Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??
Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa.
Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan.
Kommentit (685)
Mitä jos muuuttaisi Ruotsiin kun siellä on paremmat tuet. Ei täällä Suomessa ole antaa rahaa siinä määrin mitä vaaditaan kunnon elämiseen.
Sosiaaltukia saavia on miljoonia ja enempää ei voi verotuksella nyhtää. Valtion budjetti on edelleen 12 mljardia miinuksella ensi vuonna eli keskimäärin leikattavaa on vielä yli 2000 euroa per kansalainen.
Yksi keino saada paljon säästöjä aikaa olisi Kansaneläkelaitoksen sulkeminen kun sen menot ovat yhteensä 16 miljardia vuodessa. Jokainen voisi sitten maksaa omat sairauskulunsa itse sen mukaan mitä on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika karmeeta lukea miten ihmisiltä viedään nykyään kaikki.
Mitä sitten? Kuolkoot pois.
Eikövkäänyt säästöön rahaa, 400 on iso tuki😠
On se ihanata että sain perinnöksi talon täältä kirkkonummen korvesta. Ei ole huolta vuokrista eikä tukirahoista. Täällä korvessa on kaupatkin niin kivan lähellä,että iskän vanhalla autolla pääsee tuon kaksi kilometriä ajamalla nopeasti ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan työssäkäyviltä ja yhteiskuntaa hyödyttäviltä ihmisiltä leikataan asumistukea ihan hurjia summia. Järjenvastaista.
Työssäkäyvät ja yhteiskuntaa hyödyttävät ihmiset eivät tarvitse asumistukea. En ole koskaan saanut asumistukea, en edes silloin kun olin kahden lapsen yh-äiti ja asuin Helsingin kaupungin vuokra-asunnossa.
Ai, minä luulin, että alallani on TYÖVOIMAPULA, etenkin pk-seudulla. Mutta en sitten olekaan hyödyllinen. Ihmeellisesti meidän perään kuitenkin itketään jostain syystä koko ajan. Asumiseen ei kuitenkaan ole enää minulla ja lapsillani varaa.
Vakaope
Alapeukutajia ei siis haittaa, että tilalleni tulee kielitaidoton Fatima, jolla ei ole alalle minkäänlaista koulutusta? Siis jos edes Fatimaa saadaan, koska hänelle on tarjottu paria muutakin paikkaa.
Minä sain jo kaksi työtarjousta pienessä lähikaupungista. Nyt pitää katsoa vielä asunto.Heippa Helsinki!
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma että tukipummieliitti vähän joutuu ottamaan osaa valtion säästöihin. Mitäs menitte loisimisessa niin pitkälle että tuli pää vetävän käteen.
Juuri niin. Mentiin sosiaalituissa liian pitkälle. Ihmisistä tuli passiivisia minäminä-valittajia.
Ei pitäisi asua liian kalliisti. Kyllä 1000e kuussa pitäisi riittää vuokraan pienelle perheelle. Jos menee 1500e ja hyvällä paikalla, niin onhan se paljon. Itse kun asuin helsingissä, niin asuin huokeiden asuntojen itä helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin iso lasku on muka mahdollinen, ellette asu ylikalliissa asunnossa? Kuulostaa siltä, että olette asuneet tukien varassa liian kalliisti. Hakekaa edullisempaa asuntoa. Millaiset asumisjärjestelyt teillä on? Lapsethan lisäävät tuen määrää.
Ei täällä ole halvempia. Olen niitä kyllä katsellut jo pitkään, kun olen tätä päivää pelännyt. Mutta ei ole. Yksiöön me ei mahduta. Tai mahtuisihan sitä, mutta on teini-ikäisiä lapsia. Siitä ei tulisi mitään.
Ihan varmasti löydät halvempia jos haluat. Juuri uutisoitiin, että Pyhäjoella on tuhat tyhjää vuokra-asuntoa. Ja esim. Suomen halvimmassa kaupungissa Varkaudessa kolmion vuokra on vain 400 euroa kuussa.
Toisella on ihan aiheellinen hätä ja täällä vaan persut haukkuu, hävetkää. Riikka Purra voi olla teille jumalasta seuraava mutta meille muille hän on itse saatana.
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma että tukipummieliitti vähän joutuu ottamaan osaa valtion säästöihin. Mitäs menitte loisimisessa niin pitkälle että tuli pää vetävän käteen.
Tyhmän ja perinnön ansiosta varakkaan kokkareen mielestä jokainen vähävarainen työntekijä tai työttömäksi joutunut on sosiaalipummi. Kuitenkin leikkaukset kohdistuvat kaikkein vähiten tai eivät ollenkaan niihin aitoihin sosiaalipummeihin.
Vai että 500 e/ kk!!!!!
Tässä eläkeläisenä en saa euroakaan. Punalappuiset tuotteet yritän kaupasta ostaa jne, vai että asumistukea saisin????
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos muuuttaisi Ruotsiin kun siellä on paremmat tuet. Ei täällä Suomessa ole antaa rahaa siinä määrin mitä vaaditaan kunnon elämiseen.
Sosiaaltukia saavia on miljoonia ja enempää ei voi verotuksella nyhtää. Valtion budjetti on edelleen 12 mljardia miinuksella ensi vuonna eli keskimäärin leikattavaa on vielä yli 2000 euroa per kansalainen.
Yksi keino saada paljon säästöjä aikaa olisi Kansaneläkelaitoksen sulkeminen kun sen menot ovat yhteensä 16 miljardia vuodessa. Jokainen voisi sitten maksaa omat sairauskulunsa itse sen mukaan mitä on rahaa.
Muuta vaan, sinne Ruotsin lähiöön, mihin poliisikaan ei enää uskalla tulla. Saattaa silmät avautua...
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään vanhemman ihmisen joka asuu omistusasunnossa.
Saa asumistukea noin 300e. Se poistuu kokonaan.
Lähtö kuulemma edessä.
Niin? Omistusasunnon myynnistä saaduilla rahoilla varsinkin vanhempi ihminen elää ehkä lopun elämänsä. Jos ei elä ts. rahat loppuvat, saa taas sitä asumistukea. Helppoa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Tavalliselle puurtavalle työläiselle alkaa silmät avautua siitä miten helposti toiset ovat avustuksillaan luoneet passivisen elämäntyylin. Heitäkö pitäisi elättää lopunikää?
Minkä passiiviisen????
Ihan kuule töissä tässä raadetaan ja kiitokseksi leikataan asumistuki niin, ettei ole enää varaa käydä töissä täällä. On lähdettävä halvemmille seuduille työskentelemään.
Koska täällä näyttää olevan lukutaidottomia ja omia päätelmiä tekeviä, niin sanottakoon vielä tässä selvällä suomen kielellä, että minä, ap., olen siis työssäkäyvä ihminen. Ollut samassa työpaikassa 5v. Minkäs minä sille teen, että palkka on huono. Eikä me asuta pk-seudulla. Vuokrat on korkeita jo muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karmeeta lukea miten ihmisiltä viedään nykyään kaikki.
Aika karmeeta on tietää miten ihmiset ovat eläneet toisten rahoilla!
Miksi Suomi on korviaan myöten veloissa ja joutuu tänäänkin ottamaan 50 miljoonaa lisää velkaa, että jonkun vuokrat saadaan maksettua. Koska edes meidän veronmaksajien rahat eivät riitä elättämään lähes puoltamiljoonaa (yli miljoona asukasta, kun perhe lasketaan) asumistukien saajia.
Tästä voi syyttää ahneita vuokrafirmoja ja monopolikauppoja, sekä ahneita sähköyhtiöitä. Jos asuminen ja ruoka on niin kallista, että työssäkäyvä ei pärjää ilman tukia, on ongelma jossain muualla kuin siinä ihmisessä.
Näidenkin elämistä sitten maksellaan ahneille yrityksille, kun palkka ei riitä ja pitää hakea tukia lisäksi.
Ap on demarien puoluetoimiston trolli. Katosi ketjusta, eikä ole vastannut mihinkään kysymyksiin eikä perustellut tarvetta asua tuossa ylikalliissa asunnossa.
Hallitustoimien takia kokoaikaisesti työtön saa täyden korvauksen siitä hyvästä, ettei ole töissä lainkaan. Kun taas sen, joka on osa-aikatyössä, korvausta alennetaan niin, ettei siitä osa-aikatyöstä ole enää taloudellista hyötyä yhdessä tuen kanssa. Saa saman tai vähempikin, riippuen, paljonko on saanut palkkaa.
Missähän kohtaa se kannuste työntekoon tässä mallissa on?
Ihan varmasti ei maksa yksiö Hensingissä tonninnkuussa ellet asu keskustassa!!
Asun kaksiossa n. 20km keskustasta ja Maksan vuokraa 780 ja vesi 20 päälle ja saan jatkossakin asumistukea ja KÄYN töissä ja ON lapsi ja NUKUN olohuoneessa!