Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kasvisruokia teillä ensiviikolla?

Vierailija
01.09.2024 |

Meillä listalla

purjokeitto

kasvissosekeitto

tomaattifetapasta

kukkakaaligratiini

Nyt satokausi on parhaimmillaan. 

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kulta pieni, tuleva viikko ei ole ensiviikko. Se on ensi viikko. Kun näköjään olet oppinut yhdyssanat, ei se tarkoita sitä, että kaikki sanaparit olisivat yhdyssanoja tai sanaliittoja. Yhdyssanana tuo tarkoittaisi ensimmäistä mahdollista viikkoa, esim. keskosvauvan ensiviikot sujuvat keskoskaapissa.

Opettele kommunikoimaan kunnioittavasti ihmisten kanssa.

Opettele itse sietämään oikeaa kritiikkiä, silloin kun sitä annetaan aiheesta. Oletko näitä, jotka koulussa tai töissä saatuasi oikeaa palautetta väärin tekemisistäsi juokset ympäri kyliä helma hampaissa kiljumassa, että apua minua kiusataan? Eli koskaan ei saa hienohelmoille antaa muuta kuin positiivista palautetta, muuten hieno sielu särkyy.

Jos osaisitte ottaa onkeenne, oppisitte jotain. Palstaa lukiessa melkein itkettää monien kirjoittajien kielipuolisuus. Ottakaa, kultapienet, opiksenne, kun ilmaista oppia saatte. ERI

Vierailija
62/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisillä useinkin tapana suunnitella viikon ruoat etukäteen? Hyvä, jos edes tiedän, mitä tänään syödään. 

No onhan se ihan fiksua suunnitella mitä tekee ennen kuin menee tekemään viikottaiset ruokaostokset. Samaten jos jääkaapissani on jotain raaka-ainetta, joka vanhenee pian niin suunnittelen valmistavani siitä jotain ettei tule turhaa hävikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä perunoita ja paistettuja perunoita.  Lihapitoinen lisäke vielä epävarma, sikaa tai nautaa kumminkin.  Ehkä myös kalasoppa.

Vierailija
64/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon näyttää fetajuusto nimisellä kasviksilla olevan suosiota. Sehän kasvisruoka tehdään tunnetusti maitohorsmasta😅

Ei tässä kysytty vegaaniruokia. Vaikka on totta, että maito ja kananmunat eivät tosiaan ole kasviksia, niin lihatonta ruokavaliota yleisesti kutsutaan kasvisruokavalioksi. Yleensä voi olettaa, että kasvisruoalla tarkoitetaan lakto-ovovegetaristista ruokaa. 

Koittakaa syödä monipuolisesti ja riittävän usein mitä sitten syöttekään niin ei ole hermo niin kireällä. jäjos ette tuosta maitohorsmasta tajunneet että kyseessä oli vitsi niin sorry.

Vierailija
65/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon näyttää fetajuusto nimisellä kasviksilla olevan suosiota. Sehän kasvisruoka tehdään tunnetusti maitohorsmasta😅

Tiesitkö että sekasyöjätkin syövät paljon kasviksia? Esim meillä usein 80% ruuasta kasviksia ja vähän lihaa tai muuta eläinproteiinia. 

Tässähän ei ollut kyse vegetaristeista tai vegaaneista 

Kyllä olen joskus katsonut mitä syön kun kasvatan/pyydän suuren osan ruoastani itse.

Ajattelin että siitä maitohorsmasta olisitte tajunneet että kyseessä on vitsi, mutten tullut ajatelleeksi mihin "muurahaiskekoon sohaisin"

Vierailija
66/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaraperunat tai kebab tuplalihalla.

Vierailija
67/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin linssi-tomaattikeittoa, just ostin tarvikkeet ja siitä syödään pari päivää. Perjantaina teen pitsaa ja harvoin siihenkään lihaa laitan, mutta fiiliksen mukaan.

Vierailija
68/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voihan nekin tehdä kasvismakkarasta ja soijalastusta. T. Toinen sekaani 

Vierailija
69/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne, jossa munakoisoa ja jauhelihaa, salaattia

Kesäkurpitsakeitto smetanalla ja tuoreita sämpylöitä

Pizzaa, prosciuottoa, granaattiomenan siemeni, buffalomozzarellaa, basilikaa ja rucolaa

Jälkkärit:

Kauraomenapaistos, mascarponevaahto

Hedelmiä ja jäätelöä

Teen näitä jättiannokset, että kestävät parin päivää per ruokalaji.

Vaikka syömme pääosin kasvisruokaa, on ruuassa usein mukana lihaa ihan perheen lasten ja urheilevien sekä maun vuoksi.

Vierailija
70/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa on paljon munakoisoa joten teen varmaankin parmigianaa, pasta alla normaa ja caponataa. 

Vierailija
71/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei voi tai halua syödää soijaa. Itse en voi syödä mitään soijaperäistä tuotetta. Se on todella myrkkyä sairastamalleni IBD:lle. Vaikka olen kasvissyöjä, olen ottanut ravitsemusterapeutin kehotuksesta ruokavaliooni lihan ja se tuntuu kyllä rauhoittavan oireita. 

- Eri

Vierailija
72/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei voi tai halua syödää soijaa. Itse en voi syödä mitään soijaperäistä tuotetta. Se on todella myrkkyä sairastamalleni IBD:lle. Vaikka olen kasvissyöjä, olen ottanut ravitsemusterapeutin kehotuksesta ruokavaliooni lihan ja se tuntuu kyllä rauhoittavan oireita. 

- Eri

Tiedän itsekään en pysty käyttämään melkein mitään kasviproteiineja riittävästi(IBS) lihaa, kalaa ja juureksia niin vatsa kiittää.

Vierailija
73/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

Tiedän itsekään en pysty käyttämään melkein mitään kasviproteiineja riittävästi(IBS) lihaa, kalaa ja juureksia niin vatsa kiittää.

Kasviproteiinit eivät vaan sovi kun on ongelmia suoliston kanssa. Olin vuosia vegaani, ja ongelmien aina vaan lisääntyessä lääkäri ehdotti foodmappia. Kokeilin sitä kauan, mutta siitä ei ollut mitään apua. Lopuksi lääkäri kehoitti palaamaan siihen ruokavalioon, joka oli ennen suolisto-ongelmia. Yksinkertainen ratkaisu, mutta harmikseni en voi enää ikinä siirtyä takaisin vegaaniin ruokavalioon. 

Vierailija
74/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vielä.

Mun mies on kasvissyöjä ja meillä on aina syöty kasvispainotteisesti. Mun lapset eivät pienenä edes ymmärtäneet käsitettä "kasvisruoka", kun sellainen oli heille vain ruokaa.

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. 

Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä.

Kasvissyöjälapset täytyy ottaa huostaan koska kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ja aivoja kehittävää ruokavalioon. Siihen ei kasvisruoka riitä.

Vierailija
75/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

Kasviproteiinit eivät vaan sovi kun on ongelmia suoliston kanssa. Olin vuosia vegaani, ja ongelmien aina vaan lisä

Juu eipä sitä kannata pahoitella. Voi syödä terveellisesti ja vastuullisesti sekaeuokavaliollakin. Itse kalastan paljon, kasvatan omat juurekset ja ostan tutulta metsästäjältä riistaa(kaikilla ei tietysti tällaisia mahdollisuuksia). Vältän kaikkea teho tuotettua niin lihaa, kalaa kuin kasviksia.

Vierailija
76/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis vähän mieli soijasuikalecurryä tai chili sin carnea. Ramenia en oo myöskään pitkään aikaan tehnyt. Miten näistä osaa päättää :D 

Vierailija
77/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kysytty vegaaniruokia. Vaikka on totta, että maito ja kananmunat eivät tosiaan ole kasviksia, niin lihatonta ruokavaliota yleisesti kutsutaan kasvisruokavalioksi. Yleensä voi olettaa, että kasvisruoalla tarkoitetaan lakto-ovovegetaristista ruokaa. 

Koittakaa syödä monipuolisesti ja riittävän usein mitä sitten syöttekään niin ei ole hermo niin kireällä. jäjos ette tuosta maitohorsmasta tajunneet että kyseessä oli vitsi niin sorry.

Täytyy olla todella huono vitsi kun pitää jälkikäteen selitellä.... Joo oli huono eikä edes hauska

Vierailija
78/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

Sori mutta et voi olla samaan aikaan kasvissyöjä ja syödä myös lihaa, ne poissulkee toisensa.

Harmi ettei sulle sovi soija. Itse käytän aika paljon soijatuotteita, toki monipuolisesti mtöa muita palkokasveja.

Vierailija
79/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken asiaa funtsin. Pyrin siihen, että toinen päivän aterioista olisi kasvisversio. Sainkin tästä ketjusta hyviä ideoita, kiitos!

Vierailija
80/129 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vielä.

Mun mies on kasvissyöjä ja meillä on aina syöty kasvispainotteisesti. Mun lapset eivät pienenä edes ymmärtäneet käsitettä "kasvisruoka", kun sellainen oli heille vain ruokaa.

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. 

Lihansyöjät on myös kasvissyöjiä.

Kasvissyöjälapset täytyy ottaa huostaan koska kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ja aivoja kehittävää ruokavalioon. Siihen ei kasvisruoka riitä.

Mikä ravintoaine liha on? Ei lihassa ole jotain maagisia ravintoaineita joita ei muualtakin saisi, miten ihmiset jaksaa vieläkin jauhaa tällaista potaskaa? Ihan lukemalla aiheesta selviäisi sulle monikin asia, jos sulla siihen mitään kapasiteettia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän