Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Ja hiirulainenhan tosiaan ON tässä keskustelussa adjektiivin asemassa kuvaamaan kakkosta. Jokainen meistä tietää mitä sillä tarkoitetaan. Ja jokainen tietää ihmetykseni siitä miten komea ja miehinen mieheni meni ja ihastui niin vaatimattoman näköiseen ja oloiseen naiseen. Ei sovi ollenkaan kokonaiskuvaan.
Se on osa strategiaa. Jotta paremmin ymmärtäisit, että näin se miehen uusi elämä semisinkkuna alkaa, täytyy naisen olla mahdollisimman erilainen kuin sinä. Nyt valikoitui kätevästi saatavilla oleva hiirulainen, olisi voinut olla se räväkkä isokokoinenkin.
Silti sinulle kyllä ei ole itsellesi meriittiä tai anna sinusta parempaa kuvaa, että takerrut naisen ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Ja hiirulainenhan tosiaan ON tässä keskustelussa adjektiivin asemassa kuvaamaan kakkosta. Jokainen meistä tietää mitä sillä tarkoitetaan. Ja jokainen tietää ihmetykseni siitä miten komea ja miehinen mieheni meni ja ihastui niin vaatimattoman näköiseen ja oloiseen naiseen. Ei sovi ollenkaan kokonaiskuvaan.
Se on osa strategiaa. Jotta paremmin ymmärtäisit, että näin se miehen uusi elämä semisinkkuna alkaa, täytyy naisen olla mahdollisimman erilainen kuin sinä. Nyt valikoitui kätevästi saatavilla oleva hiirulainen, olisi voinut olla se räväkkä isokokoinenkin.
Silti sinulle kyllä ei ole itsellesi meriittiä tai anna sinusta parempaa kuvaa, että takerrut naisen ulkonäköön.
Eihän tässä kukaan siihen ole takertunut. Jossain alkuvaiheen kommenteissa mainitsin seikasta ja joku muu alkoi käyttää hänestä sanaa hiirulainen kun kuvailin hänen ulkoista habitustaan sellaiseksi.
Anteeksi mutta nyt mä en jaksa enää tätä asiaa kommentoida sen suuremmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tuskin miehelläsi on ollut kyse mistään ihastumisesta, varsinkin, jos heidän tarinansa nyt jo osoittaa lopahtamisen merkkejä. Kyse on minunkin mielestäni juuri tuosta mitä on kuvailtu: mies on nyt suorittanut mielestään osansa kanssasi ja nyt on aika saada omaa elämää. Se vaan on niin saakutin kummallista, että siihen liittyy just tuo, että erota ei kuitenkaan haluta.
Mutta mulle on tämä ketju valaissut tuota aivan järkyttävän kieroa logiikkaa tosi paljon. Selvästi täällä monet tietää, mistä puhuu. Hitsi kun tän ketjun olisi itse nähnyt 7 v sitten! No onneksi täällä näyttää olevan muutama, jotka näkee ajoissa.
Minäkään en ihan ymmärrä tätä ulkonäkökeskustelua.
Ap toistuvasti nimittelee kakkosta hiirulaiseksi ja pitää itseään kaunottarena. Se on ap, sinun oma tulkintasi, ei mikään yleinen totuus. Jopa miehet voivat viehättyä erinäköisistä naisista.
Ikäänkuin mies voisi pettää vain vaimonsa näköisten naisten kanssa. Se, että pettämiskumppani on erinäköinen ja -tyylinen on ihan normaalia. Myös maku voi muuttua.
Täysin mahdollista ja luultavaakin sekin, että kyseessä ei ole ollenkaan ulkonäöstä viehättyminen. Jos kyseessä on työkaveri, heillä on yhteistä koko työpaikan maailma. Ja jos siellä vietetään enemmän aikaa kuin kotona, heillä on mahdollisesti enemmän yhteistä kuin ap:llä ja miehellä konsanaan.
Kun lapsetkin lähtenee kotoa, vielä vähemmän yhteistä on vaimon kanssa.
Tosin mies vaikuttaa sen verran itsekkäältä mulkerolta, että tuskin mitään kovin ihanaa tulevaisuutta luvassa kenenkään naisen kanssa. Varsinkaan nuoremmat naiset tuskin kovin kauan katselevat vanhempaa sovinistimiestä. Pelkkä hyvä ulkonäkö ei riitä kaikkeen, varsinkin kun iän tuomaa rupsahtamista ja suorituskyvyn laskua vielä tiedossa.
Ehkä se on petetyn itsensä buustaamista takertua hiirulaisena pitämäänsä uuteen naiseen. Ulkonäkökeskeisyys ei ole monenkaan miehen ykkösprioriteetti. Voi olla kyseessä itsenäinen ja älykäs sekä sielultaan viehättävä nainen. Ja voi olla seksissäkin ties mitä. Ja voi olla hauskakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tuskin miehelläsi on ollut kyse mistään ihastumisesta, varsinkin, jos heidän tarinansa nyt jo osoittaa lopahtamisen merkkejä. Kyse on minunkin mielestäni juuri tuosta mitä on kuvailtu: mies on nyt suorittanut mielestään osansa kanssasi ja nyt on aika saada omaa elämää. Se vaan on niin saakutin kummallista, että siihen liittyy just tuo, että erota ei kuitenkaan haluta.
Mutta mulle on tämä ketju valaissut tuota aivan järkyttävän kieroa logiikkaa tosi paljon. Selvästi täällä monet tietää, mistä puhuu. Hitsi kun tän ketjun olisi itse nähnyt 7 v sitten! No onneksi täällä näyttää olevan muutama, jotka näkee ajoissa.
Kiitos kommentista. Joo, saa nähdä mitä tuleman pitää ja mistä kaikessa on ollutkaan kyse. Nyt kun mies on rauhassa saanut muhjata isossa talossamme yksin, hän on jo rohjennut ottaa minuun yhteyttä ammattiani sivuavissa asioissa. Olisi toki voinut soittaa suoraan tuonne ns. "ruohonjuuritasolle" joka olisi asian hoitanut ilman minun apuanikin (en tarkemmin ala erittelemään asiaa koska tunnistaminen). Jos suhde kakkoseen roihuaisi, tuskin ottaisi minuun mitään kontaktia. Eli se mitä "pikkulinnut ovat mulle visertäneet", on ilmeisesti totta.
Hyvä että ketjusta on sullekin ollut apua, niin mullekin! Ihanaa kun olette kirjoitelleet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tosin mies vaikuttaa sen verran itsekkäältä mulkerolta, että tuskin mitään kovin ihanaa tulevaisuutta luvassa kenenkään naisen kanssa. Varsinkaan nuoremmat naiset tuskin kovin kauan katselevat vanhempaa sovinistimiestä. Pelkkä hyvä ulkonäkö ei riitä kaikkeen, varsinkin kun iän tuomaa rupsahtamista ja suorituskyvyn laskua vielä tiedossa.
Tämä on aivan totta! Tietyllä tapaa lohduttavaa. :)
Ap
Ei siinä mitään ihmeellistä ole, jos 25 vuoden jälkeen toinen ihastuukin. Näitä on. Ei se tarkoita, että mies heikkouttaan hairahtui. Mutta siitä toisesta psosta tuntuu tietenkin hirveeltä. Itse menisin ammattilaisen juttusille purkamaan ja jäsentelemään asioita, etten alentuisi ja keskittyisi vain miehen ja sen uuden naisen halveeraamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään ihmeellistä ole, jos 25 vuoden jälkeen toinen ihastuukin. Näitä on. Ei se tarkoita, että mies heikkouttaan hairahtui. Mutta siitä toisesta psosta tuntuu tietenkin hirveeltä. Itse menisin ammattilaisen juttusille purkamaan ja jäsentelemään asioita, etten alentuisi ja keskittyisi vain miehen ja sen uuden naisen halveeraamiseen.
Totta, ei siinä todellakaan ole mitään ihmeellistä ja olisin asiasta tahtonutkin käydä keskustelua ja miettiä että onko meistä vielä jatkamaan tästä. Mutta tosiaan kun en saanut minkäänlaista vastakaikua, vain tuppisuisen miehen joka avatessaan suunsa huusi ja raivosi mulle, mä katsoin että tämä oli sitten tässä. Nyt ollaan sitten asumuserossa ja katsotaan saadaanko kunnon keskusteluyhteyttä ikinä aikaiseksi.
Ap
On nimenomaan relevanttia. Ehkä on vaatinut mieheltä vähemmän efforttia ja siksi tuntunut helpolta. Ei ehkä ole koettu niin vahvasti, että minä tässä olen jotenkin tosi aktiivinen.
Tälleen moni mies ajattelee, ei se muuksi muutu vaikka sen jättäisi sanomatta. Itse olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei kannata takertua liikaa toisen naisen ulkonäköön. Sekin on kuitenkin osa prosessia, asian sulattelua. Haluan pitkässä juoksussa uskoa myös naisten väliseen solidaarisuuteen. Eihän me tiedetä, mitä tälle toiselle naiselle on sepitetty. Voi olla tilanteessa myös omalla tavallaan uhri, johon sattuu nyt paljon.
Pitkässä juoksussa on tosi huonoa suomen kieltä, suoraan englannista lainattua. Käyttäkää mieluummin suomen kielen omaa sanontaa "pitkällä aikavälillä" tai "pitkän ajan kuluessa".
Suuressa kuvassa on myös huonoa suomea. Käyttäkää sanaa "kokoinaiskuvassa".
Vierailija kirjoitti:
On nimenomaan relevanttia. Ehkä on vaatinut mieheltä vähemmän efforttia ja siksi tuntunut helpolta. Ei ehkä ole koettu niin vahvasti, että minä tässä olen jotenkin tosi aktiivinen.
Tälleen moni mies ajattelee, ei se muuksi muutu vaikka sen jättäisi sanomatta. Itse olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei kannata takertua liikaa toisen naisen ulkonäköön. Sekin on kuitenkin osa prosessia, asian sulattelua. Haluan pitkässä juoksussa uskoa myös naisten väliseen solidaarisuuteen. Eihän me tiedetä, mitä tälle toiselle naiselle on sepitetty. Voi olla tilanteessa myös omalla tavallaan uhri, johon sattuu nyt paljon.
Eipä siihen ulkonäköön ole mun osalta mitenkään takerruttukaan, olen vain ihmetellyt että mikä ihme mieheen meni kun tosiaan kakkonen on aivan kuin toisesta maailmasta (jos mä voisin niin laittaisin teille kuvan niin ymmärtäisitte mitä tarkoitan). Mutta jokin siinä sitten oli, ei me muut sitä voida tietää eikä mies puhu.
Mäkin olisin toivonut kakkoselta naisten välistä solidaarisuutta, hän kun oli hyvin tietoinen että mieheni on naimisissa kanssani. Miksi lähteä reissaamaan ympäri Suomea naimisissa olevan miehen kanssa? Lopputulos oli ruma ja kuten sanottua, häneenkin saattaa tällä hetkellä sattua paljon jos mies sitten hetken käytettyään tosiaan heivasi hänet. Siis mikäli ihmisten puheet pitävät paikkansa heidän tilanteensa lässähtämisestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Relevantti on asiaankuuluva / ajankohtainen
Effortti on vaiva / panostus johonkin asiaan
Prosessi on tapahtumasarja, käsittely.
Pitkässä juoksussa on pitkällä aikavälillä
Solidaarisuus on tuki ja ns. uskollisuus
Kyllä munkin mies jätti mut 15 avioliittovuoden päätteeksi toisen ja vanhemman naisen takia, jolla oli lyhyt poikatukka ja vieläpä erittäin ohut hiuslaatu, ylipainoinen ja tavallinen pulliainen naamasta, ei söpö, ei kaunis..
Itse olen jotain ihan muuta. Eli on pitkät, paksut hiukset, paino normaali ja naamakin kyllä kauniimpi.
:D
Ehkä tämä uusi naisystävä on modernimpi kaikin puolin eikä pidä miestä minään vietävänä tyyppinä. Saattaa osoittaa arvostusta ja samoin mies uutta naista kohtaan. Ap on kommenteissaan hirveen ulkonäkökeskeinen. Katso sinne sielun peiliinkin! Ihmiset muuttuvat ja kaipaavat elämäänsä joskus muutosta. Joskus se ilmaantuu ihastumisen/rakastumisen muodossa. Taustalla voi olla pitempiaikainen tyytymättömyys.
Ei kannata hamuta lohtua toisen parjaamisesta vaan suuntautua nykyiseen elämäntilanteeseen ja miten sitä voi kestää/käsitellä ja suhtautua.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä uusi naisystävä on modernimpi kaikin puolin eikä pidä miestä minään vietävänä tyyppinä. Saattaa osoittaa arvostusta ja samoin mies uutta naista kohtaan. Ap on kommenteissaan hirveen ulkonäkökeskeinen. Katso sinne sielun peiliinkin! Ihmiset muuttuvat ja kaipaavat elämäänsä joskus muutosta. Joskus se ilmaantuu ihastumisen/rakastumisen muodossa. Taustalla voi olla pitempiaikainen tyytymättömyys.
Ei kannata hamuta lohtua toisen parjaamisesta vaan suuntautua nykyiseen elämäntilanteeseen ja miten sitä voi kestää/käsitellä ja suhtautua.
Et ole tainnut lukea koko keskustelua kommentin perusteella.
Kuinkahan paljon tätä tosiaan on, että mies oikeasti ajattelee, että hänen panoksensa liittoon oli antaa naiselle lapset, ei siis alun perinkään ole ajatellut, että lapset olisivat yhteisiä. Sen vuoksi onkin niin helppo itsensä kuviosta irrottaa työhön, harrastuksiin, jne.
Tavallaan jos sen noin ajattelee, niin ilman muutahan siitä myös seuraa, että ei miehen mielestä mitään vikaa ole siinä, että jatketaan yhdessä kuten ennenkin, vaikka hänkin saa "jotain omaa", kun nainenhan sai jo niin paljon...pää hajoaa oikeasti kun tätä ajattelee.
Sitten on niitä miehiä, jotka tahtoo myös tasa-arvoisen parisuhteen ja siihen tulee sitten ne yhteiset lapset. Kunpa me naiset opittaisiin erottamaan nämä toisistaan! Hyvin tuolla joku sanoi myös, että meillä on tapana vain uskoa parempaan ja jäädä odottelemaan sitä ja ajatella, että jos me itse ollaan reiluja, tuetaan ja ajatellaan perheen parasta, sen tekee toinenkin.
Niin itsekin tein, vaikka merkeistä olisi pitänyt ymmärtää muuta.
Minä luulen, että kakkosnaisen ulkonäöllä ei ole nyt tässä keskustelussa mitään virkaa. Mies on ollut täysin liero ja poiminut itsellensä tyrkyllä olevan naisen. Nainen on varmaan nauttinut kun miehen piirittäminen on lopulta tuottanut tulosta. En tiedä kumpi on ollut "voittaja". Oksettavaa touhua.
Miksi Ap:n pitäisi tuntea mitään sympatiaa naista kohtaan, joka on täysin tietoisesti metsästänyt varattua miestä. Mies toki varattuna on täysin syypää pettämiseen, mutta ei se tee tästä salasuhteen naisesta mitenkään upeaa ja ihanaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että kakkosnaisen ulkonäöllä ei ole nyt tässä keskustelussa mitään virkaa. Mies on ollut täysin liero ja poiminut itsellensä tyrkyllä olevan naisen. Nainen on varmaan nauttinut kun miehen piirittäminen on lopulta tuottanut tulosta. En tiedä kumpi on ollut "voittaja". Oksettavaa touhua.
Miksi Ap:n pitäisi tuntea mitään sympatiaa naista kohtaan, joka on täysin tietoisesti metsästänyt varattua miestä. Mies toki varattuna on täysin syypää pettämiseen, mutta ei se tee tästä salasuhteen naisesta mitenkään upeaa ja ihanaa ihmistä.
Niinpä, eihän sillä olekaan ja koko ulkonäköjuttu on jollain tapaa irrotettu alkuperäisestä asiayhteydestään suuremmaksi kuin mitä sen oli tarkoitus ollakaan.
Kiitos kommentista.
Ap
😅😎
Ap