Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raharemontti 2024 OFFICIAL

Vierailija
02.09.2024 |

Raharemontti-reality-sarja alkaa nelosella 10.09.24. Juontajana Jaana Pelkonen. Olen katsonut norjalaista, ruotsalaista ja tanskalaista formaattia aikaisemmin "Luksusfellen" -nimellä. Kiva että saimme formaatin myös Suomeen ja rahaongelmissa olevat ihmiset uskalsivat kameran eteen myös Suomessa.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Raharemontti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (612)

Vierailija
301/612 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta nuoresta someinfluensserista oli tehty hyvä jakso! Todella fiksun oloinen kaveri, ja tarttunut oikeasti toimeen vaikka ei varmaan helppoa ole ollut luopua autoharrastuksestaan. 

Nuori mies oli niin sujuvasanainen, joten ura radiossa on ihan mahdollinen. Kiva jakso.

Vierailija
302/612 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö metroluskiksi tosta vaan?

Entä kun tyyppi maksoi asumisesta vähän sillä verukkeella, että hän maksaa auton kulut. Entä nyt kun ei autoa, ei kai tyttis maksa silti isointa osaa vuokrasta. Vai oliko edes vuokrakämppä? Kuka laittaa vuokrakämppään sadesuihkun. Olikohan tyttiksen iskän kämppä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/612 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kakkosjakson pari vaikuttaa sympaattiselta. Ovat selkeästi surullisia ja epätoivoisia. Ohjelmaan osallistuminen on heiltä hätähuuto. Toivotan heille kaikkea hyvää tulevaisuuteen. Asiat kyllä järjestyvät, kun pitää järjen päässä.

Heille voisi neuvoa seuraavaa;

- Myykää itse peräkärry

- Myykää itse mopo ym - ohjelman äijä on ihan koronkiskuri (se joka käy hakemassa tavaroita)

- Palauttakaa autoista 1 tai 2

- Kävelkää kauppaan

- Maksakaa luotot pienimmistä/korkeakorkoisista alkaen

- Pitäkää talo ja 1 auto

- Ohjelmassa köyhdytetään pariskuntaa, jonka ainoat ongelmat ovat luottokortit, 2 auton loukku ja jonkin sortin huijaaminen siinä, mitä käyttävät ruokaan/ulkona syömiseen. Nyt ohjelmassa heitetään heidät köyhyysloukkuun pakottamalla myymään kupit ja kipot, koti ym. 

Tsemppiä!

Vierailija
304/612 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kallis se Kuusamon lomaosake oli?? Kun ne ei siellä maksaa kuin 1000-700€ Just olin esittelyssä siellä 

En ostanut

Hinnat on tulleet valtavasti alas. Me ostettiin n. 15, n.10 tonttua.

Vierailija
305/612 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen tyyppi tuo Miika, kaikkea hyvää hänelle ja tyttöystävälle jatkossakin  <3

Vierailija
306/612 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Miikahan on vasta 21v, miksi sanottiin 22v? Täyttää joulukuussa, luulivatkohan et tulee ulos vasta sen jälkeen...

Wikipedia: Miika Pehkonen (s. 31. joulukuuta 2002, Lahti) on suomalainen juontaja ja monipuolinen mediapersoona. Hän on tullut tunnetuksi erityisesti juontotyöstään ...

Vierailija
307/612 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5000 euron sänky. Miksi sitä ei myyty? Olisi ostettu tilalle joku 200-300  euron sänky.

Jos on jo ostettu 5000 euron sänky, niin ei siinä enää mitään säästy, kun ostetaan halpa sänky tilalle. Kukaan ei maksa siitä käytetystä sängystä kuin jotain hiluja, vaikka on uutena kaupassa ollut kuinka viiden tonnin sänky. Se on semmosta, että tavaran arvosta katoaa 98%, kun se kannetaan kaupasta ulos. Simsalabim. Mistään ei kannattaisi paljoa maksaa.

Näin on. Kukaan ei maksaisi siitä yli 1.000 euroa käytettynä. Meilä on 2 x 3.600 euron sängyt. Ollut jo 5 v ja tulee olemaan meillä kuolemaan asti.

Meillä myös, tälle selkävaivaiselle paras sijoitus ikinä. Mutta tasapaino pitää olla, toisissa asioissa kun pihistelee, niin niihin tärkeisiin voi panostaa.

Vierailija
308/612 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näe mitään järkeä siinä, että tuo opettaja tekisi lisähommia kaupassa. Ruokakuluja alas ja ehkä sitten pienempään kämppään, rahaa kuitenkin tuli tarpeeksi eikä velkojakaan ollut paitsi se asunto.

Vierailija
309/612 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä Raharemontti-jakso näkyy?

Vierailija kirjoitti:

En kyllä näe mitään järkeä siinä, että tuo opettaja tekisi lisähommia kaupassa. Ruokakuluja alas ja ehkä sitten pienempään kämppään, rahaa kuitenkin tuli tarpeeksi eikä velkojakaan ollut paitsi se asunto.

Vierailija
310/612 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, nettotulot oli 3700e ja valitti kun niin pienet ettei kunnon eläkettä kerry...

Vierailija
311/612 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutu+ näkyy jo seuraava jakso, viaplaysta näkyy viimeisin Lyxfällan-kausi, on kyllä paljon parempi kuin suomalainen verdio

Vierailija
312/612 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö metroluskiksi tosta vaan?

Entä kun tyyppi maksoi asumisesta vähän sillä verukkeella, että hän maksaa auton kulut. Entä nyt kun ei autoa, ei kai tyttis maksa silti isointa osaa vuokrasta. Vai oliko edes vuokrakämppä? Kuka laittaa vuokrakämppään sadesuihkun. Olikohan tyttiksen iskän kämppä

Sinulla on vähintään suomalainen B-luokan ajokortti ja nautit ajamisesta.

Olet vähintään 21 vuoden ikäinen, joten ajokokemusta on ehtinyt jo hiukan kertyä.

"Osaavat kouluttajamme kouluttavat sinut työhösi yhteistyössä Stadin ammatti- ja aikuisopiston kanssa. Opiskeluajalla olet jo työsuhteessa ja sinulle maksetaan koulutuksen ajalta palkkaa. Opiskelu toteutetaan oppisopimuskoulutuksena. Opiskelu lähtee liikkeelle kaksi kuukautta kestävällä lähiopetusjaksolla ja sitä seuraa neljän (4) kuukauden mittainen työharjoittelujakso. Opiskelu on kokopäivätoimista, jossa opetus on painottunut iltoihin ja viikonloppuihin."

https://kaupunkiliikenne.fi/ura/kuljettajaksi/

Vierailija
313/612 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai muuta tässä tartte pöyristellä kuin sitä, että miten kehtaavat naamaansa näyttää koko kansalle. " Tuli ostettua kolme autoa". Paljonko näille maksetaan itsensä täydellisestä nolaamisesta. Pelkonen puhuu kuin pienille lapsille, sitten yhtäkkiä terästäytyy; kyllä teidän pitää ottaa vastuu omista asioista. Kahden hengen perhe, ruokaan 450 e/ kk, tämä ihan ok. Vai niin. Ja itkua perään. 

Joo, ja rouva totesi, että jos oltais näin säästetty, olis häihin ollut enemmän rahaa. 

Eli ei toivoa jatkoon - rahat menee sinne tai tänne

Vierailija
314/612 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sanoi hoitavansa ruokaostokset yksin.

Toivottavasti kaikki lomaosakkeen ostoa harkitsevat katsoisivat jakson.

En tiedä ostaako noita enää kukaan. Oli nousuajan juttu, kun n. 15v näytti taas siltä että talouskasvu on ikuista. Toinen syy on se, et noista tuli ihan ylitarjontaa, kun uusia kohteita rakennettiin rahankiilto silmissä. 

Voi kuule, kyllä ihmiset edelleen ostavat lomaosakkeita. Olin tammikuussa 2024 esittelyssä ja  viereisten pöytien esittelyyn osallistujat tekivät kaupat. 

Vierailija
315/612 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ohjelma. Pitää osallistua telkkariohjelmaan kuullakseen, että 900 e kuukaudessa ruokaan on paljon yhdeltä aikuiselta ja yhdeltä lapselta. Mutta kun mä oon sellanen herkuttelija. Ihmisellä luulisi opettajana olevan edes jonkunlaista älliä ja ymmärrystä. Tälläkään tyypillä ei ole todellisuudessa minkäänlaisia ongelmia rahan riittävyyden kanssa. Telkkariin vaan nolaamaan itsensä.

Mua taas ihmetyttää että onko tuo jotenkin paljon? Meillä kahdella aikuisella menee juurikin tuon verran rahaa ruokaan. Etätöiden vuoksi kaikki ruuat syödään kotona, ehkä kerran viikossa Lounaalla ja pari kertaa kuukaudessa ravintolassa. Ruoka-ainekset laadukkaita ja suomalaisia. 

Vierailija
316/612 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle lie koko ohjelma tehty. Myytävistä roinista maksetaan reippaasti ylihintaa, tuotantoyhtiökö kuittaa välin. Hyväntekeväisyyttä. 90% " rahaongelmista" ei ole todellisia ongelmia, hymyssä suin todetaan oho, meneeks mulla tonni ruokaan kuussa, no oho. Ilmeisesti kuitenkin  pitäisi olla täysijärkisiä ihmisiä. Ainoa, jota voi ymmärtää, on tuo lomaosakkeen kanssa kipuileva nainen. Muut ovat loistavia esimerkkejä hyvinvointiyhteiskunnan tuottamista elämässään liian helpolla päässeistä yksilöistä, joilla ei ole todellista käsitystä rahaongelmista. Pelkonen sopii hyvin tämän ohjelman juontajaksi. 

Vierailija
317/612 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pankin asiantuntijalle on ihan ok, että tyttis maksaa asumisen, jotta Miika voi ajella autolla. Onneksi hän tajusi itse luopua autosta. 

Vierailija
318/612 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma onkin yleinen asenne kuluttamista rahankäytöä kohtaan. Jos Helena priorisoisi lemmikit eikä omat mielihalut ja shoppailut, hän voisi aivan hyvin säästää koirien kuluihin niiden omalle tilille joka kuukausi, esim. 100 e/kk. Sen sijaan hän on asettanut etusijalle omat mukavuudet, ei lemmikkien turvatun tulevaisuuden. Mainittakoon tässä vielä, että minulla on pienemmät tulot, mutta säästän kissalleni joka kuukausi. Lisäksi olen testamentissa osoittanut kissalleni vaihtoehtoiset omistajat siinä tapauksessa että kuolisin äkillisesti ja vielä mu

Oi että oot Ihana ihana ja järkevä 💗.  Ajattelet myös kisun tulevaisuutta 💗. Terveisin eläinten ystävä

Vierailija
319/612 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ohjelma. Hienoa, että ihmiset saavat apua! 

Mulla on ollut aina suht pieni tavis palkka. Olen pärjännyt sillä, että kun en kuluta enemmän kuin mitä tienaan. Luottokortteja mulla ei ole. 

Vierailija
320/612 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kallis se Kuusamon lomaosake oli?? Kun ne ei siellä maksaa kuin 1000-700€ Just olin esittelyssä siellä 

En ostanut

Hinnat on tulleet valtavasti alas. Me ostettiin n. 15, n.10 tonttua.

Joo ja pahinta on kun möin perikunnan lomaosaketta erittäin halvalla (muutama satanen), lomaosakeyhtiö ei pitänyt sitä omilla myyntisivuillaan nähtävillä. Aivan tuhottoman vaikea päästä eroon.

Mietin jo jonnekin lahjoitusta, mutta siitäkin tulisi riesa lahjan saajalle. Myimme ihan torin kautta!lähes lahjahintaan. Ei kannattavaa, mutta riesasta pääsi eroon.