Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut sekä sossussa että te-toimistossa töissä ja huomannut, että tulia kiristäessä

Vierailija
01.09.2024 |

Ihminen vaan vetäytyy syvemmälle ja syvemmälle niihin omiin poteroihinsa. Ei puhettakaan, että tulisi jonkinlainen "minä näytän niille " tai "tästä ei voi nousta kuin ylöspäin"- asenne. Ei ollenkaan, ei minkäänlaista aktivointiumista tapahdu.

Otetaan esimerkki jo nähdyistä kiristyksistä: Suomeen otettiin suoraan Tanskasta hieno rangaistusmalli työttömille 5kk rangaistustyössäoloehto. Eli rahat poikki niin pitkäksi aikaa, että menee vaikka työkokeiluun tai tyhjänpäiväselle kurssille 5kk - taikka töihin. No, eihän tämä onnistunut niinkuin tanskassa.

Suomalainen työtön otti tämän ikuisuusrangaistuksena eikä tehnyt MITÄÄN sen eteen että rangaistus olisi poistunut! Siitä tuli ikuisuuskarenssi.

Sitten kun työkkärissä mokaneille laitetaan leikattu toimeentulotukea , tarkoituksena että "jokohan alkais työt maistuun, kun leikataan 20 - 40 %". Ei ala maistuun, nähty on. Ne vaan kaivautuu niihin omiin ympyröihinsä, kokevat että mikään ei onnistu ja päähän vaan potkitaan.

Eikä aktivoidu mihinkään yhtään sen enempää vaikka leikattais 40 % tukea. Ne vaan vähentää entisestään jostain kulutusta (yleensä ruuasta) ja toivoo, että tulispa joku ihme-haltijakummi ja veis karenssit ja leikkaukset pois.

Kutsen USA:ssa kävi: siellä laki tehtiin samalla asenteella että "jokohan alkais miettimimään tekosiaan" ja määrättiin että oli rikos mikä tahansa niin kolmas tuomio on sitten raskaimman päälle.

Eihän ihmiset alkaneet "miettimään tekosiaan " yhtään enemään. Niistä tuli vaan epätoivoisempia. Ne komannet rikokset tapahtui edelleen, mutta koska henkilö tiesi että tää on menoa sitten jos jää kiinni, niin teki vaan pahemipia ja enemmän sitten.

Että kun suunnittelette nyt näitä leikkauksia ja minimielintasoa kaikille ideologeille, persoonallisuuhäiriöisille, laiskoille ja kunnianhimottomille haahuilijoille.

Niin älkää nyt vaan kuvitelko, että mitä tiukemmalle tukiruuvia kiristetään, niin mukamas sitä ahkerammin ja sinnikkäämmin ne köyhät sieltä köyhyydestään alkais pyrkiä pois!

Nimenomaan niin ei tule taphatumaan!

En kyllä oikein usko noihin rikollisaaltoihinkaan. Ne on vaan joidenkin väkivaltahaaveilijoiden märkä uni.

Tavallinen köyhä suomalainen ei tee mitään, se lamaantuu ja vetäytyy jonnekin luolaansa.

Kommentit (491)

Vierailija
181/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun sut irtisanotaan hussista.

Hus irtisanoo 1000.

Niin jos haluat opiskelemaan niin sun pitää kysyä lupaa työkkärin virkailijalta. Työkkärissä on työryhmä joka pitää kokouksen ja päättää saatko luvan opiskeluun vai et. Jos saat luvan niin se pitää kirjata työllistymissuunnitelmaan, että haet opiskelemaan ja vasta sitten voit hakea kouluun.

Jos haet ilman lupaa opiskelemaan niin siitä tulee karenssi.

Karenssilla ei ole tässä tilanteessa mitään tekemistä. Jos aloitat pitkäkestoiset päätoimiset opinnot, et ole oikeutettu työttömyysetuuteen.

Hakea voi menettämättä etuutta, aloittaminen ratkaisee. Aina kannattaa olla etukäteen yhteydessä.

Keppiä, keppiä ja keppiä. Näin Suomi nousuun.  

Vierailija
182/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tyottomyysturva/karenssi

Tässä on nyt tainnut mennä termit sekaisin. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun sut irtisanotaan hussista.

Hus irtisanoo 1000.

Niin jos haluat opiskelemaan niin sun pitää kysyä lupaa työkkärin virkailijalta. Työkkärissä on työryhmä joka pitää kokouksen ja päättää saatko luvan opiskeluun vai et. Jos saat luvan niin se pitää kirjata työllistymissuunnitelmaan, että haet opiskelemaan ja vasta sitten voit hakea kouluun.

Jos haet ilman lupaa opiskelemaan niin siitä tulee karenssi.

Karenssilla ei ole tässä tilanteessa mitään tekemistä. Jos aloitat pitkäkestoiset päätoimiset opinnot, et ole oikeutettu työttömyysetuuteen.

Hakea voi menettämättä etuutta, aloittaminen ratkaisee. Aina kannattaa olla etukäteen yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais alottaa vaikka rekryfirmojen kieltämisestä. Miten koko päivän kestävä psykologiset testit auttaa mitään?

Vierailija
184/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat erityisesti tykkää palkkojen puolittamis ehdotuksesta🤭.

Vierailija
185/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla näkee kun vanhukset kiertävät roskiksia etsimässä niistä ruokaa. Tuollaista en Suomeen halua.

Vierailija
186/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oman talouden romahdus aiheutti vakavan masennuksen. Perusturva vietiin. Olen muutenkin yksineläjä ja sairas, jolla ei ole kovin montaa välittävää läheistä. Yksin omat voimavarat ei riitä ponnistamaan aktivoitumiseen. 

Vierailija
187/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla näkee kun vanhukset kiertävät roskiksia etsimässä niistä ruokaa. Tuollaista en Suomeen halua.

Olen nähnyt Helsingissä jo tuollaista.

Vierailija
188/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia."

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/

Vierailija
189/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kuten kirjoitin, ei kiinnosta enää. Alallani on töitä, mutten kelvannut juuri mihinkään ennen valmistumista ja apuakaan ei saanut, joten ei sitten. 

Kyllähän sinulla on oikeus rangaista ja piiskata itseäsi vaikka hautaan saakka. Se on kaikki sinulta itseltäsi pois.

Vierailija
190/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti vaan tiktokistakin katosi eräskin rouva joka julisti että, ei kannata olla työkkärin kirjoilla. Tai riippuvainen yhteiskunnasta muutenkaan. Ei tietoa muuttiko tilinsä yksityiseksi vai poistiko vai poistettiinko tilinsä.  Kuitenkin viimeisimmissä videoissa kertoi joutuneensa "maitojunalla" menemään takaisin työkkärin kirjoille kun ei asiat menneetkään niin helposti mitä voimansa tunnossa aiemmin julisti.

Vierailija
191/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion 6 kuukautta vuorotteluvapaasijaisuuteen haki 500.

Helsingissä on 34000 työtöntä ja Vantaalla 13000.

Minun työnantaja haki keväällä vuorotteluvapaan sijaista. Työtehtävät olivat sellaisia, joita kuka tahansa olisi voinut tehdä. Saimme lopulta alle 20 hakemusta. Osa teki heti hakemuksessa selväksi etteivät halua tulla, koska hakemus oli kaksi lausetta ja siinä ei ollut edes muita yhteystietoja kuin s-posti. Monia yritettiin kyllä kutsua haastatteluun mutta he venkoilivat itsensä irti jo ennen haastattelua. Hommaan palkattiin käytännössä se ainoa joka oli siitä kiinnostunut. Eipä jäänyt kovin hyvää kuvaa työttömien työinnosta. Olisi myös tehnyt mieli käräyttää työkkärille kaikki nämä venkoilijat.

Vierailija
192/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä on enemmänkin kysymys siitä että ihmiset on totutettu siihen että kyllä yhteiskunta huolen pitää ja että valtion tehtävä on elättää heidät. On tehty tukien varassa elämisestä yksi ura ja yksi vaihtoehto muiden kuten esim työnteon sijaan. Meillä on jo toisen polven tukiloisia mitkä on kotoa omaksunut elämäntyylin että mitään ei tarvitse itse tehdä ja ollaan vaan lastuna laineilla, ikään kuin ei edes nähdä sitä vaihtoehtona että kouluttautuisi johonkin alalle missä on työvoimapula ja sitä myöten työllistyisi. Aikaa ja kiristyksiä tämä vaatii että näillekin iilimadoille saadaan aikaan elämäntyylin ja-tavan muutos.

Osa tulee aina tekemään vääriä koulutus valintoja, osa ei vahvuuksiltaan sovellu juuri niihin töihin joihin voisi olla mahdollisuuksia työllistyä, osa tulee aina olemaan epäsopivia työelämään. Vähätellä ei myöskään sovi kotoa saadun mallin, ohjauksen ja kannustuksen merkitystä, eli sosiaalisen ja henkisen kasvuympäristön vaikutusta, mihin viittasitkin. 

Vierailija
193/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse jäin tuotannollisista ja taloudellisista syistä taannoin työttömäksi, ja jouduin asioimaan työkkärissä niin koin ihan aitoa pelkoa ja ahdistusta. Tajusin, että ne hymyttömät työkkärin ihmiset todella voivat tehdä elämääni suuresti vaikuttavia päätöksiä ihan tuosta vaan. Jos naama ei miellytä, niin ei muuta kuin lisäselvityksiä tekemään vaan ja hups, vähän karenssia tulee nyt tästä sitten.

Vierailija
194/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla"

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
195/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työnantaja haki keväällä vuorotteluvapaan sijaista. Työtehtävät olivat sellaisia, joita kuka tahansa olisi voinut tehdä. Saimme lopulta alle 20 hakemusta. Osa teki heti hakemuksessa selväksi etteivät halua tulla, koska hakemus oli kaksi lausetta ja siinä ei ollut edes muita yhteystietoja kuin s-posti. Monia yritettiin kyllä kutsua haastatteluun mutta he venkoilivat itsensä irti jo ennen haastattelua. Hommaan palkattiin käytännössä se ainoa joka oli siitä kiinnostunut. Eipä jäänyt kovin hyvää kuvaa työttömien työinnosta. Olisi myös tehnyt mieli käräyttää työkkärille kaikki nämä venkoilijat.

Älä provoile.

Noihin ei tehdä työhakemusta vaan työkkäri antaa 20 nimen listan työnantajalle joka valitsee haastatteluun 3 ja 1 pääsee.

Vierailija
196/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon riippuu missä haitte ja mihin duuniin. Helsingissä oli näitä mihin haki vain 400 eli tilanne ei ole aina ihan sama kaikkialla. En toki tiedä kuinka monta niistä oli oikeaa hakemusta mut luulisin et 400 hakemuksesta ainakin puolet oli aitoja

Vierailija
197/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan. Rikollisuuteen siirtyy kuitenkin enemmän kuin töihin. Töitä kun ei ole.

Jos pystyy tekemään rikoksia, pystyy menemään siivoojaksikin.

No siivoojaksi ei vain mennä. Pitää olla laitoshuoltajan koulutus. Minulla oli vain ylioppilastutkinto suoritettuna ja ei mitään asiaa ollut siivoamaan ennen laitoshuoltajan ammattitutkinnon suorittamista.

Aijaa, ite pääsin ensimmäisiin kesätöihin laitashuoltajamsi ihan leikiten. Eräskin vakkari vaan voivotteli vieressä, että pitkän tutkinnon on itse tehnyt, mutta sisään pääseekin noin vain

Vierailija
198/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat eläkemaksua palkasta 7,15 % ja se menee nyt eläkkeellä oleville. Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta.

Vierailija
199/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia."

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/

Mitä merkitystä tällä on. Suurin osa eläkkeestä on työeläkettä ja ne maksetaan eläkeyhtiöiden varoista ei valtion varoista.

Vierailija
200/491 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oman talouden romahdus aiheutti vakavan masennuksen. Perusturva vietiin. Olen muutenkin yksineläjä ja sairas, jolla ei ole kovin montaa välittävää läheistä. Yksin omat voimavarat ei riitä ponnistamaan aktivoitumiseen. 

Kyllä ne riittävät. Sinulla ei tarvitse olla mitään valmista voimavarapankkia, ei ollut minullakaan. Tänään teet jonkun jutun ja se sama tavoite joka päivä. Pahimpina päivinä vaan teet jonkun jutun, vaikka et jaksaisikaan. Ei haittaa, vaikka et ole ihan skarppina joka hetki, selviäminen riittää. Minulla saattoi mennä pari kuukautta, etten tiennyt tuon taivaallistamitä olin tehnyt eilen tai tänään, mutta mitä väliä. Minulla ei ollut voimavaroja, eikä jaksamista. Toimin ilman ulkomuistia. Opiskelin ihan hulluna ja kävin töissä ja olin sekaisin kuin seinäkello. Sain todistukset ja palkkatöitä ja nyt olen jo kartallakin siitä mitä teen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi