Mitä kasvisruokia teillä ensiviikolla?
Meillä listalla
purjokeitto
kasvissosekeitto
tomaattifetapasta
kukkakaaligratiini
Nyt satokausi on parhaimmillaan.
Kommentit (129)
Ainakin kasviscurrya teen ja varmaan poke bowling tofusta. Jos jaksan niin ehkä kasvishampurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makkaraperunat tai kebab tuplalihalla.
Niin voihan nekin tehdä kasvismakkarasta ja soijalastusta. T. Toinen sekaani
Aika moni ei voi tai halua syödää soijaa. Itse en voi syödä mitään soijaperäistä tuotetta. Se on todella myrkkyä sairastamalleni IBD:lle. Vaikka olen kasvissyöjä, olen ottanut ravitsemusterapeutin kehotuksesta ruokavaliooni lihan ja se tuntuu kyllä rauhoittavan oireita.
- Eri
Tiedän itsekään en pysty käyttämään melkein mitään kasviproteiineja riittävästi(IBS) lihaa, kalaa ja juureksia niin vatsa kiittää.
Kasviproteiinit eivät vaan sovi kun on ongelmia suoliston kanss
Sama, tuntuu siltä, että mitä puhtaampaa ravinto on, sitä paremmin suolisto sen kestää. Kala ja riista, jos sitä joskus saa, on ihan parasta ja lapsillekin superterveellistä. Riista on harmillisesti vaan tosi kallista, mutta onneksi mies kalastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon näyttää fetajuusto nimisellä kasviksilla olevan suosiota. Sehän kasvisruoka tehdään tunnetusti maitohorsmasta😅
Ei tässä kysytty vegaaniruokia. Vaikka on totta, että maito ja kananmunat eivät tosiaan ole kasviksia, niin lihatonta ruokavaliota yleisesti kutsutaan kasvisruokavalioksi. Yleensä voi olettaa, että kasvisruoalla tarkoitetaan lakto-ovovegetaristista ruokaa.
Koittakaa syödä monipuolisesti ja riittävän usein mitä sitten syöttekään niin ei ole hermo niin kireällä. jäjos ette tuosta maitohorsmasta tajunneet että kyseessä oli vitsi niin sorry.
Täytyy olla todella huono vitsi kun pitää jälkikäteen selitellä.... Joo oli huono eikä edes hauska
Tai sitten kasvissyöjien täytyy olla todella tiukkapipoisia kun menee heti niin ihon alle että tarvii alkaa paasaamaan ruokavalioista?
Joo oler tiukkapipoiine ja huumoritajuton kun olet loukkaantunut vielä kuultuasi että oli vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä.
Mun mies on kasvissyöjä ja meillä on aina syöty kasvispainotteisesti. Mun lapset eivät pienenä edes ymmärtäneet käsitettä "kasvisruoka", kun sellainen oli heille vain ruokaa.
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä.
Kasvissyöjälapset täytyy ottaa huostaan koska kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ja aivoja kehittävää ruokavalioon. Siihen ei kasvisruoka riitä.
Mikä ravintoaine liha on? Ei lihassa ole jotain maagisia ravintoaineita joita ei muualtakin saisi, miten ihmiset jaksaa vieläkin jauhaa tällaista potaskaa? Ihan lukemalla aiheesta selviäisi sulle monikin asia, jos sulla siihen mitään kapasi
No kerrohan mistä kasviksista saat b12-vitamiinia? Vai onko se maagista potaskaa että sitä saa vain eläinperäisiä tuotteista?
Ainakin punajuuripihvejä ja uunikasviksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä.
Mun mies on kasvissyöjä ja meillä on aina syöty kasvispainotteisesti. Mun lapset eivät pienenä edes ymmärtäneet käsitettä "kasvisruoka", kun sellainen oli heille vain ruokaa.
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Kasvissyöjälapset täytyy ottaa huostaan koska kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ja aivoja kehittävää ruokavalioon. Siihen ei kasvisruoka riitä.
Mikä ravintoaine liha on? Ei lihassa ole jotain maagisia ravintoaineita joita ei muualtakin saisi, miten ihmiset jaksaa vieläkin jauhaa tällaista potaskaa? Ihan lukemalla aiheesta selviäisi sulle monikin asia, jos sulla siihen mitään kapasi
Miksi et sitten lue ja opi. Lihassa on paljon erilaisia aineita mitä ei saa kasviksista.
Ihminen on kehittynyt nykyiseen muotoonsa lihalla. Ilman lihaa ihmiset taantuvat apinan asteelle, ensi tietysti sairastuvat puutostauteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä.
Mikä ravintoaine liha on? Ei lihassa ole jotain maagisia ravintoaineita joita ei muualtakin saisi, miten ihmiset jaksaa vieläkin jauhaa tällaista potaskaa? Ihan lukemalla aiheesta selviäisi
Suolistosairaudet ovat lisääntyneet samaa tahtia vegaanoiden kanssa. Sama juttu ferritiinin puutoksella....
Mistä vetoa että joku herneen nenäänsä vetänyt vegaani on jo poistattamassa tätä ketjua, kun tässä on tullut liikaa tosiasioita esiin?
Tein just 3 viikon kasvisraastetta ja papusalaattia reilut satsit ja keitin 20 kanamunaa valmiiksi. Toimivat pikku nälkään noineen tai ruuan lisukkeena. Niitä riittä 3-5 päiväksi. Sitten teen uudet. Kaksi aikuista syö.
Vegemakaronilaatikko kahdeksi päiväksi, loput pakkaseen, marjakiisseli
Keskiviikkona sienitäytteiset kesäkurpitsat, kiisseliä
Torstaina hernekeitto, omenasta jälkkäri
Perjantaina keiteyt perunat, kasvispihvit ja sienikastike. Eilisen jälkkärin rippeet.
La täytetyt letut jauhelihalla (lapsettulee) ja sienitäytteellä. Omenasta taas jotain.
Sunnuntaina syödään tähteitä ja valmistelen seuraavaa viikkoa.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä.
Kasvikset aiheuttavat allergioita. Niissä on aineita, jotka on kehittynyt niihin, jotta niitä ei voisi syödä. Kasvit eivät halua tulla syödyksi.
Tämä ei päde pelkästään kofeiinin, nikotiiniin, eykalyptukseen, vaan melkein kaikkiin kasveihin.
Parsakaalissa on 150 erilaista ainetta mitkä on haitallisia ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä.
Mikä ravintoaine liha on? Ei lihassa ole jotain maagisia ravintoaineita joita ei muualtakin saisi, miten ihmiset jaksaa vieläkin jauhaa tällaista potaskaa? Ihan lukemalla aiheesta selviäisi
Nori on kasvis ja se on pätevä b12 vitamiinin lähde.
Toki saanti pitäisi olla monipuolista ja parhaiten imeytyy eläinperäisestä.
Oliko tää vegaaniketju?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä.
Mikä ravintoaine liha on? Ei lihassa ole jotain maagisia ravintoaineita joita ei muualtakin saisi, miten ihmiset jaksaa vieläkin jauhaa täl
Kai tiedät että kuivaaminen tuohan nori-levössä olevan b-12vitmiinin? Eikä sitä voisi rtuoreenakaan käyttää pääasiallisena b12-vitamiinin lähteenä? Vai halusitko vaan saivarrella?
"Vastoin yleistä uskomusta idut, tempe ja merilevät eivät sisällä B12-vitamiinia. Ne sisältävät lähinnä B12-vitamiinin analogeja, joilla ei ole biologista aktiivisuutta ihmiskehossa ja jotka estävät aktiivisen B12-vitamiinin toimintaa kehossa. Poikkeuksena vain nori-merilevä (Porphyra tenera), mutta kuivaus tuhoaa senkin sisältämän B12-vitamiinin. Suuren jodipitoisuutensa vuoksi merilevävalmisteita ei myöskään suositella runsaaseen käyttöön."
Kaalilaatikkoa, kasvissosekeittoa, sienipastaa, kesäkurpitsapaistosta - näitä nyt ainakin. Tein juuri purkillisen pikavalkosipulikurkkuja, niitä syödään leivän päällä. Muut viikon ruuat katsotaan myöhemmin, kaalilaatikkoa on ainakin kahdeksi päväksi.
En tiedä vielä. En suunnittele etukäteen.
Ferritiinin puutos..olen ollut kasvissyöjä jo yli 20v. Ferritiini oli 575 just..
Ensi viikolla kaali-ananassalaattia. Perunoita ja sienikastiketta ja ruisleipää. Halloumisalaatti. Porkkanoita, omenoita ja luumuja jossain muodossa. Sieni-raejuustosalaattia. Munakasta tai munakokkelia. Kasvissosekeittoa johon purjon ja fenkolinjämät ainakin. Tomaattiakin löytyy.
Kauppaan tarvinneet mennä vasta ensi lauantaina. On taas syö kaapit tyhjäksi- viikko.
Unohdin kaurapuuron! Ja sieni-kaalilaatikkoa on tehtynä. Makaronivelliä tekisi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä.
Mitä muita aineksia lihassa on sellaisia joita kasvisruoasta puuttuu kuin esim B12-vitamiini? Lihansyöjätkin joutuu saamaan esim. jodin niin että sitä lisätään suolaan sillä ruoasta ei saa jodia. Samoin Suomessa on seleeniä suhteen ja osin myös D-vitamiinin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ferritiinin puutos..olen ollut kasvissyöjä jo yli 20v. Ferritiini oli 575 just..
Ensi viikolla kaali-ananassalaattia. Perunoita ja sienikastiketta ja ruisleipää. Halloumisalaatti. Porkkanoita, omenoita ja luumuja jossain muodossa. Sieni-raejuustosalaattia. Munakasta tai munakokkelia. Kasvissosekeittoa johon purjon ja fenkolinjämät ainakin. Tomaattiakin löytyy.
Kauppaan tarvinneet mennä vasta ensi lauantaina. On taas syö kaapit tyhjäksi- viikko.
Älä hyvä ihminen leiki terveydelläsi vaan lisää jotain lihaa/sisäelimiä ruokavalioosi ja vähennä maitotuotteiden määrää. Jossei onnistu niin sitten rautatablettia naamaan. Ei ole leikin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä.
Mikä ravintoaine liha on? Ei lihassa ole jotain maagisia ravintoaineita joita ei muualtakin saisi, miten ihmiset jaksaa vieläkin jauhaa täl
Jodia saa maitotuotteista ja kalasta. Seleeniä saa kalasta enemmän kuin tarpeeksi jos sitä syö
HK:n lihapullia, Atrian jauhelihpihvit muusilla, Atrian kevyt lauantaimakkaraa, Kotimaista lihaperunamuusia.