Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eläkkeet voi nousta vuosi vuodelta?

Vierailija
31.08.2024 |

2024 nostettiin eläkkeitä yli 5% ja 2025 yli 1.5%. Mistä ne rahat muka kaivetaan? Idiootit.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska inflaatio. Ei ne mitään palkankorotuksia ole.

Vierailija
2/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole koskaan kuullut indeksikorotuksesta?

Etkä itse ole eläkkeellä? Helppo huudella. Kysy äidiltäsi ja isältäsi tulevatko he hyvin toimeen. Hinnat ja vuokrat nousevat koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä itse ole eläkkeellä? Helppo huudella. Kysy äidiltäsi ja isältäsi tulevatko he hyvin toimeen. Hinnat ja vuokrat nousevat koko ajan.

Vielä helpompi huudella kun me ne eläkkeet kuitenkin  maksetaan..

Vierailija
4/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska inflaatio. Ei ne mitään palkankorotuksia ole.

Eläkkeiden korottaminen vain pahentaa inflaatiota. 

Vierailija
5/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ette maksa kuin murto-osan.

Vierailija
6/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet nousseet 30 vuoteen. Lipposen tekemän vanhan lain takia nyt on kahtena vuonna noussut inflaation laukaistessa sen lain voimaanoton.

Vierailija
7/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kansaneläkkeiden indeksit on jäädytetty eli köyhimpiä eläkeläisiä kiusataan 

Vierailija
8/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ette maksa kuin murto-osan.

80% on enemmän kuin murto-osa. Vai taikaseinästäkö kuvittelet eläkkeet maksettavan?

Vierailija
9/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään muun tulot nouse hintojen kanssa. Se on vain voi voi jos ei ole varaa siihen mihin oli varaa ennen ja pitää tulla toimeen vähemmällä. Vastikkeettoman rahan heittäminen inflaatiota kohti vain pahentaa sitä. 

Vierailija
10/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan vuoden, jolloin korotus oli tasan 0 %. Yksi vuosi korotus oli nolla pilkku jotain prosenttia. Tämä on noin 10 viime vuoden aikana.

Vierailija
11/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muuta kuin että muista sitten kieltäytyä eläkkeestä kun tulet siihen ikään. Se ontäysin luvalllista, ja elät sitten kuten saarnaat.

Vierailija
12/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on joku vajakkineekeri. Painu takaisin sinne viidakkoon!

Vierailija
13/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja googlaa taitettu indeksi.

Vierailija
14/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kansaneläkkeiden indeksit on jäädytetty eli köyhimpiä eläkeläisiä kiusataan 

Eläkkeissä kansaneläkeindeksiä EI ole jäädytetty.

Vierailija
15/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan vuoden, jolloin korotus oli tasan 0 %. Yksi vuosi korotus oli nolla pilkku jotain prosenttia. Tämä on noin 10 viime vuoden aikana.

Joo mutta silloin oli deflaatio eli voititte siinäkin.

On se hienoa kun on omistuskämpät ja autot maksettuna, ja teille jää yllinkyllin rahaa laittaa noihin peliautomaatteihin. Sitten vielä kitisitte. Möisitte ne kämppänne ja muuttaisitte maalle, niin jäisi satoja tonneja törsäysrahaa.

Vierailija
16/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään muun tulot nouse hintojen kanssa. Se on vain voi voi jos ei ole varaa siihen mihin oli varaa ennen ja pitää tulla toimeen vähemmällä. Vastikkeettoman rahan heittäminen inflaatiota kohti vain pahentaa sitä. 

Voitaisiin kyllä siirtyä malliin, jossa kaikki nousee aina hintojen kanssa samaa tahtia.

Vierailija
17/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke 3600, indeksikorotus 2023 6,8% = 3844,80, indeksikorotus 2024 5,7% = 4063,95, indeksikorotus 2025 2% =  4145,22. Ihan kivat korotukset hyvätuloisten eläkkeisiin. Missä vastaavat korotukset palkkoihin? Sellaisiin 0,2% paikallisesti jaettavia eriä on ollut jakelussa viime vuosina.

Vierailija
18/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä muuta kuin että muista sitten kieltäytyä eläkkeestä kun tulet siihen ikään. Se ontäysin luvalllista, ja elät sitten kuten saarnaat.

Kassa on tyhjä silloin kun päästään eläkkeelle, eli ei sitä kieltäytymistä tarvii.

Vierailija
19/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkeindeksi pienensi kansaneläkettä muutama vuosi sitten. Sipilän aikaan oli tämä.

Vierailija
20/139 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä ja hyvillä mielin otan vastaan kaikki mitä annetaan. Aikaisemmin oli minun vuoroni maksaa, nyt vastaanottaa. Nyt on sinun vuorosi maksaa, aikanaan sitten saat vastaanottaa sinäkin.

Tehkää lapsia, niin on maksajia tulevaisuudessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän