Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menet vastasyntyneen vauvan kanssa kyläilemään, onko kohteliasta antaa vieraan näkökulmasta esim joku vaate tai mitä haluaisit?

Vierailija
29.08.2024 |

Olen tottunut antamaan lähipiirin vauvoille aina jos näen hänet ekaa kertaa, jonkun esim paidan/mekon/housut tms.

Mutta hukkuuko vanhemmat tollaisiin? Onko ne silleen, että "Huoh, näitä on jo liikaa". Vai olisiko fiksumpaa esim antaa joku vaippapaketti tai jotain muistamiseksi?

Mieheni paras ystävä vaimonsa tulee kylään uuden vauvan kanssa, olisi kiva jotenkin muistaa, mutta miten? Olen heidät kerran joskus tavannut. 

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua mitään ylimääräisiä lahjoja. Lapsen synttäreillekin on toivottavaa tulla ilman lahjaa.

Ja sun lapsi samaa mieltä? 

Kyllä on. Vanhemmat hankimme itse harkinnan mukaan kaiken. Ei meillä ole tilaa säilyttää ylimääräistä krääsää.

Kamalaa, että on tollasia vanhempia, jotka ajattelee vauvan saamista lahjoista, että ne on krääsää. Hyi, kuinka epäkiitollisia ihmiset osaakin olla.

No tota . . . joskus niistä lahjoista vaan näkee, että niiden eteen ei ole nähty yhtään mitään vaivaa vaan hätäpäissään haettu jostain abc:ltä. Yhtä itsekästä se odottaa kiitollisuutta parhaat päivänsä nähneeltä hyasintista. 

Vierailija
42/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua mitään ylimääräisiä lahjoja. Lapsen synttäreillekin on toivottavaa tulla ilman lahjaa.

Kyllä on. Vanhemmat hankimme itse harkinnan mukaan kaiken. Ei meillä ole tilaa säilyttää ylimääräistä krääsää.

Noh, lapsesi voi sitten aikanaan avautua täällä ankeasta lapsuudestaan. 

Tuskinpa avautuu. Mitäpä väliä sillä on, kuka ne toivelahjat ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, että on tollasia vanhempia, jotka ajattelee vauvan saamista lahjoista, että ne on krääsää. Hyi, kuinka epäkiitollisia ihmiset osaakin olla.

No tota . . . joskus niistä lahjoista vaan näkee, että niiden eteen ei ole nähty yhtään mitään vaivaa vaan hätäpäissään haettu jostain abc:ltä. Yhtä itsekästä se odottaa kiitollisuutta parhaat päivänsä nähneeltä hyasintista. 

Kuka muka antaa vauvalle lahjaksi vanhan hyasintin? Yritä pysyä aiheessa, nyt pihutaan vauvan lahjasta, eikä ABC'n hätävaralahjasta jollekin aikuiselle.

Vierailija
44/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjojen määrä määrittelee sen koko lapsuuden? 

Vierailija
45/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, meidän lapsi ei saa ikinä koskaan lahjoja. No me vanhemmat ostamme lahjat! Vieraat saavat tulla kanssamme juhlimaan ilman mitään lahjastressiä. Eikä meidän tarvitse miettiä, minne ne hädissään väkisin ostetut lahjat tungetaan.

Vierailija
46/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tota . . . joskus niistä lahjoista vaan näkee, että niiden eteen ei ole nähty yhtään mitään vaivaa vaan hätäpäissään haettu jostain abc:ltä. Yhtä itsekästä se odottaa kiitollisuutta parhaat pä

Kuka muka antaa vauvalle lahjaksi vanhan hyasintin? Yritä pysyä aiheessa, nyt pihutaan vauvan lahjasta, eikä ABC'n hätävaralahjasta jollekin aikuiselle.

Olen saanut sen abc äitienpäiväruusun ja lapseni taisi saada jonkun pehmopupun. 😂

Vierailija
47/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt aloitusta. Miksi vieraille pitäisi antaa lahjoja? Ja miksi vastasyntyneen vauvan perhe lähtee kylään?

Vierailija
48/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt aloitusta. Miksi vieraille pitäisi antaa lahjoja? Ja miksi vastasyntyneen vauvan perhe lähtee kylään?

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.

Vierailija
49/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinmuurien sisäpuolelle itsensä vangitseminen on vanhan aikaista. Ja muiden huomioinen lahjalla kun nämä ovat esim saaneet lapsen kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Tervetuloa sielä pahvilaatikosta ihmisten maailmaan. Kysy ihmeessä lisää jos vielä haluat tietää jotakin. 

Vierailija
50/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkosi vähän pielessä: "Jos MENET vastasyntyneen vauvan kanssa kyläilemään"....... Juu tuskin kukaan menee, eihän se olisi edes järkevää. Sorry, oli pakko mainita, koska kannatta lukea tarkkaan mitä kirjoittaa ennenkuin julkaisee kirjoituksensa.

Vierailija
51/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen antanut yleensä kirjan. 

Vaatteita monille tulee liikaa. 

Lolita

Vierailija
52/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tulee aivan liikaa. Ne villasukat ei pysy vastasyntyneen jalassa ja kukaan ei ehdi käyttämään kymmentä villapeittoa.

Vierailija
53/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Menen katsomaan vastasyntynyttä. Mitä lahjaksi?" *JOS VASTASYNTYNYT EI SAA LAHJOJA SILLÄ TULEE OLEMAAN HIRVEÄ LAPSUUS*

"eyeroll" Joo, vastasyntyneethän niin kovasti välittää krääsästä ja kukista just just. Alle parivuotias lapsi ei paljoa lahjoja *TARVITSE*, ei ne niitä kaipaa jos ei ole.

Vierailija
54/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vähän isompi vaate kuin vastasyntyneen. Vaikka 64 tai 70cm vaate. Niitä ei anna kukaan, ja niitä tarvitaan ihan muutaman kuukauden päästä. Vaipat on vähän hankalia kun kaikki merkit ei käy kaiklle. Toki joku ensiateriointisetti (lautanen, lusikka, muki) voisi olla kiva myös. Kylpypyyhe (sellainen missä on huppu) isompi kuin se äitiyspakkauksen voisi toimia myös. Mutta ihan varmasti pieni kukkakimppu äidille on sekin riittävä muistaminen.

Vierailija
55/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikkosi vähän pielessä: "Jos MENET vastasyntyneen vauvan kanssa kyläilemään"....... Juu tuskin kukaan menee, eihän se olisi edes järkevää. Sorry, oli pakko mainita, koska kannatta lukea tarkkaan mitä kirjoittaa ennenkuin julkaisee kirjoituksensa.

Sorry sorry? Unohdit sanan "anteeksi" suomeksi? SORRY NYT VAAN BUT YOU KNOW AIKA CLOWN.

Vierailija
56/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo toi on kyllä tyhmää lähteä vastasyntyneen kaa mihinkään. En tiedä yhtään perhettä joka ryntäsi kyläilemään suunnilleen laitokselta päästyään, älytön ajatuskin, en ottaisi itse edes vastaan, jotta lapsi olisi turvassa.

Vierailija
57/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, meidän lapsi ei saa ikinä koskaan lahjoja. No me vanhemmat ostamme lahjat! Vieraat saavat tulla kanssamme juhlimaan ilman mitään lahjastressiä. Eikä meidän tarvitse miettiä, minne ne hädissään väkisin ostetut lahjat tungetaan.

Ja just ne teidän ostamat on ainoita kivoja lahjoja? Anna vieraiden ilahduttaa lasta ja jätä itse ostamatta. Jos tulee huteja (lapsenKIN mielestä) niin lahjoitatte eteenpäin tai viette kierrätykseen. Niin muutkin tekee.

Ja esim. jos teidän lapsilla on kaverisynttäreitä niin kielto tuntuu erityisen typerältä. Lapset nauttii siitä kun saa viedä kaverille lahjan.

Ja ainahan vieraille voi myös esittää toiveita lahjoista... 

Vierailija
58/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkö oli kyse? Vierailta oli kokonaan kielletty lahjojen tuonti, aika ankeita synttäreitä... 

Vierailija
59/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja just ne teidän ostamat on ainoita kivoja lahjoja? Anna vieraiden ilahduttaa lasta ja jätä itse ostamatta. Jos tulee huteja (lapsenKIN mielestä) niin lahjoitatte eteenpäin tai viette kierrätykseen. Niin muutkin tekee.

Ja esim. jos teidän lapsilla on kaverisynttäreitä niin kielto tuntuu erityisen typerältä. Lapset nauttii siitä kun saa viedä kaverille lahjan.

Ja ainahan vieraille voi myös esittää toiveita lahjoista... 

Ei koskaan voi tietää sen vieraan taloudellista tilannetta. Tällä tavalla kukaan ei jätä tulematta sen takia, ettei ole rahaa ostaa lahjaa. 

Vierailija
60/115 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole se lapsi. Lapsi on oma yksilönsä. Ja lapsen saamat lahjat on hänen, vain hänen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi