Ulkomailla olen rakastunut elämään
Olen ulkomailla löytänyt ihan uuden rakkauden elämää kohtaan. Jaksan tehdä enemmän, haluan mennä eri paikkoihin ja kokea asioita, tuntuu että energiaa riittää vaikka mihin. Syykin tähän on ihan selvä. Täällä on itselleni paremmin soveltuva eli ihanan lämmin ja aurinkoinen sää, ja ihmiset hymyilee ja juttelee tuntemattomille tosi lempeällä ja aidosti ystävällisellä tavalla. Ja ei, en ole täällä turistina.
Toivoisin että kaikista suomalaisista voisi tuntua tältä, moni asia muuttuisi.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymy loppuu siihen kun naisilla mittariin tulee 30v tai lompakko tyhjenee. Tulee arki sielläkin.
30 on täällä nuori, sekin on iso ero kulttuureissa. Täällä ura ja elämä alkaa 30-vuotiaana, sitä ennen sinua pidetään lapsena ja asut vielä vanhempien luona. Rahaa ei ole kellään
Naiset on suomessa omasta mielestään nuoria 30v kun etelässä jo vanhojapiikoja. Miehet asuu siellä vanhempien luona kun muuten kuolee nälkään, pitää saada joku sinne keittiöön tekemään ruokaa ja pesemään pyykkejä vasta sitten voi muuttaa.
Voin kertoa kolmekymppisenä naisena että täällä etelässä saa huomiota kaikenikäisiltä miehiltä paljon enemmän kuin Suomessa, ja miehet huolehtii täällä itsestään ihan eri tavalla, eli terveys ja tyylitaju, puhumattakaan käytöstavoista, on täällä ihan normi. Eli älkää naiset ainakaan tuollaisten katkeran miehen valheiden pelätkö muuttaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että milläs elät siellä etelässä kun töitä ei noin vain saa. Moniin maihin ei suomalainen saa edes työlupaa, turistina saa mennä lyhyeksi aikaa.
EU-maassa saa olla kolme kuukautta matkailemassa, sinä aikana voi etsiä työtä ja vakituista asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymy loppuu siihen kun naisilla mittariin tulee 30v tai lompakko tyhjenee. Tulee arki sielläkin.
30 on täällä nuori, sekin on iso ero kulttuureissa. Täällä ura ja elämä alkaa 30-vuotiaana, sitä ennen sinua pidetään lapsena ja asut vielä vanhempien luona. Rahaa ei ole kellään
Naiset on suomessa omasta mielestään nuoria 30v kun etelässä jo vanhojapiikoja. Miehet asuu siellä vanhempien luona kun muuten kuolee nälkään, pitää saada joku sinne keittiöön tekemään ruokaa ja pesemään pyykkejä vasta sitten voi muuttaa.
Voin kertoa kolmekymppisenä naisena että täällä etelässä saa huomiota kaikenikäisiltä miehiltä paljon enemmän kuin Suomessa, ja miehet huolehtii täällä itsestään ihan eri tavalla, eli terveys ja tyylitaj
Suomessa ahdistelua, muualla IHANAA!!
Suomi on masentava maa. Täällä hallitus yrittää masentaa suomalaisia koko ajan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Olen asunut italiassa ja espanjassa. Suomi on muuten maailman paras maa kun ei ota lukuun ilmastoa ja ihmisiä, jotka ovat todellisia ankeuttajia.
Kun jättää pois ilmaston ja ihmiset, mitä jää jäljelle ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että milläs elät siellä etelässä kun töitä ei noin vain saa. Moniin maihin ei suomalainen saa edes työlupaa, turistina saa mennä lyhyeksi aikaa.
Muilla on vakituinen työsuhde sinne firmaan ja noin 6K€ kuukausipalkka,
Aika moni raikastuisi elämään Suomessakin tuolla palkalla. Onhan se aina rikkaana hyvä huudella kuinka ihanaa on. Sinunkin elämäsi tekee rikkaaksi juuri se, että osa ihmisistä tekee työtä 1500 euron kk-palkalla. Jos heille maksettaisiin 6 tonnin palkkoja, sinäkään et enää saisi palveluja etkä tavaroita yhtä halvalla kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Jep, Pattayalla sen näkee aina ihan omn silmin, eläkeläiset papat alkaa bailaan niinku 20-vuotiaat ja ovat yhtä hymyä aina.
Aivan. Onhan ne yhtä hymyä ja bilettävät ku 2 kybäset, kun lapset (joita tuodaan vielä köyhemmistä naapuri maista) myyvät itseään heille jalka vaimoksi.
Mua ei todellakaan naurattanut se näky. 30vuotiasta valkoista naista kohdellaan tuolla ku ruttoa ja katsotaan vihaisesti. Paitsi jos ostat jotain.
Thaimaassa on kymmeniä hyviä loma kohteita, mutta moni suuntaa tonne. Ei ihan kaikki kohdallaan.
Mun näkemys on, että naiset rakastaa ulkomaita siksi, kun he haluavat ulkomaista lekaa mekkoon!
Vierailija kirjoitti:
Mun näkemys on, että naiset rakastaa ulkomaita siksi, kun he haluavat ulkomaista lekaa mekkoon!
No eihän terveestä seksielämästä mitään haittaakaan ole, selibaatissako pitäisi elää koko ikänsä?
Olin poissa kotoa 5pv kuntoutuksessa. Oli mukavia ihmisiä , hyvää ruokaa, aikaa itselle. Tulin kotiin, mies oli asemalla vastassa. Kahdessa minutissa aloitti riidan. Minulle tuli välittömästi päänsärky. Kotiin tultua jääkaappi tyhjä. Päiväkahvit mies oli juonut huoltoasemalla. Murjotti äänetä sohvalla hetken, hyppäsi sitten pyörän selkään ja lähti lenkille. Minä otin Buranaa,kastelin kukat, rupesin pyykille, lähden kohta kauppaan...Ankeuttaja löytyikin kotoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulitteko 30v on vanha🤣🤣 No joo onhan se jossain Thaimaassa. Ja muissa vastaavissa hulluissa maissa. Melkein yhtä sairas mesta kun joku Afganistan Se että joku P E * AR* haluaa tuoda tuota ajatusmaailmaa meille on kyllä naurettavuuden huippu. On itse se joka asuu vielä yli 40kymppisenä porukoilla jossain metsän perällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on varmaan oikein esimerkkiviesti Suomen ankeista ihmisistä, joiden vuoksi ihmiset mieluummin muuttaa muualle 😃
Suomessa on ahdas ja pelokas ilmapiiri. Juurisyy kaikki ongelmiin on tämä. Suomessa ei ole energiaa tehdä mitään eikä myöskään uskalla olla. Tosi raskas energia.
Ulkomailla nää kaikki fiilikset katoavat. Ihmiset ovat sielläpäin lempeitä ja joustavia. Tunteet näkee naamasta toisin kuin suomalaiset kivikasvot.
Vierailija kirjoitti:
Olin poissa kotoa 5pv kuntoutuksessa. Oli mukavia ihmisiä , hyvää ruokaa, aikaa itselle. Tulin kotiin, mies oli asemalla vastassa. Kahdessa minutissa aloitti riidan. Minulle tuli välittömästi päänsärky. Kotiin tultua jääkaappi tyhjä. Päiväkahvit mies oli juonut huoltoasemalla. Murjotti äänetä sohvalla hetken, hyppäsi sitten pyörän selkään ja lähti lenkille. Minä otin Buranaa,kastelin kukat, rupesin pyykille, lähden kohta kauppaan...Ankeuttaja löytyikin kotoa!
Suomalainen Avioliitto!
Olen 45v nainen, joka asunut ulkomailla elämästään lähes 40 vuotta eli liki koko elämänsä. Kuukausi sitten matkustimme Suomeen pariksi viikoksi; meitä oli siis kuuden hengen porukka. Minun lisäkseni kaksi esp., kaksi italialaista ja yksi ranskalainen. Kaikki olivat käyneet Suomessa aikaisemminkin, yhden tai useamman kerran ja ovat suuria Suomi- faneja. Kyllähän Suomessa monet asiat ovat vielä hyvin. P.S. Tänä aamuna olin tosi iloinen; rupesi sataa ripsuttelemaan. 5-10 min. ajan saimme muutaman tipan hiekan sekaista vettä, jonka jälkeen ilma on ollut taas entistä nihkeämpää. Olisiko ollut kolmas tai neljäs kerta sadetta meneillään olevan vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 64v. Ja lompakossani on riittävästi rahaa.
1
Vierailija kirjoitti:
Arki sielläkin tulee vastaan, mutta nauti nyt näistä ensimmäisistä viikoista/ kuukausista ulkomaan asujana.
Lopulta elämä on elämää iloineen ja suruineen joka maailman kolkassa.
Ikuista vappua ei oikeesti ole 😂
Nimenomaan se ARKI on parempaa muualla!
Kohtuuhintaista ja laadukasta lähiruokaa, kypsiä (!) hedelmiä ja kasviksia, maukasta tuoretta kalaa kohtuuhinnalla.
Lämpöä ja mukavuutta. Ulkona voi olla vuoden ympäri, Suomessa olisin kotini vanki 5-6kk vuodessa kipusairauksien takia.
Mun ikuinen vappuni😍
Itse (en ole ap) olen it-alan töissä, 100% etätyö kanadalaiselle firmalle. Voin tehdä työni mistä tahansa turvalliseksi firman luokittelemasta maasta. Ja ainakin EU-maissa saa vapaasti oleskella, kunhan pystyy todistamaan, että pystyy elättämään itsensä eikä ole sosiaaliturvan varaan tulemassa. Muilla on vakituinen työsuhde sinne firmaan ja noin 6K€ kuukausipalkka, joten rekisteröityminen maahan on ollut ihan ilmoitusasia pelkästään. 4 eri maassa olen asustellut viimeisen 10 vuoden aikana.