Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Ap, sun osuus on voinut olla totta. Sun kokemukset ja muistot on totta, sun tunteet. Yhteisiä vuosia sun lasten kanssa ei myöskään kukaan saa varastettua sulta pois.
Varmasti kannattaa lukea narsismista. Voi olla ihan voimaannuttavaa.
Tilannepäivitys: Kuulin eilen yhteiseltä tutultamme että miehellä oli vastaavanlainen pettämisepisodi n. 12 vuotta sitten. Silloin kulki erään naisen luona toisella paikkakunnalla ja kun on sanonut mulle olevansa jollain työkeikalla, onkin kuljettanut ko. naista ympäri Suomea mukanaan. Samoin nyt 12 vuotta myöhemmin tämä uusi naikkonen on kuulemma kulkenut hänen mukanaan ja jopa useat meidän yhteisistä ystävistä ovat näistä kummastakin naisesta olleet tietoisia, kumpikin on ollut mukana myös yhteisissä illanvietoissa miehen ja meidän ystäviemme, jopa ystäväpariskuntiemme kanssa. Oon aivan äimänä tästä paljastuksesta, mitä ihmettä?! Miten idiootti mies mulla olikaan? Mikä diagnoosi sille täytyisi asettaa??! Ei ole normaalia.
Kuulemma tuo 12 vuoden takainen suhde sitten kuihtui kun mies tahtoi naisesta eroon ja halusi säilyttää avioliittonsa.
Ihan vähän lisää pyörällä päästäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun osuus on voinut olla totta. Sun kokemukset ja muistot on totta, sun tunteet. Yhteisiä vuosia sun lasten kanssa ei myöskään kukaan saa varastettua sulta pois.
Varmasti kannattaa lukea narsismista. Voi olla ihan voimaannuttavaa.
Mä totisesti alan epäillä narsismia. Joku häiriö miehellä on. Viittaan ylläolevaan kommenttiini. Millainen ihminen kykenee tuollaiseen kun oma vaimo odottaa kotona?!
Ap
Henkisestä yhteydestä: mikä sekin mystinen taso on, jolla tätä pitäisi olla, että mies ei petä?
Kun se, että jutellaan kaikesta, myös kipeistä asioista, arjessa nauretaan ja rupatellaan, tehdään yhdessä päätöksiä pienissä ja suurissa asioissa, harrastetaan yhdessä ja yksin, kiinnostutaan ja jutellaan molempien työelämästä, keskustellaan lasten asioista, seksi on tunnepitoista ja hyvää, sitä on paljon, ja paljon muuta, eikä se riitä.
Vaikka siis kaikki nuo asiat, joita ihminen voi erehtyä pitämään merkkinä siitä, että henkinen yhteys on olemassa naiselle sanotaan, että niin joo parisuhteessa on kaksi ja nyt kun mies petti, niin henkinen yhteyshän teiltä puuttui ja katso peiliin.
Ovatko miehet todellakin ryhmä, jotka kykenevät niin syvään henkiseen yhteyteen, että eihän sitä yksi nainen voi antaa, niin joutuvat sitten reppanat hakemaan tätä yhteyttä monelta.
Aplle vielä minulta peukku lapsille avoimesta kommunikaatiosta. Monet ovatkin sanoneet, että sinä et ole vastuussa lasten ja isän suhteesta. Ymmärrän, että vanhoista tavoista on vaikea luopua, sillä sinähän olet koko lasten elämän ollut vastuussa juuri siitä. Kuinkahan monta lahjaa olet ostanut ja sanonut, että se on isiltä. Muistuttanut kymmeniä kertoja, että niin Xllä on sitten synttärit ensi tiistaina ja lirkuttanut synttäreillä, että ihan kohta se isi sieltä tulee ja laittanut viestin missä olet. Selitellyt, miten isi ei nyt jouda kun sillä on niin tärkeä se ja tämä.
Nyt on uuden elämän aika luopua tuostakin. Asiaa ei tarvitse lasten kanssa alkaa käsitellä, ei heille isästään valittaa tai syytellä, mutta aikuiset ihmiset ovat ansainneet totuuden. Muu on heidän henkisen kasvunsa torppaamista.
Vierailija kirjoitti:
Henkisestä yhteydestä: mikä sekin mystinen taso on, jolla tätä pitäisi olla, että mies ei petä?
Kun se, että jutellaan kaikesta, myös kipeistä asioista, arjessa nauretaan ja rupatellaan, tehdään yhdessä päätöksiä pienissä ja suurissa asioissa, harrastetaan yhdessä ja yksin, kiinnostutaan ja jutellaan molempien työelämästä, keskustellaan lasten asioista, seksi on tunnepitoista ja hyvää, sitä on paljon, ja paljon muuta, eikä se riitä.
Vaikka siis kaikki nuo asiat, joita ihminen voi erehtyä pitämään merkkinä siitä, että henkinen yhteys on olemassa naiselle sanotaan, että niin joo parisuhteessa on kaksi ja nyt kun mies petti, niin henkinen yhteyshän teiltä puuttui ja katso peiliin.
Ovatko miehet todellakin ryhmä, jotka kykenevät niin syvään henkiseen yhteyteen, että eihän sitä yksi nainen voi antaa, niin joutuvat sitten reppanat hakemaan tätä yhteyttä monelta.
Aplle vielä minulta peukku lapsille av
Kiitos hyvästä kommentista sinulle! Kyllähän minä olen lasten koko elämän ajan näistä synttärilahjoista sun muista huolehtinut, se on totta. Olen jollain tapaa siloitellut lasten isäkuvaa heille, mutta eiväthän he ole juurikaan isänsä kanssa tekemisissä. Isä on heidän mielestään niin etäinen ja vaikea lähestyttävä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.
Arvaapa kuinka moni "ukkomies" vokottelee nuoria tyttöjä selitellen avioliittoaan huonoksi, päättyneeksi, vankilan kaltaiseksi... ollaan vain lasten vuoksi yhdessä tai omaisuuden takia blaablaa..
Kiinni jäätyään mies uhriutuu vaimolleen, että se parikymppinen nainen suorastaan kävi päälle ja pakotti suhteeseen välittämättä yhtään miehen rakkaasta vaimokullasta ja lapsista.
Ellei kyse ole raiskauksesta, vaan suostumuksellisesta seksistä, niin syyllinen ja pettäjä on se kuka on parisuhteessa. Ei sinkku vastapuoli, joka ei petä ketään. Mies olisi voinut kieltäytyä vedoten siihen, että on varattu ja ottaa nuoren tytön flirttailun huumorilla tai käskeä tiukasti lopettamaan.
Ap, tuskin on mies narsisti, vaan ihan tavallinen kusipää. Sinulle taidettiinkin jo aika ketjun alkupäässä antaa varoitus, että muutakin on vielä tulossa, että valitettavasti tässä ei kaikki.
Miehesi käytös on tämän pettäjätyypin perus. Näillä, jotka eniten suuttuu ja alkaa mykäksi, on AINA takana enemmän kuin nyt paljastuu. Strategiansa on oikeasti äärimmäisen looginen ja tehokas: kun ei sano mitään, ei vahingossa paljasta mitään. Eli juuri tähän perustuu opetettu tekniikka, että älä sano kuulusteluissa mitään. Koska ikinä ei voi tietää, mikä pieni johtolanka alkaa purkamaan koko kerää.
Olen tuo, joka kirjoitti olleensa johtoportaan kanssa töissä. Sinä et tiedä, miten tavallista tuo on! Tai sitten ne kaikki on jotain narsisteja, mitä en usko, sentään. Vaimojen sijaan tyttöystäviä työmatkoilla. Kukaan ei siihen puutu, suomalaisittain kenenkään kotiasioihin ei puututa. Riippuu täysin suhteilijoiden röyhkeydestä, jos vaan pokkana ovat ja menevät, kuka kehtaa puuttua. Selän takana tietysti juoruskellaan, mutta vahingossakaan kukaan e halua olla se, joka vaimolle kertoo. Sitä pidettäisiin kuin kanteluna koulussa.
Surullista, mutta totta: asiaan osallisia on monta kertaa petoksessa useampiakin kuin olettaisi. Siis siinä mielessä, että muutkin valehtelevat eivätkä kerro mitään.
Juuri niin ja se estääkin katkeroitumasta tai jäämästä loppuelämäksi vellomaan asiassa. Lapsiin tämä asia ei kuulu mitenkään eikä vuosiin tai suhteisiin heidän kanssaan. Kyse on nyt siitä, että mies varasti minulta vuosia naisena ja vaimona ja häneen liittyvistä muistoista en jaksa alkaa penkomalla penkomaan hyviä juttuja. Muihin ja muuhun elämään tämä ei siis liity, ainoastaan mieheen.
Monet kokemukset ja muistot miehen kanssa todennäköisesti perustuvat valheisiin. Joistakin en voi tietää, joistakin todellakin voin. Sen vuoksi en voi ajatella, että olihan se minun muistoni hyvä siitä hotellihuoneesta jossa olin miehen työmatkalla, kun nyt tiedän, että sillä samalla reissulla mies kävi sen toisen kanssa autossa touhuilemassa, kun minä valmistauduin iltaa varten ja hän "kävi vähän kävelyllä".
Olemme erilaisia, minä etsin aitoutta ja rehellisyyttä elämääni. Sen vuoksi en voi itseänikään kusettaa kertoilemalla, että olihan ne ihan hyviä aikojakin miehen kanssa. Eivät olleet. Onneksi se nyt on ohi ja en miehen kanssa enää ole, eikä minun tarvitse selitellä hänen tekojaan itselleni ja muille, ei ymmärtää, ei miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tuskin on mies narsisti, vaan ihan tavallinen kusipää. Sinulle taidettiinkin jo aika ketjun alkupäässä antaa varoitus, että muutakin on vielä tulossa, että valitettavasti tässä ei kaikki.
Miehesi käytös on tämän pettäjätyypin perus. Näillä, jotka eniten suuttuu ja alkaa mykäksi, on AINA takana enemmän kuin nyt paljastuu. Strategiansa on oikeasti äärimmäisen looginen ja tehokas: kun ei sano mitään, ei vahingossa paljasta mitään. Eli juuri tähän perustuu opetettu tekniikka, että älä sano kuulusteluissa mitään. Koska ikinä ei voi tietää, mikä pieni johtolanka alkaa purkamaan koko kerää.
Olen tuo, joka kirjoitti olleensa johtoportaan kanssa töissä. Sinä et tiedä, miten tavallista tuo on! Tai sitten ne kaikki on jotain narsisteja, mitä en usko, sentään. Vaimojen sijaan tyttöystäviä työmatkoilla. Kukaan ei siihen puutu, suomalaisittain kenenkään kotiasioihin ei puututa. Riippuu täysin suhteilijoiden röyhkeydest
Siis todellakin röyhkeää! Olen aivan puulla päähän lyöty. Mä vaan olen pitänyt kotia ja perhettä yllä kun ystävät ovat tienneet miehen tempuista ja suurin piirtein nauraneet mun selän takana kaikki! Aivan hirvittävää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin ja se estääkin katkeroitumasta tai jäämästä loppuelämäksi vellomaan asiassa. Lapsiin tämä asia ei kuulu mitenkään eikä vuosiin tai suhteisiin heidän kanssaan. Kyse on nyt siitä, että mies varasti minulta vuosia naisena ja vaimona ja häneen liittyvistä muistoista en jaksa alkaa penkomalla penkomaan hyviä juttuja. Muihin ja muuhun elämään tämä ei siis liity, ainoastaan mieheen.
Monet kokemukset ja muistot miehen kanssa todennäköisesti perustuvat valheisiin. Joistakin en voi tietää, joistakin todellakin voin. Sen vuoksi en voi ajatella, että olihan se minun muistoni hyvä siitä hotellihuoneesta jossa olin miehen työmatkalla, kun nyt tiedän, että sillä samalla reissulla mies kävi sen toisen kanssa autossa touhuilemassa, kun minä valmi
Apua, mikä tarina sullakin. Voi että mä olen kiukkuinen meidän kaikkien uhrinaisten puolesta ja jatkan ihmettelyä että MITÄ IHMETTÄ MIEHET??? MITÄ IHMETTÄ TE AJATTELETTE?!!!!
Ap
Olen jollain tapaa siloitellut lasten isäkuvaa heille, mutta eiväthän he ole juurikaan isänsä kanssa tekemisissä. Isä on heidän mielestään niin etäinen ja vaikea lähestyttävä.
Ap, lapset ovat todennäköisesti vaistonneet asian paremmin kuin sinä. Esim. minä muistan ikuisesti hetken, kun olin isäni kanssa leikki puistossa ja sinne tuli "sattumalta" isän työkaveri oman lapsensa kanssa. En tietenkään tiennyt, mistä on kyse, mutta niin outo se väre heidän keskustelussaan oli, että aloin itkeä ja vaatia kotiin. Vihaisen isän kanssa kotiin lähdettiin.
Lapset ovat varmaankin myös suojelleet sinua. Nyt on aika lopettaa tämä, kaikki ovat aikuisia ja kaikille olisi tervettä käsitellä asioita sellaisina kuin ne on kokenut. Kaikki kulissit, tahallaan tai tahattomasti rakennetut, on nyt aika riisua ja alkaa nauttimaan rehellisestä aidosta elämästä!
Vierailija kirjoitti:
Ap, lapset ovat todennäköisesti vaistonneet asian paremmin kuin sinä. Esim. minä muistan ikuisesti hetken, kun olin isäni kanssa leikki puistossa ja sinne tuli "sattumalta" isän työkaveri oman lapsensa kanssa. En tietenkään tiennyt, mistä on kyse, mutta niin outo se väre heidän keskustelussaan oli, että aloin itkeä ja vaatia kotiin. Vihaisen isän kanssa kotiin lähdettiin.
Enpä tiedä ovatko. Kumpikin on asunut jo niin kauan omillaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, seksi ei ole ratkaisevaa pitkissä suhteissa. Itse asiassa on tutkittu, että pettäjillä on keskimääräistä jopa enemmän seksiä kotona! Harvoin siis ainakaan miehiä ajaa seksin puute pettämään, vaikka kuinka luulisi. Seksi on vähän sellaista, että kun sitä saa, sitä tekee mieli lisää. Vastaavasti seksittömyyteen jopa tottuu.
Mitä tulee ulkonäköön, on itse asiassa tutkittu myös sitä, että kauniit naiset tulevat useammin ikävästi petetyiksi ja jätetyksi kuin naiset keskimäärin. Tämä luultavasti siitä syystä, että kaunis ulkonäkö vetää puoleensa miehet, joille se kaunis ulkonäkö on se juttu. Vaikka nainen kuinka rakastaisi, niin toisen pohjimmaisista motiiveista ei voi tietää. Eli sekään ei pidä paikkaansa, että sinun petettäisiin ruman ulkonäön takia.
Samalla kuitenkin sanon, että aina se luja ystävyys ja h
Samanlainen pikku pimpero se sinäkin olet. Tämän tänne vuodattamisen perusteella vaikuttaa, ettei kaikki ole kohdillaan sinullakaan. Haetko jotain julkista nöyryytystä, harrastitko tuollaista marttyyrimaista vikojen kaikille vuodattamista suhteessa ollessasikin?
En koko ketjua jaksanut lukea. Mutta nuorena asuin pettäjän kanssa. Käry kävi siinä vaiheessa, kun minulle outo nainen tuli kimppuun ja repi korvakorun irti niin, että korva repesi. Huusi ja haukkui minut, että olen hullu ja mielisairas, kun en päästä avokkiani irti, vaikka on rakastunut häneen.
No mies pääsi minusta helposti irti. Mutta kuvio jatkui vielä pitkään, kun mies yritti bongata takaisin, vaikka muutti yhteen tämän naisen kanssa.
Taisi mies olla sellainen haihattelija, että halusi sen, mitä ei sillä hetkellä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tunteita noin vain lopeteta tuntemasta. Ero on oikeasti kuin pieni kuolema. Puolison kuolemakin olisi varmaan helpompaa kuin se, että toinen on pettänyt luottamuksen niin totaalisesti. Tunteet itsellä meni ainakin ihan vuoristorataa - yhtensä päivänä itkin huutoitkua, kun tuntui niin pahalta ja koin ikävöiväni kun seuraavana päivänä taas tunsin valtavaa vihaa sitä kusipäätä kohtaan. Se kuuluu eroprosessiin, mikä kestää vuodesta kahteen. Sen jälkeen sen toisen tekemiset on täysin yhdentekeviä eikä niitä mieti.
Olen ollut petetty ja leskeytynyt. Voin sanoa, että kuolema on pahempi. Se on lopullinen, siinä ei ole mitään toivoa. (ei sillä, että olisin pettäjän kanssa toivoa halunnut). sanon siis vaan, että ero, pettämisenkin takia, on aina pienempi tuska kuin leskeytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tunteita noin vain lopeteta tuntemasta. Ero on oikeasti kuin pieni kuolema. Puolison kuolemakin olisi varmaan helpompaa kuin se, että toinen on pettänyt luottamuksen niin totaalisesti. Tunteet itsellä meni ainakin ihan vuoristorataa - yhtensä päivänä itkin huutoitkua, kun tuntui niin pahalta ja koin ikävöiväni kun seuraavana päivänä taas tunsin valtavaa vihaa sitä kusipäätä kohtaan. Se kuuluu eroprosessiin, mikä kestää vuodesta kahteen. Sen jälkeen sen toisen tekemiset on täysin yhdentekeviä eikä niitä mieti.
Olen ollut petetty ja leskeytynyt. Voin sanoa, että kuolema on pahempi. Se on lopullinen, siinä ei ole mitään toivoa. (ei sillä, että olisin pettäjän kanssa toivoa halunnut). sanon siis vaan, että ero, pettämisenkin takia, on aina pienempi tuska kuin leskeytyminen.
Kiitos sulle kommentista. Jollain tapaa tässä tuskassa sitä on jopa miettinyt että olisiko helpompaa jos mies olisi kuollut kuin tehnyt jotain noin järkyttävää ja aiheuttanut tämän kaiken paskan!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitys: Kuulin eilen yhteiseltä tutultamme että miehellä oli vastaavanlainen pettämisepisodi n. 12 vuotta sitten. Silloin kulki erään naisen luona toisella paikkakunnalla ja kun on sanonut mulle olevansa jollain työkeikalla, onkin kuljettanut ko. naista ympäri Suomea mukanaan. Samoin nyt 12 vuotta myöhemmin tämä uusi naikkonen on kuulemma kulkenut hänen mukanaan ja jopa useat meidän yhteisistä ystävistä ovat näistä kummastakin naisesta olleet tietoisia, kumpikin on ollut mukana myös yhteisissä illanvietoissa miehen ja meidän ystäviemme, jopa ystäväpariskuntiemme kanssa. Oon aivan äimänä tästä paljastuksesta, mitä ihmettä?! Miten idiootti mies mulla olikaan? Mikä diagnoosi sille täytyisi asettaa??! Ei ole normaalia.
Ole armollinen itsellesi Ap, kaikesta on vasta hyvin vähän aikaa ja pää pyöii väkkäränä ajatusten sinkoillessa. Kun menitte yksiin nuorena, olet kasvanut tiettyyn sokeuteen (tiedän, itsellä kävi samoin). Siitä irrottautuminen vie hetken, ja siinä auttaa nämä lisäpaljastukset. Saat nyt tietää millainen miehesi oikeasti on.
Diagnoosi on hyvin yksinkertainen: selkärangaton kokovartalomul**u.
Kokoan tähän nyt ajatuksia Ap:lle (luin koko ketjun!)
Kyllä mä sain mennä ja meninkin, tietysti, mutta mulle ei olisi sallittu konsanaan mitään Levi-/Ruka-/Tahko-reissuja naisten kanssa ilman suksia!
Sallittu? Tottelitko miehen vaatimuksia (siis vaikka et olisi halunnut mennä suksitta)?
Välihuomautuksena: kovin toista epäilevä on lähes poikkeuksetta syypää itse epäiltyyn tekoon. Eli sanoisin, että 100% varmuudella miehesi on tehnyt jotain sellaista, mikä ei kestä päivänvaloa. Ja tuo 12 v takainen juttu? Yksi monista. laskettelureissuilla on taatusti lasketeltu vain vällyjen välissä.
Mä olen monta kertaa kehoittanut miestä menemään terapiaan, sanoo että sellaiset ei häntä varten ole. On kuulemma parempi olla kova kuin pehmeä, pärjää paremmin elämässä. Eikä tuossa iässä enää taida terapoinnista olla hyötyä, ehkä avaa silmänsä sille mitä menetti, ehkä ei.
Olet edelleen hoivaamassa häntä, vaimoilemassa, ajatustasolla. Hän on aikuinen ihminen, jos hän ei hae apua, se on hänen vastuullaan.
Mielenkiintoista, että Ap käyttää termiä*uoraaminen, tai sitten mies käyttää sitä hänestä. Eikös se ole ammatti, jossa henkilö myy palveluksiaan ja saa rahaa vastikkeeksi?
Miksi puhut itsestäsi niin rumalla verbillä? Ja millä lihaksilla mies käyttää sellaista verbiä sinusta? Et ole vielä missään nimessä valmis mihinkään uuteen suhteeseen, mutta jos tarjolla on itsetuntoa kohottavaa seksisuhdetta, nappaa siitä kiinni ja hae naiseutesi ja valtasi takaisin itsellesi.
summa summarum:
et saa KOSKAAN vastauksia kysymyksiisi, koska miehesi ei itsekään niitä tiedä, saati sitten, että osaisi sanoittaa. Hän on mennyt molo edellä näköjään jo vuosikausia, projisoinut omaa käytöstään sinuun kontrolloimalla sinua.
Velvollisuutesi on nyt parantua, ehjäytyä, ymmärtää, että "p*ska reissu, mutta tulipahan tehtyä". Sanoisin myös, että velvollisuutesi on kertoa lapsille eron syy, ilman mitään yksityiskohtia. Lapsesi ansaitsevat totuuden.
Pärjäät kyllä, ajan kanssa pääset irti siitä itsesyytöksestä, että sinulla on tunteita tuollaista pettäjää kohtaan. Jonain aamuna aurinko paistaa, värit ovat kirkkaampia, tajuat, kuka olet ja mitä elämältä haluat - ja mitä et.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma tuo 12 vuoden takainen suhde sitten kuihtui kun mies tahtoi naisesta eroon ja halusi säilyttää avioliittonsa.
Ihan vähän lisää pyörällä päästäni.
Ap
ei se ole idiootti. vaan itsekäs p*aska.
Kaikkein raskainta on tajuta, että muut tiesivät, eikä kukaan kertonut. Sama oli itsellä. Se katkeruuden määrä oli huikea. Mutta tämä on hyvä merkki sinulle siitä, millainen mies hän OIKEASTI on. Sellainen, joka ei ansaitse sinua, ei ansaitse mitään arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Apua, mikä tarina sullakin. Voi että mä olen kiukkuinen meidän kaikkien uhrinaisten puolesta ja jatkan ihmettelyä että MITÄ IHMETTÄ MIEHET??? MITÄ IHMETTÄ TE AJATTELETTE?!!!!
Ap
Lakkaa miettimästä, mitä pettäjän päässä liikkuu. Se ei ole relevanttia. Ala miettiä mitä SINÄ haluat elämältäsi, millaisen mahdollisen uuden ihmissuhteen haluat. Suurimmaksi osaksi pettäjän päässä ei pahemmin liiku yhtään mitään järkevää ja sellaiseen on turha laittaa aikaa ja energiaa.
Ja millaisia traumoja, niin suuria! Mutta meistä petetyistä kasvaa entistä vahvempia kun ensin rämmitään täältä pohjilta ylös! Kasvukokemus. Jotain on pettäjän korvien välissä vialla, enkä puhu mistään avoimista suhteista, ne ovat asia erikseen.
Ap