Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??

Vierailija
01.09.2024 |

Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan. 

Kommentit (685)

Vierailija
161/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet saanut edes noin paljon selkeä Provo koska mulla on vaan toimeentulotuki ja saan silti vaan joku 100-200€..

Ei ole millään mahdollista kenenkään ei pidä saada noin paljon 

Vierailija
162/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin iso lasku on muka mahdollinen, ellette asu ylikalliissa asunnossa? Kuulostaa siltä, että olette asuneet tukien varassa liian kalliisti. Hakekaa edullisempaa asuntoa. Millaiset asumisjärjestelyt teillä on? Lapsethan lisäävät tuen määrää.

Mullakin laskee 300e. Saan ens kuussa 40e. Ennen sain siis n.350e. En asu ylikalliissa asnnossa, vuokra 500e

Tuohan on edullinen asunto.  Ihan kohtuullinen vuokra jonka voit ihan itsekin maksaa. Jännä miksi olisit vuokrannut itsellesi asunnon jota et kykenisi maksamaan? Aika moni on tainnut tehdä juuri niin. Luottaneet, että isi tai äiti maksaa tai sitten valtio. Hölmöä ja lapsekasta tehdä niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunto voisi olla hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
164/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile niinkin mullistavaa keinoa kuin, M E N E   T  Ö  I  H  I  N !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Demarointi & sosiaaliloisiminen on suomessa nyt päättynyt!

Vierailija
165/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
166/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no haet mika toimeentulotukea ja lopetat täällä trollaamisen

Vierailija
167/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä tutulla on as tuki 1400e ja se leikattiin 85e. silti kuulema sattuu ja tuntuu.

Kenelläkään ei asumistuki voi olla 1400 e. Sua on kusetettu, tai sitten olet ymmärtänyt jotain pahasti väärin. 

Vierailija
168/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen joutuu tukien varaan, niin siinä vaiheessa pitäisi hälytyskellojen soida ja yrittää jollain keinoin saada elämästä sellaista, että taas pärjää itsenäisesti. Mutta ei, ollaan vaan tuudittauduttu siihen, että aina yhteiskunta maksaa ja pelastaa. Lapsia tehdään jo alkujaankin olemattomaan rahatilanteeseen, koska yhteiskunnan tuet. On helppo erota, koska yhteiskunnan tuet. Nyt sitten itketään, kun omaa varautumista ei ole ja tukia leikataan. Ei oikein heru sympatiaa.

Vierailija
169/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis,  mutta kuuntelin eilen illalla hyvän ystäväni vuodatusta ( muutaman viinilasi  jälkeen)..eli että kun ei rahat riitä mitenkään, pitää luotolla käydä Tallinnassa, kampaajalla, ja kynsihuollossakin, ja sitten kun rahaa  tulee, niin maksella luottokorttimaksuja pois..tällaista tää nyt on ollut eron jälkeen ....  avioero, ja 2 lasta taustalla...mutta joo eiköhän meidän jokaisen naisen pitäisi myös aina miettiä sitä omaa rahankäyttöä..ja asumista. Yli 500€ :n. Asumistuki  kuukaudessa  on minustakin vaan yksinkertaisesti liikaa. 

Ehkä yrittäjänä voisit maksaa kodinkoneet, puhelimet ja autot itse etkä ostaa niitä yrityksen nimiin ja hakea verovähennyksiä ja lopuksi poistoihin laittaa Mersua, tulee veronmaksajille kalliiksi noin 80000 euron Mersut ja sun pojan bemari.

+ voisit lopettaa palkattomien työkokeilijoiden käytön ja maksaa palkan omasta pussista tai tehdä työt itse.

Vierailija
170/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea on alunperinkään muuttaa pois kotoa jos siihen ei ole edes varaa? Vanhemmat olleet vastuuttomia kun ovat laskeneet lapsensa maailmalle liian varhain.

Vierailija
171/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään vanhemman ihmisen joka asuu omistusasunnossa.

Saa asumistukea noin 300e. Se poistuu kokonaan.

Lähtö kuulemma edessä.

Kuten kuuluukin. Veronmaksajien tehtävä ei ole kartuttaa toisen ihmisen netto-omaisuutta.

Halvemmaksihan toi tulisi jatkaa noin, ei taida 300 riittää uuden kämpän vuokratukiin ym. 

Vierailija
172/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen joutuu tukien varaan, niin siinä vaiheessa pitäisi hälytyskellojen soida ja yrittää jollain keinoin saada elämästä sellaista, että taas pärjää itsenäisesti. Mutta ei, ollaan vaan tuudittauduttu siihen, että aina yhteiskunta maksaa ja pelastaa. Lapsia tehdään jo alkujaankin olemattomaan rahatilanteeseen, koska yhteiskunnan tuet. On helppo erota, koska yhteiskunnan tuet. Nyt sitten itketään, kun omaa varautumista ei ole ja tukia leikataan. Ei oikein heru sympatiaa.

Mitä jos yrittäjänä et ottaisi vastaan yritystukia ja jakaisi niitä osinkoina ulos perheelle.

Vierailija
173/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy paljonko mikäkin yritys saa yritystukia ja myös jaettujen osinkojen määrä.

Vierailija
174/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama. Ihan kokopäivätyössä olen myös ja koulutettu työhöni.

Meillä laskee 380 euroa. Ainoa vaihtoehto on kai sitten siirtyä asumaan ja töihin halvempaan kaupunkiin. Ei ole varaa olla töissä pk-seudulla enää.

Toisaalta olen miettinytkin muuttoa johonkin pikkukaupunkiin, joten nyt se on pakko toteuttaa joka tapauksessa! Työtä saan ihan mistä kunnasta tahansa, se ei onneksi ole mikään ongelma. Helsinki ei minua näköjään tarvitse.

Oikein, meille vanhemmille koulutetuille ihmisille oli päivänselvää, että töihin mennään sille paikkakunnalle jossa on töitä. Kulaan ei jäänyt tukien varaan minnekään. Se oli tuntematon toimintamalli. Kun oli opintolainaa, oli pakko mennä vaikka Peräpohjolaan töihin. Hyvin se sujui. 

Jaa.. Eikös ongelmana kohta ole, ettei kukaan matalapalkka-alan työntekijä käy Helsingissä töissä jos siellä on liian kallista asua ja työmatkat toiselta paikkakunnalta  tulevat liian kalliiksi.  Tämähän se juttu tulee olemaan.

Vierailija
175/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan työssäkäyviltä ja yhteiskuntaa hyödyttäviltä ihmisiltä leikataan asumistukea ihan hurjia summia. Järjenvastaista.

Työssäkäyvä saa töistä rahaa. Miksi ylipäätänsä työssäkäyvä saa asumistukea, ellei ole paljon ulosottovelkaa yms. Vai tekeekö työssäkäyvä vain muutamaa tuntia viikossa töitä? Jos et ole tajunnut niin Suomessa ei todellakaan kannata tehdä osa-aikatöitä, koska siitä rangaistaan joka akselilla. Typerintä on esim. työttömälle ottaa vastaan osa-aikatyötä, koska työtön saa vähemmän rahaa siitä kuin olemalla työtön. Syyttäkää Suomen älytöntä järjestelmää joka ei todellakaan kannusta työntekoon.

ääliö sitä,olisko kuule veen pieniiiiii palkka, on tod motivaatio käydä duunissa

Mutta pieni palkka ei kuitenkaan riitä motivoimaan sinua kehittämään itseäsi.

Vierailija
176/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä olisin työttömien pienistä tuista hyvin hiljaa niin paljon kuppaavat itse valtiolla.

Kodin jääkaappi on yrityksen nimissä ja lapsen iphone ja mönkkäri.

Vierailija
177/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyminen on kallista, ja erityisen kallista se on kasvukeskuksissa, joissa on kalliit asumismenot. Ei ole tarkoitus, että matalapalkka-aloilla työskentely on hyväntekeväisyyttä: maksat itsesi kipeäksi siitä että saat käydä töissä. Täysin oikein, jos työväki pakenee pikkukaupunkeihin ja maalle.

Vierailija
178/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä olet sinä noin paljon edes saanut?? Ite sain muutenkin vain parisataa ja nyt sekin laski. Onko joku oikeasti saanut 500??

Vierailija
179/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen yleensä edes  muuttaa asuntoon, johon hänellä ei ole varaa, eli hän ei pysty itse maksamaan  koko vuokraa ? Tämä on asia, joka on Suomessa täysin pielessä  , eli osa ihmisistä on tottunut että on ns. vakiintunut käytäntö, että yhteiskunta kyllä maksaa loput. ..eihän se noin vaan voi olla. Yli 500€ asumistuet ovat liikaa. Piste. 

Vierailija
180/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camoon nyt oikeasti 😂 asumistukea laskettiin vain 10 prosenttia ja sitä saa edelleen 70% vuokrasta. Ihan typerää dramatisointia koko ketju.

500euron kämpästä saa itse maksaa vain 150 euroa. Ihan oikeasti nyt vähän sitä järkeä tähän touhuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän