Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääetiketti, kun on toivottu lahjaksi rahaa

Vierailija
29.08.2024 |

Hääpari on toivonut häälahjaksi rahaa häämatkaa varten. Minulle tämä on täysin ok, mutta vanhana tätinä olen epätietoinen, miten tällaisessa tilanteessa on tapana toimia hääpaikalla: vienkö parille kuitenkin onnittelukortin vai menenkö paikalle tyhjin käsin? Tilisiirron olen jo tehnyt.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis mennä naimisiin, jos ei oo varaa. Miks pitää heti alkaa mankua rahaa sukulaisilta ja ystäviltä?

Vierailija
22/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häämatka kuuluu olla varattuna siihen mennessä kun häitä vietetään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin häissä, missä morsiuspari toivoi rahalahjaa "häämatkaa" varten. Kuukauden päästä sulho lähti liitosta käveleen kun selvisi, että morsmaikku oli vetänyt lahjarahat välistä. Tuon vuoksi en anna lahjaksi rahaa.

Vierailija
24/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa en anna. Minulla on niin paljon hyviä antiikkiesineitä kotona että sieltä valitsen lahjan. Myykööt sen itse Torissa jos eivät arvosta. 

Minähän en muiden toiveita kuuntele. 💪

Vierailija
25/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kortti kai kuuluu asiaan oli lahja mikä tahansa? Mä kirjoittaisin korttiin onnitteluiden lisäksi jotain tyyliin olemme tukeneet honeymoonianne, nauttikaa siitä.

Vierailija
26/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni häät oli rahankerjäyshäät. Vei periaatteesta jotain tavaraa. Naimisiin ei mennä rahan takia tai ei pitäisi mennä. Naimisiin pitäisi mennä vain rakkaudesta.  Jos menisin naimisiin, niin ilmottaisinz että jos lahjan haluaa tuoda, niin jotain kestävää ja hyödyllistä. Ei tarvi olla kallista. Ajatus on tärkein.

Vierailija
27/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin naimisiin keväällä. Osa toi rahan lisäksi kortin (tai kukkia muutama), osa ei. Aika 50/50 taisi olla. Muutama kirjoitti korttiin että on muistanut meitä tilisiirrolla. Useimmilla ei kortissa mainittu erikseen rahalahjasta. Itse olen tehnyt molempia eli antanut rahan lisäksi kortin ja jättänyt antamatta. Molemmat ok. 

Kukkia häälahjaksi?

Vierailija
28/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina vähän vaivaannuttaa mitä niille korteille pitäisi tehdä? Tuuleko antajalle paha mieli, jos heitän ne pois?

Vierailija
29/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa en anna. Minulla on niin paljon hyviä antiikkiesineitä kotona että sieltä valitsen lahjan. Myykööt sen itse Torissa jos eivät arvosta. 

Mä en todellakaan jaksaisi mitään myyntihommia vaan heittäisin sen suoraan roskiin. Mä en halua kotiini muiden valitsemia tavaroita.

Vierailija
30/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin kortin ja olisin itse samanlaisessa tilanteessa hyvin iloinen kortista. Sen saa muistoksi niin halutessaan.

Vierailija
31/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi rahankerjuu on moukkamaista!

Joo. Kaikkien pitäisi viedä lahjaksi turhia kippoja ja kuppeja, joilla hääpari ei tee mitään. Se ei ole yhtään moukkamaista.

No miksi sitten pitää viedä yhtään mitään, jos lahjat ei kelpaa?  Raha toki kelpaa, muttei muu. 

Vierailija
32/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina vähän vaivaannuttaa mitä niille korteille pitäisi tehdä? Tuuleko antajalle paha mieli, jos heitän ne pois?

Mistä antaja sen tietäisi?

Vierailija
33/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi rahankerjuu on moukkamaista!

Joo. Kaikkien pitäisi viedä lahjaksi turhia kippoja ja kuppeja, joilla hääpari ei tee mitään. Se ei ole yhtään moukkamaista.

No miksi sitten pitää viedä yhtään mitään, jos lahjat ei kelpaa?  Raha toki kelpaa, muttei muu. 

No rahalla saa esim. sen häämatkan. Kippoja ja kuppeja on kaikilla io tarpeeksi.

Vierailija
34/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun näihin, joiden mielestä rahan pyytäminen on todella moukkamaista. Kaikki tietävät, että rahalahjat ovat aina tervetulleita, joten jos vieras haluaa antaa lahjaksi rahaa, niin tuskin yhdelläkään hääparilla on mitään sitä vastaan. 

Rahalahjaa saa toivoa hiljaa mielessään, mutta toiveen, saati tilinumeron ilmoittaminen kutsutta on nyt vain niin todella törkeää ja moukkamaista. Kannattaa huomioida, että osa vieraista mielellään antaa rahaa, kunhan hääpari haluaa olla kerjäämättä. Tuo kerjääminen saa sapen kiehumaan ja tavaralahjat alkaa pyöriä mielessä.

Siinä kohtaa, kun vieraat vastaavat kutsuun, niin vieraille on luontevaa kysyä lahjatoiveita. Tai voivat kysyä onko joku tilinumero, mihin voi laittaa rahalahjan. Tällaisessa tilanteessa sen tilinumeron voi antaa.

Kannattaa todellakin mitoittaa se hääjuhla ja häämatka sen mukaan, että pystyy ne itse maksamaan, eikä tarvitse vierailta kerjätä rahaa!

Vierailija
35/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni häät oli rahankerjäyshäät. Vei periaatteesta jotain tavaraa. Naimisiin ei mennä rahan takia tai ei pitäisi mennä. Naimisiin pitäisi mennä vain rakkaudesta.  Jos menisin naimisiin, niin ilmottaisinz että jos lahjan haluaa tuoda, niin jotain kestävää ja hyödyllistä. Ei tarvi olla kallista. Ajatus on tärkein.

Ajatushan se näpäyttämisenhalukin on.

Vierailija
36/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun näihin, joiden mielestä rahan pyytäminen on todella moukkamaista. Kaikki tietävät, että rahalahjat ovat aina tervetulleita, joten jos vieras haluaa antaa lahjaksi rahaa, niin tuskin yhdelläkään hääparilla on mitään sitä vastaan. 

Rahalahjaa saa toivoa hiljaa mielessään, mutta toiveen, saati tilinumeron ilmoittaminen kutsutta on nyt vain niin todella törkeää ja moukkamaista. Kannattaa huomioida, että osa vieraista mielellään antaa rahaa, kunhan hääpari haluaa olla kerjäämättä. Tuo kerjääminen saa sapen kiehumaan ja tavaralahjat alkaa pyöriä mielessä.

Siinä kohtaa, kun vieraat vastaavat kutsuun, niin vieraille on luontevaa kysyä lahjatoiveita. Tai voivat kysyä onko joku tilinumero, mihin voi laittaa rahalahjan. Tällaisessa tilanteessa sen tilinumeron voi antaa.

Kannattaa todellakin mitoittaa se hääjuhla ja häämatka sen mukaan, että pystyy ne itse maksamaan, eikä tarvitse vierailta kerjätä rahaa!

Tai mitä jos nyt vaan ottaisit sen pääsi pois ahteristasi? Lahjan on tarkoitus ilahduttaa saajaa, mitä hemmetin väliä, missä muodossa se annetaan (raha vs. tavara). 

Vierailija
37/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pohti kenelle antaa tai mihin laittaa sen kortin siellä juhlapaikalla. 

Ehkä on varattu lahjapöytä? Kaaso kerää ne?

Yksissä häissä oli läpinäkyvä postilaatikko sivu-/ lahjapöydällä. Sinne pudotettiin  kortit.  Minusta kiva idea.

Vierailija
38/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt muualle vinkumaan rahalahjojen moukkamaisuudesta. Sitä ei kysytty!!!!

Vierailija
39/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en todellakaan jaksaisi mitään myyntihommia vaan heittäisin sen suoraan roskiin. Mä en halua kotiini muiden valitsemia tavaroita.

Olin kerran häissä, jossa sulhanen innostui huutokauppaamaan lahjoja. Ostin itsekin lakanasetin 20 eurolla. 

Vierailija
40/78 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran häissä, jossa sulhanen innostui huutokauppaamaan lahjoja. Ostin itsekin lakanasetin 20 eurolla. 

Tähän voisin lähteäkin!