Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotanko liikaa/mitä miehenne tekee kun itkette?

Vierailija
29.08.2024 |

Minulla on takana huonoja parisuhteita joiden dynamiikkaan olen tottakai itsekin ollut osallinen, enkä väitä olevani täydellinen.

Nykyisen mieheni kanssa kommunikaatio ei tunnu pelaavan. Kyseenalaistan herkästi itseäni ja koska minulla ei ole ikinä ollut terveen parisuhteen mallia, en aina oikein osaa hahmottaakkaan mitä voin odottaa toiselta tai parisuhteelta. Odotanko liikoja vai olenko kynnysmattona?

Tällä viikolla huomasin, että mieheni ei oikeastaan reagoi kun itken. Meille tuli riitaa pienestä asiasta, hän sanoi todella rumasti ja aloin itkemään. Puhuttiin tästä vielä tunneryöpyn jälkeen uudestaan ja aloin taas itkemään. Hän sanoi anteeksi. Jotenkin odottaisin jotain enemmän? Pelkkä anteeksi kuulostaa niin tyhjältä. Vai odotanko liikoja? Minusta se ei kuulosta siltä että hän todella välittäisi tunteistani.

Vähän asiaan liittyen puhuin suhteestamme yleisesti, en haukkuen enkä syytellen vaan sanoin että meidän pitäisi keksiä keino, jolla ratkomme konflikteja, koska nykyinen tapamme vain rikkoo meitä. Hän sanoi että jos en ole onnellinen, niin minun pitää tehdä asialle jotain. Minähän ymmärrän tuon niin, että hän oikeastaan käski minua lähtemään, hän ei aioi eväänsä liikauttaa suhteemme eteen. 

En tiedä miksi aina yritän viimeiseen asti. 

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko te siis todella kontrolloida itkuanne tuolla tavoin? Minä en osaa. En osaa itkeä tahdonvoimalla, enkä toisaalta pysty pidättämään sitä sitten kun se on tullakseen. Yritän kyllä, ihan joka ikinen kerta, koska en haluaisi että miehen sanat saa minussa sellaisen reaktion aikaan. Voi kuinka monta kertaa olen nieleskellyt kyyneleitä ja palaa kurkussa, yrittänyt kaikkeni että se ei tulisi. Mutta en pysty pidättämään sitä. 

Pystyn kyllä. Siis riidellessä, en toki silloin, jos vaikkapa läheinen kuolee tai on muuta surua. Jos minua riidassa alkaisi itkettää, niin sanoisin että nyt pidetään tauko, jatketaan keskustelua tunnin päästä. Näin teen aina, jos tunteet pyrkii sekoittamaan aiheessa pysymistä. 

Joo, noin minä toiminkin silloin. Mutta jäin vain miettimään tuota itkun käyttämistä manipulaation välineenä. Se vaatisi sen että pystyy kontrolloimaan itkuaan. Itse en pysty. 

Niin, tämä juuri on se ero oikean ja tekoitkun välillää. Oikea itku ei lopu, vaikka itkijä tehtäisiin naurunalaiseksi. Tekoitku loppuu.

t. tuo manipulointi-itkua pilkallisesti matkiva.

Vierailija
122/122 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko te siis todella kontrolloida itkuanne tuolla tavoin? Minä en osaa. En osaa itkeä tahdonvoimalla, enkä toisaalta pysty pidättämään sitä sitten kun se on tullakseen. Yritän kyllä, ihan joka ikinen kerta, koska en haluaisi että miehen sanat saa minussa sellaisen reaktion aikaan. Voi kuinka monta kertaa olen nieleskellyt kyyneleitä ja palaa kurkussa, yrittänyt kaikkeni että se ei tulisi. Mutta en pysty pidättämään sitä. 

Pystyn kyllä. Siis riidellessä, en toki silloin, jos vaikkapa läheinen kuolee tai on muuta surua. Jos minua riidassa alkaisi itkettää, niin sanoisin että nyt pidetään tauko, jatketaan keskustelua tunnin päästä. Näin teen aina, jos tunteet pyrkii sekoittamaan aiheessa pysymistä. 

Joo, noin minä toiminkin silloin. Mutt

Niin. Oikea itku ei lopu kun tehdään naurunalaiseksi, mutta parisuhde kyllä loppuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme