtää miten joku näkee symppiksenä naisen, joka ei huolisi sairasta miestään takaisin kotiin. Ja tosiaan se koti oli miehen lapsuuden koti. Sanoi jossain vaiheessa.
En itse voisi tehdä omalle aviomiehelle tollasta källiä. Heti kun sairastuu niin hylkyyn vaan.
Siis ymmärsitkö tuon asian ihan väärin? Hänellä itsellään oli ruusu jalassa ja pelkäsi, että se tarttuu myös mieheensä. Kun lääkäri oikaisi asian, niin eihän siinä sitten ollut mitään ongelmaa. Ihme ajojahti taas.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin on vaikea ymmärtää miten joku näkee symppiksenä naisen, joka ei huolisi sairasta miestään takaisin kotiin. Ja tosiaan se koti oli miehen lapsuuden koti. Sanoi jossain vaiheessa.
En itse voisi tehdä omalle aviomiehelle tollasta källiä. Heti kun sairastuu niin hylkyyn vaan.
Kun itse sairastaa vakavaa bakteeri-infektiota, niin minullekin tulisi mieleen, että voiko se tarttua vastustuskyvyltä heikentyneeseen puolisoon. Ruusu ei ole pikkujuttu, se aiheuttaa kipua ja kuume voi olla kova. Vaikea siinä on ruveta hoitamaan sairasta puolisoa, jos itse on petipotilas.
Akka puhui myös erosta ja mies ei edes halunnut tähän ohjelmaan. Puhui kyllä ruususta jalassa, mutta perimmäinen syy oli, että ei sietänyt sairasta miestään - tää ei voi olla mun elämää, narisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tähän mennessä on jäänyt jaksoista käteen? Älä shoppaile velaksi, älä hanki liian kallista kulkupeliä, älä haksahda lomaosakkeeseen. Haluaisin voida pitää tästä ohjelmasta, mutta kovin pintapuoliseksi jää. Asioiden toteamista ja vähän plus- ja miinuslaskua.
Monella jää ne plus- ja miinuslaskut tekemättä, kun ei tiedä, mihin rahat menee. Tässä ohjelmassa vain Marketta on tähän asti tehnyt noin vaikka sen pitäisi olla jokaiselle pienituloiselle rutiinia.
Vierailija kirjoitti:
Jo oli karu muija tämä Jämsän Marketta. Ei olisi miestään halunnut ottaa sairaalasta kotiin, siis miehen omaan lapsuudenkotiin! Muutoinkin tuntui kaikki keskittyvän oman navan ympärille; minä minä minä, minä haluan mennä eläkeläismatkoille jne.
Parasta mitä tuollaisen miehelle voisi tulla eteen olisi ero tuollaisesta. Mies pärjäisi varmasti paremmin yksin. Oli todella nolo naikk*nen, hyi olkoon.
Jakson näkee ruudusta. Selkeesti jotain meni ohi. Marketalla itsellä on ruusu. Siksi ei halunnut miestä kotiin.
Marketta haluaisi erollaan kupata yhteiskuntaa:
-"Yhdessähän me ei saada eläkkeiden kanssa toimeentulotukea, niin sitten eroaisi ja ajattelen, että selviäisin itse..."
Näitä tukien haalijoita tämä nainen ainakin. Mieshän ei kehdannut tullakaan esille. En ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Akka puhui myös erosta ja mies ei edes halunnut tähän ohjelmaan. Puhui kyllä ruususta jalassa, mutta perimmäinen syy oli, että ei sietänyt sairasta miestään - tää ei voi olla mun elämää, narisi.
Kauhean kylmä ihminen olet. Alkujärkytys noin vakavasta sairaudesta pistää kummankin elämän uusiksi. Varsinkin, kun kyseessä on syöpä, jota ei voi leikata. Sairastaminen on kallista, kun siinä tulee niin paljon muitakin kuluja kuin tulojen romahdus. Taloudellinen tilanne voi parantua, jos asuu erillään.
Vierailija kirjoitti:
Marketta haluaisi erollaan kupata yhteiskuntaa:
-"Yhdessähän me ei saada eläkkeiden kanssa toimeentulotukea, niin sitten eroaisi ja ajattelen, että selviäisin itse..."
Näitä tukien haalijoita tämä nainen ainakin. Mieshän ei kehdannut tullakaan esille. En ihmettele.
No erosiko se? Ei. Asioita saa pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean kylmä ihminen olet. Alkujärkytys noin vakavasta sairaudesta pistää kummankin elämän uusiksi. Varsinkin, kun kyseessä on syöpä, jota ei voi leikata. Sairastaminen on kallista, kun siinä tulee niin paljon muitakin kuluja kuin tulojen romahdus. Taloudellinen tilanne voi parantua, jos asuu erillään.
Vai niin. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, että mies on vakavasti sairastunut ja rahatkin olivat tiukilla. Otin hänet avosylin vastaan kotiin sairaalasta ja järjestin kaikkea arkea helpottavaa hänelle. Noin tyly en olisi ikinä, että hylkäisin toisen.
Ööö, rahavaikeuksista kärsiville olisit tarjonnut jotain lohdutusrahaa? Ei se shoppailuhimo ja tarve saada asioita häviä noin mihinkään.