Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eläkkeet voi nousta vuosi vuodelta?

Vierailija
31.08.2024 |

2024 nostettiin eläkkeitä yli 5% ja 2025 yli 1.5%. Mistä ne rahat muka kaivetaan? Idiootit.

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintojen jatkuva nousu on yleisesti hyväksytty asia.

Muutama monikansallinen konserni omistaa välillisesti kaiken tuottavan ja ostaa exponentiaalisesti kasvavan omaisuutensa turvin kaiken mistä meinaa kasvaa mitään hyvää kenellekään. Lonkeronsa yltävät aina vain pienempienkin toivonpilkahdusten luokse ja loputon lisäarvon tarve nyhtää kaiken kauniin niin ympäristöstä kuin ihmisluonnosta, kunnes talousjärjestelmä joka viime kädessä hyödyttää vain muutamaa multimiljardöörisosiopaattia on mustan aukon lailla imenyt kaiken itseensä.

Siksi eläkkeitä pitää nostaa indeksien mukana.

Vierailija
82/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa ja olisi varaa maksaa suurempiakin korotuksia. Työeläkevarat kasvoivat 10 miljardia vuoden alkupuoliskolla. Näin siis siitä huolimatta että suuret ikäluokat ovat olleet jo pitkään eläkkeellä.

https://www.sttinfo.fi/tiedote/70462805/tyoelakevarat-kasvoivat-10-milj…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuren äänestäjäryhmän ahneus. Suunnitteluvika eläkejärjestelmässämme. 

Muuta vikaa ei ole kuin liian alhainen syntyvyys, jota eläkeläisten on hankala korjata.

Pullamössöt kusivat omiin muroihinsa :D

Osin niinkin, ensin kuitenkin te kusitte meidän muroihin eläkekusetuksella. Ei ole varaa lapsiin kun pitää elättää sellainen määrä vanhusvauvoja.

Eikä se vielä tämän hetkiseen maksurasitteeseen vaikuta ja se on pelkästään nykyeläkeläisten aikaansaannosta.

Vierailija
84/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

Olen eläkkeellä ja hyvillä mielin otan vastaan kaikki mitä annetaan. Aikaisemmin oli minun vuoroni maksaa, nyt vastaanottaa. Nyt on sinun vuorosi maksaa, aikanaan sitten saat vastaanottaa sinäkin.

Tehkää lapsia, niin on maksajia tulevaisuudessakin. Suomalaisten sukupuutto on jo mahdoton perua. N. 30 v. riistovaltaa on tuhonnut maamme perumattomasti ja pysyvästi.

Vierailija
85/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät on ottanut nyt eläkeläiset seuraavaksi vihapuhe kohteekseen. Nuorempiin tyttöihin ja poikiin sikamainen propaganda uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

Vierailija
86/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viera kirjoitti:

Olen eläkkeellä ja hyvillä mielin otan vastaan kaikki mitä annetaan. Aikaisemmin oli minun vuoroni maksaa, nyt vastaanottaa. Nyt on sinun vuorosi maksaa, aikanaan sitten saat vastaanottaa sinäkin.

Tehkää lapsia, niin on maksajia tulevaisuudessakin. Suomalaisten sukupuutto on jo mahdoton perua. N. 30 v. riistovaltaa on tuhonnut maamme perumattomasti ja pysyvästi.

Koska sinä muka eläkkeitä maksoit? Jonkun aikaa ehkä. Vuodesta 1997 tyel-maksuja alettiin periä myös työntekijältä. Sitä ennen vain työnantaja maksoi tyel-maksut.

Vierailija
87/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät on ottanut nyt eläkeläiset seuraavaksi vihapuhe kohteekseen. Nuorempiin tyttöihin ja poikiin sikamainen propaganda uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

Eläkeläiset itse aikanaan ottivat propagandan vastaan jossa he ovat parasta mitä Suomessa on koskaan syntynyt ja siksi ansaitsevat ilmaisen pitkän eläkkeen muiden maksamana.

Ilmiannettu vihapuheena ja kiihottamisena kansanryhmää vastaan. 

Nämä tämän vihapuherikollisen hybridivaikutusjankkaukset tulee ilmiantaa välittömästi. 

Vierailija
88/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on tehnyt yhden arvion. Sen mukaan 30000 nuorta on nyt vaarassa syrjäytyä pysyvästi.

Se on yllätys yllätys, kallista.

Sen myötä valtio on vaarassa menettää verotuloina, kasvaneina sosiaalimenoina ja menetettynä työpanoksena 1,2 miljardia euroa vuodessa.

Sen verran työkyvyttömyyseläkkeelle jäävät nuoret meille maksavat.

Jostain syystä näitä nuoria tuntuu riittävän. Koko ajan tulee lisääkin.

Esimerkiksi Kelan alle 30-vuotiaita nuoria koskevasta, maaliskuussa julkaistusta tutkimuksesta käy ilmi, että joka arkipäivä keskimäärin kymmenen alle 30-vuotiasta siirretään työkyvyttömyyseläkkeelle. Kolme neljäsosaa heistä mielenterveysongelmien vuoksi.

Vierailija
89/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska inflaatio. Ei ne mitään palkankorotuksia ole.

Eläkkeiden korottaminen vain pahentaa inflaatiota. 

Ei saisi nostaa, yleisen edun vuoksi.

Vierailija
90/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan vuoden, jolloin korotus oli tasan 0 %. Yksi vuosi korotus oli nolla pilkku jotain prosenttia. Tämä on noin 10 viime vuoden aikana.

Joo mutta silloin oli deflaatio eli voititte siinäkin.

On se hienoa kun on omistuskämpät ja autot maksettuna, ja teille jää yllinkyllin rahaa laittaa noihin peliautomaatteihin. Sitten vielä kitisitte. Möisitte ne kämppänne ja muuttaisitte maalle, niin jäisi satoja tonneja törsäysrahaa.

Mitä ihmettä sinä löpiset?? Peliautomaatit? Satojen tonnien törsäysrahat? Ja  kuka kitisee? En ainakaan minä, jonka eläke brutto on 1500e...

Vierailija
91/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke 3600, indeksikorotus 2023 6,8% = 3844,80, indeksikorotus 2024 5,7% = 4063,95, indeksikorotus 2025 2% =  4145,22. Ihan kivat korotukset hyvätuloisten eläkkeisiin. Missä vastaavat korotukset palkkoihin? Sellaisiin 0,2% paikallisesti jaettavia eriä on ollut jakelussa viime vuosina.

Kaikki eläkeläiset eivät ole hyvätuloisia. 500 euron eläkkeessä indeksikorotukset eivät ole paljon tuntuneet.

Kuitenkin eläkeläiset ovat varakkain kansanosa Suomessa. Silti pitää maksaa heille 34 miljardia euroa vuodessa

Vierailija
92/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä vihapuhetta nyt vihreistä?

Vierailija
93/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut indeksikorotuksesta?

Etkä itse ole eläkkeellä? Helppo huudella. Kysy äidiltäsi ja isältäsi tulevatko he hyvin toimeen. Hinnat ja vuokrat nousevat koko ajan.

Eläkeläisillä on omistusasunnot, useimmilla montakin, tai talot ja kaikki velattomia. Ei eläkeläiset lisää rahaa tarvitse vaan työttömät, sairaat ja lapsiperheet tarvitsee 

Vierailija
94/139 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera kirjoitti:

Koska sinä muka eläkkeitä maksoit? Jonkun aikaa ehkä. Vuodesta 1997 tyel-maksuja alettiin periä myös työntekijältä. Sitä ennen vain työnantaja maksoi tyel-maksut.

Tyel-maksuja alettiin kerätä työntekijöiltä v. 1993 (ensin 1-vuotinen laki, seuraavana vuonna se muuttui pysyväksi). Joten joo, 30 vuotta olen maksellut niitä. Myös 10 vuotta (53-62-vuotiaana) korotetulla prosentilla.

Ja nyt sitten muiden vuoro maksaa. T. Ohis

Vierailija
95/139 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä itse ole eläkkeellä? Helppo huudella. Kysy äidiltäsi ja isältäsi tulevatko he hyvin toimeen. Hinnat ja vuokrat nousevat koko ajan.

Vielä helpompi huudella kun me ne eläkkeet kuitenkin  maksetaan..

No ette maksa kuin murto-osan.

80% on enemmän kuin murto-osa. Vai taikaseinästäkö kuvittelet eläkkeet maksettavan?

Olen maksanut työeläkemaksua nyt vähän yli 44 vuotta. Maltillisella 3% korolla laskettuna minun palkastani otetut maksut ovat kasvaneet korkoa korolle sen verran, että siellä pitäisi olla noin 500 000 euron potti palautettavaksi eläkevuosinani. Ja tähän päälle vielä työnantajien maksamat maksut, joten semmoisesta taikaseinästä oletan rahaa otettavan.

Vierailija
96/139 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisillä on omistusasunnot, useimmilla montakin, tai talot ja kaikki velattomia. Ei eläkeläiset lisää rahaa tarvitse vaan työttömät, sairaat ja lapsiperheet tarvitsee 

Tehkää töihtä niinkuin me olemme tehneet.

Niin tekin olette yhtä rikkaita eläkkeellä.

Vierailija
97/139 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan vuoden, jolloin korotus oli tasan 0 %. Yksi vuosi korotus oli nolla pilkku jotain prosenttia. Tämä on noin 10 viime vuoden aikana.

Joo mutta silloin oli deflaatio eli voititte siinäkin.

On se hienoa kun on omistuskämpät ja autot maksettuna, ja teille jää yllinkyllin rahaa laittaa noihin peliautomaatteihin. Sitten vielä kitisitte. Möisitte ne kämppänne ja muuttaisitte maalle, niin jäisi satoja tonneja törsäysrahaa.

Tuota voisi kyllä harkita. Tuttavani jälkikasvu pitää isänsä mökkiä jo kuin omanaan, suunnittelee sen vaihtoa toiseen (viimeistään kun isän pää kaatuu) vaikkei tämä aikuinen lapsi omista mökistä lautaakaan. Isällä on kyllä rahaa mutta sanoo ettei jaksaisi kuunnella sitä enää vaan harkitsee mökin ja ehkä asunnonkin pistämistä rahoiksi ja tuhlaisi itseensä ja matkusteluun ja muuhun kaikki rahansa. Sitten ei jäisi perikunnalle mitään tapeltavaa.

Vierailija
98/139 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä muuta kuin että muista sitten kieltäytyä eläkkeestä kun tulet siihen ikään. Se ontäysin luvalllista, ja elät sitten kuten saarnaat.

Tarpeeksi nuorella ei sitten aikanaan ole mitään, mistä kieltäytyä.

Vierailija
99/139 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varaa ja olisi varaa maksaa suurempiakin korotuksia. Työeläkevarat kasvoivat 10 miljardia vuoden alkupuoliskolla. Näin siis siitä huolimatta että suuret ikäluokat ovat olleet jo pitkään eläkkeellä.

https://www.sttinfo.fi/tiedote/70462805/tyoelakevarat-kasvoivat-10-milj…

Tuhat miljardia vastuuvelkaa, 260 miljardia kassassa ja olisi varaa pistää ranttaliksi?

Vierailija
100/139 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat kuolleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä