Mitä kasvisruokia teillä ensiviikolla?
Meillä listalla
purjokeitto
kasvissosekeitto
tomaattifetapasta
kukkakaaligratiini
Nyt satokausi on parhaimmillaan.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ferritiinin puutos..olen ollut kasvissyöjä jo yli 20v. Ferritiini oli 575 just..
Ensi viikolla kaali-ananassalaattia. Perunoita ja sienikastiketta ja ruisleipää. Halloumisalaatti. Porkkanoita, omenoita ja luumuja jossain muodossa. Sieni-raejuustosalaattia. Munakasta tai munakokkelia. Kasvissosekeittoa johon purjon ja fenkolinjämät ainakin. Tomaattiakin löytyy.
Kauppaan tarvinneet mennä vasta ensi lauantaina. On taas syö kaapit tyhjäksi- viikko.
Älä hyvä ihminen leiki terveydelläsi vaan lisää jotain lihaa/sisäelimiä ruokavalioosi ja vähennä maitotuotteiden määrää. Jossei onnistu niin sitten rautatablettia naamaan. Ei ole leikin asia.
Siis Hb oli 158, ferrit 575 ja sinä suosittelet syömään rautaa ????!! Ja joku vielä peukuttaa!!?
Joko kasvissose- tai linssikeittoa. Kasvispastaa tekee myös mieli jos vain löytäisi juuri sen oikean reseptin, olen hirveän nirso ja haluan sen juuri oikeanlaisena. Kahvilassa oli mahdottoman hyvää kasvis-fetapiirakkaa, oi kun tätä saisi vegaanisena 🤩
Vierailija kirjoitti:
Syön vain lihaa.
..l..
Kerro toki lisää. Esim. aamupalaksi pihviä ja lihapullia, lounaaksi paisti, mutta mitä sitten?
Miksi syödä jotain kasvissosekeittoa kun vartin päästä on jo nälkä?
Hei onko kukaan tehnyt kesäkurpitsasta spagettia ? Meneekö se ojan mössöksi keitettäessä.
Raastin minulla jo on.
Kasvissosekeittojen, yleensä keittojen, kanssa syödään useimmiten myös leipää. Keittoon voi myös lisätä esim.pähkinöitä, siemeniä tai raejuustoa. Kevyen keittoruuan jälkeen voi myös syödä pienen jälkiruuan.
Vierailija kirjoitti:
Hei onko kukaan tehnyt kesäkurpitsasta spagettia ? Meneekö se ojan mössöksi keitettäessä.
Raastin minulla jo on.
Olen tehnyt ( julienneraudalla). En ole keittänyt koskaan, vaan pikaisesti paistanut pannulla tai kypsentänyt mikrossa 2-3min.
Meidän taloudessa otettiin varaslähtö ja pidetään lihaton syyskuu (kalaa saa olla ja leikkeleitä leivänpäälle). Tänään oli tonnikalasalaattia, huomenna täytettyjä kesäkurpitsoja, joku päivä tehdään kasvis-italiansalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Raastin minulla jo on.
https://pienipunainenkeittio.com/kesakurpitsaspagetti-hurahdus/
ei keitetä, vaan paistetaan pannussa.
Ainakin hernekeittoa, perunamuusia ja punajuuripihvejä ja varmaan chili sin carnea.
Papupataa, falafeleja, Melanzane parmigianoa ja kesäkeittoa ainakin.
Avokadopastaa, erilaisia wokkeja, täytettyjä patonkeja, salaatteja, vegaanisia hampurilaisia, intialaista kasviskeittoa ja kesäkurpitsalasagnea. Emme syö lihaa eli normiviikko, syödään mitä tekee mieli, mutta käytetään satokaudet ja tarjoukset hyväksi.
Kasviswokkia, fetapastaa, hallumia ja perunoita, kasviksista lämpimiä leipiä
Ei mitään. Mun lapsella on paha ylipurenta ja autismia niin on jo vaikeaa saada mitään vihanneksia laitettua mihinkään sekaruokaan.
Sit jos hän ei syö niin niitä nälkäkiukkuraivareita ei kestä kukaan.
Sosekeittoa kyllä tykkää syödä. En oo aikoihin jaksanut tehdä. Oon ihan loppu.
Linssipyöryköitä, kaali-kesäkurpitsapaistosta, pannukakkua, sämpylöitä, perunamunakasta, sienikeittoa (jos löydän suppilovahveroita). Kesäkurpitsa-sieni-paprikapitsaa(+ vuohenjuustoa, jos jääkaaoista löytyy).
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Mun lapsella on paha ylipurenta ja autismia niin on jo vaikeaa saada mitään vihanneksia laitettua mihinkään sekaruokaan.
Sit jos hän ei syö niin niitä nälkäkiukkuraivareita ei kestä kukaan.
Sosekeittoa kyllä tykkää syödä. En oo aikoihin jaksanut tehdä. Oon ihan loppu.
Miten ylipurenta tai autismi liittyvät siihen, että voiko sekaruokaan laitettaa vihanneksia? Purennan ongelmahan liittyy kaikkeen karkeaan ruokaan, sillä ei ole mitään erityisongelmaa nimenomaan kasvisten kanssa. Autismi tottakai voi tuoda pahatkin syömishäiriöt, etenkin jos mukana on vielä aistiyliherkkyyksiä. Teillä enemmän näyttäisi liittyvän ruuan rakenteeseen? Soseuttaa voi kaiken ruuan, pullasta pepperonipizzaan ja porkkanasta papaijaan.
Meillä on aistiyliherkkyyksiin liittyvä syömishäiriö hypoglykemiakohtauksilla, onneksi allergiaa vain parille ruoka-aineelle -paitsi sit seuraavalla onkin pois kaura ja ruis, kananmuna, laktoosi, rasvainen ruoka ylipäätään...
Kalakeittoa ilman Kalaa.
Karjalanpaistia ilman Lihaa.
Kyljyksiä ja muusia ilman Kyljyksiä.
Savulohta ilman Lohta.
Vierailija kirjoitti:
Linssipyöryköitä, kaali-kesäkurpitsapaistosta, pannukakkua, sämpylöitä, perunamunakasta, sienikeittoa (jos löydän suppilovahveroita). Kesäkurpitsa-sieni-paprikapitsaa(+ vuohenjuustoa, jos jääkaaoista löytyy).
Hyi helevetti.
Syön vain lihaa.
..l..