Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ainoastaan petä vaan pitää salasuhdetta, reissaa naisen kanssa, kulkee avoimesti esitellen jopa yhteisille ystäville. Kiinni jäädessään huutaa, räyhää ja käyttää sitä raainta kidutuskeinoa eli menee mykäksi. Vaikka satuttaa vaimoa pettämisellään niin kriisin keskellä jatkaa "p@noreissujaan" ja jättää vaimon suremaan. Vaimon muutettua pois, salasuhteen nainen otetaan yhteiseen kotiin kyläilemään jne. Kirsikkana kakun päällä selviää, että salasuhteita (yhtä julkisia) on ollut aiemminkin. Mies reissaa säännöllisesti suksettomilla reissuillaan. Mies itse ilmoittaa myös, että ei voi luvata, etteikö pettäisi uudestaan jne.
Hitto, mikä aarre mieheksi.
Ja hitto, mua jopa hieman nauratti kun luin tuon sun kauniin raadollisen kuvauksesi. :D Kaikessa rumuudessaan jopa huvittava kuvaus.
Ap
Olen tuo jonka mies jäi kiinni seksin ostamisesta. Olemme puhuneet hyvässä hengessä ja mies on vakuuttanut että nyt on kaikki kerrottu ja toukokuussa hän on itse viimeksi ollut yhteydessä naiseen ja että nainen on itse tarjonnut kesällä itseään pariin otteeseen mutta mieheni on kieltäynyt. Kuulemma inhosi itseään liikaa niin oli muka lopettanut yhteydenpidon, Kunnes. Pyysin taas nähdä puhelinta ja mieheni yhteenpaluun toivossa sen minulle ojensi. Poistetuissa kuvissa vain pari viikkoa sitten lähetettyjä intiimikuvia naiselta. Sanoin miehelleni että se nainen ei noita kuvia ole sattumalta lähettänyt juuri kun mieheni on ollut yksin veneilemässä. Mieheni myönsi että oli lähettänyt vonkausviestin ensimmäisenä. Tuli kyllä totaaliromahdus koska taas kerran mieheni oli onnistunut jymäyttämään minua. Kunnon sika. Kihisen raivosta. Tyyneys on tipotiessään ja vihaan miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua itseänikin naurattaa tämä oma kyynisyyteni. :D Tämä ei edes ole sellaista katkeraa vaan ennemminkin toteavaa kyynisyyttä.
Kyllä mullakin oli eron jälkeen aluksi kiire uuteen suhteeseen, saada sitä kautta sitä validointia. Jos joku edes semi-oikea olisi silloin tullut vastaan, ehkä olisin tarttunut siihen kiinni. Oli tosi vaikea olla alkuun yksin, kun oli niin tottunut olemaan parin puolikas, jonkun puoliso. Oli pelottavaakin olla vain minä, Tiina Virtanen, ihan omana itsenään. Kliseistä kyllä, itseä oli pakko etsiä ja miettiä, että kuka minä olen, mistä minä tykkään. Kun ei ole parisuhteessa, vapautuu aivan valtava määrä aikaa ja kapasiteettia muuhun. Jossain vaiheessa vaan tajusin, että viihdynkin tosi hyvin omissa menoissa ja itseni kanssa, ja hyvien ystävien seura voitti lähes aina jotkut Tinder-treffit.
Välillä muakin vähän naurattaa jotkut mun omat kommentit täällä. :) Välillä naurattaa myös teidän hauskat kommenttinne, kuten se missä juuri kuvattiin miestäni oikeaksi aarteeksi. En tiedä mikä siinäkin nauratti, mutta jollain tapaa kaikessa kauheudessaan oli jopa hupaisa!
Mutta joo tämä: "Oli tosi vaikea olla alkuun yksin, kun oli niin tottunut olemaan parin puolikas, jonkun puoliso. Oli pelottavaakin olla vain minä, Tiina Virtanen, ihan omana itsenään." Mullakin puolison rooli oli niin vahva ja pitkään olin jonkun puoliso, että hemmetin vaikeaa olla nyt yhtäkkiä sinkku!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huomioon pitää ottaa, että apn ensimmäinen reaktio oli, että ilman muuta liitto jatkuu ja sen voi myös avata, jos se on miehen liittoon jäämisen hinta.
Eli totta kai mies luotti siihen, että ap ei ihan hilkulla ole lähdössä, vaan on itse valmis kaikesta huolimatta liittoon jäämään. Kuten oli. Niin totta kai silloin tilanne miehen puolelta on because I can. Kuten hän voikin.
Valitettavasti näin ollen itse uskon, että miehen tavoite olikin lopettaa liitto. Kyllä hän, menestynyt bisnesihminen, tarkoin tiesi, mitä mökötyksellään ja rähinällään saavuttaa. Yllättävän moni mies on sitä mieltä, että liiton pitää jatkua, mutta erotaan. Toisin sanoen, että jotkut elementit liitossa jatkuvat, kuten vaikkapa taloudelliset edut, mutta muutoin liitto päättyy. Tai että seksi jatkuu, mutta liitto päättyy.
Olen ymmärtänyt tämän siten, että he haluavat sinkkumiehen elämän = ei mitään selitysvelvollisuutta kenellekään
Näinhän se valitettavasti usein on. Olen aiemminkin kirjoittanut kokemuksesta näiden bisnesmiesten kanssa. Luulen, että nämä miehet vielä ihan aidosti uskovat, että nainen on heidän kanssaan tehnyt hyvän diilin, "saanut kaikki, mitä haluaakin".
Tavallaan se on myös totta, sillä nainenhan on elänyt onnellista elämää, on itselle todella tärkeät lapset ja koti. Ikävää vaan, että mies on tehnyt diilin, jossa naisen olisi pitänyt osata lukea myös se pienellä kirjoitettu disclaimeri, jossa kerrotaan, että tämä on väliaikaista ja miehen sijoitus tullaan nostamaan korkoineen.
Valitettavasti näin ollen itse uskon, että miehen tavoite olikin lopettaa liitto. Kyllä hän, menestynyt bisnesihminen, tarkoin tiesi, mitä mökötyksellään ja rähinällään saavuttaa. Yllättävän moni mies on sitä mieltä, että liiton pitää jatkua, mutta erotaan. Toisin sanoen, että jotkut elementit liitossa jatkuvat, kuten vaikkapa taloudelliset edut, mutta muutoin liitto päättyy. Tai että seksi jatkuu, mutta liitto päättyy.
Olen ymmärtänyt tämän siten, että he haluavat sinkkumiehen elämän = ei mitään selitysvelvollisuutta kenellekään mistään aviomiehen eduilla.
Mahassani jysähti. Olen lukenut ketjua kuin raamattua oman tilanteeni vuoksi. Voisin hyvin kuvitella, että tuohon suuntaan omakin liittoni on menossa. Olen jo saanut kuullakin, miten mullahan tässä kaikki on mitä olen toivonut:-(
Johtuuko tämä vain siitä, että oikeasti jossain vaiheessa ei enää ymmärretä, että kotona ja töissä ei päde samat säännöt ja sopimukset?
Ap, hyvinkin näissä kahdessa kirjoituksessa voi sullekin olla vastauksia siitä, mitä tapahtui!
Otsikko on mitä pettäjä tuntee? Omaa miestäni varmaan harmittaa että avioliitto kaatuu. Mistä sitten hakee kiksejä siitä että ostaa salaa vaimolta seksiä koska se tuntuu olevan se juttu. Jännitys. Mitä jännittävää on ostaa seksiä sinkkuna? Tuskin kovin jännittävää. Sanoinkin miehelleni että halusit minun jäävän jotta voit jatkaa tuota sairaasta leikkiä minun kustannuksella. Niin kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahassani jysähti. Olen lukenut ketjua kuin raamattua oman tilanteeni vuoksi. Voisin hyvin kuvitella, että tuohon suuntaan omakin liittoni on menossa. Olen jo saanut kuullakin, miten mullahan tässä kaikki on mitä olen toivonut:-(
Johtuuko tämä vain siitä, että oikeasti jossain vaiheessa ei enää ymmärretä, että kotona ja töissä ei päde samat säännöt ja sopimukset?
Ap, hyvinkin näissä kahdessa kirjoituksessa voi sullekin olla vastauksia siitä, mitä tapahtui!
Ja mulle sanottiin: "Kyllä sulla kaikkinensa on ollut hyvä elämä mun kanssa!"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on mitä pettäjä tuntee? Omaa miestäni varmaan harmittaa että avioliitto kaatuu. Mistä sitten hakee kiksejä siitä että ostaa salaa vaimolta seksiä koska se tuntuu olevan se juttu. Jännitys. Mitä jännittävää on ostaa seksiä sinkkuna? Tuskin kovin jännittävää. Sanoinkin miehelleni että halusit minun jäävän jotta voit jatkaa tuota sairaasta leikkiä minun kustannuksella. Niin kuvottavaa.
Niin, mistäpä sitä jännitystä nyt sitten haetaan kun meilläkin vaimo otti ja lähti?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ap, kuvailit kakkosta hiirulaiseksi. Muista, että tässä ei ole menossa mikään kilpailu, jonka palkintona on tämä k+**päinen mies."
:D
Se että nainen on ulkoisesti hiirulainen ei tee tästä minkäänlaista kilpailuasetelmaa, hiirulainen on tässä tapauksessa adjektiivin asemassa ja kuvaa naisen ulkoista olemusta.
Ap
En nyt kyllä hyväksy tätä hiirulais-nimittelyä tässä. Ei jotenkin yhtään istu ap:n muuten ihan kypsän ja mukavan ihmisen tuntuiseen kuvaan.
Tulee enemmän mieleen myös, että liekö aloittaja semmoinen ns räväkkä eli mauttomuuteen asti näyttävän näköinen nainen ja tämä hiirulaiseksi nimiteltävä taas klassisen luonnollisen kaunis nainen, jolla ei ole räikeää hiusväriä ja paksua meikkiä. Jostain syystä semmoiset isokokoiset ja pyntätyt naiset eivät oikein tunnista pienikokoisen luonnonkauniin naisen kauneutta.
Ehkä tässä ei ole kyse siitä, mutta nimittely herättää aina negatiivisia ajatuksia siitä nimittelijästä.
Js jos tämä miehen ihastus ei ole kaunis, niin ehkä hän on sitten fiksu ja mukava, kiinnostava keskustelija ja muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt kyllä hyväksy tätä hiirulais-nimittelyä tässä. Ei jotenkin yhtään istu ap:n muuten ihan kypsän ja mukavan ihmisen tuntuiseen kuvaan.
Tulee enemmän mieleen myös, että liekö aloittaja semmoinen ns räväkkä eli mauttomuuteen asti näyttävän näköinen nainen ja tämä hiirulaiseksi nimiteltävä taas klassisen luonnollisen kaunis nainen, jolla ei ole räikeää hiusväriä ja paksua meikkiä. Jostain syystä semmoiset isokokoiset ja pyntätyt naiset eivät oikein tunnista pienikokoisen luonnonkauniin naisen kauneutta.
Ehkä tässä ei ole kyse siitä, mutta nimittely herättää aina negatiivisia ajatuksia siitä nimittelijästä.
Js jos tämä miehen ihastus ei ole kaunis, niin ehkä hän on sitten fiksu ja mukava, kiinnostava keskustelija ja muuta?
Ja hiirulainenhan tosiaan ON tässä keskustelussa adjektiivin asemassa kuvaamaan kakkosta. Jokainen meistä tietää mitä sillä tarkoitetaan. Ja jokainen tietää ihmetykseni siitä miten komea ja miehinen mieheni meni ja ihastui niin vaatimattoman näköiseen ja oloiseen naiseen. Ei sovi ollenkaan kokonaiskuvaan.
Kyllä olen huoliteltu nainen ja käytän meikkiä, mutta olen pienikokoinen, en räväkkä enkä isokokoinen millään mittapuulla mitattuna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua itseänikin naurattaa tämä oma kyynisyyteni. :D Tämä ei edes ole sellaista katkeraa vaan ennemminkin toteavaa kyynisyyttä.
Kyllä mullakin oli eron jälkeen aluksi kiire uuteen suhteeseen, saada sitä kautta sitä validointia. Jos joku edes semi-oikea olisi silloin tullut vastaan, ehkä olisin tarttunut siihen kiinni. Oli tosi vaikea olla alkuun yksin, kun oli niin tottunut olemaan parin puolikas, jonkun puoliso. Oli pelottavaakin olla vain minä, Tiina Virtanen, ihan omana itsenään. Kliseistä kyllä, itseä oli pakko etsiä ja miettiä, että kuka minä olen, mistä minä tykkään. Kun ei ole parisuhteessa, vapautuu aivan valtava määrä aikaa ja kapasiteettia muuhun. Jossain vaiheessa vaan tajusin, että viihdynkin tosi hyvin omissa menoissa ja itseni kanssa, ja hyvien ystävien seura voitti lähes aina jotkut Tinder-treffit.
Tämä on tosi synkkä ja syvälle juurtunut kulttuurinen juttu, että nainen ei ole ihan oikea ihminen, vaan jonkun-joku. Ensin tytär, sitten tyttöystävä ja lopulta vaimo. Tietyissä ympyröissä myös Joonan äiti.
Hienoa, että olet tämän tunnistanut ja pyrit siitä eroon!
No minä en nyt ainakaan kyllä tiedä, mitä hiirulaisella tarkoitetaan. Minusta tuo nimittely ei sovi aloittajan muuten rakentavaan tyyliin.
Ja mitä sitten, vaikka miehesi uusi ihastus olisi vaatimattoman näköinen? Ei se ole mitenkään laitonta, ja kyllä kaikennäköisillä ihmisillä on romansseja. Johonkin se mies ihastui. Ei tämä nyt sillä parane, että haukkuu sitä ihastusta asiattomasti.
Huudan vierestä, mutta kyllä ap:n kuvaus voi olla relevanttiakin. Mulle on esitetty miesten keskuudessa olevana yleisenä tietona, että ei-niin-kauniit naiset olisivat parempia sängyssä ja miellyttämishaluisempia, kun eivät ole tottuneet saamaan huomiota tekemättä mitään. Häkeltyvät helpommin huomiosta ja ovat siten helpompia. Olen valitettavasti kuullut tämän useammalta mieheltä, myös oma ex vahvisti.
Vaimoiksi halutaan sitten niitä tavoitellumpia tapauksia, joiden luotettavuus testataan. Eivät saa olla liian helppoja, halutaan vähän haastetta. Siis alkuun.
:/
Vierailija kirjoitti:
Huudan vierestä, mutta kyllä ap:n kuvaus voi olla relevanttiakin. Mulle on esitetty miesten keskuudessa olevana yleisenä tietona, että ei-niin-kauniit naiset olisivat parempia sängyssä ja miellyttämishaluisempia, kun eivät ole tottuneet saamaan huomiota tekemättä mitään. Häkeltyvät helpommin huomiosta ja ovat siten helpompia. Olen valitettavasti kuullut tämän useammalta mieheltä, myös oma ex vahvisti.
Vaimoiksi halutaan sitten niitä tavoitellumpia tapauksia, joiden luotettavuus testataan. Eivät saa olla liian helppoja, halutaan vähän haastetta. Siis alkuun.
Relevanttia? Minusta tuossa kuvaamassasi tilanteessa lähdetään nyt kiusaajan kelkkaan ja katsellaan naisia kuvitellusta miesnäkökulmasta. Eikä tuo kuvauksesi vastaa nyt yhtään aloittajan kertomusta. Sinun kuvauksessasi mies on se aktiivinen toimija (kuinkas muutenkaan, sehän on sovinistikökulmasta ainoa vaihtoehto suorastaan, paitsi sitten jos jää kiinni, silloin kaikki on toki naisen vikaa), kun aloittaja kertoi naisen olleen alussa aktiivisempi osapuoli.
Tosin nyt kun tuli puheeksi, niin aiiivan, aloittajan kertomuksessa tapahtuma oli oikeastaan ihan kyllä naisen vika kun nainen oli niinku se aktiivinen osapuoli. Liekö totta vai sovinistisen näkökulman aiheuttamaa vinoumaa.
"Pyysin taas nähdä puhelinta ja mieheni yhteenpaluun toivossa sen minulle ojensi. Poistetuissa kuvissa vain pari viikkoa sitten lähetettyjä intiimikuvia naiselta. Sanoin miehelleni että se nainen ei noita kuvia ole sattumalta lähettänyt juuri kun mieheni on ollut yksin veneilemässä. Mieheni myönsi että oli lähettänyt vonkausviestin ensimmäisenä. "
Anteeks, ei saisi nauraa, mutta tää on jo jotain niin törkeetä käytöstä, että pisti jo naurattamaan.
"En nyt kyllä hyväksy tätä hiirulais-nimittelyä tässä. Ei jotenkin yhtään istu ap:n muuten ihan kypsän ja mukavan ihmisen tuntuiseen kuvaan.
Tulee enemmän mieleen myös, että liekö aloittaja semmoinen ns räväkkä eli mauttomuuteen asti näyttävän näköinen nainen ja tämä hiirulaiseksi nimiteltävä taas klassisen luonnollisen kaunis nainen, jolla ei ole räikeää hiusväriä ja paksua meikkiä. Jostain syystä semmoiset isokokoiset ja pyntätyt naiset eivät oikein tunnista pienikokoisen luonnonkauniin naisen kauneutta."
Ah hahahahhahah. Nyt tyrskähti kyllä aamukahvit näppikselle.
Vierailija kirjoitti:
No minä en nyt ainakaan kyllä tiedä, mitä hiirulaisella tarkoitetaan. Minusta tuo nimittely ei sovi aloittajan muuten rakentavaan tyyliin.
Ja mitä sitten, vaikka miehesi uusi ihastus olisi vaatimattoman näköinen? Ei se ole mitenkään laitonta
:D
Vierailija kirjoitti:
No täähän on nyt ihan peruspsykologiaa, jonka tajuaa jo alle kakskymppinen.
Vierailija kirjoitti:
"Pyysin taas nähdä puhelinta ja mieheni yhteenpaluun toivossa sen minulle ojensi. Poistetuissa kuvissa vain pari viikkoa sitten lähetettyjä intiimikuvia naiselta. Sanoin miehelleni että se nainen ei noita kuvia ole sattumalta lähettänyt juuri kun mieheni on ollut yksin veneilemässä. Mieheni myönsi että oli lähettänyt vonkausviestin ensimmäisenä. "
Anteeks, ei saisi nauraa, mutta tää on jo jotain niin törkeetä käytöstä, että pisti jo naurattamaan.
Tää ketju on pullollaan uskomattoman törkeetä käytöstä ja tekoja! "Hienoa" huomata että ei todellakaan ole ainoa maailman nainen jolle on tehty ns. törkeät.
Ap
Palaan vielä tähän.
Niin, mulla on suru vielä tuoreena päällä ja pää kaikesta sekaisin. Kun tosiaan se kaikki tuttu ja turvallinen katosi, tavallaan yhdessä yössä.
Kiitos ymmärtävistä sanoistasi.
Ap