Paljonko teillä on lainaa ja osamaksuja?
Millaista lainaa ja millaisia osamaksuja?
Mulla on asuntolainaa jäljellä noin 160 000€ (820€/kk), auton osamaksua 8 000€ (350€/kk) ja eilen ostin vahingossa ruuat luottokortilla eli siellä on joku 50€ odottamassa kuittausta. Ajattelin maksaa auton pois kesään mennessä ja ottaa remonttilainaa kylpyhuoneremonttia varten.
Koirankin oon ostanut osarilla, muuta en.
Kommentit (24)
Asuntolainaa 243 000€ ja auton osamaksua 106 000€.
Yhteensä jotain 14 000, kaikki kulutusluottoa paitsi opintolaina jota jäljellä noin 700. Lyhennykset kuussa noin 500.
Asuntolainaa joku alle 90000, lisäksi remppalainaa reilu 3000 jäljellä. Remppalainan maksan tänä keväänä pois, kunhan saan vähän reilummasti rahaa.
29000 asuntolainaa ja luottokortin limiitti 1500e.
Sijoituslainaa vajaa 90 000.
Osakkeita/kiinteistöjä reilulla puolella miljoonalla. Rahan tilillä ehkä 30k.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa puoliks ostettu talo, mun osuus on nyt 70000e. Kolmen lapsen vaatteet ostan osamaksulla, en tiiä kuinka paljon niitä on kertynyt. Mies ei maksa lasten kuluja. Ruokaan menee niin paljon rahaa, että on pakko ostaa osamaksulla :/
Miten miehelläsi riittää omaan ruokaansa, vai käykö vaan ravintolassa syömässä? Onko molemmille oma jääkaappi vai jaettu?
Ei ole kumpaakaan,lainat maksettu jo pois ja osamaksuja en harrasta.
Olen rakennusyrittäjä ja haluan kiittää teitä jotka otatte lainoja remonttia varten. Te pidätte tällaisia pikku yrityksiä pystyssä. Kiitos
Sijoituslainaa 260 000€ ja autolainaa 54 000€.
Vierailija kirjoitti:
Olen rakennusyrittäjä ja haluan kiittää teitä jotka otatte lainoja remonttia varten. Te pidätte tällaisia pikku yrityksiä pystyssä. Kiitos
Ole hyvä
Sähköenergiasta ja siirrosta on velkaa, joitain kymppejä yhteensä varmaan. Tarkka määrä selviää laskujen saapuessa.
Takana pitkälti toistakymmentä vuotta velatonta elämää enkä ole tähän ikään mennessä koskaan ostanut mitään osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa puoliks ostettu talo, mun osuus on nyt 70000e. Kolmen lapsen vaatteet ostan osamaksulla, en tiiä kuinka paljon niitä on kertynyt. Mies ei maksa lasten kuluja. Ruokaan menee niin paljon rahaa, että on pakko ostaa osamaksulla :/
Miten miehelläsi riittää omaan ruokaansa, vai käykö vaan ravintolassa syömässä? Onko molemmille oma jääkaappi vai jaettu?
Mies syö lounaan aina jossain muualla, ei ota eväitä. Oon kotona nuorimman lapsen kanssa vielä pari kuukautta ja teen perheelle ruuat. Mies syö samaa kuin muutkin, miksi ei söisi? Kerran kuukaudessa käydään koko perhe ulkona syömässä ja silloin mies maksaa
Yhteensä n. 1 000 000€ velkaa. Sisältää sekä yrityksen hallirakennuksen että osan kalustosta. Loppu on maksettu. Mun osuus tuosta tällä hetkellä n. 90%.
Vierailija kirjoitti:
Sähköenergiasta ja siirrosta on velkaa, joitain kymppejä yhteensä varmaan. Tarkka määrä selviää laskujen saapuessa.
Terv.
Vitsiniekka Torvinen
Ei onneksi tällä hetkellä yhtään. Mutta saa nähä mitä tapahtuu kun taloyhtiöön tulee remppaa ja lisäksi psoriasisruisku maksaa 400 e kipale ja niitä pitää ottaa 4 kertaa vuodessa. Ei kauheesti maksella 800 euron ansiosidonnaisella...
Mulla on luottokortti,mut joskus vaikka pitäny vinguttaa sieltä silmälääkäri. Mut mitään ylimääräisiä maksuja ei ole mennyt,koska siirrän mobiili pankin kautta heti säästötililtä ne rahat sinne creditille. Talolainaa on,autolaina on. Pyrin siihen, että ei yhtään luottokortti velkaa. Ja siinä on aina pysynyt. Joskus vaan ei tiedä etukäteen mitä just esim. silmälääkäri veloittaa,niin en ala arpomaan paljon siirrän etukäteen säästöistä käyttö tilille. Käy se noinkin, et vinguttaa credittiä ja maksaa heti takas. Korkoja 0e.