Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki laskee yli 400€, miten hel vetissä pärjään??

Vierailija
01.09.2024 |

Mulla tulee nyt itku. Juuri luin päätöksen. Saan as.tukea tästä eteenpäin vain 90€, kun tähän asti olen saanut hiukan yli 500€. Miten voi tulla näin suuri pudotus?? Eikö nuo päättäjät oikeasti tajua tavallisen ihmisen elämästä mitään?? Miten tästä Suomesta tuli tällainen maa. 

Ei me voida muuttaa enää pienempäänkään asuntoon. Nyt jo olohuone on mun makuuhuoneena. Mitä tässä pitää tehdä, ettei olla kohta ulosotossa maksamattomien vuokrien takia?? :( Pelottaa, että en oikeasti pysty sitä maksamaan. 

Kommentit (685)

Vierailija
501/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että olisiko köyhänä maalla kuitenkin parempi olla. Ainakin lähempänä luontoa ja rauhaa kuin täällä itiksessä. 

Täällä minua vähän pelottaa liikkua yksin luonnossa ja kaikki tuntuu täällä kiireistä ja kuluttaminen keskiössä.

Asuu pienessä asunnossa ja viettää aikaa sisällä vs jos olisi oman pihan auraamista, ruohonleikkuuta jne.

Vierailija
502/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivousen ja ne asuu isoissa omakotitaloissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan leskeneläkettä. Mieheni raatoi raksaduuneissa vuosikausia. Ja maksoi eläkemaksut palkastaan. Niistä eläkemaksuista maksetaan leskeneläke. Ei ole yhteiskunnan rahoja.

Vierailija
504/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan jakaminen elämäntapaintiaaneille on lopetettava. Antaa mokomien hankkia itse rahansa laiskotteluunsa. Veronmaksajien kusetukselle on tultava loppu. Häpeä työtön loisimistasi.

Niin vain  niille kene elämäntapa mutta ei niille ketä haluavat ja yrittävät saada töitä. Työnantajille pitäisi keksiä keinoja miten niiden halua palkata työttömiä saisi nostettua. Monen työnantajan silmissä työtön on työtön riippumatta taustasta eli kaikki työttömät on samalla viivalla heidän mielestään.

Hallitus auttaa nyt tässä. Vakituisilta poistetaan irtisanomissuoja ja tulee paikallinen sopiminen eli saa tehdä töitä alle tes-palkan.

Lisäksi yrityksille on lisätty palkkatukea eli työtön saa palkkatukea 10 kuukautta, valtio maksaa 50 %-70% palkasta ja saa tehdä eri yrityksessä toisen 10 kuukauden jakson heti perään.

Vierailija
505/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitaan niitä halpoja asuntoja jostakin. Tilanne on nyt kestämätön ja yhdellä päätöksellä on luotu valtava määrä rutiköyhää sakkia

Vierailija
506/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa köyhät maaseudulle omiin sijoitusasuntoihinsa. Saavat vuokra rahat omaan taskuun. Älkää muutatko sijoitusasuntoihin!!!

Vierailija
507/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä näyttää olevan lukutaidottomia ja omia päätelmiä tekeviä, niin sanottakoon vielä tässä selvällä suomen kielellä, että minä, ap., olen siis työssäkäyvä ihminen. Ollut samassa työpaikassa 5v. Minkäs minä sille teen, että palkka on huono. Eikä me asuta pk-seudulla. Vuokrat on korkeita jo muuallakin. 

Ja miten isossa ja minkä hintaisessa asunnossa asutte?

Veikkaanpa että paljon isommassa kuin ne, jotka maksavat kaiken itse ilman tukia. Muuten ei noin iso pudotus asumistuessa olisi edes mahdollinen.

Herranjestas, miksi tätä edelleen jankataan?? Ymmärrätkö, että hallitus leikkasi asumistukea aivan hurjia määriä. Asunnon vuokralla ei ole mitään merkitystä, sillä asumistuessa on AINA ollut katto. Sitä saa vain tietyn m

Juuri näin. Hallitus rankaisee niitä, jotka työskentelevät matalapalkka-aloilla. Ei sossupummeja.

Asumistuet tippuu kaikilla huolimatta siitä tulevatko tulot palkkana vai sosiaalitukina.

Agenda2030: "Et omista mitään, sinulla ei ole yksityisyyttä, olet onnellinen"

- Klaus Schwab, WEF

Vierailija
508/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ansiosidonnaisen heikennys on vielä pahempi, se iskee suoraan kulutukseen   kun ei ole mitään kuluttaa..,  täysi tuki 40 päivää eli 2 kk menee nopeasti,   mitenkään  ei kaikki tulee saamaan  sinä aikana mitään uutta työtä..eli jos lomautus/ irtisanominen iskee, se perhe lopettaa kulutuksen per heti... näillä hallituksen oimilla saadaan talous kuntoon vai miten se Petteri nyt meni ?.

Vierailija
509/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tarvitaan niitä halpoja asuntoja jostakin. Tilanne on nyt kestämätön ja yhdellä päätöksellä on luotu valtava määrä rutiköyhää sakkia

Niitä käytännössä ilmaisia asuntojahan on maa pullollaan, lähdette vain pois isoista kaupungeista kun ette niissä mitään tee.

Vierailija
510/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laski? Ei voi laskea ellei ole ylisuuri.

Eikö exa voi auttaa! 

Vierailija
511/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevon kukkua toi palkkatuen lisääminen. Sehän on sitäpaitsi vain sairastelleille 

Vierailija
512/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseutu on täynnä halpoja asuntoja.

Vierailija
513/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ansiosidonnaisen heikennys on vielä pahempi, se iskee suoraan kulutukseen   kun ei ole mitään kuluttaa..,  täysi tuki 40 päivää eli 2 kk menee nopeasti,   mitenkään  ei kaikki tulee saamaan  sinä aikana mitään uutta työtä..eli jos lomautus/ irtisanominen iskee, se perhe lopettaa kulutuksen per heti... näillä hallituksen oimilla saadaan talous kuntoon vai miten se Petteri nyt meni ?.

Kakku pitää ensin tehdä ja vasta sen jälkeen syönti.

Vierailija
514/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei kuluteta myöskään töissä ollessa. Olen töissä, leikkaan hiukset itse, teen ruoat itse, eväät töihin. Vaatteet riittää 30 vuotta.

Vierailija
515/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vielä vakityössäkäyvä perhe jolla on edes muutama toimiva aivosolu päässään, lopetti kaiken mahdollisen kulutuksen ja alkoi säästää kuin viimeistä päivää samalla hetkellä kun hallituksen vimma tuhota kaikki nimenomaan työssäkäyville tarkoitetut turvaverkot alkoivat konkretisoitua.

Jopa ns. hyvätuloiset elävät suomessa aivan kädestä suuhun elleivät peräti velaksi vaikka edustavat eurooppalaisittain korkeintaan keskiluokan elintasoa. Todellisuudessa ansiosidonnainen on vielä täysimääräisenäkin niin rajusti progressiivinen että vähänkään keskituloista paremmin tienaavalla käteen jäävät tulot putoavat kolmasosaan entisestään. 

Yhdelläkään perheellisellä ei ole taatusti pienintäkään mahdollisuutta leikata "turhaa" kulutusta niin että tulojen pudotessa kolmasosaan niillä saisi vielä katettua menot joutumatta turvautumaan säästöihin. Suomalaisessa työelämässä työttömäksi jäänyt on automaattisesti kuollut eikä kukaan edes avaa sen hakemuksia ja jos ikää alkaa nelosella, voit unohtaa haaveet siitä että pääset enää koskaan takaisin aiemman tasoisille ansioille. Vitosella voit unohtaa toiveet päästä enää mihinkään muuhun kuin 9€ orjaksi.

Orpon hallituksen jälkeen kotitalouden välttämätön puskuri ei tarkoita pesukoneen hajoamista vaan sitä että voit elättää perhettä säästöillä vuoden tai kaksi että ehditte myydä kaiken omaisuutenne, lopettaa lasten kaikki harrastukset ja muuttaa kuusamoon havumajaan mihin tulonne jatkossa riittävät.

Vierailija
516/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on nykyisin tällainen. Meitä on paljon.

Itselläni laski asumistuki 1.1.24  270e ja vuokra nousi samaan aikaan 1.1.24  80e. 

On ollut vaikeaa.

Vuokran, vesimaksun, sähkölaskun, sairaala- ja pkl-käyntien, lääkekulujen, HSL-lippujen, liittymämaksun jälkeen jää kuukaudeksi noin 150e.

Täksi syyskuuksi jää vähemmän.

En ymmärrä, miten pärjään.

Mitään ei voi tehdä.

Olen mökkiytynyt täysin kotiini.

Vierailija
517/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri noin, kun ei ole mitä kuluttaa silloin on aika vaikea kuluttaa.kampaamot, kahvilat , ravintolat jne  kärsivät jo nyt. Koska kulutusta ovat karsineet tänä vuonna työssäkäyvätkin. Hienoa duunia hallitus

Vierailija
518/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä näyttää olevan lukutaidottomia ja omia päätelmiä tekeviä, niin sanottakoon vielä tässä selvällä suomen kielellä, että minä, ap., olen siis työssäkäyvä ihminen. Ollut samassa työpaikassa 5v. Minkäs minä sille teen, että palkka on huono. Eikä me asuta pk-seudulla. Vuokrat on korkeita jo muuallakin. 

Ja miten isossa ja minkä hintaisessa asunnossa asutte?

Veikkaanpa että paljon isommassa kuin ne, jotka maksavat kaiken itse ilman tukia. Muuten ei noin iso pudotus asumistuessa olisi edes mahdollinen.

Herranjestas, miksi tätä edelleen jankataan?? Ymmärrätkö, että hallitus leikkasi asumistukea aivan hurjia määriä. Asunnon vuokralla ei ole mitään merkitystä, sillä asumi

Ei eläkeläsiltä???????????? Vai?

Vierailija
519/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyisin tällainen. Meitä on paljon.

Itselläni laski asumistuki 1.1.24  270e ja vuokra nousi samaan aikaan 1.1.24  80e. 

On ollut vaikeaa.

Vuokran, vesimaksun, sähkölaskun, sairaala- ja pkl-käyntien, lääkekulujen, HSL-lippujen, liittymämaksun jälkeen jää kuukaudeksi noin 150e.

Täksi syyskuuksi jää vähemmän.

En ymmärrä, miten pärjään.

Mitään ei voi tehdä.

Olen mökkiytynyt täysin kotiini.

Kuka oikein käy sairaalassa kerran kuussa?

Vierailija
520/685 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäkeskuksessa on 75m2 asunto 460e. Miksi te ette muuta halvempiin asuntoihin????

Laita linkki

Ei onnistunut jostain syystä linkittää. Mene oikotielle ja laita hakuun Helsinki, 3h ja hinnaksi max. 500e niin löytyy.

Nuo 3h asunnot 460 euroa ovat soluasuntoja. Eli joku vuokraa 3h asunnosta 3 eri opiskelijalle asuinhuoneen. Se koko asunto ei maksa 460 euroa. Nuo ovat kyllä hyvä vaihtoehto köyhille sinkuille.

kaksion vuokra on kalliimpi Itiksessä mitä 460 euroa, oisko 1000 euroa tai enemmän