Sinä, joka käytät tiukkoja leggingsejä lyhyen yläosan kanssa
Olethan tietoinen, että varsinkin, jos takapuolesi on yhtään runsaampi muodoiltaan, takapuolesi jokainen yksityiskohta piirtyy takanasi olevien ihmisten katsottavaksi? Jos olet tietoinen, onko tämä se tarkoitus?
Mietin vain, kun äsken kävelin kaupassa yhden nuoren naisen perässä. Hän oli hieman tukevampi, niin kuin monet nuorista nykyään ovat, ja voin sanoa, että peräpään yksityiskohdista ei mikään jäänyt arvailun varaan. Mun mielestä tuollainen pukeutuminen on suoraan sanottuna hieman häiritsevää. Välillä kyllä mietin, että moni ei itse ymmärrä, miten paljastavasta asusta on kyse.
Kommentit (211)
Ihailen kyllä heidän hyvää itsetuntoaan. Kun ei tälläisenä seinäruusuna uskolla laittaa edes punaista toppia tai mekkoa ulos.
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö tällaisen 60+ vuotiaan näkökulmasta. Olisin nuorena naisena ennemmin kuollut kuin pukeutunut sellaisiin ikäänkjin pelkkiin läpinäkyviin sukkahousuihin lyhyen yläosan kanssa, vaikka kroppa oli ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, miehet ja naiset
No, näin se toki on, mutta voihan sitä vähän miettiäkin, mitä päälleen pukee. Eikö sinulla mene raja missään? Saako vaikka pukeutua ihan täysin läpinäkyviin vaatteisiin ja se on mielestäsi ok?
Ap
Sikäli kun oleellisimmat kohdat on peitossa niin siitä vaan. Itä-Suomessa on paikoin tapana, että herrat kulkevat kesäisin kaupungilla yläosattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta se on kyllä mukavaa.
Musta ei. Ei ollut sekään, kun asuin nuorena Itä-Helsingissä, ja jossain samoilla seuduilla asusteli eräs herra, joka käytti talvella punaisia ihonmyötäisiä PVC-housuja ja kesällä korallinvärisiä pyöräilyhousuja ilman alushousuja. Hän tuli usein istumaan vastapäätä nuoria naisia ja istui tietenkin siinä jalat levällään. Valitettavasti sanonta "what has been seen cannot be unseen" pitää tuon näyn kohdalla hyvin paikkansa.
Ap
Sukuelimen näyttäminen ja alaikäisten ahdistelu on vähän eri asia kuin ihonmyötäisten vaatteiden käyttäminen.
Kyl se naisen sukuelin aika selvästi sieltä tiukkojen trikoiden alta näkyy. Ei paljon tartte arvailla huulien muotoa ja kokoa.
Raakku
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen ole aiheesta tietoinen. 😁 Ja nuoremmalle polvelle asia on jokseenkin yhdentekevä. Nuoriso on mennyt siinäkin pilalle, että heihin ei ole saatu iskostettua sitä kehohäpeää josta kaikki vanhimmat ikäluokat kärsivät.
Ei välttämättä. Erilaisessa valossa voi näkyä hyvinkin eri tavalla. Myös voi olla ettei ole juuri sellaista peiliä kotona josta asianlaita olisi voitu todeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta se on kyllä mukavaa.
Musta ei. Ei ollut sekään, kun asuin nuorena Itä-Helsingissä, ja jossain samoilla seuduilla asusteli eräs herra, joka käytti talvella punaisia ihonmyötäisiä PVC-housuja ja kesällä korallinvärisiä pyöräilyhousuja ilman alushousuja. Hän tuli usein istumaan vastapäätä nuoria naisia ja istui tietenkin siinä jalat levällään. Valitettavasti sanonta "what has been seen cannot be unseen" pitää tuon näyn kohdalla hyvin paikkansa.
Ap
Sukuelimen näyttäminen ja alaikäisten ahdistelu on vähän eri asia kuin ihonmyötäisten vaatteiden käyttäminen.
Kyl se naisen sukuelin aika selvästi sieltä tiukkojen trikoiden alta näkyy. Ei paljon tartte arvailla huulien muotoa ja kokoa.
Miten se näkyy jos ihmisellä on alushousut ja vielä niiden päällä housut? Niin on ihan laillista ja normaalia pukeutua. Paljaan sukuelimen tarkoituksellinen näyttäminen on laitonta. Miten teille pikkupennuille pitää kaikki selittää auki?
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa! Onko pakko jäädä tuijottamaan? Meillä kaikilla on keho, meillä kaikilla on takamus ja se on kaikilla erilainen. Leggingsit on todella mukavat päällä, kannattaa kokeilla!
Kyllä mulla on leggareita olemassa, mutta käytän niitä yleensä kotona. Kun hän käveli suoraan edessäni ja huomattavasti hitaammin (eikä tuossa käytävällä mahtunut ohittamaan), niin kyllä kaikki oli silmieni edessä. Muuten, jos kerran tietoisesti pukeudutaan erittäin paljastavasti, eikö silloin ole tarkoituskin, että katsottaisiin? Vai mikä se tarkoitus on?
Ap
Jännä kun minä olen tottunut katsomaan ihmisiä ennenkaikkea silmiin ja kasvoihin. En todellakaan huomaa tai jää katselemaan että millaiset housut kylläkin on. Ja sitäpaitsi on mahtavaa, että ihmiset ovat sinut oman kroppansa kanssa.
Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Isoja, melkein paljaita takamuksia ei ole kiva nähdä kun arkena toimittelee asioitaan kaupoissa. On ne ruma näky.
Myötäiset housut ovat sitä viehättävämpiä,mitä enemmän muotoa löytyy, joten antakaa vain rohkeasti mennä naiset, myös plus kokoiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihailen kyllä heidän hyvää itsetuntoaan. Kun ei tälläisenä seinäruusuna uskolla laittaa edes punaista toppia tai mekkoa ulos.
Ei tarvii edes olla mitenkään superhyvä itsetunto, vaan oikea asenne. Eli sellainen että ap:n kaltaiset on jätettä ja sä saat pukeutua ihan kuten haluat.
Ap miettii perää ja peräpäätä.
T. Pidätkö perää, ap?
Ne on joitain perverssejä. Onhan sitä joillakin naisillakin ihan hinku paljastella. Näitä tämmösiä vähän sairaita ihmisiä valitettavasti on. Ajattelen aina näim kun näen näitä ja katson vähän säälivästi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa! Onko pakko jäädä tuijottamaan? Meillä kaikilla on keho, meillä kaikilla on takamus ja se on kaikilla erilainen. Leggingsit on todella mukavat päällä, kannattaa kokeilla!
Kyllä mulla on leggareita olemassa, mutta käytän niitä yleensä kotona. Kun hän käveli suoraan edessäni ja huomattavasti hitaammin (eikä tuossa käytävällä mahtunut ohittamaan), niin kyllä kaikki oli silmieni edessä. Muuten, jos kerran tietoisesti pukeudutaan erittäin paljastavasti, eikö silloin ole tarkoituskin, että katsottaisiin? Vai mikä se tarkoitus on?
Ap
Hei persuhullu/autistien haukkuja/skitsofreenikko, pidähän vähän taukoa palstalta. Sinut tunnistaa aina.
Mä luulen, että kaikki ei ole tietoisia siitä, että ne selluliittimuhkurat oikeasti näkyvät päivänvalossa ja kauppojen loisteputkivaloissa ihan eri tavalla kuin oman kodin himmeässä eteisen valossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii edes olla mitenkään superhyvä itsetunto, vaan oikea asenne. Eli sellainen että ap:n kaltaiset on jätettä ja sä saat pukeutua ihan kuten haluat.
Mustakin on kiva että ihmiset pukeutuu niinkuin haluavat. Voisivat antaa sitä asennetta ja itsetuntoa ripauksen minullekin . En silti pukeutuisi ihomyötäileviin mutta ehkä hieman erikoisempiin vaatteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, miehet ja naiset
No, näin se toki on, mutta voihan sitä vähän miettiäkin, mitä päälleen pukee. Eikö sinulla mene raja missään? Saako vaikka pukeutua ihan täysin läpinäkyviin vaatteisiin ja se on mielestäsi ok?
ApSikäli kun oleellisimmat kohdat on peitossa niin siitä vaan. Itä-Suomessa on paikoin tapana, että herrat kulkevat kesäisin kaupungilla yläosattomissa.
Kuitenkin oleelliset kohdat pitää olla peitossa? Että ihan miten haluaa ei saakaan kuitenkaan pukeutua? Mikä muuten riittää siihen, että on piilossa? Saako olla selkeästi läpinäkyvä kangas vai pitääkö olla kuitenkin ihan läpinäkymätön? Ja onko se on, että miehen sukuelimen kaikki ääriviivat näkyvät täysin läpi, mutta kangas on kuitenkin läpinäkymätön?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun minä olen tottunut katsomaan ihmisiä ennenkaikkea silmiin ja kasvoihin. En todellakaan huomaa tai jää katselemaan että millaiset housut kylläkin on. Ja sitäpaitsi on mahtavaa, että ihmiset ovat sinut oman kroppansa kanssa.
Sama. Me ollaan ehkä hieman älykkäämpää sorttia kuin ap 😅 Luojan kiitos.
Ainahan naiset pukeutuvat väärin. On huivia ja burkhaa, joita ei saisi täällä käyttää. On liian niukkaa pukeutumista, joka on myös väärin. Pitäisikö järjestää kansanäänestys naisille sopivasta pukeutumisesta? Kaikkien pitää sitten noudattaa sitä.
Me pukeuduttiin ysärillä/nollarilla napapaitaan ja vesirajafarkkuihin, ja päällä piti olla narustringit jotka vedettiin näkyviin ihan myös takapuolen puolelta. Pojat pukeutuivat lökäpöksyihin niin että ne olivat polvissa ja kalsareiden piti näkyä. Ja näin pukeuduttiin jo YLÄASTEIKÄISINÄ ja KOULUUN. Kukaan ei paheksunut. Oli ihanaa rentoa aikaa.