Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raharemontti 2024 OFFICIAL

Vierailija
02.09.2024 |

Raharemontti-reality-sarja alkaa nelosella 10.09.24. Juontajana Jaana Pelkonen. Olen katsonut norjalaista, ruotsalaista ja tanskalaista formaattia aikaisemmin "Luksusfellen" -nimellä. Kiva että saimme formaatin myös Suomeen ja rahaongelmissa olevat ihmiset uskalsivat kameran eteen myös Suomessa.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Raharemontti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (612)

Vierailija
241/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen, miten Marketta uskalsi sanoa tuollaista negatiivisena pidettyjä asioita telkkarissa. Kaikkeahan tulee mietittyä, mut ei kaikelle kansalle kerrottua, rohkea nainen.

Meilläkin on ollut lomaosake, paitsi saatu siitä paljon iloa niin oli kyllä kulujakin. Myyminen on aika painostavaa, todella tiukkana täytyy olla ettei tule ympäripuhutuksi. Saimme lopulta osakkeen myytyä, mutta 10 kertaa ostohintaa halvemmalla. Mutta eipähän mene vastikkeita enää.

Vierailija
242/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ohjelma on kyllä tylsä. Ruudusta katsottu myös nuoren miehen jakso. Odotin ohjelmalta kunnon sisältöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrottu mihin hintaan lomaosake meni. Käsitin, että siitä oli vielä velkaakin jäljellä. Saiko edes omansa pois ja velat kuitattua, vaikka niin annettiin ymmärtää. Kukaan ei nykyään noita osta kuin pienellä hinnalla. 

Tuo on katsojien harhaanjohtavaa, että omista myytävistä tavaroista saisi tuollaisia hintoja oikeassa elämässä. Jobbarit eivät maksa kuin harvoista valituista jotain ja todella vähän. 

Tämä on niin todellisuudesta vieraantunut ohjelma monelta osin. 

Vierailija
244/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka puhui myös erosta ja mies ei edes halunnut tähän ohjelmaan. Puhui kyllä ruususta jalassa, mutta perimmäinen syy oli, että ei sietänyt sairasta miestään - tää ei voi olla mun elämää, narisi. 

Joo, käsitin, että ruusu oli tekosyy. Tunnusti suoraan ettei halunnut miestä kotiin, koetti saada ruususta syyn, ettei olisi itse ollut se syyllinen.

Miten tuo ruokalasku oli edelleen laskelmassa 450 euroa, vaikka nyt käsiteltiin vain Marketan menoja pelkästään? Vai syökö yksin 450 eron edestä? Vai maksaako truokamenot yksin? Ohjelmassa on paljon epämääräisyyksiä. Vaikka oikein fläppitaululla esitellään. 

Vierailija
245/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhä ja teennäinen ohjelma, jonka tarkoituksena on hyssytellä taloudellisesti tampioita ja mainostaa omia riistoja.

Vierailija
246/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä paljon mietityttäviä seikkoja. Vaikkapa: vaatemenot 20€/kk, kuulostaa kohtuulliselta, ei tarvitse nipistää... No ehkä joo ei voi enää pienempi olla :D

Mutta selvää on, että Säästöpankki saa hyvää mainosta. 

Olenko muuten ainoa rouva, joka on vähän ihastunut tuohon Joniin? Niin miellyttävä ja rauhallinen.

Vierailija
247/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sanoi hoitavansa ruokaostokset yksin.

Toivottavasti kaikki lomaosakkeen ostoa harkitsevat katsoisivat jakson.

Vierailija
248/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akka puhui myös erosta ja mies ei edes halunnut tähän ohjelmaan. Puhui kyllä ruususta jalassa, mutta perimmäinen syy oli, että ei sietänyt sairasta miestään - tää ei voi olla mun elämää, narisi. 

Kauhean kylmä ihminen olet. Alkujärkytys noin vakavasta sairaudesta pistää kummankin elämän uusiksi. Varsinkin, kun kyseessä on syöpä, jota ei voi leikata. Sairastaminen on kallista, kun siinä tulee niin paljon muitakin kuluja kuin tulojen romahdus. Taloudellinen tilanne voi parantua, jos asuu erillään.

Näin yksineläjänä näen paljon sitä, että monet elävät puolisonsa kanssa yhdessä kun heistä on jotain hyötyä. Sitten kun olisi hyötyä siitä, ettei puolison kanssa eletä yhdessä, niin kipataan puoliso eri asuntoon. Kauhean kylmää ja oman edun tavoittelua minun mielestäni. Siis monella muullakin kuin nyt tässä ohjelmassa. Monet kikkailevat jos ja kun pystyvät siihen.

Vierailija
249/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sanoi hoitavansa ruokaostokset yksin.

Toivottavasti kaikki lomaosakkeen ostoa harkitsevat katsoisivat jakson.

En tiedä ostaako noita enää kukaan. Oli nousuajan juttu, kun n. 15v näytti taas siltä että talouskasvu on ikuista. Toinen syy on se, et noista tuli ihan ylitarjontaa, kun uusia kohteita rakennettiin rahankiilto silmissä. 

Vierailija
250/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kylmä ihminen olet. Alkujärkytys noin vakavasta sairaudesta pistää kummankin elämän uusiksi. Varsinkin, kun kyseessä on syöpä, jota ei voi leikata. Sairastaminen on kallista, kun siinä tulee niin paljon muitakin kuluja kuin tulojen romahdus. Taloudellinen tilanne voi parantua, jos asuu erillään.

Vai niin. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, että mies on vakavasti sairastunut ja rahatkin olivat tiukilla. Otin hänet avosylin vastaan kotiin sairaalasta ja järjestin kaikkea arkea helpottavaa hänelle. Noin tyly en olisi ikinä, että hylkäisin toisen. 

Mikä sairaus sinulla silloin oli? Angiina tai keuhkokuume? Vatsatauti ei varmaankaan, koska se tarttuu niin herkästi.

Omaa puolisoa oltiin kotiuttamassa sairaalasta vaikka hän oli liki vuodepotilas. Minun oli pakko kieltäytyä ja sanoin, että kysyy, jos saisi olla vielä sairaalassa päivän tai kaksi. Oma vanhempani oli saattohoidon loppuvaiheessa ja aika meni hoivakodissa. Onneksi onnistui.

Vierailija
251/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Marketalla oli kysymys miehen kotiuttamisessa se, ettei olisi kyennyt häntä hoitamaan olisi kannattanut se tuoda esiin paremmin. Nyt kyllä tuli kuva, ettei ollut siitä kysymys tässä.

Vierailija
252/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ohjelma on kyllä tylsä. Ruudusta katsottu myös nuoren miehen jakso. Odotin ohjelmalta kunnon sisältöä. 

Mitä siinä käytiin läpi? Ymmärsin Marketan jakson lopusta, että ilmeisesti rahoittaa elämäntapaansa pikavipeillä ja kulutusluotoilla.

Vierailija
253/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä käytiin läpi? Ymmärsin Marketan jakson lopusta, että ilmeisesti rahoittaa elämäntapaansa pikavipeillä ja kulutusluotoilla.

Tuotteita myymällä hän maksoi peräti 45 euron luottokorttivelkansa.

En paheksu.

Vierailija
254/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Tik Tokissa on tullut tämä ihminen vastaan ja aivan erilaisen kuvan olen siellä saanut. Taas hyvä esimerkki ettei mihinkään mitä somessa näkee voi luottaa. 

Vierailija
255/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi arvostella toisten elämää kun vieraat ihmiset ei tiedä koko totuutta. Ihan sympaattinen jakso oli. Kova yritys selvitä oli Marketalla veloista. 

Vierailija
256/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo oli karu muija tämä Jämsän Marketta. Ei olisi miestään halunnut ottaa sairaalasta kotiin, siis miehen omaan lapsuudenkotiin!  Muutoinkin tuntui kaikki keskittyvän oman navan ympärille; minä minä minä, minä haluan mennä eläkeläismatkoille jne. 

Parasta mitä tuollaisen miehelle voisi tulla eteen olisi ero tuollaisesta. Mies pärjäisi varmasti paremmin yksin. Oli todella nolo naikk*nen, hyi olkoon. 

Ei ollut, vaan niin järkyttynyt, että sanoi jotain sellaista, mitä varmasti katuu.

Sairastuin nuorena luuydinsyöpään eli myeloomaan ja lapsuudenystäväni hylkäsi minut, koska olin sairastunut. Tunsimme hiekkalaatikolta, olen hänen lapsensa kummi. Kuulin ystäväni päätöksesta, kun soitin hänen miehelleen. Ihmettelin, miksi en enää tavoita ystävääni. Lapset järkyttyivät äitinsä päätöksestä,kun olin kuolemassa. Jotkut ihmiset reagoivat kummallisilla tavoilla, kun joku sairastuu. Toisaalta tiedän, että ystäväni on menettänyt omaisiaan ja tilanne on muuttanut häntä. 

Arvostin Markettaa, joka huolehti rahoista, kodista ja ruoanlaitosta ja varmasti myös miehensä hoidosta, ihastuin kauniiseen Jämsään ja olin iloinen siitä, että he pääsivät turhasta ja kalliista lomaosakkeesta eroon. 

Vierailija
257/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä paljon mietityttäviä seikkoja. Vaikkapa: vaatemenot 20€/kk, kuulostaa kohtuulliselta, ei tarvitse nipistää... No ehkä joo ei voi enää pienempi olla :D

Mutta selvää on, että Säästöpankki saa hyvää mainosta. 

Olenko muuten ainoa rouva, joka on vähän ihastunut tuohon Joniin? Niin miellyttävä ja rauhallinen.

Specsavers. Tavallinen, harmaa ja valju tusinatissiposki. Tämä korostui vielä vahvasti maalatun juontajajaanaajan vierellä. Miellyttävästi (imelästi) mainosti puljuaan kyllä.

Vierailija
258/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, että mies on vakavasti sairastunut ja rahatkin olivat tiukilla. Otin hänet avosylin vastaan kotiin sairaalasta ja järjestin kaikkea arkea helpottavaa hänelle. Noin tyly en olisi ikinä, että hylkäisin toisen. 

Oi miten hyvä ihminen oletkaan! Kyllä me nyt kaikki palvomme ja ihailemme sinua. Juuri näin esimerkillisesti pitää toimia, hoivata miestään jaksoit tai et, oli rahaa tai ei, koska kyllähän se mies on ykkönen. Eikä missään nimessä saa harmitella, että olisi joskus mukava käydä jollakin eläkeläisten matkalla, koska edelleenkin se mies on ykkönen. Ja silloin pitää vain ottaa itseä niskasta kiinni ja hoivata sitä sairasta miestään ja budjetoida kaikki tarkasti. Kyllä pitää olla ajoissa viisas eikä tehdä vääriä valintoja.

Vierailija
259/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

höh, ekat 2 jaksoa vaikuttivat ihan aidoilta. eilinen nyt oli lähinnä se lomaosakekuvio eli ns. tylsä. Harmi jos seuraavakin on pinnallinen. Toki vaatihan se aikamoista rohkeutta lähteä omalla naamallaan tähän ohjelmaan julkisuuteen ruodittavaksi, itse en uskaltaisi. Vaikka itse katson just siitä mielenkiinnosta että tuleeko sieltä uusia talousideoita, en osallistujille ilkkuakseen.

Vierailija
260/612 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Tik Tokissa on tullut tämä ihminen vastaan ja aivan erilaisen kuvan olen siellä saanut. Taas hyvä esimerkki ettei mihinkään mitä somessa näkee voi luottaa. 

Ei kai kukaan ole enää pitkään aikaan luottanutkaan :/