Kysykää jotain vanhalta naiselta 🙂
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhat naiset on ilkeitä nuorille naisille? Itse vasta 32 ja silti tunnen vain suojeluviettiä nuoria kohtaan.
En osaa sanoa. Itse en ainakaan ole ilkeä kenellekään nuorelle naiselle.
- apTäällä toinen vanhahko nainen. Itse epäilen että kyseessä on kateus nuoruudesta ja kauneudesta mikä meillä vanhoilla on mennyttä aikaa. Tämän olen huomannut joidenkin naisten käytöksestä ellen nyt ole ihan hakoteillä.
Täällä kolmas, enkä ole samaa mieltä. En ole yhtään kateellinen nuorille kauniille naisille. Olen kokenut sen, eikä se aina mitään helppoa elämää ollut. Itse kannustan kaikkia nuoria naisia ja toivon, että he selviytyvät nuoruudesta ehjinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhat naiset on ilkeitä nuorille naisille? Itse vasta 32 ja silti tunnen vain suojeluviettiä nuoria kohtaan.
- apTäällä toinen vanhahko nainen. Itse epäilen että kyseessä on kateus nuoruudesta ja kauneudesta mikä meillä vanhoilla on mennyttä aikaa. Tämän olen huomannut joidenkin naisten käytöksestä ellen nyt ole ihan hakoteillä.
Miksi vanhemmat naiset muuttuvat katkeriksi ja ilkeiksi?
En tiedä. Onko sulla sellaisia kokemuksia? Minä en ainakaan ole kenellekään ilk
On. Nuorena iloinen ja vanhana katkera. Jotain tapahtuu välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmas, enkä ole samaa mieltä. En ole yhtään kateellinen nuorille kauniille naisille. Olen kokenut sen, eikä se aina mitään helppoa elämää ollut. Itse kannustan kaikkia nuoria naisia ja toivon, että he selviytyvät nuoruudesta ehjinä.
Hyvänen aika, en kirjoitttanut että kaikki vanhat naiset olisivat kateellisia nuorille. Vaan että ne jotka ovat katkeria ja ilkeitä saattavat olla kateellisia. Älä nyt ihmeessä ota itseesi.
Onko luonteesi pehmentynyt sillä tavalla, niin kuin äidilläni, että et enää ole kovin ilkeä tai tuomitseva, vaan rakastavampi? Tai ehkä olit aina sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Joitko omppuviiniä ja minttusuklaata 70-luvulla? Kävitkö lavoilla, missä?
Omppuviiniä juotiin ja Porvoon lankkua. Hienoissa paikoissa juotiin cointreauta ja jotain vihreää litkua - en enää muista, mitä se oli.
Diskossa käytiin. Laivalla käytiin lasten ollessa pieniä. Enää en menisi.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Onko luonteesi pehmentynyt sillä tavalla, niin kuin äidilläni, että et enää ole kovin ilkeä tai tuomitseva, vaan rakastavampi? Tai ehkä olit aina sellainen?
Olen aina ollut melko kiltti.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Osaatko tehdä taidetta??
Kai minä osaan, koska taulujanikin on ollut täällä kaupungissa näytteillä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
millainen sun koti on?
Kaikki asumismuodot läpikäyneenä asun jälleen kerrostalossa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmas, enkä ole samaa mieltä. En ole yhtään kateellinen nuorille kauniille naisille. Olen kokenut sen, eikä se aina mitään helppoa elämää ollut. Itse kannustan kaikkia nuoria naisia ja toivon, että he selviytyvät nuoruudesta ehjinä.<
En ottanut itseeni millään tavoin. Mutta tämä mielipiteesi on hyvin yleinen varsinkin miesten keskuudessa ja minusta se on väärä. En tunne yhtään vanhempaa naista, joka olisi kateellinen nuorille, kauniille naisille. Se on koettu, nähty ja eletty. Herättää pikemminkin suojelunhalua näitä nuoria kohtaan, sillä he eivät vielä tiedä, kuinka julmasti heitä voidaan hyväksikäyttää, pettää ja satuttaa juuri heidän nuoruutensa, kauneutensa ja naiiviuutensa vuoksi.
kadun, etten osannut arvostaa aikaa kun lapseni olivat pieniä. Kaipaan sitä aikaa. Nyt ovat 43v ja 46v. Eivät pidä mitään yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
millainen sun koti on?
Kaikki asumismuodot läpikäyneenä asun jälleen kerrostalossa.
- ap
Lisään vielä tähän. Minulla on siis just sellainen koti, mistä nykynuoret ei tykkää: ruokasalin kalusto 40-luvulta, kaksi seinällistä kirjahyllyjä, katossänky ja kaiken maailman muutakin sälää.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Miten vietät aikaasi? Mit teit työksesi?
Aika kuluu eikä edes huomaa, mihin se meni. Vaikea sanoa, mitä teen. Ainakaan en lenkkeile enkä muutenkaan urheile. Työurani tein yliopistolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kremppoja? Miten suhtaudut?
Onneksi olen saanut olla ilman kremppoja.
- ap
Vierailija kirjoitti:
kadun, etten osannut arvostaa aikaa kun lapseni olivat pieniä. Kaipaan sitä aikaa. Nyt ovat 43v ja 46v. Eivät pidä mitään yhteyttä.
Jaa. Miksi sinä tulit tähän keskusteluun?
Mielipiteesi animesta? Seurustelisitko animea katsovan miehen kanssa?
M28
Oletko katunut jonkun exäsi kanssa olemista? Onko sinulla huonoja kokemuksia miehistä? Osaatko sanoa, oliko seksuaalista häirintää enemmän nuoruudessasi kuin nykyaikana?
Vierailija kirjoitti:
Oletko katunut jonkun exäsi kanssa olemista? Onko sinulla huonoja kokemuksia miehistä? Osaatko sanoa, oliko seksuaalista häirintää enemmän nuoruudessasi kuin nykyaikana?
Minulla ei ole exää. On vain nyxä. Ollut jo 50 vuotta. Ja siis ei ole ollut huonoja kokemuksia miehistä. Kyllähän nuorena 70-luvulla oli jonkunlaista häirintää. Silloin sitä ei vaan pidetty häirintänä.
- ap
Miten vietät aikaasi? Mit teit työksesi?