Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menet vastasyntyneen vauvan kanssa kyläilemään, onko kohteliasta antaa vieraan näkökulmasta esim joku vaate tai mitä haluaisit?

Vierailija
29.08.2024 |

Olen tottunut antamaan lähipiirin vauvoille aina jos näen hänet ekaa kertaa, jonkun esim paidan/mekon/housut tms.

Mutta hukkuuko vanhemmat tollaisiin? Onko ne silleen, että "Huoh, näitä on jo liikaa". Vai olisiko fiksumpaa esim antaa joku vaippapaketti tai jotain muistamiseksi?

Mieheni paras ystävä vaimonsa tulee kylään uuden vauvan kanssa, olisi kiva jotenkin muistaa, mutta miten? Olen heidät kerran joskus tavannut. 

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me puhuttiin tämä asia kavereiden kanssa läpi, kun odotin sitä lasta. Vaikka teitä kuinka kutkuttaa ne kaikki lastenvaatteet, yms hillitkää itsenne. 

Puhu omasta puolestasi vain. Itse olin superonnellinen vauvan saamista vaatteista. 

Pahoittelut jos olin jotenkin epäselvä ja se loukkasi sinua. Yritin vain kertoa, että puhuimme kavereiden kanssa asian läpi ja pyysin heitä hillitsemään itseään niiden lahjojen kanssa. 

Viimeinen virkkeesi oli selvästi osoitettu meille keskustelijoille eikä sun kavereille 🤔

Vierailija
82/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei koskaan voi tietää sen vieraan taloudellista tilannetta. Tällä tavalla kukaan ei jätä tulematta sen takia, ettei ole rahaa ostaa lahjaa."

No ei meille ainakaan niin tuntemattomia vieraita lapsen syntymäpäiville tule, yleensä isovanhempia ja sisaruksia! Kuka kutsuu niin vieraita ihmisiä ettei tiedä onko niillä varaa muutaman euron lahjaan 🤔

En minä ainakaan tiedä lapsen päiväkotikavereiden vanhempien taloudellista tilannetta. Tai leikkipuistokavereiden. Enkä edes omien sisaruksieni tarkkaa taloustilannetta.

Usein se matka synttäreille on kalliimpi kuin pienen lapsen lahja. Vitosellakin keksii kivaa. 

Minä toivon, että se vähävarainen perhe käyttää sen vitosen

Yäk. Luuletko tosissasi että joku haluaa että heistä ajatellaan noin? 

Moni varmasti huokaisee helpotuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä lahjattomia synttärit herättävät närkästystä. Nämä närkästyjät ovat ilmeisesti niitä mammoja, jotka työntävät lapsen päiväkotiin 1-vuotiaana ja paikkailevat sitten huonoa omaatuntoa lahjoilla.

Vierailija
84/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kenelläkään ei ole oikeutta ostella krääsää toisen kotiin."

Lasten tavarat krääsää? Voihan sitä toivoa vaikka Legoja, kirjan, osan junarataan tai jotain sarjaa jota lapsella muutenkin on. Luulisi että jokainen keksii jotain. Vaikka sukat lapsen lempihahmolla. Ei kallista eikä krääsää. 

Eli tuon ap miehen kaverin vaimon pitää nyt soittaa aloittajalle ja kertoa mitä toivoo? 

Ei liity siihen vaan aiempaan kommentoijan joka kieltää vieraita tuomasta lahjoja lasten syntymäpäiville. 

Ei ole edelleenkään kielletty.

"Toivon että tulette ilman lahjaa"

Kuka tuon jälkeen uskaltaisi tuoda lahjan? Käytännössä se on kielto vaikka on puettu noin. 

Vierailija
85/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen antanut yleensä kirjan. 

Vaatteita monille tulee liikaa. 

Meille tuli kirjoja ihan liikaa :D 

Miten niitä voi tulla liikaa? Noita pienten kirjoja lukee kuitenkin jo yhdessä päivässä monta. Satojako saitte? 

Sen toki ymmärrän että jos tulee täysin sama kirja mutta yleensä ne voi vaihtaa toiseen. 

Kovin monta pienten kirjaa on vaan tarpeetonta, kun se lapsi kuitenkin haluaa lukea sitä samaa uudelleen ja uudelleen. 

Vierailija
86/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei koskaan voi tietää sen vieraan taloudellista tilannetta. Tällä tavalla kukaan ei jätä tulematta sen takia, ettei ole rahaa ostaa lahjaa."

No ei meille ainakaan niin tuntemattomia vieraita lapsen syntymäpäiville tule, yleensä isovanhempia ja sisaruksia! Kuka kutsuu niin vieraita ihmisiä ettei tiedä onko niillä varaa muutaman euron lahjaan 🤔

En minä ainakaan tiedä lapsen päiväkotikavereiden vanhempien taloudellista tilannetta. Tai leikkipuistokavereiden. Enkä edes omien sisaruksieni tarkkaa taloustilannetta.

Usein se matka synttäreille on kalliimpi kuin pienen lapsen lahja. Vitosellakin keksii kivaa. 

Minä toivon, että se vähävarainen perhe käyttää sen vitosen

Yäk. Luuletko tosissasi että joku haluaa että heistä ajatellaan noin? 

Kuten aiemmin jo kirjoitun suomalainen empatia on kamalaa. Se sekoitetaan sääliin. Empatia on toisen asemaan asettumista, haluatko sinä että sinua säälitään, jos olisit vähävarainen. 

Vierailija
87/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua mitään ylimääräisiä lahjoja. Lapsen synttäreillekin on toivottavaa tulla ilman lahjaa.

Mitä mieltä on lapsi, Haluaisiko hän lahjoja? 

Vierailija
88/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me puhuttiin tämä asia kavereiden kanssa läpi, kun odotin sitä lasta. Vaikka teitä kuinka kutkuttaa ne kaikki lastenvaatteet, yms hillitkää itsenne. 

Puhu omasta puolestasi vain. Itse olin superonnellinen vauvan saamista vaatteista. 

Pahoittelut jos olin jotenkin epäselvä ja se loukkasi sinua. Yritin vain kertoa, että puhuimme kavereiden kanssa asian läpi ja pyysin heitä hillitsemään itseään niiden lahjojen kanssa. 

Viimeinen virkkeesi oli selvästi osoitettu meille keskustelijoille eikä sun kavereille 🤔

Vielä kerran anteeksi siitä. 

Vierailija
89/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä lahjattomia synttärit herättävät närkästystä. Nämä närkästyjät ovat ilmeisesti niitä mammoja, jotka työntävät lapsen päiväkotiin 1-vuotiaana ja paikkailevat sitten huonoa omaatuntoa lahjoilla.

No jopa löysit ihmeellisen rinnastuksen. Ja tuo lahjojen kieltäjähän just itse kehui ostavansa kaikki lahjat. Liekö joku shoppailuholisti kun kieltää muilta lahjojen oston. 

Vierailija
90/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan vieraile missään vastasyntyneen kanssa

Miksi tämmöisiä pitää kysellä? Käytä omia aivoja. Ketä kiinnostaa 

Vierailija
91/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua mitään ylimääräisiä lahjoja. Lapsen synttäreillekin on toivottavaa tulla ilman lahjaa.

Mitä mieltä on lapsi, Haluaisiko hän lahjoja? 

Hänet on opetettu siihen, että vieraat tulevat juhlimaan ja vanhemmat ostavat lahjat. Hän ei siis kaipaa lahjoja muilta.

Vierailija
92/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopa löysit ihmeellisen rinnastuksen. Ja tuo lahjojen kieltäjähän just itse kehui ostavansa kaikki lahjat. Liekö joku shoppailuholisti kun kieltää muilta lahjojen oston. 

Ehei kuule. Ei niitä tavaroita tarvitse holtittomasti ostella. En ole opettanut lastani materialistiksi. Kyllä se on vanhempien tehtävä ostaa lapselle kaikki tarvittava.

Vierailija
93/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse antanut isomman vauvan vaatteita, 74-86 koissa. Mutta en kyllä ole koskaan kysynyt, onko ollut hyvä lahja 😬

Hyvä lahja. Kaikki ostaa aina niitä pienempiä kokoja  ja osa jää käyttämättä. Tuon kokoiset menee myöhemmin pitkän aikaa, ja niille on käyttöä. 

Vierailija
94/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen antanut yleensä kirjan. 

Vaatteita monille tulee liikaa. 

Meille tuli kirjoja ihan liikaa :D 

Miten niitä voi tulla liikaa? Noita pienten kirjoja lukee kuitenkin jo yhdessä päivässä monta. Satojako saitte? 

Sen toki ymmärrän että jos tulee täysin sama kirja mutta yleensä ne voi vaihtaa toiseen. 

Kovin monta pienten kirjaa on vaan tarpeetonta, kun se lapsi kuitenkin haluaa lukea sitä samaa uudelleen ja uudelleen. 

Vauvat nyt harvemmin edes osaa vielä kertoa mikä se suosikki on. Toisaalta kannattaa tietenkin lukea pienille aina mahdollisimman monipuolisesti jotta sanavarasto karttuu. Joku kirja luetaan kerran, suosikkeja sitten useammin. 

Vierailija
95/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon, e

Moni varmasti huokaisee helpotuksesta

Just, me vähävaraiset olemme lapsen tasolle typistettyjä uhreja ja tarvitsemme ns synninpäästön? Me olemme ihan aikuisia ihmisiä jotka tekee omia valintoja, arvioita ja päätöksiä. Jos meillä on tahtoa muistaa jotakuta lahjalla me myös teemme sen. Toki se kymppi voi olla jostain muusta pois, mutta entä sitten? 

Vierailija
96/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon, e

No sitä juuri tarkoitin. Kenelle on ok että joku varakkaampi alentuvasti ilmoittaa että teidän ei tarvitse tuoda lahjaa. Hyi! 

Vierailija
97/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kenelläkään ei ole oikeutta ostella krääsää toisen kotiin."

Lasten tavarat krääsää? Voihan sitä toivoa vaikka Legoja, kirjan, osan junarataan tai jotain sarjaa jota lapsella muutenkin on. Luulisi että jokainen keksii jotain. Vaikka sukat lapsen lempihahmolla. Ei kallista eikä krääsää. 

Eli tuon ap miehen kaverin vaimon pitää nyt soittaa aloittajalle ja kertoa mitä toivoo? 

Ei liity siihen vaan aiempaan kommentoijan joka kieltää vieraita tuomasta lahjoja lasten syntymäpäiville. 

Ei ole edelleenkään kielletty.

"Toivon että tulette ilman lahjaa"

Kuka tuon jälkeen uskaltaisi tuoda lahjan? Käytännössä se on kielto vai

Aina niitä löytyy 1 - 2. 

Vierailija
98/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein se matka synttäreille on kalliimpi kuin pienen lapsen lahja. Vitosellakin keksii k

No sitä juuri tarkoitin. Kenelle on ok että joku varakkaampi alentuvasti ilmoittaa että teidän ei tarvitse tuoda lahjaa. Hyi! 

Se kehoitus koskee kaikkia taloustilanteesta riippumatta. Kyllä se on ymmärretty, kun moni muukin lapsiperhe taistelee tavaravuorten kanssa.

Vierailija
99/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei kuule. Ei niitä tavaroita tarvitse holtittomasti ostella. En ole opettanut lastani materialistiksi. Kyllä se on vanhempien tehtävä ostaa lapselle kaikki tarvittava.

Tarvittavat joo mutta entäpä jos lapsen paras kaveri haluaisi antaa jotain merkityksellistä, ehkä sellaista josta sinä et edes tiedä oman lapsesi ilahtuvan? Anna lapsesi olla oma yksilö eikä sinun jatkeesi. Et voi elää lapsesi kautta noin. Hänellä on myös oma elämä ja omat sosiaaliset suhteet. 

Vierailija
100/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikkosi vähän pielessä: "Jos MENET vastasyntyneen vauvan kanssa kyläilemään"....... Juu tuskin kukaan menee, eihän se olisi edes järkevää. Sorry, oli pakko mainita, koska kannatta lukea tarkkaan mitä kirjoittaa ennenkuin julkaisee kirjoituksensa.

Joo toi on kyllä tyhmää lähteä vastasyntyneen kaa mihinkään. En tiedä yhtään perhettä joka ryntäsi kyläilemään suunnilleen laitokselta päästyään, älytön ajatuskin, en ottaisi itse edes vastaan, jotta lapsi olisi turvassa.

Joo, pelisilmää tässä pitäisi olla. Ihan pientä ei kannata joka paikkaan kiikuttaa. Tuttava voi lastenkerhoon(jossa siis aikuiset mukana) 4 viikon ikäisen lapsen. No meni viikko ja lapsi oli niin pahassa rs-taudissa, että joutui olemaan toista viikkoa sairaalassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä