Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1261/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te muut kaiken tällaisen kuran kokeneet naiset pystyneet enää rakastumaan, rakastamaan, luottamaan? Mulla aika vahvana sellainen tunne että en enää pystyisi noista mihinkään. Rakastuin, rakastin ja luotin puolisooni ja sitten hän täysin sumeilematta rikkoi kaiken sen pieniksi palasiksi ja niitä sirpaleita nyt sitten tässä keräillään. Kivoja miehiä on mua lähestynyt, mutta kun en tunne yhtään mitään. Miten teillä muilla?

Ap

En. Ja me oltiin exän kanssa yhdessä "vain" 10 vuotta. Kaltoinkohtelun, hylkäämisen ja valehtelun jättämät traumat on sen verran prosessoimatta, että en luota miehiin. Noh, katsotaan ajan kanssa. 

Vierailija
1262/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei avioliitto ole vain hyviä aikoja varten. 

Älä lässytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä vähättele exäsi väkivaltaa! Töniminen on myös fyysistä väkivaltaa, hän ylitti koskemattomuutesi joka kerta töniessään. Tutkimusten mukaan parisuhdeväkivalta pahenee ajan myötä ja sinä todennäköisesti väistit suuremman väkivallan. Minä tosiaan jouduin kokemaan sitä pahemmalla tavalla. Kun lastesi isä ja puolivuosisatainen kumppani paiskaa maahan ja kuristaa, jotain kuolee sisältä lopullisesti. Vaikka exälläni on lähestymiskielto, ei se poista kokemuksiani.

Ajattele ap että säästyit pahemmalta. Olit siinä mielessä onnekas.

Suosittelen katkaisemaan välit exään jos lapsen e ovat jo aikuisia. Yhteydenpito avaa haavoja. Minä olen blokannut exän joka paikassa; puhelimessa, somessa jne

En vähättele, mutta kerron mi

Kyllä tuollaisesta miehestä oikeasti kannattaa pitää etäisyyttä ihan kunnolla, jotta paranemisesi voi alkaa. Tarvitset tilaa ajatuksillesi ja tunteillesi. Se ei onnistu, jos tapaat miestä tai olet hänen kanssaan yhteyksissä, koska silloin mies valtaa aina uudestaan tilaa pääkopastasi. 

Vierailija
1264/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika parantaa haavoja vähän. <3 Nyt on aika alkaa etsimään itseäsi, jonka hukkasit avioliiton aikana. Harrasta, matkustele, opiskele, etsi uusia ystäviä, ota rauhallisesti ja nauti siitä turvasta ja riippumattomuudesta, joka sinulla on itsenäisenä ihmisenä. 

Ainakaan matkustelu ei tunnu samalta rikkinäisen sydämen kanssa. Ei osaa samalla tavoin nauttia siitä kuin esim. puolison kanssa reissatessa silloin kun kaikki oli vielä hyvin. Ihmisen täytyy ensin saadaan itsensä eheämmäksi että oppii nauttimaan jälleen asioista. 

Vierailija
1265/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juu ja sitten kun ensin piirittää toista naista viikkokausia ja selittää kuinka on ihastunut ja tämä nainen on hänen sielunkumppani, tuo lahjoja, lopulta pääsee sänkyynkin asti, mutta sitten tulee jossain vaiheessa katumapäälle ja haluaakin yhtäkkiä keskittyä omaan perheeseen ja kylmästi käskee lopettamaan yhteydenpidon. Tämä nainenkin alkoi olemaan todella ihastunut ja tuo hylkääminen tuntui pahalta, oli kyllä tyhmä kun meni ihastumaan varattuun mieheen, joka ei vaikuttanut olevansa suhteessa, kun ehti viestitellä paljon pitkin päivää ja nähdä usein.

Hän etsii miehen vaimon somesta ja kertoo tästä salasuhteesta, lähettää kuvakaappauksia miehen lähettämistä viesteistä, lopulta molemmat sekä mies että vaimo haukkui naista huoraksi/hulluksi. Mies oli todella aktiivinen ja onnistui hurmaamaan nuoremman naisen ja lopulta halusi katkaista välit ihan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan, olisi myös halunnut salata suhtee

Vähän samantapainen kokemus, mutta toiselta puolelta. Mieheni rakastajatar otti yhteyttä ja laittoi vielä viestejä heidän keskinäisestä viestittelystään todisteeksi suhteesta. 

Kylmästi ilmoitin, että ei kiinnosta ja että minuun ei tarvitse enempää olla yhteydessä. Ei kiinnosta heidän väliset sutinat. Mieheni on suoraan sanonut, että seksuaalisesti en riitä hänelle. Olenkin sanonut, että käyköön sitten purkamassa paineitaan muualla  mutta minä en halua tietää missä. 

Kirjoitin tämän vain siksi, ettei toinen nainen tai ulkopuolinen voi tietää minkälaisia järjestelyjä aviopuolisoilla on, eikä " Totuuden torveksi " ryhtyminen välttämättä tee muuta kun kapsahtaa omaan nilkkaan. 

Vierailija
1266/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei avioliitto ole vain hyviä aikoja varten. 

Ei niin ja olisin ollut valmis näistäkin pääsemään yli, ainakin yrittämään, mutta kun toinen osapuoli ei tullut yhtään vastaan. Yksin hirvittävän hankalaa yrittää pelastaa mitään.

Ap

Vierailija
1267/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies aloitti suhteen loppuaikoina kännissä raivoamisen pää punaisena, uhkailun ja nyrkin heristelyn. Heitin ulos pikavauhtia ennen kuin tulee turpaan. Niin monta vastaavaa tarinaa olin lukenut, joissa asiat etenevät tietyssä järjestyksessä, kun narsistimies alkaa flippaamaan esim. petettyään. Seuraavaksi olisi varmasti tullut turpiin. 

T. Eri

Miksiköhän tosi monella tuo sama kokemus miehen flippaamisesta kun jää juuri mm pettämisestä kiinni?

Ap

Vierailija
1268/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te muut kaiken tällaisen kuran kokeneet naiset pystyneet enää rakastumaan, rakastamaan, luottamaan? Mulla aika vahvana sellainen tunne että en enää pystyisi noista mihinkään. Rakastuin, rakastin ja luotin puolisooni ja sitten hän täysin sumeilematta rikkoi kaiken sen pieniksi palasiksi ja niitä sirpaleita nyt sitten tässä keräillään. Kivoja miehiä on mua lähestynyt, mutta kun en tunne yhtään mitään. Miten teillä muilla?

Ap

En. Ja me oltiin exän kanssa yhdessä "vain" 10 vuotta. Kaltoinkohtelun, hylkäämisen ja valehtelun jättämät traumat on sen verran prosessoimatta, että en luota miehiin. Noh, katsotaan ajan kanssa. 

Tää on kyllä surullista. Surullista mitä jälkeä miehet jälkeensä jättävätkään sen kummempia seurauksia ajattelematta. Pääasia että itsellä on kivaa!

Ap

Vierailija
1269/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika parantaa haavoja vähän. <3 Nyt on aika alkaa etsimään itseäsi, jonka hukkasit avioliiton aikana. Harrasta, matkustele, opiskele, etsi uusia ystäviä, ota rauhallisesti ja nauti siitä turvasta ja riippumattomuudesta, joka sinulla on itsenäisenä ihmisenä. 

Ainakaan matkustelu ei tunnu samalta rikkinäisen sydämen kanssa. Ei osaa samalla tavoin nauttia siitä kuin esim. puolison kanssa reissatessa silloin kun kaikki oli vielä hyvin. Ihmisen täytyy ensin saadaan itsensä eheämmäksi että oppii nauttimaan jälleen asioista. 

Jos on isoja tai aikuisia lapsia, tai kavereita tai vaikka sisaruksia, niin sitten niiden kanssa matkaan. Minusta reissut sisarusten ja kavereiden kesken on ihan parhaita. 

Vierailija
1270/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu ja sitten kun ensin piirittää toista naista viikkokausia ja selittää kuinka on ihastunut ja tämä nainen on hänen sielunkumppani, tuo lahjoja, lopulta pääsee sänkyynkin asti, mutta sitten tulee jossain vaiheessa katumapäälle ja haluaakin yhtäkkiä keskittyä omaan perheeseen ja kylmästi käskee lopettamaan yhteydenpidon. Tämä nainenkin alkoi olemaan todella ihastunut ja tuo hylkääminen tuntui pahalta, oli kyllä tyhmä kun meni ihastumaan varattuun mieheen, joka ei vaikuttanut olevansa suhteessa, kun ehti viestitellä paljon pitkin päivää ja nähdä usein.

Hän etsii miehen vaimon somesta ja kertoo tästä salasuhteesta, lähettää kuvakaappauksia miehen lähettämistä viesteistä, lopulta molemmat sekä mies että vaimo haukkui naista huoraksi/hulluksi. Mies oli todella aktiivinen ja onnistui hurmaamaan nuoremman naisen ja lopulta halusi katkaista välit ihan kuin mitään ei olisi koskaa

Eihän tuo nyt mihinkään kapsahtanut. Miehesi huijaama nainen kertoi sinulle varmuuden vuoksi, mutta sinä oletkin aivan suosiolla kynnysmatto ja valinnut osasi. Hyvä yritys kuitenkin olla solidaarinen toiselle naisella.

Vierailija
1271/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän etsii miehen vaimon somesta ja kertoo tästä salasuhteesta, lähettää kuvakaappauksia miehen lähettämistä viesteistä, lopulta molemmat sekä mies että vaimo haukkui naista huoraksi/hulluksi. Mies oli todella aktiivinen ja onnistui hurmaamaan nuoremman naisen ja lopulta halusi katkaista välit ihan kuin mitään ei olisi koskaa

Uskallan väittää, että suurin osa avioliitoista ei ole suostumuksellisia avoimia suhteita kuten teillä. 

Vierailija
1272/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän etsii miehen vaimon somesta ja kertoo tästä salasuhteesta, lähettää kuvakaappauksia miehen lähettämistä viesteistä, lopulta molemmat sekä mies että vaimo haukkui naista huoraksi/hulluksi. Mies oli todella aktiivinen ja onnistui hurmaamaan nuoremman naisen ja lopulta halusi

Luultavasti tuo oli jonkun huoramarkon oma riipustus; säälittävä yritys manipuloida palstalla petettyjä naisia olemaan kertomatta.

Vierailija
1273/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisesta miehestä oikeasti kannattaa pitää etäisyyttä ihan kunnolla, jotta paranemisesi voi alkaa. Tarvitset tilaa ajatuksillesi ja tunteillesi. Se ei onnistu, jos tapaat miestä tai olet hänen kanssaan yhteyksissä, koska silloin mies valtaa aina uudestaan tilaa pääkopastasi. 

Tavannut olen vain muutaman kerran, mutta viestillä tosiaan joskus vaihdetaan kuulumisia. En haluaisi koskaan aivan täysin yhteydenpidosta luopua, niin kauan kuitenkin oltiin yhdessä. Vaikka ehkä mun pitäisi se koirakin vaan unohtaa. 

Ap

Vierailija
1274/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän etsii miehen vaimon somesta ja kertoo tästä salasuhteesta, lähettää kuvakaappauksia miehen lähettämistä viesteistä, lopulta molemmat sekä mies että vaimo haukkui naista huoraksi/hulluksi. Mies oli todella aktiivinen ja on

Ristus miten kyynistä porukkaa täällä on 🙄

Vierailija
1275/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies aloitti suhteen loppuaikoina kännissä raivoamisen pää punaisena, uhkailun ja nyrkin heristelyn. Heitin ulos pikavauhtia ennen kuin tulee turpaan. Niin monta vastaavaa tarinaa olin lukenut, joissa asiat etenevät tietyssä järjestyksessä, kun narsistimies alkaa flippaamaan esim. petettyään. Seuraavaksi olisi varmasti tullut turpiin. 

T. Eri

Miksiköhän tosi monella tuo sama kokemus miehen flippaamisesta kun jää juuri mm pettämisestä kiinni?

Ap

En tiedä. Siitä oli hiljattain puhetta jossain muussa ketjussa, jossa pohdittiin syitä siihen. Miehen yritys tehdä henkinen pesäero vaimoonsa? Epäonnistunut provosointiyritys, että saisi vaimon näyttämään pahalta ja syylliseltä eroon? Vaikea sanoa. 

Vierailija
1276/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavannut olen vain muutaman kerran, mutta viestillä tosiaan joskus vaihdetaan kuulumisia. En haluaisi koskaan aivan täysin yhteydenpidosta luopua, niin kauan kuitenkin oltiin yhdessä. Vaikka ehkä mun pitäisi se koirakin vaan unohtaa. 

Ap

Tiedätkö mitä, otat uuden miehen ja unohdat tuollaisen petollisen sian. Elämä on lyhyt ja siitä olet antanut jo liikaakin aikaasi tuollaiselle lierolle. Hän on jo uuden kanssa, eikä suo ajatustakaan sinulle.

Vierailija
1277/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitää kuitenkin olla varma, että on itse sellaisessa vaiheessa, että uusi parisuhde antaa enemmän kuin ottaa. Ettei uusi suhde vaan riko ihmistä enemmän, jos siinäkin menee jotain pieleen. Tai ettei itse riko alkavaa hyvää suhdetta, koska luottamuspula on niin suuri. 

Vierailija
1278/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen tuo jonka mies jäi kiinni seksin ostamisesta. En meinaa enää ikinä alkaa parisuhteeseen, kyllä mua on petetty liian monta kertaa. En pysty luottamaan miehiin ollenkaan enkä haaveile uudesta rakkaudesta. Odotan kuitenkin innolla uutta elämää yksin. Elin myös avioliitossani täysin perheelle. Tavallaan unohdin itseni. Nyt meinaan elää itselleni, matkustella, hemmotella itseäni ja pitää juhlia ystävilleni. Olen surullinen tottakai, mutta selviän tästä. Ollaan yhdessä miehen kanssa itketty, halattu ja puhuttu. On tehnyt hyvää se että ollaan käsitelty tätä yhdessä ja mieheni on antanut selityksiä asioille ja puhunut eikä ole ollut tuppisuuna. Mutta yhteistä elämää meillä ei tule enää olemaan. 

Vierailija
1279/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Siitä oli hiljattain puhetta jossain muussa ketjussa, jossa pohdittiin syitä siihen. Miehen yritys tehdä henkinen pesäero vaimoonsa? Epäonnistunut provosointiyritys, että saisi vaimon näyttämään pahalta ja syylliseltä eroon? Vaikea sanoa. 

Tästä olisin kyllä hirmu kiinnostunut saamaan vastauksia. Mä mietin että jos mä olisin miehen asemassa että miten olisin reagoinut. Mä luultavasti olisin hävennyt silmät päästäni sen pussailuvideon takia ja itkenyt ja vonkunut miestä antamaan anteeksi. Mutta en tokikaan olisi alannut miehelle raivoamaan omista teoistani, on jotenkin aivan hullu reagointitapa, mä en ymmärrä. Vai eivätkö ne muuta voi? Paha olo on, mutta ei osata sitä purkaa muulla tavoin?

Ap

Vierailija
1280/1940 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kuitenkin olla varma, että on itse sellaisessa vaiheessa, että uusi parisuhde antaa enemmän kuin ottaa. Ettei uusi suhde vaan riko ihmistä enemmän, jos siinäkin menee jotain pieleen. Tai ettei itse riko alkavaa hyvää suhdetta, koska luottamuspula on niin suuri. 

No tämäpä juuri. Tai aloittaa joku kevyt pieni tapailusuhde jos sellainen toisellekin sopii. Ei mitään vakavaa vielä, mutta jotain joka auttaisi unohtamisessa ja toisi elämään sopivasti säpinää.

Ap